Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

pcos symptomer

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-06, 22:29   #26
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: pcos symptomer

Opprinnelig lagt inn av Boxie

Tusen takk!

ingen problems

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 26-04-06, 21:02   #27
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: pcos symptomer

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Det er litt sånn med de fleste symptomene på PCOS... hva kommer først? overvekten eller hormonforstyrrelsen??

Siden PCO i stor grad er arvelig så kom vel kanskje hormonforstyrrelsen først? og så kom PCOS og overvekt osv....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-06, 21:37   #28
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: pcos symptomer

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Siden PCO i stor grad er arvelig så kom vel kanskje hormonforstyrrelsen først? og så kom PCOS og overvekt osv....

men samtidig så vil fett rundt eggstokkene også gi hormonforstyrrelse da...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 27-04-06, 09:43   #29
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: pcos symptomer

Folk er så forskjellige og dermed er symptomene også svært ulike fra person til person. For min del så er det ingen i min familie som har anlegg for diabetes eller overvekt. Men selvfølgelig så kan det være gener fra langt tilbake som gjør seg utslag først nå. Jeg tror også at hormonforstyrrelsen kommer først, men at dette er mye mer komplisert enn vitenskapen per i dag vet. Per i dag går de ut fra at det er insulinet som starter hele prosessen ved insulinresistens, og at androgener og de andre kjønnshormonene "slenger seg på". Dette kan ikke stemme for min del siden jeg ikke har insulinresistens, men har flere av symptomene på pcos. Det er nesten så jeg tror at det er andre hormoner som også spiller inn for å trigge denne ubalansen, ikke bare insulinet . Vel, dette er bare synsing og løse påstander fra min side, men legene vet kanskje ikke alt enda. Selv om de sier det?

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 27-04-06, 10:38   #30
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: pcos symptomer

min kloke og snille lege, som vet "alt" om PCOS soer at man må se på resten av familien også for å se etter arveligheter... for eksempel er det ikke mange overvektige i min familie, menmin farfar mistet håret da han var i 20-årene, og hun går derfor ut fra at han har "skylda" for at jeg har PCOS...

klart arv spiller en stor rolle her, men overvekt kan gi hormonforstyrrelser fodi fett rundt eggstokkene hemmer dannelsen av noen hormoner (eller hvordan dette var) for min del er det nok arvelig

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 27-04-06, 12:33   #31
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: pcos symptomer

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

min kloke og snille lege, som vet "alt" om PCOS soer at man må se på resten av familien også for å se etter arveligheter... for eksempel er det ikke mange overvektige i min familie, menmin farfar mistet håret da han var i 20-årene, og hun går derfor ut fra at han har "skylda" for at jeg har PCOS...

klart arv spiller en stor rolle her, men overvekt kan gi hormonforstyrrelser fodi fett rundt eggstokkene hemmer dannelsen av noen hormoner (eller hvordan dette var) for min del er det nok arvelig

Jeg misunner deg den legen!!!! Men som vi før har skrevet om så skal jeg nok ha henne i bakhodet neste gang jeg er hos lege!

Ja, det kan forsåvidt være arv for min del også. Spesielt siden mine bestemødre døde på 30 og 40-tallet og man vet jo ikke om de hadde det. De hadde nok andre ting å tenke på..... Min far mistet også håret tidlig (30-åra). Hm.......

Men det med fett rundt eggstokkene var nytt for meg. Jeg har jo lurt lenge på hvordan jeg kan ha symptomer (og ikke bare cystene) når jeg er relativt slank. Jeg har nemlig forstått det slik at det er eggstokkene som produserer for mye androgen som i sin tur går over til fettvevet og lager østrogen (så får vi en dominoeffekt av det i hypofysen). Men for at kroppen skal produsere for mye østrogen så må man ha tilstrekkelig med fettvev der androgenet går over til østrogen. Og så mye fettvev har jeg da ikke? Men kanskje rundt eggstokkene?

Har du forresten hatt problemer med muskelsmerter? Jeg har ikke sett at det er et symptom for pcos absolutt, men jeg kobler det til det å mangle energi og være tung og sur i kroppen.

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 27-04-06, 13:36   #32
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: pcos symptomer

kan ikke si jeg har spesielle muskelplager, bortsett fra at jeg får fryktelig vondt i ryggen når jeg får mensen da... men det har ikke noe med PCOS å gjøre...

men det er meget mulig at du har arvet PCOS'en din fra din far... dersom han mistet håret i 30-årene.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 02-05-06, 10:19   #33
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: pcos symptomer

Opprinnelig lagt inn av Boxie

Har du forresten hatt problemer med muskelsmerter? Jeg har ikke sett at det er et symptom for pcos absolutt, men jeg kobler det til det å mangle energi og være tung og sur i kroppen.

Hmmm, kan muskelsmerter være forårsaket av PCO? Jeg har kronisk senebetennelse i skuldrene, og det hadde ikke forundra meg om det hang sammen.....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-06, 10:37   #34
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: pcos symptomer

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Hmmm, kan muskelsmerter være forårsaket av PCO? Jeg har kronisk senebetennelse i skuldrene, og det hadde ikke forundra meg om det hang sammen.....

Jeg tviler på om det er noen sammenheng, men skal ikke si det bestemt. for jeg tenker litt slik at PCO er ikke en betennelsestilstand, men en hormonforstyrrelse. men om hormonene kan føre til betennelse det vet jeg ikke, men har som sagt vanskelig for å tro det.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En kort innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 96 14-02-15 20:30
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Bli kvitt PCOS Trolljenta PCOS og karbohydratkontroll 10 07-12-05 10:22
Pcos jeef-micro PCOS og karbohydratkontroll 13 14-05-05 09:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no