Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Maltilol= ut av ketose

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-09-07, 17:48   #1
nettie
Medlem
 
nettie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 48
Innlegg: 54
nettie er på en erverdig vei

Maltilol= ut av ketose

dette skjer hver gang jeg spiser noe med søtningsstoffet maltitol...trodde at dette var et lovlig søtningsmiddel jeg.....syns å ha lest her inne at det er lov å spise ting som er søtet med malitol....noen med samme erfaring eller en forklaring på hvorfor dette skjer???

på forhånd takk...veldi bra forum dette her med mange hyggelige og hjelpsomme mennesker...

__________________
nettie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 17:58   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: maltilol= ut av ketose

Lovlig og lovlig. Det er ikke dermed sagt at DIN kropp tåler det. Det er mye som er lov på ketolysekuren som ikke anbefales på andre dietter. Det er jo litt av jobben med denne kuren, at en må finne ut hva en tåler.

At du går ut av ketose om du spiser maltitol høres rart ut. Så enkelt er det nok ikke. Det du spiser som har maltitol i seg har kanskje andre ting i seg du reagerer på.

Men uansett tåler du det ikke så da må du bare lavære å spise det. Enkelt og greitt.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 17:59   #3
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: maltilol= ut av ketose

Opprinnelig lagt inn av nettie, her.

dette skjer hver gang jeg spiser noe med søtningsstoffet maltitol...trodde at dette var et lovlig søtningsmiddel jeg.....syns å ha lest her inne at det er lov å spise ting som er søtet med malitol....noen med samme erfaring eller en forklaring på hvorfor dette skjer???

på forhånd takk...veldi bra forum dette her med mange hyggelige og hjelpsomme mennesker...


Jeg har ikke kommet ut av ketose ved bruk av det . Jeg blir bare lufftig.. og kvisete av det...
Det er vel litt forskjell fra person til person da kansje?

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 18:19   #4
nettie
Medlem
 
nettie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 48
Innlegg: 54
nettie er på en erverdig vei

Sv: maltilol= ut av ketose

det jeg har spist som har maltitol i seg er store ifa....reagerer ikke spesielt på dem på noen andre måter enn at jeg får litt luft i magen.....kanskje bare jeg som henger meg for mye opp i stixa.....hadde ikke utslag i går kveld men når jeg kom hjem fra skolen var det utslag igjen.....

__________________
nettie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 09:14   #5
Chubby`s wife
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 25
Chubby`s wife er på en erverdig vei

Sv: Maltilol= ut av ketose

Når jeg gikk gravid og fikk svangerskapsdiabetes var det en overlege som fortalte meg at jeg måtte holde meg unna søtningstoffer som slutta på -ol... fordi det ble omdannet til sukker i kroppen...

Snakker om lureri fra såkalte sukkerfrie produkter!

Chubby`s wife er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 09:58   #6
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: maltilol= ut av ketose

Opprinnelig lagt inn av nettie, her.

det jeg har spist som har maltitol i seg er store ifa....reagerer ikke spesielt på dem på noen andre måter enn at jeg får litt luft i magen.....kanskje bare jeg som henger meg for mye opp i stixa.....hadde ikke utslag i går kveld men når jeg kom hjem fra skolen var det utslag igjen.....

Men store Ifa inneholder jo 46 g karbo pr 100 g...

http://nidar.no/eway/default.aspx?pi...:5582:13:::0:0

__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 10:04   #7
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: Maltilol= ut av ketose

Opprinnelig lagt inn av Chubby`s wife, her.

Når jeg gikk gravid og fikk svangerskapsdiabetes var det en overlege som fortalte meg at jeg måtte holde meg unna søtningstoffer som slutta på -ol... fordi det ble omdannet til sukker i kroppen...

Snakker om lureri fra såkalte sukkerfrie produkter!

Er vel derfor man ikke bør tygge tyggis på ketolyse, de inneholder jo som regel sorbitol og/eller xylitol.

__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 13:44   #8
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Maltilol= ut av ketose

Jeg har testet dette litt. Spist 4 pakker med store ifa i løpet av en dag. Det eneste som skjer er at jeg får en himla trøblete mage.
Jeg går ikke ut av ketose.

Så det er nok forskjellig fra person til person hva man tåler.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 14:35   #9
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: maltilol= ut av ketose

Opprinnelig lagt inn av auroraborealis, her.

Men store Ifa inneholder jo 46 g karbo pr 100 g...

http://nidar.no/eway/default.aspx?pi...:5582:13:::0:0

Ja, men man skal trekke fra sukkeralkoholene (som utgjør 35,4 per 100 gram) for å få netto karbohydrat innhold. Dvs det som vi skal "telle" av karber. Da blir ikke karbo innholdet så voldsomt.

Villemo :-)

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 14:41   #10
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: Maltilol= ut av ketose

Men er det ikke disse sukkeralkoholene som slutter på ol som omdannes til sukker i kroppen da??
Etter hva jeg kan se så er det jo nettopp maltitol som det er mest av i store Ifa..

__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 15:49   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Maltilol= ut av ketose

Opprinnelig lagt inn av auroraborealis, her.

Men er det ikke disse sukkeralkoholene som slutter på ol som omdannes til sukker i kroppen da??
Etter hva jeg kan se så er det jo nettopp maltitol som det er mest av i store Ifa..

Nei, det er ikke alle de som slutter på ol som omdannes til sukker. Det er jo nesten alle typer søtstoff det. Det eneste av de som slutter på "ol" vi skal ligge unna er sorbitol . Det er dette og de som slutter på "tose", som laktose, fruktose, maltose som er de viktigste å holde seg borte fra.

Maltitol er OK for de som tåler det

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Ketoner uten ketose. Fjonken Spørsmål og svar 9 16-07-10 08:10
Ulikt utslag på ulike ketostix Lubbelura Ketolysekuren 7 06-04-09 00:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no