Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sukkerfri tyggis og pastiller

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-07-07, 10:13   #1
Csilla
Medlem
 
Csilla sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 180
Csilla har en fantastisk aura rundt segCsilla har en fantastisk aura rundt seg

Sukkerfri tyggis og pastiller

Nå må jeg bare spørre: Når jeg går på Ketolyse-kuren, kan jeg tygge sukkerfri tyggis (og evt. pastiller)? Jeg kjenner at stålånden er på plass, og det er så pyton! Så, hvis jeg kan tygge litt tyggis, føler jeg at livet blir litt greiere

__________________
Det er mitt liv! Og jeg velger selv hvordan jeg vil leve det.
Min Blogg og Min journal



Csilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 10:23   #2
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfri tyggis og pastiller

Heldigvis blir stålånden mindre påtagelig etter hvert, men selv har jeg pleid å spise noen Extra drops eller pastiller hvis det er for ille. Det er litt sukkeralkoholer "og sånt" i det, men hvis en bare tar en av og til - så er det ikke så gæli'.

Tyggis prøver jeg å unngå, for tyggingen gjør at vi danner mer spytt og (hvorfor aner jeg ikke, men ...) vi får gjerne litt sultfølelse etter hvert. Har hørt at det er litt karb'er også i tyggisen, så jeg holder meg unna for sikkerhets skyld!

Sikkert flere som kan komme med sine synspunkter, og kanskje også forklare litt bedre enn meg

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 10:38   #3
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Sukkerfri tyggis og pastiller

Hmm, det var en tråd her om dette hvor vi diskuterte opp ad stolper og ned ad vegger, men nå finner jeg den ikke.

Men i allefall... har du boken? Der står det en del om søtningsmidler.
Og det er visstnok sånn at de fleste pastiller og tyggiser inneholder sorbitol og/eller xylitol som dannes til glukose i kroppen og derfor skal man holde seg unna det på kuren.

...nå skal det være sagt at jeg har også tatt meg en Läkerol i ny og ne for å få frisk smak i munnen, men det blir kun en gang eller to om dagen - poenget her er vel at man ikke skal gnafse dagen lang og tror at det er ok fordi det er "sukkerfritt".

Og siden jeg er så godt i gang:

Var på tur til Stavanger i helga og på hotellet i minibaren hadde de en eske med sånne sukkerfrie Ricola med sitron. For moro skyld leste jeg på pakken og så vidt jeg kan se, innehold de IKKE sorbitol/xylitol!
Det eneste som stod oppført der var aspartam, og det er jo et tillatt søtningsmiddel.

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Hvis det faktisk er slik at det finnes noen pastiller der ute vi kan bruke, er jo alt bare velstand!

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 11:19   #4
Csilla
Medlem
 
Csilla sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 180
Csilla har en fantastisk aura rundt segCsilla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkerfri tyggis og pastiller

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Hvis det faktisk er slik at det finnes noen pastiller der ute vi kan bruke, er jo alt bare velstand!

Ja, nemlig - dette skulle jeg gjerne visst også Håper det kommer noen gode tips her!

__________________
Det er mitt liv! Og jeg velger selv hvordan jeg vil leve det.
Min Blogg og Min journal



Csilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 11:26   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfri tyggis og pastiller

Sukkerfrie tyggis og pastiller er skjulte karbohydrater, fikk jeg beskjed om.

Her er en annen tråd om samme spm: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=sukkerfri

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 11:49   #6
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Sukkerfri tyggis og pastiller

Jeg har fram til lørdag holdt meg helt uten. or jeg har vært så usikker på hva jeg kan spise av de og ikke (for lat til å lese på pakken om sorbitol, sukkeralkoholer ol)... Men da jeg skulle ut på lørdag føltes det vedlig nødvendig å tygge litt tyggis. Så i heltga tygde jeg to biter Extra *tilstår*, men vekta har fortsatt å peke nedover allikevel, så det skadet visst ikke. Men det blir ingen vane...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 12:03   #7
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Sukkerfri tyggis og pastiller

Jeg rørte ikke sukkerfrie pastiller eller tyggis de første 6 månedene jeg..
Men kjøpte noen pastiller på helsekosten som heter Tazink!..

Disse skal det ikke påvirke blodsukkeret, og du de er sterke, så du får frisk pust som varer en stund..

Men ikke overdriv..De virker lakserende!

198.jpg




http://images.google.no/imgres?imgur...icial%26sa%3DN

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 12:11   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfri tyggis og pastiller

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Jeg har fram til lørdag holdt meg helt uten. or jeg har vært så usikker på hva jeg kan spise av de og ikke (for lat til å lese på pakken om sorbitol, sukkeralkoholer ol)... Men da jeg skulle ut på lørdag føltes det vedlig nødvendig å tygge litt tyggis. Så i heltga tygde jeg to biter Extra *tilstår*, men vekta har fortsatt å peke nedover allikevel, så det skadet visst ikke. Men det blir ingen vane...

En og annen gang skader jo ikke da. Men ikke hele tiden

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 12:55   #9
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Sukkerfri tyggis og pastiller

Viss karbohydraterna er sukkeralkoholer kan man spise det...Sukkeralkoholene ska trekkes fra altså. MEN det er noen som reagerer på sukkeralkoholer (søtningsmiddel)allikavell...

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 12:57   #10
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Sukkerfri tyggis og pastiller

Men er sukkeralkoholer og polyoler samme sak?

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 13:10   #11
Csilla
Medlem
 
Csilla sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 180
Csilla har en fantastisk aura rundt segCsilla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkerfri tyggis og pastiller

(Fy steiki så mange ord og ting jeg ikke skjønner......*sitter her som et levende spørsmålstegn...* Jommen godt det er mange her inne som har peil og som kan hjelpe en novise sånn i starten...)

__________________
Det er mitt liv! Og jeg velger selv hvordan jeg vil leve det.
Min Blogg og Min journal



Csilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 13:53   #12
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Sukkerfri tyggis og pastiller

Det sukkeralkoholstyret er no´orntli´herk... men altså.... i bokji står det hvilke søtningsmidler som er tillatt å bruke på kuren. Altså, de inneholder ikke karbohydrater.

Men som noen sier, du kan reagere på det likevel. De fleste søtningsmidler er lakserende i større eller mindre grad, tror jeg, så gomler du lenge nok, blir du garantert gæærn i magen uansett. Personlig er maltitol drepen for meg, mens asparam og sucralose går helt fint.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 14:12   #13
Braol
Juniormedlem
 
Braol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 15
Braol er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfri tyggis og pastiller

Medisin med sukker i.
Kom nettopp heim med ny blodtrykksmedisin, leste over pakningsvedlegget og der står det at disse som heter Micardis inneholder 169 mg sorbitol, og det må vel være i hver tablett antar jeg... Søren, der røyk vel min ketose...

Braol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lindbergs, eurodietten Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 14:19   #14
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Sukkerfri tyggis og pastiller

Sukkerfri tyggis innheolder xylitol og/eller sorbitol som påvirker blodsukkeret. Det er ikke skadelig for tennene, men blodsukkeret påvirkes dessverre.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 22:32   #15
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Sukkerfri tyggis og pastiller

Ja hvis noe er sukkerfritt men smaker søtt, bør man holde seg unna mest mulig. Det senker vektnedgang.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 23:00   #16
Csilla
Medlem
 
Csilla sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 180
Csilla har en fantastisk aura rundt segCsilla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkerfri tyggis og pastiller

Tusen takk for gode innspill! Jeg skal prøve å holde meg unna tyggis, og heller kjøpe meg en pakke pastiller på apoteket, sånn just in case

__________________
Det er mitt liv! Og jeg velger selv hvordan jeg vil leve det.
Min Blogg og Min journal



Csilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 15:35   #17
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Sv: Sukkerfri tyggis og pastiller

Jeg må også kjøpe tyggis. Jeg fant noen gode på http://drlindbergs.no som jeg bestiller. De kan da ikke være så ille og jeg benytter da bare 2-3 stykker om dagen.

__________________


Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 12:55   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfri tyggis og pastiller

For stålånden: Tygg persille, anisfrø, eller drypp peppermyntedråper på tungen.
Tabletter skjuler ikke lukta noe særlig, da den kommer fra inne i kroppen, og ikke munnen. Dette hjelper en god del bedre!
Da jeg hadde min ketoseånde tygde jeg en del persille, og svelgte det etterpå. Fikk høre i alle fall fra samboer at lukta ikke var så tydelig lenger. Det lukta mer persille gitt Tøflus.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukkerfri Sjokolademousse som også blir is! Pc-snuppa Oppskrifter 3 03-05-07 13:02
Sukkerfri skjokolade moea Lavkarbo generelt 28 18-01-07 13:40
sukkerfri IFA! Helene Lavkarbo generelt 16 12-09-06 19:21
Tyggis / Pastiller Daizy Lavkarbo generelt 7 20-12-04 22:36
Sukkerfrie pastiller Zoë Atkins kosthold 3 19-04-04 22:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no