Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Alternativer til potet, pasta og ris?

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-09, 09:37   #1
tonelill76
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1
tonelill76 er på en erverdig vei

Alternativer til potet, pasta og ris?

Er helt fersk på dette med Ketolysekuren,men har forstått det sånn at man skal prøve å holde karbohydratnivået på et minimum og at potet,ris og pasta er blant det som er "forbudt"?
Men dette kan bli et problem når man har familie og små barn tenker jeg?
Så da er det jo bedre at jeg selv finner meg et alternativ til disse tingene og heller tilbereder dette til meg sel og at mann og barn fortsatt får potet,pasta og ris...
Så nå lurer jeg på,hva spiser dere til middagen i stedet for potet,pasta og ris?

tonelill76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 09:50   #2
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Alternativer til potet,pasta og ris?

Jeg bruker mye blokmål, brokkoli og salat i ulike former.
Søk på "jukseris" og "blomkålmos" så finner du ulike former for blokmål.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 09:56   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Alternativer til potet,pasta og ris?

Grønnsaker i alle varianter(som vokser over jorda).

Står en tips om dette i boka Samt oppskrifter både der og masse i oppskriftsforumet her inne

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 11:46   #4
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Alternativer til potet,pasta og ris?

Jeg bruker grillet/stekt aubergine i stede for potet, da jeg syns både smak og konsistens ligner mest. Har også brukt den i stede for pastaplater i lasagne med ok resultat.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 21:31   #5
mungoline
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1
mungoline er på en erverdig vei

Sv: Alternativer til potet, pasta og ris?

Jordskokk har lite karbo, men det selges ikke i så mange forretninger. Det gror som ugress så har du hage kan du plante det.
Jordskokkmos med litt fløte (evt også smør), evt litt parmesan. NAMME! Det er som en frisk og god potetmos.

Til fisk lager jeg spinatstuing (m vårløk, fløte og ost) og har en grønnsak til.

Jeg har en linsestuing jeg også av og til lager, men den er jeg litt mer forsiktig med.

Ellers spiser man vel ikke helt samme mat, du kan bare lage grytene litt tykkere så trenger du ikke verken potet eller ris.

mungoline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 08:27   #6
gryhelen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 65
gryhelen er på en erverdig vei

Sv: Alternativer til potet, pasta og ris?

Ellers så koker jeg litt pasta, ris eller potet til ungene. De merker ikke om jeg og mannen ikke forsyner oss av det. For dem er middagene slik som før omtrent.

gryhelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mix Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alternativer til antibiotika: av John Mc Kenna chili Bøker om ernæring og helse 6 17-11-09 22:07
Alternativer til for mye kjøtt Mistral Ketolysekuren 15 15-05-09 14:22
Sliter med å finne bra alternativer til frokost limala Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 14-03-09 18:40
Hva er din potet? Miroslav Spis deg ned i vekt med Skaldeman 13 30-03-06 09:10
Alternativer til utskeielser... HP Fysisk og mental helse 4 03-10-04 16:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no