Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan noen hjelpe meg litt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-09-07, 16:51   #26
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Kanskje du bør øke på karbene? I alle fall opp i 20 i første omgang?

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 17:46   #27
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Først og frem syns jeg du spiser altfor lite.
For lite mat, - for lite næring, for ensidig - og det blir totalt for lite karber, for lite kalorier og for lite fett. Dette er veeeelig slankekost og på grensen til Grete R. om man tar bort baconet !

Dette er min egen helt objektive mening, basert på erfaring ...


Sitat:

Frokost:

1 egg
120-150 gram bacon
50 gram cherrytomat
50 gram agurk

Greitt med protein, men litt lite fett og ellers noe tynt med grønnsaker (eller kanskje næringsfattig). Pluss på med et egg, bytt ut agurken med en annen grønnsak som gir mer næring og kutt litt ned på tomatene.

Sitat:

Lunsj:

1/2 avocado
1 egg
50 gram cherrytomat
50 gram agurk
Av og til spiser jeg i tillegg også ca 100 gram av f. eks: skinke, bacon, fisk, reker, svinestek ol.


Avovado som fettkilde her er bra. Men det blir for lite og ensformig med egg, cherry og agurk - det hadde du jo til frokost. Og som sagt over.... agurk er ikke den mest næringsrike grønnsaken vi har da. Det er rett og slett for lite mat. Du bør absolutt spise 100-150 gram, av skinke, fisk, reker, kylling eller svinestek her ja ! Ikke bare av og til men hver dag. Og isteden for cherrytomat og agurk er det bedre med blandet salat og varierte salatgrønnsaker i. Sånn som du sier du spiser av og til også. deter MYE bedre. Rømmedressing eller oljedressing er bra.

Sitat:

Middag:

Kjøtt eller fisk ( ca 150 gram)
150 gram grønnsaker, som regel blomkål eller brokkoli
saus med 2,2 karber i. (ikke alltid jeg har saus så klart, og av og til har jeg heller salat til middagen)


Bra ! Du bør ha minst et måltid med forvellede eller kokte/stekte grønnsaker til dagen. Det gir mer i magen enn salat grønnsaker - og gir som regel litt mer næring også. Ikke vær redd for saus/fett.


Sitat:

Kvelds:

Strandaskinke rullet rundt biter av brie ost.
Eller ketosevennlig Lollypop brød med litt smør på.
50 gram cherrytomat
50 gram agurk
Kanskje noe avocado.

Bra med strandaskinke og ost. Og avocado. Men her var det jammen agurk og tomat igjen ! Du spiser veldig mye agurk og cherrytomater. Agurk er stort sett vann og gir ikke å veldig mye annet. Lite karber ja, men lite av det meste. Så jeg ville heller at byttet ut med en annen/andre grønnsak/er. Som garnityr er det OK, men ikke til hvert måltid. Cherrytomater er OK i moderasjon, men 150 gram til dagen er litt i overkant. Igjen....variasjon mangler.

Totalt regnet jeg rundt 1100 kalorier. Selv om vi ikke teller kalorier her er det er et tegn på at du spiser for lite. Dette er jo lavkarbo og ikke lavkalori. Spiser du godt sammensatt med nok fett, protein og grønnsaker skal du komme godt over 1500 kalorier til dagen. Du bør iallefall ikke ligge lavere. Da sparer kroppen din på det den har fordi den tror den sulter. Mer fett = mer kalorier.

Du bør nok øke på karbene - og da i form av næringsrike grønnsaker. Prøv å ligge på rundt 20 karber en stund. Og husk av variasjon er viktig !

Og prøv uten det glasset med brus til dagen - for mange har det faktisk hjulpet.

Håper du finner ut av dette. Jeg tror nok at hormonene dine ødelegger noe for deg (som mine gjør for meg ). Men ikke gi deg. det kan ta tid, men det gjelder bare å finne metoden sm virker for akkurat DEG !



__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 19:06   #28
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Hei Nille og tusen takk for informativt svar.

Jeg vet jeg spiser ensformig i forhold til grønnsakene, men jeg har et stort problem og det er at jeg brekker meg når jeg spiser grønnsaker som ikke er agurk/tomat/avocado. Ja, av de grønnsakene vi har lov til å spise da. (liker kål og gulerøtter, men det skal vi jo helst ikke spise ser det ut til.) Sopp, paprika, stangselleri klarer jeg ikke få ned om aldri det. Tro meg, jeg har prøvd! Da kommer det i retur. Og jeg kjenner at jeg bare ikke orker spise masse som jeg ikke liker. Det har jeg gjort veeeldig ofte før på slankekurer, og det funker ikke i lengden.

Ja, så jeg er egentlig en person som virkelig ikke liker grønnsaker. Lite utvalg er det også her jeg bor. En butikk...

Men jeg skal prøve enda mer å finne andre mer næringsrike grønnsaker. Noen tips som ikke er sopp, stangselleri eller paprika?

Jeg skal ta alle tipsene dine til meg, og prøve på ny frisk i morgen. Jeg skal ikke gi meg, og de dumme hormonene skal ikke få ødelgge meg mer enn de allerede har gjort.

Igjen; tusen takk!! :-)

Klem fra Villemo

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 19:15   #29
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Kanskje du bør øke på karbene? I alle fall opp i 20 i første omgang?

Hei og takk for tips! Jeg skal prøve å øke karbene ja, og i følge Nille må jeg også øke kaloriene. Jeg spiser visst for lite. Men jeg er jo så mett!! Hmm...

Klem Villemo :-)

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 19:26   #30
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Grønnsaker, - der er det mange valg: Det er jo ikke meninge du skal tvinge i deg maten heller. Men du kan prøve å smake på andre ting - litt om gangen, istedenfor å spise mengder av nærinsfattig agurk.

Sitat:

Salat grønnsaker

  • alfalfaspirer
  • japansk nepe
  • sopp
  • arugula
  • endive
  • persille
  • kinakål
  • escarole
  • paprika
  • selleri
  • fennikel
  • radicchio
  • sikori
  • jicama
  • redikker
  • gressløk
  • Salat
  • romaine salat
  • Agurk
  • vårsalat
  • gaukesyre
Disse salatgrønnsakene har høyt innhold av phytonæringstoffer og er gode kilder til fiber.

Andre grønnsaker
Følgende grønnsaker har litt høyere karbohydratinnhold enn salat grønnsakene:
  • artisjokk
  • sellerirot
  • gresskar
  • artisjokkhjerter
  • rabarbra
  • asparges
  • mangold
  • surkål
  • bambusskudd
  • grønnkål
  • sjalottløk
  • løvetann
  • sukkererter
  • bønnespirer
  • løvetann blader
  • spagetti squash
  • rødbetens blader
  • eggplante
  • spinat
  • brokkoli
  • palmehjerter
  • snittebønner
  • brokkoli blad
  • grønn squash
  • rosenkål
  • kålrot
  • tomat
  • bønnespirer
  • purre
  • turnips
  • kål
  • okra
  • vannkastanjer
  • blomkål
  • løk
  • små squash (buskgresskar)
Hvis en grønnsak, som spinat eller tomat, koker mye ned, må den måles rå for ikke å undervurdere karbohydratinnholdet.

Krydder
Alt krydder etter smak, men kontroller at krydderet ikke er tilsatt sukker.


Urter
  • basilikum
  • hvitløk
  • rosmarin
  • cayenne pepper
  • ingefær
  • salvie
  • koriander
  • oregano
  • estragon
  • dill
  • pepper
  • timian

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 19:57   #31
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Takk igjen. Da får jeg prøve meg litt frem... Har jo ketolyse boka, og kunne jo slått opp der på grønnsaker som anbefales... Sorry "maset"... Hehe...

Villemo :-)

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 20:42   #32
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Villemo, her.


Men jeg skal prøve enda mer å finne andre mer næringsrike grønnsaker. Noen tips som ikke er sopp, stangselleri eller paprika?

Jeg skal ta alle tipsene dine til meg, og prøve på ny frisk i morgen. Jeg skal ikke gi meg, og de dumme hormonene skal ikke få ødelgge meg mer enn de allerede har gjort.

Igjen; tusen takk!! :-)

Klem fra Villemo

Liker du wok? Da kan du jo hive oppi bambusskudd, bønnespirer, minimais og vannkastanjer? Noe av det kan jo brukes i salat også.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 20:49   #33
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Jeg har gått på LCHF siden november 2006. Etter seks måneder lå jeg fortsatt på 112 kg og vekten var konstant hele tiden.

Men i begynnelsen av juli så raste vekten til 100 kg i løpet av en eller to uker, og der har jeg så vært siden. I går veide jeg 99 kg.

Hele tiden har jeg stått fast på følgende:
- pøst på med så mye mettet animalsk fett som mulig (pluss kokosolje og olivenolje) som også inneholder essensielle fettsyrer, og holdt meg unna plantefett og industrielt fremstilt fett.

- begrenset karbohydrater mest mulig og bare brukt grønnsaker i den grad jeg liker det, med samme formål som jeg bruker krydder dvs for å variere smaken.

Jeg tror jeg har 10-15 kg enda til overs, men de stoler jeg på at kroppen kvitter seg med når den er klar for det. Jeg spiser det som mennesker har spist gjennom millioner av år og har det helt utmerket uansett vekt. Men nå har jeg ikke veid mer enn 112 kg da.

Dette er altså mitt innspill til deg Villemo, at jeg tror at ved å spise sunt så normaliseres kroppsvekten når kroppen er klar for det.


Sist redigert av tnutt : 10-09-07 kl 10:44. Årsak: skrivefeil
tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 22:00   #34
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Liker du wok? Da kan du jo hive oppi bambusskudd, bønnespirer, minimais og vannkastanjer? Noe av det kan jo brukes i salat også.

Joda, wok er greitt det. Har faktisk ikke spist det siden jeg begynte. Hmm... det må prøves det da!! Takk for gode inspill Viclin.

Klem Villemo

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 22:04   #35
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av tnutt, her.

Jeg har gått på LCHF siden november 2006. Etter seks måneder lå jeg fortsatt på 112 kg og vekten var konstant hele tiden.

Men i begynnelsen av junli så raste vekten til 100 kg i løpet av en eller to uker, og der har jeg så vært siden. I går veide jeg 99 kg.

Hele tiden har jeg stått fast på følgende:
- pøst på med så mye mettet animalsk fett som mulig (pluss kokosolje og olivenolje) som også inneholder essensielle fettsyrer, og holdt meg unna plantefett og industrielt fremstilt fett.

- begrenset karbohydrater mest mulig og bare brukt grønnsaker i den grad jeg liker det, med samme formål som jeg bruker krydder dvs for å variere smaken.

Jeg tror jeg har 10-15 kg enda til overs, men de stoler jeg på at kroppen kvitter seg med når den er klar for det. Jeg spiser det som mennesker har spist gjennom millioner av år og har det helt utmerket uansett vekt. Men nå har jeg ikke veid mer enn 112 kg da.

Dette er altså mitt innspill til deg Villemo, at jeg tror at ved å spise sunt så normaliseres kroppsvekten når kroppen er klar for det.

Hei hei Tnutt!

Først, gratulerer så mye med flott vekttap.

Jeg ble veldig glad da jeg leste innlegget ditt. Det gav meg styrke til å bare fortsette, og å innerst inne vite at om jeg spiser riktig, og i riktig mengde, så må jeg jo engang ta av. Jeg tror nemlig ikke jeg er laget for å veie 138.

Jeg tar med meg alle råd jeg får, også dine, så tusen takk.

Hilsen takknemlig Villemo

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 22:59   #36
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Villemo, her.

Det gav meg styrke til å bare fortsette, og å innerst inne vite at om jeg spiser riktig, og i riktig mengde, så må jeg jo engang ta av.

Det tror jeg absolutt er den beste innstillingen.

Et annet perspektiv på dette med LCHF er at mange mener at dette kostholdet er det beste middel mot alvorlige sykdommer som kreft og hjerte-/karsykdommer. I et slikt perspektiv blir størrelsen på kroppens fettlager mer underordnet.

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 23:24   #37
slankesmurfen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 51
Innlegg: 15
slankesmurfen er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Hei Villemo!

Vil bare si at jeg er i samme vektklasse og situasjon som deg. Jeg har bestemt meg for å gi det noen uker til, og så evt. over på en mer blanding av å spise lavkarbo og hyppige måltid.
Du har jo hatt et supert vekttap til nå, hvordan klarte du det?
Masse lykke til Villemo!

slankesmurfen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 23:35   #38
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av slankesmurfen, her.

Hei Villemo!

Vil bare si at jeg er i samme vektklasse og situasjon som deg. Jeg har bestemt meg for å gi det noen uker til, og så evt. over på en mer blanding av å spise lavkarbo og hyppige måltid.
Du har jo hatt et supert vekttap til nå, hvordan klarte du det?
Masse lykke til Villemo!

Hei!

Fint å vite at jeg ikke er alene i min vektklasse ja. Går du heller nesten ikke ned? Huff, det er demotiverende til tusen, ikke sant.

Mitt vekttap frem til jeg begynte på Ketolyse har bare vært gjennom normalt sunt kosthold og litt trim. Litt blanding av Grete Roede og Paul McKenna sine ideer kanskje... Men så har jeg stått stille i hele år nesten, og bare måtte prøve noe nytt fant jeg ut. Tok jo av ganske raskt 4,6 kilo på Ketolyse, og tilsammen har jeg tatt av 5,1 til nå da.

Ønsker deg lykke til, og kanskje vi prates mer her inne.

Klem fra Villemo

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 18:19   #39
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Villemo, her.

...Jeg ble veldig glad da jeg leste innlegget ditt. Det gav meg styrke til å bare fortsette, og å innerst inne vite at om jeg spiser riktig, og i riktig mengde, så må jeg jo engang ta av. Jeg tror nemlig ikke jeg er laget for å veie 138. ...

så flott innstilling!!! Jeg starta ut høyere enn deg (omlag 145 kg), så dette virker også på store damer, men etter de første 1 1/2 uke (ca) tok det noen uke rfør kroppen var villig til å slippe så ikke gi opp!!

til deg fra meg

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 19:17   #40
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

så flott innstilling!!! Jeg starta ut høyere enn deg (omlag 145 kg), så dette virker også på store damer, men etter de første 1 1/2 uke (ca) tok det noen uke rfør kroppen var villig til å slippe så ikke gi opp!!

til deg fra meg

Hei!! Så koselig melding. Jeg startet på 143 jeg, men har gått ned til 138. Så vi var nokså like ja. Vell, jeg har vært 169 faktisk, men det er 2,5 år siden.

Det er godt å høre at det kan slippe etter hvert. Det trengte jeg å høre. Og du er et levende eksempel på at det funker! Har fått beskjed om at jeg spiser for lite, så i dag har jeg prøvd å spise mer. men jeg er bare så mett, og har egenlitg aldri lyst på mat. Må presse det i meg til tider. Tror jeg må prøve å ta det litt gradvis, det med å øke mengden...

Klem fra Villemo

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 23:38   #41
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Villemo, her.

Hei!! Så koselig melding. Jeg startet på 143 jeg, men har gått ned til 138. Så vi var nokså like ja. Vell, jeg har vært 169 faktisk, men det er 2,5 år siden.

Det er godt å høre at det kan slippe etter hvert. Det trengte jeg å høre. Og du er et levende eksempel på at det funker! Har fått beskjed om at jeg spiser for lite, så i dag har jeg prøvd å spise mer. men jeg er bare så mett, og har egenlitg aldri lyst på mat. Må presse det i meg til tider. Tror jeg må prøve å ta det litt gradvis, det med å øke mengden...

Klem fra Villemo

hei igjen!

Om du får deg en 10-15-20 min tur i frisk luft hver dag, kanskje det kan hjelpe på apetitten? Hva tror du? De ukene jeg får til det går jeg mer ned enn de andre ukene.

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 00:31   #42
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

hei igjen!

Om du får deg en 10-15-20 min tur i frisk luft hver dag, kanskje det kan hjelpe på apetitten? Hva tror du? De ukene jeg får til det går jeg mer ned enn de andre ukene.

Hei og takk for tips!

Jeg trener nesten hver dag, med oppvarming, ellipsemaksin og vekter (annenhver dag) . Men nå har jeg lungebetennelse og skal ikke trene. Den har nemlig vart enormt lenge, og jeg har litt pusteproblemer... Men jeg kommer sterkt tilbake når den er borte.

Likevel får jeg meg jo litt trim da jeg går til toget hver dag, og går til bussen i byen, og fra bussen til Universitetet osv... Så litt bevegelse blir det heldgivs.

Ja trening er jo veldig viktig, så jeg gleder meg til jeg kan trene igjen. Føler meg helt slakk.

Klem Villemo

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 07:11   #43
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Villemo, her.

Hei og takk for tips!

Jeg trener nesten hver dag, med oppvarming, ellipsemaksin og vekter (annenhver dag) . Men nå har jeg lungebetennelse og skal ikke trene. Den har nemlig vart enormt lenge, og jeg har litt pusteproblemer... Men jeg kommer sterkt tilbake når den er borte.

Likevel får jeg meg jo litt trim da jeg går til toget hver dag, og går til bussen i byen, og fra bussen til Universitetet osv... Så litt bevegelse blir det heldgivs.

Ja trening er jo veldig viktig, så jeg gleder meg til jeg kan trene igjen. Føler meg helt slakk.

Klem Villemo

Du slår meg ned i støvlene på trim-biten
Gi deg og kroppen tid, infeksjonen+event medisin kan være det som stopper. Tar jeg en Ibux rikke rikke vekta seg et gram den uka, men det er meg. Samme da jeg tok medisin mot senebetennelse.

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 11:54   #44
Sniff
Juniormedlem
 
Sniff sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Innlegg: 10
Sniff er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Hei! Her har du noen fetende tips;
* kims bacongull: o karb, smaker godt med litt rømme på
* spis masse ost. Jeg har ost på veldig mye som f.eks: ostegratinert
kylling og grønnsaker, mye ost i salat (Jarlsberg er veldig godt),
ostechips/kjeks(ostebiter som smeltes i mircoen til de blir sprøe)
* stekt kjøttdeig med ost og litt taco saus- kjempegodt og fett
* På rema 1000 har de rå hamburgere med 3 karb pr. 100 gram. Disse
smaker også godt med smeltet ost.

Lykke til! stå på!

Sniff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 12:08   #45
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

coop har svineburger med 1 karb pr 100 g...

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 13:08   #46
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Sniff, her.

Hei! Her har du noen fetende tips;
* kims bacongull: o karb, smaker godt med litt rømme på
* spis masse ost. Jeg har ost på veldig mye som f.eks: ostegratinert
kylling og grønnsaker, mye ost i salat (Jarlsberg er veldig godt),
ostechips/kjeks(ostebiter som smeltes i mircoen til de blir sprøe)
* stekt kjøttdeig med ost og litt taco saus- kjempegodt og fett
* På rema 1000 har de rå hamburgere med 3 karb pr. 100 gram. Disse
smaker også godt med smeltet ost.

Lykke til! stå på!

Hei hei Sniff!

Mmm, ja jeg spiser nok litt baconcrisp ja. Har ikke funnet det der til Kims enda, men de jeg spiser har 0,25 karber i posen, så det går jo greitt.

Takk ellers for gode fete tips. Hehe... Ostegratinert kylling hørtes veeeldig godt ut, så det må jeg prøve.

Klem Villemo :-)

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 13:10   #47
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av tullann, her.

coop har svineburger med 1 karb pr 100 g...

Hei Tullann!

Ok, det var jeg ikke klar over. Da får jeg se til helga når jeg har handledag. Skal se etter de burgerne. Vi har bare en butikk her, og det er Coop Mega. Håper de har dem der.

Tusen takk for tips!

Klem Villemo

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 13:10   #48
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av tullann, her.

coop har svineburger med 1 karb pr 100 g...

*noterer*

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 14:08   #49
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Sniff, her.

* På rema 1000 har de rå hamburgere med 3 karb pr. 100 gram. Disse
smaker også godt med smeltet ost.

Lykke til! stå på!

Rema har også kalkunburgere med 0 karbo.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Om utroskap AnnaV Generell diskusjon 42 14-02-08 11:56
noen som kan hjelpe meg?? minime Lavkarbo generelt 48 26-07-06 18:15
Kan der hjelpe meg litt lillemy Lavkarbo generelt 10 01-04-05 21:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no