Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Enda et avføringsspørsmål herfra

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-10-10, 14:02   #1
FrustrertFrøken
Medlem
 
FrustrertFrøken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 75
FrustrertFrøken er på en erverdig vei

Enda et avføringsspørsmål herfra

Gul/beige avføring, er det normalt? Leste at man skal kontakte lege ved lys avføring, for det kan være tegn på sykdom i galle eller lever. Men så fant jeg noen gamle tråder herfra hvor det var flere som sa at det var normalt. Ble litt usikker nå. I går var det ganske flytende, men i dag er det stikk motsatt! (Kan være fordi jeg har tatt noen piller for at det skulle bli bedre)

FrustrertFrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 14:32   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Jeg hadde den type avføring spesiellt i begynnelsen av ketolysekuren, uvant for kroppen med så mye fett

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 18:59   #3
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Vedvarer det tar du kontakt med lege for sikkerhetsskyld. Endring i avføringsmønster er ikke noe man kødder med, uansett alder og forutsetning.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 19:32   #4
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Galle gjør avføringen gul/beige. Og galle trengs for bryte ned store fettdråper til mindre fettdråper. Spiser du mer fett enn før? Hvis avføringen min ikke er gul/beige, så har jeg spist noe jeg ikke skal spise.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 20:44   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Uhum. Jeg prøver stort sett å holde fettprosenten i kosten min på 80%+, og min avføring er... svart. Nå ble jeg nesten nervøs.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 22:26   #6
FrustrertFrøken
Medlem
 
FrustrertFrøken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 75
FrustrertFrøken er på en erverdig vei

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Takk for svar!
Da ser jeg det ann noen dager..

Jeg har spist veldig mye fett ja.. Så jeg håper det er derfor!

FrustrertFrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 22:34   #7
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Uhum. Jeg prøver stort sett å holde fettprosenten i kosten min på 80%+, og min avføring er... svart. Nå ble jeg nesten nervøs.

Mye som kan forandre fargen på avføringen. Rødvin f.eks. gjør den mørk. Det kan jo hende at det er noe du spiser regelmessig som farger avføringen? Og hvordan er konsistensen?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 10:40   #8
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Hihihi, har du mye fett i kosten? Det er bare fettet i så tilfelle :P

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 11:07   #9
FrustrertFrøken
Medlem
 
FrustrertFrøken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 75
FrustrertFrøken er på en erverdig vei

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Men må man ikke spise mye fett for å gå ned i vekt med ketolyse da?

FrustrertFrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 11:53   #10
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Min avføring er alltid veldig mørk. Første runde er som regel veldig hard, og så er det siste mye løsere. Blir rett og slett litt sår, og det er er voldsom tørkejobb Hva er galt da? Må kanskje nevne at jeg nesten alltid var smådårlig i magen på "vanlig" kost også.

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 12:42   #11
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Opprinnelig lagt inn av Unnimoor, her.

Men må man ikke spise mye fett for å gå ned i vekt med ketolyse da?

Tjaaaaa...vel...JO! Ketolyse tilsier ca 20 gram karbo om dagen. Når kroppen ikke får karbo må den bruke fett som brensel. Denne prosessen er meget krevende og krever en del fett. Ketolyse tilsier aat man skal ha rundt 70-75% fett av den totale andelen av næringsinntaket pr dag. Mer fett= mer vektnedgang.

Kroppen MÅ ha fett, og spesielt når den ikke får så mye karber. Man kan ikke leve på en stor andel av proteiner, for selv om kroppen også kan bryte proteiner ned til energi, så vil den helst ikke det, og man kan bli veldig syke. En annen sak er at for mye proteiner er belastende på nyrene og at det kan lettere oppstå betennelse-symptomer i kroppen. I tillegg kan i ekstreme tilfeller, ett overskudd av proteiner lagres som fett på kroppen. Fett derimot, kan kun lagres som fett på kroppen om kroppen også får masse karber .

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:02   #12
FrustrertFrøken
Medlem
 
FrustrertFrøken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 75
FrustrertFrøken er på en erverdig vei

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Tjaaaaa...vel...JO! Ketolyse tilsier ca 20 gram karbo om dagen. Når kroppen ikke får karbo må den bruke fett som brensel. Denne prosessen er meget krevende og krever en del fett. Ketolyse tilsier aat man skal ha rundt 70-75% fett av den totale andelen av næringsinntaket pr dag. Mer fett= mer vektnedgang.

Kroppen MÅ ha fett, og spesielt når den ikke får så mye karber. Man kan ikke leve på en stor andel av proteiner, for selv om kroppen også kan bryte proteiner ned til energi, så vil den helst ikke det, og man kan bli veldig syke. En annen sak er at for mye proteiner er belastende på nyrene og at det kan lettere oppstå betennelse-symptomer i kroppen. I tillegg kan i ekstreme tilfeller, ett overskudd av proteiner lagres som fett på kroppen. Fett derimot, kan kun lagres som fett på kroppen om kroppen også får masse karber .

Ahaa.. Tusen takk

FrustrertFrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:03   #13
FrustrertFrøken
Medlem
 
FrustrertFrøken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 75
FrustrertFrøken er på en erverdig vei

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Helt normal konsistens liksom.. Bare litt lys farge
Vet ikke helt om jeg skal si mørk beige, eller lys lys brun.. hehe..

FrustrertFrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 23:34   #14
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Hihi, for en bæsjetråd

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 23:47   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Jerntabletter/-preparater gir nesten svart avføring!
Og hos noen hard mage og hos andre diare!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 00:37   #16
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jerntabletter/-preparater gir nesten svart avføring!

Leste jentetabletter.. og tenkte hva i huleste er det og hvor får jeg tak i dette?? tror jeg skal finne senga...

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 01:02   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Jeg mener det ikke er uvanlig i starten å få lysere avføring, ettersom gallen tømmes oftere når man legger om kostholdet. På magert kosthold så skjer ikke det like frekvent, derfor kan også noen oppleve gallestein i overgangen fra et veldig magert til et veldig fettrikt kosthold. Ikke fordi lavkarbo/høyfett gir gallestein, men fordi det får i gang tømmingen av gallen, og da kommer steinene som har dannet seg når man har spist skikkelig magert .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 08:32   #18
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Hehe. Jeg tar ikke jern, drikker "aldri" vin eller annen alkohol (øhm, én gang i året?), spiser stort sett bare egg, kjøtt, noe fete meieriprodukter og litt grønt, samt noe kaffe og te. Likevel er avfallsproduktet helt svart uten at jeg helt ser hvorfor. Med variasjoner mellom normal-fast og løst.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 09:15   #19
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Hehe. Jeg tar ikke jern, drikker "aldri" vin eller annen alkohol (øhm, én gang i året?), spiser stort sett bare egg, kjøtt, noe fete meieriprodukter og litt grønt, samt noe kaffe og te. Likevel er avfallsproduktet helt svart uten at jeg helt ser hvorfor. Med variasjoner mellom normal-fast og løst.

Er vel mye jern i kjøtt også!
Men seriøst, har du nevnt det for legen din? Svart avføring KAN bety blødninger i tarmen, som muligens bør utredes!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 12:19   #20
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Hehe. Jeg tar ikke jern, drikker "aldri" vin eller annen alkohol (øhm, én gang i året?), spiser stort sett bare egg, kjøtt, noe fete meieriprodukter og litt grønt, samt noe kaffe og te. Likevel er avfallsproduktet helt svart uten at jeg helt ser hvorfor. Med variasjoner mellom normal-fast og løst.

Du beskriver vel eksakt samme kosthold og alkohol inntak som meg og jeg har stort samme type avføring/farge som du beskriver, bortsett fra at det er mye oftere hardt enn løst. (Jeg har kronisk migrene og tar en del medisner i forhold til dette også.)

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 12:23   #21
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Er nok bare jern da ja. Det falt meg ikke inn engang, siden jeg "alltid" har hatt for lite av det, før - det er noen år siden jeg ga opp å ta tilskudd for det () men tanken om at det var for lavt ble liksom værende, hehe. Nå har jeg en fastlege-avtale om to uker og kan sjekke hvordan ting forholder seg, i alle tilfelle! Takk for Kitt-ekspertise, og håper det var greit å kuppe bæsjetråden litt

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 17:50   #22
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei
Question

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Når jeg tenker over det så varierer fargen litt her. Men - jeg er fortsatt veldig løs i magen og har vært det siden oppstart på ketogen kost i midten av september. Hatt "normal" avføring 4-5 dager inni der et sted, resten er "full-fart". Hadde håpet det hadde rettet seg til nå faktisk. Reduserte litt på fettet og trappet opp igjen slik jeg ser flere anbefaler, men det hjalp ikke gitt. Ikke på meg i hvert fall.

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 11:00   #23
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Jeg spiste en haug med kanelskruer i går, og i dag hadde jeg den "deiligste" avføringa jeg har hatt på lenge. Digg

Men, burde det ikke egentlig gått bananas i dag?

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 15:32   #24
Ellerish
Juniormedlem
 
Ellerish sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 40
Ellerish er på en erverdig vei

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Jeg spiste en haug med kanelskruer i går, og i dag hadde jeg den "deiligste" avføringa jeg har hatt på lenge. Digg

Men, burde det ikke egentlig gått bananas i dag?

Hva er kanelskruer?

Ellerish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:48   #25
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Opprinnelig lagt inn av Ellerish, her.

Hva er kanelskruer?

Det er i grunn boller med smør, sukker og kanel. Deigen er kjevlet flat, smør sukker og kanel smøres ut. Så rulles deigen sammen og blir kuttet opp i flate "snurrer". Veldig godt

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Før og etter-bilder herfra lagt ut på ketolyse.no??? moma Generell diskusjon 10 08-02-09 21:07
Avføringsspørsmål- ekkelt... Så vær forberedt! MorStine Ketolysekuren 2 10-06-07 09:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no