Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan noen hjelpe meg litt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-09-07, 16:22   #1
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Kan noen hjelpe meg litt?

Hei!

Førstkommende mandag har jeg gått på kuren i tre uker. Første uka gikk jeg ned en god del, men så gikk jeg opp igjen to kilo. Etter det har jeg ikke rikket meg på vekta. I følge stixene er jeg i ketose, selv om fargen ikke er den mørkeste. Er som regel den ant lyseste fargen, eller mellom den og den som er et hakk mørkere. Jeg drikker minst 3,5 liter vann per dag. Kan også nevne at jeg veier 138 kilo, (har vært 167) og har slanket meg en million ganger i løpet av livet. (men ikke så mye de siste årene)

Jeg er ingen stor grønnsaksfan. Men de jeg liker de spiser jeg så klart! Faktisk er det noen jeg ikke klarer å spise (sopp og paprika) da kaster jeg rett og slett opp. Men, jeg spiser agurk, tomat, løk, rosenkål, avocado, blomkål og brokkoli. Jeg kan liste opp en litt typisk dag:

Frokost:

1 egg
120-150 gram bacon
50 gram tomat
50 gram agurk

Lunsj:

1/4 avocado
1 egg
50 gram tomat
50 gram agurk
Hvis jeg ikke spiser egg spiser jeg f. eks: strandaskinke, bacon, fisk, reker, svinestek ol.

Eller en salat (150 gram grønn salat) med skinke, egg, fetaost, ++ og bittelitt rømme til dressing.

Middag:

Kjøtt eller fisk
150 gram grønnsaker, som regel blomkål eller brokkoli
saus laget av fløte med baconost, litt løk og krydder. (ikke alltid jeg har saus, og av og til har jeg heller salat til middagen)

Kvelds:

Strandaskinke rullet rundt biter av brie ost.
50 gram tomat
50 gram agurk

Jeg har aldri vært over 17 karber, og det var bare første uka at jeg lå over 15. Nå er hver dag nesten akkurat 15 karber per dag. Steker alt i smør eller kaldpresset olje. Har bestilt MCT olje på apoteket.

Gjør jeg mye galt?

Hilsen Villemo - som trenger sårt å gå ned -


Sist redigert av Villemo : 01-09-07 kl 16:25. Årsak: skrevet feil
Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 16:24   #2
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Jeg har også stått bom stille i over en uke, og det er litt frustrerende. For meg kan det se ut som om du spiser litt lite fett?

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 16:27   #3
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har også stått bom stille i over en uke, og det er litt frustrerende. For meg kan det se ut som om du spiser litt lite fett?

Ja det er det jeg er redd jeg også. Selv om det er endel fett i brie osten og strandaskinka da. Derfor har jeg bestilt MCT oljen...

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 16:44   #4
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Alt for lite fett. Du kan got ligge på 150-200 g fett på en dag om du vil.
Alle måltider bør ha MINST 30 g fett, og helst oppi 50 gram.
Du har mange måltider helt uten fett.

Er du så mye tørst som du drikker?
2-3 liter per dag holder. For mye vann er ikke bra det heller.

Vær forsiktig med tomat, rosenkål og løk. De har MASSE karber i seg.
Øk heller mengden salat og agurk osv.

Så til anntall karber.
De aller fleste går fortere ned når de ligger på 17-18-19 g karbo i uka. Mellom 15 og 20 g karbo hver dag.
Man bør IKKE ligge UNDER 15 i hvertfall.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 17:09   #5
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Alt for lite fett. Du kan got ligge på 150-200 g fett på en dag om du vil.
Alle måltider bør ha MINST 30 g fett, og helst oppi 50 gram.
Du har mange måltider helt uten fett.

Er du så mye tørst som du drikker?
2-3 liter per dag holder. For mye vann er ikke bra det heller.

Vær forsiktig med tomat, rosenkål og løk. De har MASSE karber i seg.
Øk heller mengden salat og agurk osv.

Så til anntall karber.
De aller fleste går fortere ned når de ligger på 17-18-19 g karbo i uka. Mellom 15 og 20 g karbo hver dag.
Man bør IKKE ligge UNDER 15 i hvertfall.

Takk for svar! Ok, da må jeg prøve å få i meg mer fett da. Men jeg vet ikke helt hvordan. Salat og agurk bugner jo ikke akkurat over med fett...

I forhold til tomat og karber. Noe må jeg spise for å komme opp i 15 per dag. For jeg synes det er vanskelig å komme opp i 15 per dag. Men som sagt; jeg er aldri under! Og tomat er da ikke så voldsomt gale; 2,5 per 100 gram. Men hvis jeg ikke kan spise det så blir kosten veldig ensidig. Jeg liker virkelig ikke andre grønnsaker enn de jeg har skrevet opp.

Hehe, ja jeg er veldig tørst. Husk at jeg er veldig stor. Kanskje det har noe å si?

Men du skriver at mange av mine måltider er uten fett. Det kan jeg ikke helt se selv... Egg, kjøtt strandaskinke (14 % fett) avocado har jo fett i seg. Eller er jeg helt på jordet? Pluss stekefett/olje...

Men skal prøve med mer fett. Takk igjen!

Villemo :-)

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 17:14   #6
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Jo større man er, jo mer vann skal man ha. Så 3,5 liter er sikkert fint for deg.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 17:16   #7
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Nei jeg mener ikke HELT uten fett. Men nesten uten fett.
Lunchen din f eks har bare 12 g fett...

Dersom du har problemer med å komme nok opp i karbo, så må du selvsagt spise tomat og slikt ja. Helt rett av deg. Er det ingen andre grønnsaker du liker? Squasj, aubergine, asparges???

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 17:21   #8
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Nei jeg mener ikke HELT uten fett. Men nesten uten fett.
Lunchen din f eks har bare 12 g fett...

Dersom du har problemer med å komme nok opp i karbo, så må du selvsagt spise tomat og slikt ja. Helt rett av deg. Er det ingen andre grønnsaker du liker? Squasj, aubergine, asparges???

Oi ja. Det var ikke mye fett i lunsjen nei. Da må jeg bare få i meg mer ja. Jeg spiser ikke mye løk og heller ikke mye rosenkål. Har bare spist det to dager for å få litt variasjon. Skal prøve squash og se om jeg kan klare å like det.

Tusen takk for utregning og svar!

Villemo

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 17:21   #9
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Jo større man er, jo mer vann skal man ha. Så 3,5 liter er sikkert fint for deg.

Ja, følte jeg hadde lest det et sted. Takk for svar!

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 17:44   #10
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Hei Villemo. Det er helt vanlig at vekten stagnerer etter et "voldsomt" vekttap den første 1-3 ukene. jeg sto stille i en og en halv måned før det løsna seg. Så det går nok over, bare å smøre seg med litt tolmodighet, man får litt blod på tann når det går så bra den første tiden
Hvis du har problemer med å få i deg nok fett kan du kjøpe cocosa på helsekosten. Det skal i tillegg hjelpe på forbrenningen + at den har mange andre fordeler, du kan lese om den her http://www.mamut.com/homepages/Norwa...a1/subdet6.htm om du ikke allerede vet om den. Mange er svært fonøyde og føler den hjelper, meg selv har ikke gått på den så lenge så kan ikke uttale meg, men smaker godt og en god kilde til fett.
Ellers synes jeg maten din ser grei ut, men (om du ikke allerede gjør det) stek grønnsakene og kjøttet du spiser i maaaasssse meierismør så blir det godt og fett mange kan også merke vektstagnasjon av fløte, kanskje du skal prøve å kutte det ut en periode og se hvordan det utarter seg.

Kommer jeg på mer i farta skal jeg si i fra, akkurat nå er jeg tom for råd, lykke til videre

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 17:45   #11
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Det blir nok bra skal du se. Klarer du ikke så klarer du ikke. Det viktigste er at du spiser de grønnsakene du liker.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 19:42   #12
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Hei Lindabtn!

Oki, så da får jeg smøre meg med tålmodighet altså. Det har jeg for så vidt gjort de siste to ukene med stagnasjon, men tenkte jeg måtte høre om jeg bare spiste galt. Det kunne jo være maten det feilet noe.

Kan jeg spørre hvor mye du har gått ned til sammen?

Jeg har bestilt MCT oljen. Har forstått her inne at den også kan brukes. Så da håper jeg at den kanskje hjelper meg å få i meg nok fett.

At jeg steker, stekes med masse smør/olje. Absolutt. Til og med bacon. hehe...

Takk og lykke til selv!

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 20:23   #13
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Villemo, her.

Hei Lindabtn!

Oki, så da får jeg smøre meg med tålmodighet altså. Det har jeg for så vidt gjort de siste to ukene med stagnasjon, men tenkte jeg måtte høre om jeg bare spiste galt. Det kunne jo være maten det feilet noe.

Kan jeg spørre hvor mye du har gått ned til sammen?

Jeg har bestilt MCT oljen. Har forstått her inne at den også kan brukes. Så da håper jeg at den kanskje hjelper meg å få i meg nok fett.

At jeg steker, stekes med masse smør/olje. Absolutt. Til og med bacon. hehe...

Takk og lykke til selv!

jeg begynte 1. juli og har til nå gått ned 8kg. er veldig fornøyd, men det var skikkeli kjipt da vekten sto helt stilleover så lang tid. da ble jeg veldig utolmodig og hadde veldig lyst til å gi opp. heldigvis at jeg fortsatte, det må du også gjøre
Men i dag har jeg desverre sprukket og nå sitter jeg her med suuuper dårlig samvittighet. men men, håper jeg kommer fort inn i ketose igjen. skal en tur til zakynthos til mandag og håper jeg kan, så godt som mulig, holde meg i ketose.
Har foressten lest mange av innleggene dine og synes de er veldig sterke. du virker som en veldig sterk person og jeg håper du lykkes med å nå dine mål, det unner jeg alle Vil gjerne ha tilbakemld på hvordan det går (du kan feks besøke meg i journalen ) vi snakkes!!!

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 23:07   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Hei Villemo.

Virker som du spiser for lite i det heletatt, syns jeg. Blir du mett til hvert måltid?

Og tomat er egentlig en frukt, ikke grønnsak. (Hva som eventuelt utgjør forskjellen vet jeg ikke) Leste her om ei som ikke gikk ned i vekt på lenge, men så fort ho kutta ut tomat, så satte det i gang igjen. Bruke heller mer blomkål/brokkoli for å få opp karbene. (Stek dem i smør og bruk dem som potet, Lag de fløtegratinerte, lag mos av de... De kan brukes til mangt )

Strandaskinke har masse salt i seg, salt binder vann...

Tålmodigehet er veldig viktig. Vi ønsker og håper, men det er kroppen som bestemmer... Stresser vi mentalt, jobber ikke kroppen med oss. Kroppen avgjør hva den orker.

Jeg har slanket meg halve livet, prøvd det meste... Husk at jo mer jojo-slankere vi har vært, jo tyngre er det å gå ned i vekt.

Jeg har gjennom hele kuren kun hatt det lyseste utslaget på stixen. Fargen er ikke avgjørende. Er det utslag, så er du i ketose.

Klem fra meg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 23:43   #15
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Hei Villemo.

Virker som du spiser for lite i det heletatt, syns jeg. Blir du mett til hvert måltid?

Og tomat er egentlig en frukt, ikke grønnsak. (Hva som eventuelt utgjør forskjellen vet jeg ikke) Leste her om ei som ikke gikk ned i vekt på lenge, men så fort ho kutta ut tomat, så satte det i gang igjen. Bruke heller mer blomkål/brokkoli for å få opp karbene. (Stek dem i smør og bruk dem som potet, Lag de fløtegratinerte, lag mos av de... De kan brukes til mangt )

Strandaskinke har masse salt i seg, salt binder vann...

Tålmodigehet er veldig viktig. Vi ønsker og håper, men det er kroppen som bestemmer... Stresser vi mentalt, jobber ikke kroppen med oss. Kroppen avgjør hva den orker.

Jeg har slanket meg halve livet, prøvd det meste... Husk at jo mer jojo-slankere vi har vært, jo tyngre er det å gå ned i vekt.

Jeg har gjennom hele kuren kun hatt det lyseste utslaget på stixen. Fargen er ikke avgjørende. Er det utslag, så er du i ketose.

Klem fra meg

Hei Gerd!

Ja, jeg er ganske så mett til hvert måltid. Orker ikke mer rett og slett.

Jeg spiser cherry tomater da. Har hørt av Nille tror jeg det var, at de var bedre å spise enn vanlige tomater. Problemet med blomkål og brokkoli er at jeg sliter som en gal bare å få ned det jeg spiser til middag. Jeg brekker meg til tider, fordi jeg synes egentlig ikke at det er noe godt. Og ja, jeg gratinerer og alt sånt, men det hjelper ikke. Eneste jeg føler jeg klarer å spise av grønnsaker uten å "ile" er agurk og tomat. Eller det er jo en frukt da. Men det står ikke sammen med annen frukt i matvaretabellen. Hvorfor ikke tro?

Hvis vekta fortsatt står fast får jeg heller prøve å kutte tomaten. Først prøver jeg med litt mer fett, og så tar jeg det fra der. Siden cherrytomat er det jeg liker aller best.

ja jeg vet at skinka er salt. Hmmm... Men å så god. Hehe. Jeg spiser ikke så veldig mye av den da, sånn egentlig. Noen blingser til kos som regel. Men kan prøve å kutte det ned til kanskje en gang per uke.

Takk for råd. Prøver det med null tomat om jeg ikke snart går bittelitt ned.

Jeg skal nok holde ut. Hva annet har jeg å gjøre?

Klem Villemo

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 23:58   #16
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Villemo, her.

Hei Gerd!

Ja, jeg er ganske så mett til hvert måltid. Orker ikke mer rett og slett.

Jeg spiser cherry tomater da. Har hørt av Nille tror jeg det var, at de var bedre å spise enn vanlige tomater. Problemet med blomkål og brokkoli er at jeg sliter som en gal bare å få ned det jeg spiser til middag. Jeg brekker meg til tider, fordi jeg synes egentlig ikke at det er noe godt. Og ja, jeg gratinerer og alt sånt, men det hjelper ikke. Eneste jeg føler jeg klarer å spise av grønnsaker uten å "ile" er agurk og tomat. Eller det er jo en frukt da. Men det står ikke sammen med annen frukt i matvaretabellen. Hvorfor ikke tro?

Hvis vekta fortsatt står fast får jeg heller prøve å kutte tomaten. Først prøver jeg med litt mer fett, og så tar jeg det fra der. Siden cherrytomat er det jeg liker aller best.

ja jeg vet at skinka er salt. Hmmm... Men å så god. Hehe. Jeg spiser ikke så veldig mye av den da, sånn egentlig. Noen blingser til kos som regel. Men kan prøve å kutte det ned til kanskje en gang per uke.

Takk for råd. Prøver det med null tomat om jeg ikke snart går bittelitt ned.

Jeg skal nok holde ut. Hva annet har jeg å gjøre?

Klem Villemo

Ja, strandaskinka er veldig god Jeg drikker ekstra mye vann etter salt mat... Føler at det hjelper litt

Du kommer nok til å klare å holde ut Bruk forumet for hva det er verdt. Det har jeg gjort

Man skal like det man spiser, det er sant ja. Ellers så blir det en kamp. (Og det har vi vel prøvd før...)

Salat, liker du det? Jeg bruker en del kylling, feta, litt løk (ikke masse) vårløk, purreløk... Olje som dressing.2-3 forskjellige salatsorte. Ruculla.... Oliven, sparges...

Laks er et og god fisk.
Jeg ovnsbaker laksefileer: Smører godt med smør i ildfast form. Har på det jeg liker av grønt: squash, aubergine, vårløk, blomkål/brokkoli (små buketter). Salt, pepper, dill. Litt olje på toppen. Folie på toppen og stekes på ca 200 grader til ferdig. Steker buketter av blomkål i smør, og bruker det som potet. Det blir en god sjy i forma, og den er sausen...

Kylling lager jeg også en del på samme måten. (uten dill)

Jeg bruker nakkekoteletter, de er spetta godt med fett...

Kanske du skal prøve å øke karbene til 20? Det kan hende at kroppen trenger såpass. Flere so har lykkes med det.

Men alt dette må du bare prøve og finne ut det som passer for deg.

Stikkordet er tålmodighet...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 09:32   #17
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Gerd; tusen takk for flotte forslag. De har blitt mottatt med takk!!

Lindabtn: jeg har lest journalen din og skrevet litt til deg også.

Klem til alle dere som har svart meg, og dermed hjulpet meg!

Villemo

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 08:42   #18
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Hei Villemo, hvordan går det nå? Synes du er så flink som tar løs på et slikt prosjekt som det vi holder på med!! Stor til deg fra meg

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 10:09   #19
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Hei Bib!!

Dessverre så går det ikke så bra. Jeg er ikke en gang i ketose. Har ikke vært det de siste to dagene, og jeg har ikke peiling på hvorfor. Jeg har jo ikke endret på mine spisevaner siden jeg begynte. Ligger poå rundt 15 karber hver dag. Noen dager kanskje oppi 16, og de kommer fra egg, grønnsaker og bittelitt saus. Likevel så har jeg ikke tatt av mer enn det jeg tok av etter den første uka. Skjønner ingenting jeg. MCT oljen fikk jeg fredag, og har tatt den i tillegg i de måltidene, oftest lunsjen, der jeg ikke får nok fett.

Det har liksom ikke blitt slik jeg trodde. I boka står det at den første måneden går man mest ned. (hjelp, hvor lite skal jeg ta av de neste mnd hvis det er sant!) og de som veier mest går mest ned. Jeg har nok motbevist det med mine 138 kilo. Men som jeg skrev da jeg startet denne tråden; jeg vet ikke om jeg gjør noe feil...

Sorry sytet, men jeg blir så motløs. Det er slik jeg har stått og stampet hele året, og jeg hadde så håpet dette skulle bli bedre. Men jeg gir ikke opp enda!

Jeg er syk for tiden, har det noe å si? Virus... og kan ikke trene.

Takk for klem; her har du en igjen - Villemo

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 10:14   #20
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Villemo, her.

Hei Bib!!

Dessverre så går det ikke så bra. Jeg er ikke en gang i ketose. Har ikke vært det de siste to dagene, og jeg har ikke peiling på hvorfor. Jeg har jo ikke endret på mine spisevaner siden jeg begynte. Ligger poå rundt 15 karber hver dag. Noen dager kanskje oppi 16, og de kommer fra egg, grønnsaker og bittelitt saus. Likevel så har jeg ikke tatt av mer enn det jeg tok av etter den første uka. Skjønner ingenting jeg. MCT oljen fikk jeg fredag, og har tatt den i tillegg i de måltidene, oftest lunsjen, der jeg ikke får nok fett.

Det har liksom ikke blitt slik jeg trodde. I boka står det at den første måneden går man mest ned. (hjelp, hvor lite skal jeg ta av de neste mnd hvis det er sant!) og de som veier mest går mest ned. Jeg har nok motbevist det med mine 138 kilo. Men som jeg skrev da jeg startet denne tråden; jeg vet ikke om jeg gjør noe feil...

Sorry sytet, men jeg blir så motløs. Det er slik jeg har stått og stampet hele året, og jeg hadde så håpet dette skulle bli bedre. Men jeg gir ikke opp enda!

Jeg er syk for tiden, har det noe å si? Virus... og kan ikke trene.

Takk for klem; her har du en igjen - Villemo

Hei igjen, sikker på at det ikke er sticks'en det er noe i veien med? Et par ganger har det skjedd meg.

Det e rveldig vanskelig fo rmeg å gi noe råd, for kropper er så forkjellige. Det sikreste er : IKKE GI OPP!! Kroppen min protesterte skikkelig til å begynne med. Lime rinn noe jeg skrev i en annen journal tidligere i dag:

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Hei, ikke gi opp!!!
Jeg var en kjempestor dame da jeg begynte, er fortsatt stor, men det nytter. Til å begynne med opplevde jeg omtrent det samme som deg, så hadde jeg en periode hvor det gikk så det suste, så et platå på 8 uker, så gikk det så det suste, nå går det litt i rykk og napp. Legen minn sa til meg: "Husk nn(navnet mitt) det er du mot minst en million fettceller, ikke rart du møter motstand og føler deg alenne noen ganger" (vi har et velgig godt samarbeid der humor er en vitkig ingredisens). Kroppen din vil selvsagt ikke dette, den streber mot maksvekta. Du må gi den tid og jobbe mye med det mentale, det er min erfaring.

Tar du Ketolysetablettene? Får du til forsiktig/moderat mosjon? Skriv ned alt du spiser i en journal her inne så kan du få kommentarer på det.

Ikke frykt kaloriene og fettet, det er yderst få som må tenke på det i tillegg. Prøv Ketolysekuren trofast over litt me rtid og se det an. Jeg har aldri hatt så høyt kaloriinntak som nå, men nedeover går det

og lykke til videre!!

fra BiB

Så, tror du at du kan gi det litt me rtid? Skriv gjerne inn dagsmenyer i en journal så vi kan se på dem sammen med deg,

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 10:17   #21
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Jeg sliter også med det samme som deg. Jeg gjør alt riktig, men går nesten ikke ned. På 12 uker har jeg "bare" gått ned 5 kg tilsammen. Men jeg har tenkt i helgen, og bestemt meg for å gi det en liten sjanse til. Mulig jeg prøver meg på litt "nilling" sammen med Tullan for å få ett spark bak.

Jeg håper virkelig at det løsner for deg snart. Man kan miste motivasjonen av mindre.

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 10:24   #22
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Bib; tusen takk for svar! Jeg skal nok ikke gi opp nei. Jeg har liksom bestemt at dette skal være "kuren" som skal redde meg,å da kan jeg ikke slutte...
I begynnelsen av denne tråden har jeg skrevet en veldig typisk dagsmeny for meg. Den varieres litt så klart, men ikke voldsomt. Ser jo at det er flere, inkl deg tydeligvis, som har slitt i begynnelsen. Bare så rart boka ikke nevner noe om det når sååå mange opplever det.

LilleRosin; føler meg deg! Det tapper en for krefter når man bare står og står på samme vekt. Og i mitt tilfelle også går opp litt. Jeg håper jammen det løsner for deg også! Masse lykke til.

Takk til begge!! Klem

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 10:33   #23
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Nå har jeg ikke lest så mye detaljer her, eller nedover i trpden, så unnskyld meg om jeg spør om det samme jeg har - eller andre har spurt om før- og som du evt. kan ha svart på før. Uansett hjelper det kanskje å samle alt på en plass

Om du ikke tar av på tross av at du følger kuren etter boka, uten utskeielser av noe slag, - er det nok tvilsomt at det er stixen det er noe i veien med. Da er det enten noe medisinsk - eller noe du spiser kroppen din ikke liker/tåler.

  • har du eller har du blitt testet for blitt testet for insulinresistens ?
  • har du eller har du blitt testet for PCO(S)
  • har du eller har du blitt sjekket for lav stoffskifte ?
  • tar du medisiner (hormoner/betennelseshemmende/antidepresiva) som kan ha noe å si for vekttap ?
og til maten

  • spiser/drikker du mye kunstig søtstoff
  • spiser/drikker du koffeinholdige drikker som kaffe / coladrikker
  • spiser/drikker du mye ikke syrnede meieriprodukter som fløte/ost
  • spiser du mye nøtter/mandler ?
  • spiser/drikker du for lite ?
  • Regner du karbene riktig ?
Kan du poste en typisk dagsmeny med nøyaktige mål/vekt kan se på matvarene og regne ut for deg. Det kan like gjerne være at du spiser for lite. Da hjelper det lite med "nilling" eller å spise mindre. Om du har slanket de ofte før (jojo) kan det hende at forbrenningen din er på bærtur.

Ikke gi opp - det er mange her som KAN hjelpe og som VIL hjelpe

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 10:36   #24
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

....Ikke gi opp - det er mange her som KAN hjelpe og som VIL hjelpe

- og ikke minst du Nille, du har en utrolig kompetanse som vi setter stor pris på at du deler med oss

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 11:12   #25
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Nå har jeg ikke lest så mye detaljer her, eller nedover i trpden, så unnskyld meg om jeg spør om det samme jeg har - eller andre har spurt om før- og som du evt. kan ha svart på før. Uansett hjelper det kanskje å samle alt på en plass

Om du ikke tar av på tross av at du følger kuren etter boka, uten utskeielser av noe slag, - er det nok tvilsomt at det er stixen det er noe i veien med. Da er det enten noe medisinsk - eller noe du spiser kroppen din ikke liker/tåler.

  • har du eller har du blitt testet for blitt testet for insulinresistens ?
  • har du eller har du blitt testet for PCO(S)
  • har du eller har du blitt sjekket for lav stoffskifte ?
  • tar du medisiner (hormoner/betennelseshemmende/antidepresiva) som kan ha noe å si for vekttap ?
og til maten

  • spiser/drikker du mye kunstig søtstoff
  • spiser/drikker du koffeinholdige drikker som kaffe / coladrikker
  • spiser/drikker du mye ikke syrnede meieriprodukter som fløte/ost
  • spiser du mye nøtter/mandler ?
  • spiser/drikker du for lite ?
  • Regner du karbene riktig ?
Kan du poste en typisk dagsmeny med nøyaktige mål/vekt kan se på matvarene og regne ut for deg. Det kan like gjerne være at du spiser for lite. Da hjelper det lite med "nilling" eller å spise mindre. Om du har slanket de ofte før (jojo) kan det hende at forbrenningen din er på bærtur.

Ikke gi opp - det er mange her som KAN hjelpe og som VIL hjelpe

Hei Nille og takk for svar! Du har mye kunnskap!!

Ja jeg har PCO! Det har jeg hatt i 7 år, og er en av grunnene til den raske vektøkningen. Har masse hormonforstyrrelser og har ikke fått menstruasjonen uten medisiner siden 2000. Tar glucophage (metformin) men ser i boka til Torkil at det til og med kan virke bra på kuren.

Og ja, jeg har slanket meg uttallige ganger i løpet av livet, men ikke så ofte de siste 6 årene.

Drikker kanskje ett glass brus på kvelden, ellers masse masse vann.
Drikker ikke kaffe, bruker svært lite kunstig søtstoff, kun det i brusen.
Prøver å spise så "ren" mat som mulig.
Spiser ikke nøtter i det hele tatt.
Har brukt noe fløte, men det har jeg ikke brukt siste uka.
Spiser litt brie ost til kvelds, men ellers ikke noe.


Frokost:

1 egg
120-150 gram bacon
50 gram cherrytomat
50 gram agurk

Lunsj:

1/2 avocado
1 egg
50 gram cherrytomat
50 gram agurk
Av og til spiser jeg i tillegg også ca 100 gram av f. eks: skinke, bacon, fisk, reker, svinestek ol.

Eller en salat (150 gram grønn salat) med skinke, egg, fetaost, ++ og en teskje rømme til dressing.

Middag:

Kjøtt eller fisk ( ca 150 gram)
150 gram grønnsaker, som regel blomkål eller brokkoli
saus med 2,2 karber i. (ikke alltid jeg har saus så klart, og av og til har jeg heller salat til middagen)

Kvelds:

Strandaskinke rullet rundt biter av brie ost.
Eller ketosevennlig Lollypop brød med litt smør på.
50 gram cherrytomat
50 gram agurk
Kanskje noe avocado.

Jeg har aldri vært over 17 karber, og det var bare første uka at jeg lå over 15. Nå er hver dag nesten akkurat 15 karber per dag. Steker alt i smør eller kaldpresset olje.

Klem fra Villemo :-)

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Om utroskap AnnaV Generell diskusjon 42 14-02-08 11:56
noen som kan hjelpe meg?? minime Lavkarbo generelt 48 26-07-06 18:15
Kan der hjelpe meg litt lillemy Lavkarbo generelt 10 01-04-05 21:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no