Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Mattips i Italia?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-10, 10:36   #1
solamito
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 22
solamito er på en erverdig vei

Mattips i Italia?

Jeg skal til Italia om noen uker, og leser at veldig mye av maten går på pizza, pasta, toast m.m. Er det noen der ute som har erfaring med å være på lavkarbo-diett i Italia?

solamito er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 10:48   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mat tips i Italia?

Jeg var i Italia for noen år siden, når jeg holdt på med Atkins.. Da fant jeg en restaurant på togstasjonen i Roma hvor de hadde en type buffet.. med salat, forskjellige oster, diverse kjøtt som de stekte der osv. Kanskje du finner en sånn restaurant, hvis du leter?

Frokost ol. handlet jeg på dagligvarebutikkene. Det gikk mye i kjøttpålegg, ost og grønnsaker

De har vel alltids salater på restaurantene også går det sikkert ann å spesialbestille litt på rundt omkring og få grønnsaker til kjøtt isteden for pasta, osv.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 11:46   #3
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Mat tips i Italia?

Min erfaring i Italia er at kjøttet og pastaen må bestilles hver for seg. Det har oppstått noen litt komiske situasjoner der nordmenn har bestillt en rett, og regner med å få den med tilbehør slik vi er vant til, og så kommer en kjøttbit med litt saus på tallerkenen og ikke noe mer. Så vidt jeg har forstått liker italienerne å spise en og en rett, og de kjøper først salat. Når den er ferdig spist får du pasta, så kjøtt og til slutt dessert. Så det er bare å droppe å bestille pastaretten.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:32   #4
Bindi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 232
Bindi er på en erverdig vei

Sv: Mattips i Italia?

Jeg er så nervøs! Skal til Roma i helgen for å besøke ei venninne. Skal altså bo privat.
Finnes det noen "nød" mat jeg kan ta med hjemmefra? (eks. ruksprø, wasa delicatess...jeg vet at man ikke skal spise det på ketolyse, men kan være bedre enn hvitt brød).

Atkinsbarer gir meg magetrøbbel.

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:44   #5
Tami
Medlem
 
Tami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 98
Tami er på en erverdig vei

Sv: Mattips i Italia?

Jeg ville tatt med div. nøtter som snacks når du er småsulten. Så ville jeg bakt et lavkarbobrød hjemme, skåret det opp i skiver og tatt med det du trenger for helgen. Det holder seg i kjøleskapet i flere dager...
Og jeg ville bakt kokosmakroner.....de er innmari gode og metter ganske mye. Min oppskrift blir 43 stk og ca 11,5 karbo.....så det er jo nesten ingenting! Bruk 5 eggehviter, så blir de ikke så tørre. Deilige å ha i vesken når du tusler rundt i Roma
Du spiser vel på restaurant resten av dagene. Den nye Atkins boka har restaurant tips og hva du bør unngå. Si fra hvis du er interessert i det

Tami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:52   #6
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Mattips i Italia?

lag osteknekkis som du kan ha med i en lufttett boks

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 11:50   #7
Bindi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 232
Bindi er på en erverdig vei

Sv: Mattips i Italia?

Tusen takk, nøtter skal jeg kjøpe.
Lurer litt på å bake knekkebrød. Jeg har trodde lenge at de har gitt meg vondt i magen, men tror det er atkinsbarer. Kansje litt teit å gamble på det..
Jeg har et lavkarbobrød her, bakt på mandag..er sikkert for gammelt nå. Har bare ligget på benken.

Kokosmakroner skal jeg bake, takk!
Osteknekkis har jeg helt opp i halsen.

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 12:00   #8
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Mattips i Italia?

Opprinnelig lagt inn av Tami, her.

Jeg ville tatt med div. nøtter som snacks når du er småsulten. Så ville jeg bakt et lavkarbobrød hjemme, skåret det opp i skiver og tatt med det du trenger for helgen. Det holder seg i kjøleskapet i flere dager...
Og jeg ville bakt kokosmakroner.....de er innmari gode og metter ganske mye. Min oppskrift blir 43 stk og ca 11,5 karbo.....så det er jo nesten ingenting! Bruk 5 eggehviter, så blir de ikke så tørre. Deilige å ha i vesken når du tusler rundt i Roma
Du spiser vel på restaurant resten av dagene. Den nye Atkins boka har restaurant tips og hva du bør unngå. Si fra hvis du er interessert i det

Lyst å dele oppskriften?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 21:20   #9
Tami
Medlem
 
Tami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 98
Tami er på en erverdig vei

Sv: Mattips i Italia?

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Lyst å dele oppskriften?

Her er oppskriften på kokosmakronene:

5 eggehviter
150 gram Sukrinmelis (2,5 dl)
0,5 ts ekte vaniljepulver
250 gram kokosmasse (coop kokos har bare 6,5 kh) (=1 pose + 1,5 dl)
noen dråper flytende Natreen

Pisk eggehviter og Sukrinmelis stivt. Tilsett vaniljepulver og kokos forsiktig. Sett med teskje på bakeplate, 16 stk pr brett. De flyter ikke utover. 180 grader i 13 min. i min ovn. Bruker over/undervarme. Husk å holde røren samlet i bollen mens brettene stekes, ellers blir deigen tørr.
Mange kan sikkert redusere mengden Sukrinmelis en del, men jeg liker det søtt. Disse er raske å lage, jeg spiser flere hver dag...de hindrer i hvert fall ikke vektnedgang, for det testet jeg ut en uke. Jeg får 43 små makroner.

Tami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 21:33   #10
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mattips i Italia?

Var en måned i Venezia i fjor. Selv om det var før jeg fant fram til lavkarbo, holdt jeg på å gå på veggen av det snevre mattilbudet på restaurantene! Orker ennå ikke pizza eller pasta..

Etter ei uke fant jeg heldigvis en plass som serverte helstekt kylling . Ellers kan du spise skinke, oster og salat ute, mens matbutkkene har samme utvalg som her.

Ville tatt med knekkebrød (Nannas superoppskrift) - bueno!

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 22:44   #11
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Mattips i Italia?

Salat pleier å være en middagsporsjon, prøv med mozzarella?

Hvis karbo-kvoten tillater, prøv melon og skinke - prosciutto.

De fleste restaurenter, selv i pizza/pasta-sjangeren har et kjøttstykke du kan få med salat eller sesongens grønnsaker.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 11:35   #12
Bindi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 232
Bindi er på en erverdig vei

Sv: Mattips i Italia?

Jeg gikk paa smellen allerede dag 1.
Jeg bor privat hos en kollega jeg ikke kjenner saa godt. Hun hadde kjopt masse godt mat,til vi kom og laget bruschetta til vi kom. Folte ikke jeg kunne skrelle av tomatene, jeg var veldig sulten. Paa kvelden spiste jeg reker, skinke, litt risotto, tiramisu

I dag fikk vi french toast (loff i egg) , croissanter (jeg spiste 1/3). Jeg spiste 1 yoghurt (mager) med jordbaer og 1,5 skive french toast.

Jeg usikker paa naa om jeg skal folge LCHF ut kvelden, eller om jeg bare skal kjore paa med lavkarbo. Jeg skal hjem i morgen formiddag.

Jeg er forberet paa aa gaa opp 2 kg paa mandag. Jeg var syk uken for, saa jeg hadde garanter gaatt opp, men kansje ikke saa mye som naa. Magen har vaert helt fin!

Jeg hadde synes det var lettere om jeg hadde bodd paa hotell, eller var med mennesker jeg kjente godt.

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 09:25   #13
Bindi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 232
Bindi er på en erverdig vei

Sv: Mattips i Italia?

For de som lurte på hvordan det gikk, ble det höykarbo hele helgen.
Vekten i dag viste det samme som forrige mandag, så det er helt helt ok med.
Hadde en lavere vekt midt i uka, men med tanke på at jeg da var syk er jeg fornöyd.

Savnet veldig å spise LCHF og det er bra. Jeg trives på dette kostholdet og har motivasjon nå.

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
kosthold i utlandet


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mattips ladybug85 Eurodiett 3 18-12-09 21:29
Min mann skal ut i skauen og leke med Softgun en hel helg - trenger desperat mattips! Iset Ketolysekuren 0 06-08-09 19:12
Enkelt og godt mattips! solsikke Ketolysekuren 7 12-04-09 18:06
Mattips? m19 Ketolysekuren 26 27-06-08 20:30
Italia Grovsnus Lavkarbo generelt 14 14-04-08 09:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no