Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Jukseloff

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-11, 08:42   #176
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Jukseloff

For en fantastisk anvenndelig oppskrift.

Noen som har hørt om fiberhusk kan være en partystopper for noen?

Jeg spiser veldig begrenset om dagen, som på atkins induksjon, men uten noen form for meieriprodukter, og litt mere avocado..... og JBKM da til denne supre oppskriften. Hvis jeg har fått gått litt mere ned til mandag, så vurdere jeg å fortsette litt lengre enn to uker med dette. Men denne oppskriften er en redning oppi dette.

Gleder meg til jeg skal lage kake med denne oppskrifte en gang senere, men krem og brungebær i rullekakeform kanskje. namnam

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 10:07   #177
christinal
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 86
christinal er ny på veien

Sv: Jukseloff

Står i ovnen nå å ser at jeg fint kunne brukt fiberhusk, da skal jeg det neste gang om jeg liker smaken da

christinal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 10:11   #178
christinal
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 86
christinal er ny på veien

Sv: Jukseloff

Da er denne tatt ut, brukte sukrinmelis i røra og bakepapiret gikk lett av.
Dere som har prøvd fiberhusk, bruker dere 4 ts i ei normal rør eller 2?

christinal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 10:22   #179
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av christinal, her.

Da er denne tatt ut, brukte sukrinmelis i røra og bakepapiret gikk lett av.
Dere som har prøvd fiberhusk, bruker dere 4 ts i ei normal rør eller 2?

Jeg brukte 3 ts i ei normal røre, men tror jeg skal prøve 2 neste gang.
Har kjøkkenmaskin jeg da, så lar vispen gå på full fart ganske lenge.
Ble veldig fluffy og fin deig da også.

Helt nyyyydelig med ost, salami og grillkrydder på. Også brukte jeg litt oregano i stede for søtning

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 10:32   #180
christinal
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 86
christinal er ny på veien

Sv: Jukseloff

Med Gerds mandalsjokoladepålegg og masse smør ble den suuuper. Lagde for hånd nå men har kjøkkenmaskin blir no den neste gang selv om røra ble super fluffy.
Vi skal på laaaaaang biltur i morgen og jeg vet hva som skal med i boks med mat jukeseloff til alle med smør, sukrin og kanel, smat gerds sjoko om barna liker det.

christinal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 16:59   #181
bobbla
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
bobbla er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Jukseloff

Hva er JBKM?

__________________




bobbla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 17:06   #182
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Jukseloff

Nå har jeg laget denne med fiberhusk

5 egg
5 ts fiberhusk
litt søtning
salt

Det blei veldig bra og litt mer økonomisk

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 17:17   #183
christinal
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 86
christinal er ny på veien

Sv: Jukseloff

Jeg lagde en med 6 egg, 8 små ts med fiberhusk å hadde i langpanne. Kan sikekrt ta færre skjer med fiberhusk, men det er jo en prøvefeil ting.
Den første gikk unna før jeg rakk å spise mer enn to biter, den andre ville gått samme vei om jeg ikke satte stopp, skal ha den på biltur i morgen

JBKM er johannesbrødkjernemel og fåes skitdyrt på helsekost

christinal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 17:48   #184
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av bobbla, her.

Hva er JBKM?

Johannesbrødkjernemel, fåes i helskostbutikker

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 11:43   #185
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Jukseloff

namnamnam... prøvde denne i toastern nå. DET var godt det.

Tok 3 eggehviter og stivpiska dem med litt salt. Tilsatte 3 eggeplommer, pepper, oregano og basilikum. Stekte den i 10 min på varmluft som står i første innlegg.

Avkjølte den helt og delte opp i 4 skiver. La på masse ost, salami og grillkrydder. Kjørte den i 3-4 min i taostern.

Dæven, smaker AKKURAT som toastet loff jo. Så utrolig deilig det var. Dette blir ny favoritt her tror jeg Hurra hurra

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 21:52   #186
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jukseloff

Jeg lagde denne som bløtkake i dag (rakk ikke å ta bilde) kan love at den falt i smak med bringebær krem og tinte bær på toppen

Hvis man lager dobbel oppskrift i liten langpanne blir det tykke skiver ,som er perfekte i toast jernet

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 21:54   #187
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av christinal, her.

Da er denne tatt ut, brukte sukrinmelis i røra og bakepapiret gikk lett av.
Dere som har prøvd fiberhusk, bruker dere 4 ts i ei normal rør eller 2?

Jeg bruker like mye fiberhusk som antall egg,funker fint det

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 20:25   #188
prøvermegfram
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 42
Innlegg: 121
prøvermegfram er på en erverdig vei

Sv: Jukseloff

Måtte prøve å lage denne "loffen"... tror jeg hadde litt høye forhåpninger, var ikke helt slik jeg så for meg... den både lukta og smakte egg, og så ble den skinnflat... hehe... så høy og fin i ovnen, men med en gang jeg tok den ut, så bare sank den sammen til en skinnflat lefse...

Men med masse smør og masse pålegg på, så var det helt ok... kan tro den funker bra som kakebunn, dog det blir en flat kake, men skeptisk til denne som pizzabunn... tror jeg må prøve en dag, men ser for meg den blir veeeeldig vassen under pizzafyll....

__________________
Journalen min Legg gjerne igjen en liten hilsen
prøvermegfram er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 20:43   #189
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av prøvermegfram, her.

Måtte prøve å lage denne "loffen"... tror jeg hadde litt høye forhåpninger, var ikke helt slik jeg så for meg... den både lukta og smakte egg, og så ble den skinnflat... hehe... så høy og fin i ovnen, men med en gang jeg tok den ut, så bare sank den sammen til en skinnflat lefse...

Men med masse smør og masse pålegg på, så var det helt ok... kan tro den funker bra som kakebunn, dog det blir en flat kake, men skeptisk til denne som pizzabunn... tror jeg må prøve en dag, men ser for meg den blir veeeeldig vassen under pizzafyll....

Til pizzabunn bruker jeg denne oppskriften : 3 egg røres sammen med 3 ts fiberhusk,litt salt,krydder og en god neve revet ost,skal svelle 15 minutter og strykes ut på bakepapir,stekes på 180 grader i 5 minutter,så har man på fyllet og steker den i 10-15 minutter til,den blir pizzabunn som smaker pizza

Hvis loffen blir flat kan det være lurt og doble oppskriften noe detter den sammen uansett,men jeg lagde den som bløtkake bunn i går og da ble den 4 cm høy

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 20:54   #190
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jukseloff

Lagde dette til frokost i dag, nydelig. Hadde kjøpt inn noen gode reker, smakte himmelsk :

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 21:06   #191
prøvermegfram
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 42
Innlegg: 121
prøvermegfram er på en erverdig vei

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

Til pizzabunn bruker jeg denne oppskriften : 3 egg røres sammen med 3 ts fiberhusk,litt salt,krydder og en god neve revet ost,skal svelle 15 minutter og strykes ut på bakepapir,stekes på 180 grader i 5 minutter,så har man på fyllet og steker den i 10-15 minutter til,den blir pizzabunn som smaker pizza


Den må jeg prøve neste gang jeg lager pizza... fant en oppskrift her inne på pizza bunn som smakte "akkurat" som pizzabunn, men det synes ikke jeg... den smakte laaaangt fra noe pizzabunn.... skal prøve din oppskrift neste gang

Hvis loffen blir flat kan det være lurt og doble oppskriften noe detter den sammen uansett,men jeg lagde den som bløtkake bunn i går og da ble den 4 cm høy

4cm?? jøss... hvordan skal jeg få den høyere?? Kanskje jeg stivpiska eggene for mye...? Den så kjempefin ut inni ovnen, hevde seg masse, men når den kom ut bare sank den sammen til en 1.5 cm lefse... hehehe.... og brødformen jeg brukte var ikke av de største heller....

__________________
Journalen min Legg gjerne igjen en liten hilsen
prøvermegfram er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 21:14   #192
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av prøvermegfram, her.

4cm?? jøss... hvordan skal jeg få den høyere?? Kanskje jeg stivpiska eggene for mye...? Den så kjempefin ut inni ovnen, hevde seg masse, men når den kom ut bare sank den sammen til en 1.5 cm lefse... hehehe.... og brødformen jeg brukte var ikke av de største heller....

Jeg dobla oppskriften og brukte rund form på 26 cm,den er 7 cm når den stekes og faller sammen til 4 cm,trur at enkel oppskrift i brødform blir for lite. Jeg syns oppskriften på pizza bunn er det nærmeste jeg har kommet,har hatt 8 stykker som har smakt den og alle likte den,men det betyr jo ikke at du liker den

Loffen skal ikke bli så høy altså,ca som en vanlig flat skive,det er ikke beregnet at den skal bli som brød i forma

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 21:18   #193
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

Jeg dobla oppskriften og brukte rund form på 26 cm,den er 7 cm når den stekes og faller sammen til 4 cm,trur at enkel oppskrift i brødform blir for lite. Jeg syns oppskriften på pizza bunn er det nærmeste jeg har kommet,har hatt 8 stykker som har smakt den og alle likte den,men det betyr jo ikke at du liker den

Loffen skal ikke bli så høy altså,ca som en vanlig flat skive,det er ikke beregnet at den skal bli som brød i forma

Blir den litt sprø eller ??

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 21:19   #194
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Blir den litt sprø eller ??

bløtkaka ? i følge de som spiste den så blir den som vanlig bløtkake og smaker det også

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 21:21   #195
prøvermegfram
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 42
Innlegg: 121
prøvermegfram er på en erverdig vei

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Blir den litt sprø eller ??


Min ble i alle fall ikke sprø... samme konsistens som en bløtkakebunn.. myk og veldig luftig... nærmest smelter i munnen....

__________________
Journalen min Legg gjerne igjen en liten hilsen
prøvermegfram er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 21:22   #196
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

bløtkaka ? i følge de som spiste den så blir den som vanlig bløtkake og smaker det også

Som pizzabunn blir den ikke sprø,men jeg liker ikke sprø bunner heller

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 21:22   #197
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

bløtkaka ? i følge de som spiste den så blir den som vanlig bløtkake og smaker det også

Blir pizzabunnen sprø ??

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 21:22   #198
prøvermegfram
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 42
Innlegg: 121
prøvermegfram er på en erverdig vei

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

Jeg dobla oppskriften og brukte rund form på 26 cm,den er 7 cm når den stekes og faller sammen til 4 cm,trur at enkel oppskrift i brødform blir for lite. Jeg syns oppskriften på pizza bunn er det nærmeste jeg har kommet,har hatt 8 stykker som har smakt den og alle likte den,men det betyr jo ikke at du liker den

Loffen skal ikke bli så høy altså,ca som en vanlig flat skive,det er ikke beregnet at den skal bli som brød i forma

Blir den pizzabunnen vassen under fyllet?? Den jeg lagde i går (med en annen oppskrift) ble veldig vassen... kunne ikke holde den i hånda å spise.... men i dag tidlig, etter ei natt i kjøleskapet, så kunne jeg holde den i hånda å spise... var egentlig bedre idag enn i går

__________________
Journalen min Legg gjerne igjen en liten hilsen
prøvermegfram er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 21:26   #199
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av prøvermegfram, her.

Blir den pizzabunnen vassen under fyllet?? Den jeg lagde i går (med en annen oppskrift) ble veldig vassen... kunne ikke holde den i hånda å spise.... men i dag tidlig, etter ei natt i kjøleskapet, så kunne jeg holde den i hånda å spise... var egentlig bedre idag enn i går

Jeg har ikke noe problem med å holde den i hånda,men da bruker jeg den oppskriften jeg skrev litt høyere opp her syns ikke den blir vassen heller

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 14:59   #200
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Jukseloff

Nå har jeg laget denne oppskriften og hatt det i muffinsformer! Det fungerte også kjempefint. De ble litt klumpete og rare, men smakte kjempedeilig! Dennne oppskriften er helt super!

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no