Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Blodsukker

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-08, 10:43   #1
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Blodsukker

Hvordan lager jeg ett oppstarts-spm.????
Hvis rette vedkommende kan legge spm mitt som "oppstart" er det fint.

Bruker ACCU-CHEK (blodsukker måling) hver morgen, og jeg ligger mellom 6,1-7,8.
Høres det normalt ut ?????????
Har vert i ketose i et par tre mnd, men lite forandring på vekta.

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 11:32   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål om blodsukkermåling

Blodsukker fastende skal helst ligge under 7, men dersom du har spist før du måler kan det godt være litt høyere (under 11). Du sier ikkenoe her om du har spist eller ikke på forhånd når du måler da...

Har du fått diagnosen diabetes siden du måler?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 12:29   #3
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill
Question

Blodsukker

Endelig fant jeg ut hvordan en starter en "Ny Tråd" Ikke lett når en er data-analfabet.
Men til saken:

Har vert på Ketolysekuren i 3-4 mnd Starta på 105-har vert nede i 101, men ligger og vipper på 102-104. Kom i ketose 36 timer etter start, fikk i allefall utslag på stixen. Og har ver i ketose siden.

Når jeg måler blodsukker verdiene om morgenen så ligger jeg mellom 6,1-7,8. Noen som kan si om det er normalt eller ??

Gir meg ikke , og bacon i fløtesaus elsker jeg.

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 12:50   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukker

Har slått sammen to av trådene dine og lagt den under Ketolysekuren, siden det er den du følger !

Du har fått svar fra Jeef Micro i innlegget før ditt siste !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 10:27   #5
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Blodsukker

Jeef-Micro
Selvfølgelig må alle opplysninger med,er kommer mere.
Spiser om kvelden, mellom kl 20-23, allt ettersom når jeg er sulten.
Og måler blodsukker "på fastende hjerte"
Legen kallte det ikke diabetes (type 2) , men det kunne utvikle seg til det ??
Har i grunnen samme blodsukkermåling om morgenen nå, som da jeg gikk på carbokost. Men den gangen svingte det mere om dagen.

I går spiste jeg middag i 17 tida. En god porsjon tynnribbe, og litt salat og broccoli.
Blodsukker i dag , kl 08 30, 7,5. Sjekka nå nettop, ca 1 time etter en god frokost med 1 egg og 4-5 tykke skiver bacon og 1 liter vann siden jeg sto opp, fortsatt 7,5. Så det er tydelig at jeg slipper blodsukker -hopp
Har snakka med venner som går på insulin og de ligger ofte nede på 5 tallet om morgenen. Men det kan sikkert være idividuelle forsjeller.
Bruker noen blodtrykksdempende, og av den grunn så skal jeg ikke ta morgen og middagstabelettene som følger Ketolysekuren, sier Torkild. Leste en plass på forumet at gode gamle Vitaplex er bra saker. Får satse på det.

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 00:36   #6
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukker

Mulig du har insulinressistens (som er et forstadie til diabetes type2) Kan være greit av deg å få tatt en glucosebelastning for å sjekke det dersom blodsukret ditt ikke går litt ned etter en periode på ketolyse. Dette vet sikkert Torkild my mer om enn meg...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 06:58   #7
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukker

Hei
Vent med glucosebelastning til du er ferdig med slankingen. Da kan evt. insulinresistens og begynnende diabetes være borte ( selv om legningen vil være der slik at ny vektøkning promte vil føre til økende blodsukker)
6,1 - 7,8 er slett ikke så dårlig.
Lykke til med slankingen - la det være ditt hovedfokus.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 22:54   #8
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Blodsukker

Har den siste uka ikke spist etter middag, som er mellom kl 15 30- 17 30, allt etter som.
Sjekker blodsukker om kvelden, ca kl 23-24, og da ligger det mellom 5,2-6. Og den ser grei ut.
MEN når jeg måler om morgenen kl 06 30 (nesten før beina treffer gulvet) så ligger den på 7-7,7. Og da er det 1o-12 t siden jeg har spist.
Om kvelden har jeg godt utslag på stixen, men 0 utslag om morgenen.
Tror ikke jeg går i søvne og spiser. Og jeg noterer allt vannet jeg drikker , mellom 3 og 3,4 ltr om dagen.
I morgen, fredag så starter jeg på "hestekuren" 3 dager med max 1000 cal om dagen.
Så får vi se om det hjelper. Rapport kommer

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 23:29   #9
Fredrikke
Medlem
 
Fredrikke sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 47
Innlegg: 110
Fredrikke er på en erverdig vei

Sv: Blodsukker

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Har den siste uka ikke spist etter middag, som er mellom kl 15 30- 17 30, allt etter som.
Sjekker blodsukker om kvelden, ca kl 23-24, og da ligger det mellom 5,2-6. Og den ser grei ut.
MEN når jeg måler om morgenen kl 06 30 (nesten før beina treffer gulvet) så ligger den på 7-7,7. Og da er det 1o-12 t siden jeg har spist.
Om kvelden har jeg godt utslag på stixen, men 0 utslag om morgenen.
Tror ikke jeg går i søvne og spiser. Og jeg noterer allt vannet jeg drikker , mellom 3 og 3,4 ltr om dagen.
I morgen, fredag så starter jeg på "hestekuren" 3 dager med max 1000 cal om dagen.
Så får vi se om det hjelper. Rapport kommer

det er mange prosesser i kroppen som justerer blodsukkeret ditt under natta, ikke uvanlig at det går opp, selv om du ikke spiser.

ideelt bør du ligge mellom 5-6 fastende og ikke over 10 utover dagen. kanskje du burde startet med metformin? et medikament som øker insulinfølsomheten din.

hilsen fra Fredrikke

__________________
Fra liten og tett til liten og nett....

Fredrikkes journal

Fredrikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: akkurat nå:ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 23:31   #10
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukker

Torkild er jo den med ekspertisen på dette, og siden han sier blodsukret ditt er greit, kan det være en ide å ikke måle det så ofte? med mindre du har noen plager av blodsukret ditt eller en diagnose som tilsier at du bør måle det da.

og hvorfor skal du gjennom en "hestekur" med undre 1000 kcal pr dag? går du på lavkarbo så behøver du ikke å telle kcal men heler se på karbohydratenne. Lavkarbomat gir også et stabilt blodsukker, og du slipper svingningene

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 10:19   #11
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Blodsukker

Hestekur fordi jeg har stått stille så lenge.
Starta idag med : 50 g reker
50 g majones
140g advocado
130g Camenås (lokal variant av Camenber)
Dette skal jeg fordele på 4 måltider utover dagen, ca max 2,5 g Carb på hele dagen.
Advocado,ost og majones er bra med fett.
Og såklart minst 3ltr vann.

Maten jeg spiser nå (kuren) liker jeg kjempegodt. Men skulle så gjerne ha kvitta meg med litt overflødig. kommer nok til å fortsette med "mat filosofien" , om jeg noensinne får vekk spekket.
Da jeg starta så la jeg ikke skjul på hva jeg holdt på med, men nå begynner omgivelsene å lure. Og når jeg i tillegg har en kolega som går på som har fjerna 2-3 kg siden Nyttår så ser jeg svart på det.
Trimmen min får jeg , ca 30 min pr dag , en god del mere i helgene.
Egentlig så hater jeg å gå hvis jeg ikke har et mål med turen, plukke bær el l. Men trasker i veg fordi jeg MÅ.
Padling liker jeg godt, men da er jeg så vær-avhengig. Så det blir nok gåinga som gjelder noen mnd til.

Og takk til dere som er så vennlige å svare, føler jeg har "venner" der ute som bryr seg. For i mine svarteste stunder så er jeg frista til gi blaffen og kjøpe en sjokolade.
Men så vil jeg ikke skuffe dere :-)

Mvh Grovsnus (den er uten carber)

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 10:45   #12
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukker

Apropos blodsukker. Jeg har en måler som heter Contour. Mitt blodsukkernivå ligger mellom 4,5 og 5,5. Har målt ned til 3.7(fastende) og det høyeste jeg har målt er 7,1.

I jula med brødmat og sjokolade lå det mellom 4,1 og 5,1.

Jeg aner ikke om dette er bra eller ikke, men stabilt er det ihvertfall. Og de sier at verdier under 4,0 er farlig og ubehagelig, men jeg merket ikke noe galt. Ikke svimmel etc. Men dette var med lavkarbo.

Ikke gi opp!!

Les Skaldeman hvis du vil forenkle det hele.

Og han sier også at trening ikke er nødvendig for å gå ned i vekt. Trening er fin for å bli i bedre form.

Jeg trente ikke da jeg gikk ned 20 kilo.

Lykke til!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 12:13   #13
steinar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: stavanger
Alder: 57
Innlegg: 7
steinar er på en erverdig vei

Sv: Blodsukker

har du målt omkretsen rundt mage,armer og lår.
for min del så har det vært slik at når jeg har stått i ro på vekta men omkretsen den har minska.
Har vært en go faktor for å holde humøret opp det......
ikke gi opp det løsner nok for deg.

kan det hende du får i deg for lite mat?
skaldeman har vel en regel at en skal har 22-25 kalorier per kilo kroppsvekt og at måltidet skal være sånn ca 70 % fett 25% proteiner og 5% karber


steinar

selv så går det en pakke bacon( ca 200-250 gram) og 3-4 egg som frokost når jeg spiser det.

__________________


steinar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlig mat Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 10:32   #14
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Blodsukker

Hei Steinar

Er også inne på Ketolyseforum. Og har sendt Torkil "menyen" min for et par dager. han mener jeg kanskje får i meg formye protein.
Har prøvd Skaldemann noen dager 79% fett 19% protein og 2% carb. men sto fortsatt stille på vekta.
trenger ikke å måle liv-vidden, den øker.
Er det SÅ STOR forskjell på folk, noen går kraftig ned, men andre stiger sakte.

kan det være noe alvorlig feil med stoffskifte?
Mvh grovsnus
Ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 12:00   #15
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Blodsukker

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Har prøvd Skaldemann noen dager 79% fett 19% protein og 2% carb. men sto fortsatt stille på vekta.

Du må prøve det mer enn noen dager før du kan si om vekten står stille

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Velkommen til spørsmål & svar HP Spørsmål og svar 955 27-01-17 23:29
Spørsmål og reaksjoner fra andre? Valeriana Lavkarbo generelt 3 25-08-07 13:32
Spørsmål til Torkil Aadi Lavkarbo generelt 6 01-03-06 23:11
Div info til Atkins-brukere, og noen spørsmål Bambina Atkins kosthold 7 10-03-05 21:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no