Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vondt i magen av karbo ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-06-07, 20:42   #1
guro_no
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 68
guro_no er på en erverdig vei

Vondt i magen av karbo ...

Igår var det en veldig varm og fin sommerdag her, så jeg bestemte meg for å "sprekke" litt, med å ta et par halvlitere og å spise ute. Det var kjempekoselig, men jeg spiste brød og idag spiste jeg to skiver brød og drakk ett glass melk.
Men fy f.., nå har jeg skikkelig vondt i magen, oppblåst og knip.
Lurer på om det er karboene som gjør det?

Er ute av ketose, men starter på ny frisk i morgen!! Har gått ned over 5 kg siden jeg startet, så jeg skulle belønne meg selv med litt brød og melk....Snakk om belønning, men, lysten på slikt er iallfall borte
Så aldri så galt at det ikke er godt for noe

__________________


Startet på Ketolyse 28. april 2008

Min blogg: Guro_no sin vei til et lettere liv
guro_no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 21:01   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i magen av karbo ...

Ja, det er nok karbene/melet/stivelsen i brødet som skaper disse problemene. Det er mange av oss som har det på samme måten !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 17:26   #3
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Vondt i magen av karbo ...

Hva med å finne noe annet å belønne deg selv med enn mat?

Noen øl tar jeg også når det er veldig varmt ute, men da av lavkarboølet. Det smaker fortreffelig!

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 17:30   #4
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i magen av karbo ...

Man lærer etter et par slike

Det er viktig å kutte ut båndet mellom belønning og mat. Mye bedre å belønne seg med ett nytt plagg ettersom vekta går nedover

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 18:48   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i magen av karbo ...

Hei
Når man er på en kostindisert-ketose-kur opplever de fleste en sprekk og da kjenner man mageknip, rumling i magen, dårlig samvittighet og taperfølelse, av de raske karbohydrater.
Er man bevisst på dette kan en slik sprekk bli som noe positivt. Man erfarer at sukker og raffinert stivelse (siktet mel, lys pasta, potet, polert ris etc.) ikke er noe kroppen har godt av, og da blir man "vaksinert" mot sprekker senere og man får lettere ved å velge lavglykemisk mat ETTER kuren.
Se de positive sidene i sprekken!
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vondt i underkjeven... Kanutten Spørsmål og svar 2 03-02-07 17:58
Vondt i magen - kan det være den mørke sjokoladen? mofe Fysisk og mental helse 24 22-01-06 10:52
Vondt kne - noen råd? MHM Fysisk og mental helse 11 26-04-05 03:58
Vondt i magen MHM Fysisk og mental helse 20 04-10-04 17:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no