Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Stillstand og oppkarbing

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-06, 11:21   #1
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Stillstand og oppkarbing

Har gått på lavkarbo i 4 uker nå. Opplever stillstand i vekttapet. Går på induksjonsdietten til Atkins. Har bare opplevd stillstand i 1 uke, men lurer på når det er fornuftig å tenke på oppkarbing? Kan man gjøre det på induksjon liksom, eller er det først når man kommer i fase 2-3-4?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-03-06, 11:42   #2
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Stillstand og oppkarbing

Hvis du har gått på induksjon (uten å jukse ) i fire uker, så ødelegger normalt sett ikke en oppkarbing. Prøv å spise en god porsjon ris eller spaghetti som siste måltid på dagen. Hold deg unna fett og proteiner, og ikke minst godteri. Du må nesten bare prøve det ut for å se om det virker for deg. For noen er det ideelt. For andre er det helt feil.

Her hjemme har vi carb-load en gang i uka for tiden. Det fungerer bra for oss, så lenge vi holder oss unna sukkervarene.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 03-03-06, 11:47   #3
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Stillstand og oppkarbing

En uke stille...?? Absolutt ingen grunn til bekymring eller desperate tiltak...ikke før du har stått stille i seks uker som meg, da skal jeg si deg at frustrasjonen snart begynner å ta fullstendig overhånd...like før jeg får sammenbrudd og gir f... i hele prosjektet, og går tilbake på lavkalori og sultediett, for den funker i det minste...men ok jeg skal holde ut litt til, tror jeg.

Og jeg har forsøkt alt..høykalori og høyfett, lavkalori men høyfett, oppkarbing, kutte ut kaffi, you name it, null effekt...bare stillstand og ikke minker målbåndet heller...sukk.

Nei, var jeg deg ville jeg ikke bekymret meg, ennå...


Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-06, 11:49   #4
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Stillstand og oppkarbing

Glemte å legge inn linken: http://www.lowcarb.ca/tips/tips008.html

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-06, 12:11   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Stillstand og oppkarbing

Nei, er fortsatt temmelig rolig, men dersom stillstanden varer og varer og varer.. da får jeg panikk. Har opplevd stillstand i 9 uker på lavkaloridiett. Var rett før jeg tørna. Vil ikke oppleve det igjen. Så derfor er det litt greit å vite hva man bør gjøre og når man bør gjøre det for å motvirke platåeffekten. Så linken var suuuper. Den skal jeg ta vare på. Tusen takk for råda.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-03-06, 12:29   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Stillstand og oppkarbing

Alle når platåer. Stakkar kroppen vår må jo få ta en pause den også !
Et platå varer som regel 1-4, noen ganger opptil 6 uker. Varer det lenger må det være andre årsaker som spiller inn (fysiske, psykiske,sykdom, medisinering etc.-eller at man rett og slett spiser for lite/for mye/feil.)

Atkins er det ikke noe som heter oppkarbing. For noen vil nok en slik fungere, men dessverre er det flere det IKKE funker for. Jeg anbefaler det absolutt ikke i forbindelse med Atkins eller Ketolyse. Har sett altfor ange som får problemer etterpå. Jeg anbefaler heller at man ser på det man spiser (kunstig søtstoff, meieriprodukter er de største synderne), øker karbene (etter vedvarende stigen) og rett og slett ikke lar seg stresse. Å øke aktivitet har vist seg å være effektivt for noen. Å kutte karber og snu opp/ned på kostholdet etter mindre enn 4 uker med stillstand er unødvendig og lite lurt.

TTT - Ting Tar Tid. La kroppen ordne med ting i sin egen fart/rytme ! Iallefall gi den en sjanse !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-03-06, 14:42   #7
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Stillstand og oppkarbing

Opprinnelig lagt inn av Nille

Å kutte karber og snu opp/ned på kostholdet etter mindre enn 4 uker med stillstand er unødvendig og lite lurt.

TTT - Ting Tar Tid. La kroppen ordne med ting i sin egen fart/rytme ! Iallefall gi den en sjanse !!

Det er jeg helt enig i. Fire uker er ikke veldig lang tid. Hvis du begynner med oppkarbing følger du ikke lenger dietten din, og det er ikke heldig. Da har du plutselig nye regler du må følge.

Det tar mye lenger enn 4 uker før kroppen tilpasser seg et slikt kosthold ordentlig. Så hold deg til Atkins en god stund før du vurderer å prøve noen større endringer.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 03-03-06, 15:28   #8
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Stillstand og oppkarbing

Det du kan gjøre er å tilpasse Atkins til blodtypedietten. Du kutter ut alle matvarer som er tillatt på atkinsen ,men som ikke passer din blodtype. dette vil ikke på noen måte påvirke din Atkins diett negativt , men det kan bli et svært lite utvalg av matvarer, spesielt hvis du er blodtype A.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
Ang oppkarbing Germ Lavkarbo generelt 4 29-08-05 16:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no