Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er helt ny her, og trenger noen tips

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-01-09, 19:48   #1
Hole
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3
Hole er på en erverdig vei
Red face

Er helt ny her, og trenger noen tips

Jeg har nettopp, dvs for en ukes tid siden begynt å tenke mere over hva jeg spiser. Prøver så godt jeg kan å holde meg til lavkarbo mat. Men, jeg drikker kaffe, med litt melk...det MÅ jeg ha! Og jeg har drukket 2 bokser med pepsi max. Hvor "skadelig" virkning har dette for meg? Jeg savner poter noe himla mye, synes det er vanskelig å vite hva jeg skal spise til Biff,kylling osv...Noen tips???

Hole er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil ned noen kilo. Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 20:02   #2
Cammis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 90
Cammis er på en erverdig vei

Sv: Er helt ny her...og der ;o)

Kanskje du kan prøve fløte i kaffen istedet??

Cammis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 20:09   #3
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er helt ny her...og der ;o)

Hei, og gratulerer med å ha valgt lavkarbo. Det er vanskelig å gi deg råd når du ikke vet hvilken kostholdsfilosofi du vil satse på . Jeg vil absolutt råde deg til å velge en og gå inn for den, da vil du finne og få mye god informasjon her inne!

  Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 20:11   #4
Bambolona
Juniormedlem
 
Bambolona sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag
Alder: 36
Innlegg: 47
Bambolona er på en erverdig vei

Sv: Er helt ny her...og der ;o)

Velkommen! Jeg er også ganske ny her, og prøver som deg også å spise lavkarbo. Fremdeles skjønner jeg ingenting. Men denne matvaretabellen kommer nok til å være ganske nyttig for deg, du kan slå opp nesten hva det skulle være!

http://www.lavkarbo.no/matvaretabell

__________________




Bambolona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ala Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 16:02   #5
Tårnet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 29
Tårnet har en fantastisk aura rundt segTårnet har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er helt ny her, og trenger noen tips

Opprinnelig lagt inn av Hole, her.

Jeg har nettopp, dvs for en ukes tid siden begynt å tenke mere over hva jeg spiser. Prøver så godt jeg kan å holde meg til lavkarbo mat. Men, jeg drikker kaffe, med litt melk...det MÅ jeg ha! Og jeg har drukket 2 bokser med pepsi max. Hvor "skadelig" virkning har dette for meg? Jeg savner poter noe himla mye, synes det er vanskelig å vite hva jeg skal spise til Biff,kylling osv...Noen tips???

Jo - de to boksene nå er vel ikke det store men to bokser pepsi max om dagen er galt.
Til kjøtt, kylling, laks og torsk - grønnsaker! Grønnsaker = oppskåret rå salat, gulrøtter, brokkoli, blokkål, tomat, kålrot, agurk, scuash og div. Hell over olivenolje og mandler eller andre nøtter. Kanskje med en appelsin eller eple iblant. Ikke for mye rå brokkoli, kålrabi og blomkål i starten. Det tar litt tid å venne seg til det. Vokke det sammen med kjøttet går også fint. Man blir nemlig så veldig glad (og naturlig slank) når man er ferdig med søte korn, sukker og melkevarer! Når suget er borte! For man kommer over det.

Tårnet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 16:46   #6
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Er helt ny her, og trenger noen tips

Er utrolig hvor mye morsomt man kan gjøre for å variere tilbehøret til middagen. F.eks blomkålmos, fløtegratinert brokkoli, fløtestuede champinjonger, smørstekt squash osv.
Kokte grønnsaker med smør over er heller ikke å forakte, eller rett og slett ha salat til.

Har igrunnen ikke savnet potet, ris eller pasta i det hele tatt, enda jeg heller spiste masse av det enn kjøtt og fisk.
Man må bare være innstilt på forandring så går resten (nesten) av seg sjøl

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt fersk og trenger tips MrPerfect Spørsmål og svar 9 19-02-08 18:06
Ny her, trenger noen start-tips mens jeg venter på boka Emmy Ketolysekuren 14 03-01-08 19:22
Trenger noen tips i jungelen jeg Lil@ Spørsmål og svar 2 01-02-07 20:52
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15
Trenger noen tips! Madonna Lavkarbo generelt 3 28-04-04 22:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no