Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan NOEN fortelle meg hvorfor?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-10, 20:14   #1
hoppetussa
Medlem
 
hoppetussa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 114
hoppetussa er på en erverdig vei

Kan NOEN fortelle meg hvorfor?

Tok en pause fra LK,da jeg rett og slett ikke orka maten mer...
MEN,-og det er et stort men!
Nå når jeg spiser vanlig igjen,er jeg totalt matvrak!!jeg spiser og spiser...og spiser...har lyst på alt egentlig,men spes.søtt.
Hvorfor ble jeg sånn? Helt hekta liksom!!!
Jeg MÅ bare komme meg utav dette her. Hadde klart å få av meg 6kilo,-som nå helt sikkert er på vei tilbake,om jeg ikke skjerper meg. Har bestemt meg for å starte opp igjen med LK, for dettan går ikke!

__________________




hoppetussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 20:27   #2
Katrinepi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 2
Katrinepi er på en erverdig vei

Sv: Kan NOEN fortelle meg hvorfor??

Jeg er "bare" på min fjerde dag i lavkarbo-dietten, men prøver å svare etter slik jeg har opplevd det

Jeg hadde samme problem FØR jeg begynte på lavkarbo. Følte jeg kunne spise meg i hjæl hvert måltid og småspiste som bare det. Men etter at jeg begynte på lavkarbo har jeg følt meg mett hele tiden! Jeg har ikke småspist og holdt meg kun til 4 måltider hver dag. Kan du ikke prøve igjen? Det er mitt råd værtfall

__________________
Katrine

Nybegynner på lavkarbo-diett: http://www.katrinelindgjerdet.com
Katrinepi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 20:29   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan NOEN fortelle meg hvorfor??

Hvorfor?
Jo fordi du spiser raske karbohydrater, som omdannes til sukker i kropper og gir søtsug og enda mer matsug Raske karber er bare "vom-fyll" og metter ikke lenge.

Hva er det slags lavkarbomat du har spist, siden du ikke orka det mer?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 21:29   #4
hoppetussa
Medlem
 
hoppetussa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 114
hoppetussa er på en erverdig vei

Sv: Kan NOEN fortelle meg hvorfor??

I grunnen alt! Egg,bacon(seff! hehe)kjøtt,kylling,tunfisk,salat,cottage cheese,koteletter,osv...
Nå skal det sies at jeg alltid har hatt litt rart forhold til kjøtt. Hadde det ikke vært for pizza og sånne retter,kunne jeg glatt vært vegeterianer
Men det er jeg altså ikke..men er ikke noen kjøttelsker heller. Og der ligger problemet! Jeg begynner å tenke hva kjøttet er fra,osv. Ikke helt god jeg,hehe Jeg har vel alltid vært sånn....
Jeg har vært aaalt for glad i brødmat og frokostblandinger. Og merker nå ALT jeg har lyst på. Jeg SKJEMS av meg selv
Og den metthetsfølelsen man skal få av å gå på LK,-ja den fikk jeg og...men først etter ei stund. Når jeg nå prøver å komme inn i rutnene igjen,føler jeg for å gi opp hele tia,og tenker tanken"nei,jeg kan heller slanke meg på vanlig kost",osv.
Åååå...jeg er håpløs! Har aldri vært så matvrak som jeg er nå

__________________




hoppetussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 20:47   #5
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Kan NOEN fortelle meg hvorfor??

Finnes det noe lavkarbomat du liker?
Kanskje isåfall prøve å fokusere på det i en periode, så du kommer ut av det du opplever nå.

men jeg må ellers få si at jeg kjenner meg igjen ganske godt egentlig.
De gangene jeg har sprukket skikkelig har jeg endt opp som du nå....spiser som bare faen, MYE....det kommer nok mye av de raske karbohydratene som skrevet over her, helt klart, men...jeg tror det er noe psykologisk inne i bildet også, ihvertfall for meg. For jeg VET jo innerst inne at jeg ikke kan fortsette med feil kost...og da forter jeg meg liksom å få i meg av alt jeg vet at jeg snart må avstå fra...ved sprekker altså...hvis du skjønner.

Du må vel egentlig ikke spise så mye kjøtt på lavkarbo, hvis du er litt lei det. Det finnes jo flere kilder til proteiner.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:00   #6
Tulip73
Medlem
 
Tulip73 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Nordland
Alder: 51
Innlegg: 86
Tulip73 er på en erverdig vei

Sv: Kan NOEN fortelle meg hvorfor??

Jeg mener at for å lykkes med omleggingen av kostholdet bør man like maten man skal spise. Du bør studere forumet her så finner du mange erstatniger for den maten du liker.

Du kan f.eks bake knekkebrød eller lavkarbobrød og ha masse pålegg på. Her er oppskrifter på mange pizza forskjellige varianter.
Jeg spiser veldig mye med gratinert brokoli/blomkål laget på kremfløte og ost med litt bacon til.

__________________


Tulip73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 01:38   #7
maynard
Medlem
 
maynard sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 133
maynard har en fantastisk aura rundt segmaynard har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan NOEN fortelle meg hvorfor??

Jeg var slik som deg angående kjøtt før, og var faktisk vegetarianer i ett års tid, etter en periode da jeg rett og slett ikke klarte kjøtt. Etter jeg begynte å spise kjøtt igjen så har jeg gått fra å like kjøttet godt stekt, til omtrent rått :P
Jeg har forøvrig hatt en periode der påskegodtet har tatt knekken på lavkarbokostholdet, og erfarte akkurat det samme som deg, sulten heele tiden, eller søtsug. Mitt største problem med høykarbo har vel egentlig vært de store blodukkersvigningene, som kom tilbake for fullt. Det har endt med at jeg omtrent hver andre time må hive i meg karbo for å ikke besvime omtrent.
Har du opplevd andre helse/kropslige fordeler med lavkarbo? Tenk litt på det, så blir det kanskje enklere å takle maten
F.eks å slippe oppblåsthet, finere hud, slippe halsbrann, osv. Å tenke på det, gjør det nå mye enklere å spise lavkarbo, slipper all dritten, og kroppen føles fantastisk

maynard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-jevnt blodsukker Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 08:40   #8
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Kan NOEN fortelle meg hvorfor??

men jeg må ellers få si at jeg kjenner meg igjen ganske godt egentlig.
De gangene jeg har sprukket skikkelig har jeg endt opp som du nå....spiser som bare faen, MYE....det kommer nok mye av de raske karbohydratene som skrevet over her, helt klart, men...jeg tror det er noe psykologisk inne i bildet også, ihvertfall for meg. For jeg VET jo innerst inne at jeg ikke kan fortsette med feil kost...og da forter jeg meg liksom å få i meg av alt jeg vet at jeg snart må avstå fra...ved sprekker altså...hvis du skjønner.

å jeg kjenner meg så godt igjen i dette ,,klart det er psykolokisk.
jeg blir helt desperat ,og må spise opp alt samme kvelden,,,så ikke det ligger noe igjen til dagen etter ,,, for da er jeg i gang igjen

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 11:08   #9
Tone L
Juniormedlem
 
Tone L sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oslo
Alder: 63
Innlegg: 35
Tone L er på en erverdig vei

Sv: Kan NOEN fortelle meg hvorfor??

De raske karbohydratene du nå spiser danner et sukkerbehov (fordi du har mer sukker i kroppen). Jeg kjenner så godt til situasjonen du nå er i. Da jeg spiste mer vanlig, med mye sjokolade også, kunne jeg ikke stoppe å spise. Men etter at jeg kuttet ned på karbohydratene er sukkersuget mitt blitt borte! Så prøv igjen - kutt ut de raske karbohydratene og søtt!

Tone L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 19:28   #10
hoppetussa
Medlem
 
hoppetussa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 114
hoppetussa er på en erverdig vei

Sv: Kan NOEN fortelle meg hvorfor?

takker for svar folkens!! Det er akkurat det jeg mener!!!!
Jeg skal prøve på ny. Det MÅ jeg...jeg er jo aldeles håpløs her.
Jeg gleder meg til å starte opp igjen... Jeg var sååå fornøyd med midjen som begynnte å bli så flott,er på vei til å ese ut igjenså...på`n igjen!

__________________




hoppetussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som kan fortelle meg Søster Spørsmål og svar 10 18-06-08 12:39
Kan noen fortelle meg hvorfor? (Alkohol og ketose) Livsglede Ketolysekuren 8 23-03-08 19:45
Kan noen her fortelle meg hva atkins er? burugla Induksjonen 2 02-02-07 21:54
Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig? Marihøna79 Induksjonen 22 13-11-05 02:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no