Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen spørsmål bare

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-09, 12:03   #26
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Noen spørsmål bare

Ikke vær redd for diskusjoner, det er både svært interessant og opplysende
For det er jo slik at det forskes mye, og ofte så slår det ene resultatet i hel det andre - og da står vi der da, vi vanlig forbrukere - forvirret....
Og hva skal vi tro på?
Og det med kaffe, har jeg faktisk ikke tenkt på før...
Takk begge to for opplysningene

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 14:50   #27
Adelaide
Medlem
 
Adelaide sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Kristiansund
Innlegg: 79
Adelaide er ny på veien

Sv: Noen spørsmål bare

Oki, da skal jeg kutte drastisk ned på kaffen.....men morgenkaffen bare må jeg ha. Kaffen jeg ellers drikker i løpet av dagen kan jeg klare meg uten.
Takk for gode innspill *tommelopp*

__________________


Adelaide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 12:26   #28
Adelaide
Medlem
 
Adelaide sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Kristiansund
Innlegg: 79
Adelaide er ny på veien

Sv: Noen spørsmål bare

Jeg har alltid hatt noen dråper sitronsaft i vannet når jeg drikker det, synes det blir mye friskere og "lettere" å drikke.
Men nå ser jeg at det faktisk er en del karbo i sitron.
Burde jeg kutte ut sitronen i vannet?
Er redd det gjør at det blir vanskligere for meg å få i meg nok vann dersom jeg ikke får den spruten med sitron i.....

__________________


Adelaide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 12:30   #29
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen spørsmål bare

Noen dråper sitron i vannet vil jeg tro er heeelt ufarlig! Det er jo ikke store mengder det er snakk om. Jeg bruker både sitronsaft og limesaft i dressinger. Du kan jo forsøke å veie opp de dråpene du bruker, men jeg tviler på at det er snakk om noe mer enn noen bittesmå få gram.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 12:33   #30
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noen spørsmål bare

Bare bruk sitron i vannet du

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 12:35   #31
Adelaide
Medlem
 
Adelaide sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Kristiansund
Innlegg: 79
Adelaide er ny på veien

Sv: Noen spørsmål bare

Takk, da fortsetter jeg med sitron.....Det er jo viktig å få i seg nok vann.

__________________


Adelaide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 12:41   #32
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Noen spørsmål bare

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Bare siterer andre, jeg, som sier at kaffe innholder karber.
Jeg vet ikke hva som er forskjell på div kaffe sorter, har aldri drukket så mye som en kopp kaffe av noe slag!

Et problem med kaffe kan være at kaffe fører til økt insulin-resistens. Dette kan være bra på lavkarbo, fordi blodsukkeret blir stabilt. Samtidig fører det til høyere insulin-utslipp ved vanlig glukose-test, som igjen kan kødde med blodsukkeret og hemme vektnedgang. Men, de i testen får i seg mye mer glukose enn vi gjør.

Hm. Vrient. Jeg liker kaffe. For sikkerhets skyld bør du moderere inntaket.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 12:44   #33
Adelaide
Medlem
 
Adelaide sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Kristiansund
Innlegg: 79
Adelaide er ny på veien

Sv: Noen spørsmål bare

Oj, jeg viste ikke at kaffe hadde innvirkning på blodsukkeret.......Kan jeg bytte kaffe mot te, eller har te samme virkning?

__________________


Adelaide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 13:00   #34
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen spørsmål bare

Jeg synes du skal drikke kaffen din, jeg Det er mange "kaffekjerringer" her (inkl. meg) som har gått ned selv om vi drikker kaffe. Jeg ville kanskje byttet ut melka med kremfløte evt. utvanna fløte hvis det blir mye kaffe iløpet av dagen. Drikker man kaffe med fløte hele dagen, blir egentlig det samme som å spise noe hele tiden, og på lavkarbo er jo det unødvendig med mellommåltider.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 13:34   #35
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen spørsmål bare

Jeg går også ned til tross for kaffe. Og jeg kan tidvis drikke mengder!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 15:38   #36
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noen spørsmål bare

Siden jeg har fått PM om koffein virker inn på ketosen bekrefter jeg bare det jeg har skrevet flere ganger her i forumet:

Det er tvilsomt om koffein har noe å si på ketosen. Det finnes noen studier som indikerer at koffein hos noen kan forårsake blodsukkerstigning. Det har effekt på insulinet. Studiene går ut på at man spiser 50 gram glucose, fulgt av en dose koffein.

Dette er ikke en lavkarbo situasjon, som under f.eks. induksjonen inntar kun 20 gram karbohydrater, - mest i form av grønnsaker, spredd utover hele dagen.

Det anbefales allikevel at man begrenser koffeinholdige drikker. Det er med dem som med alt annet. Noen tåler det bra, andre ikke.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 09:21   #37
Adelaide
Medlem
 
Adelaide sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Kristiansund
Innlegg: 79
Adelaide er ny på veien

Sv: Noen spørsmål bare

Kaffedrikkingen min variere veldig, det blir ekstra mye når jeg skravler med venninner.
Men kan jo bytte ut melken med kremfløte, også prøve og begrense inntaket av kaffe. Det som sagt morgenkaffen jeg er avhengig av....

En annen ting jeg lurer på er om mensturasjonssyklusen virker inn på ketosen og på vekten?

__________________


Adelaide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 09:25   #38
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noen spørsmål bare

Syklusen virker ikke inn på ketosen.

Men syklusen, både mens og eggløsning kan føre til vektøkning. Da samler kroppen væske. ( Hormoner... blæh ) Men det slipper i løpet av et par dager

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 09:26   #39
Adelaide
Medlem
 
Adelaide sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Kristiansund
Innlegg: 79
Adelaide er ny på veien

Sv: Noen spørsmål bare

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Syklusen virker ikke inn på ketosen.

Men syklusen, både mens og eggløsning kan føre til vektøkning. Da samler kroppen væske. ( Hormoner... blæh ) Men det slipper i løpet av et par dager

Oki, takk....

__________________


Adelaide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen være så snill å svare på noen spørsmål? bobbla Dr Lindbergs 4 18-01-09 19:57
Bare noen tips (før du gir opp?)... lokkebiff Lavkarbo generelt 110 07-06-07 18:28
Bare noen spm nøtta Induksjonen 6 05-06-06 09:12
bare noen tanker... Bamseline Stoffskifte / hormonproblemer 11 14-10-05 22:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no