Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Gå ned i vekt sammen?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-07-10, 23:56   #1
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Gå ned i vekt sammen?

Jeg har lett litt rundt på forumet her og funnet flere tråder der folk er blitt enige om å gå ned en viss mengde kilo innen ett visst tidspunkt.
Vi som skal ned over 30 kilo, i mitt tilfelle 75, kunne gjerne trengt litt drahjelp og motivasjon (Det hjelper også at konkurranse innstinktet mitt er GODT utviklet)... Så hvorfor ikke lage oss en deal her også?

Si at vi prøver å gå ned 5 kg før 1. Oktober? Som er to mnd til, akkurat?
Jeg er i allefall med på det, og ville vært supert om flere hang seg på! Kom gjerne med innspill på hva dere synes er passe å gå ned i løpet av to mnd, jeg mener at 5 kg ikke er uoppnåelig for oss som har en del å ta av!



Klar?

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 23:57   #2
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg er med!

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 23:59   #3
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Jeg er med!

YES! Da er vi to!
Jeg skal veie meg på onsdag, så tar utgangspunktet i det som vekten viser da! Blir bra dette om vi får med endel folk!

Håpet mitt er å komme under 120 før jul, så om jeg klarer -5 før første Oktober bør jeg ligge godt an!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 00:03   #4
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Gleder meg Har et bra konkurranseinstingt jeg også... he he

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 08:50   #5
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 39
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg er gjerne med jeg og, men ser for meg å gå ned litt mer enn 5 kg. Håper å klare de siste 20 kg mine før jul, så bør da gå ned 10 kg til 1.okt. Men tror vel egentlig at det kan bli vanskelig....

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 10:12   #6
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av ChristineSixteen, her.

Jeg er gjerne med jeg og, men ser for meg å gå ned litt mer enn 5 kg. Håper å klare de siste 20 kg mine før jul, så bør da gå ned 10 kg til 1.okt. Men tror vel egentlig at det kan bli vanskelig....

Det gjør jo ingenting om du går ned MER enn 5 kg!
Men hva om vi sier MINST 5 kg før 1. Oktober da? Så er det enda mer motivasjonsfaktor!

Folk kan gjerne skrive opp startvekt, og hvor de må være for å ha gått ned de 5 kg, og gjerne komme med oppdateringer etterhvert, sånn at vi kan motivere hverandre på veien nedover!
Jeg gleder meg bare til å gå på vekten på onsdag jeg, håper resultatet er bra!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 10:52   #7
mariana
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 80
mariana er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

jeg er med!!
startet på mandag og i dag 6 dager etter har jeg gått ned 4.4 kg.
så jeg håper jeg går ned mere jeg og før oktober
men selvfølgelig, vektnedgangen min kommer jo ikke til å være like drastisk som nå i begynnelsen..

jeg vet ikke hvor mye jeg skal ned mellom 30 og 40 en plass kanskje? har ikke hatt noe trivselsvekt noengang så jeg tar det som det kommer

mariana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 11:45   #8
avocado
Nytt Medlem
 
avocado sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 4
avocado er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg vil gjerne være med!
Jeg har hittil gått ned ca 10 kg, så da har jeg omtrent 23 kg igjen.
Nå har jeg vært på besøk hos noe som ikke har vekt i huset, så jeg har ikke veid med på 2 uker! Må si jeg gleder meg litt til å komme hjem i slutten av neste uke til vekten, er så spent på om jeg har greid meg bra! Vekt for 2 uker siden var 83 kg.
Så jeg håper virkelig jeg skal klare 5 kg eller litt mer til 1. oktober.
Forresten så er jeg 166 cm høy.

__________________


avocado er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 14:36   #9
privi
Medlem
 
privi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Randaberg
Alder: 51
Innlegg: 324
privi er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Yes StineH....jeg er også med....startet opp på tirsdag 27.7 og skal ned 62 kg. Motivasjonen er jo på topp nå, men ser for meg at vi må hjelpe hverandre når det er snakk om så mange kilo.

Men det har tatt år å lage denne store kroppen, så det tar nok tid.

Vi får stå på sammen !!!

privi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 14:55   #10
Sykepleierstudine
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 53
Sykepleierstudine er på en erverdig vei
Smile

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg blir også med. Har holdt på 9 uker, og gått ned 7 kg(+2,5 siden nyttår(ved å telle kalorier) Så nærmer meg delmålet på 10 kg

Sykepleierstudine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 15:08   #11
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg har vel i utgangspunktet ikke mer enn 30 kg overvekt..men hiver meg gjerne med her likevel...håper det går greit

Veier i dag 96 kg, og ønsker å nå ned til 80 på lang sikt. Er 1,75 m høy, så pr i dag er min BMI på 31. Når jeg mitt mål på 80 kg blir det bmi på 26. Så, jeg har ikke noe ønske om å bli supertynn... Men jeg vet at da jeg veide 80 kg var jeg veldig fornøyd!
Så jeg har totalt 16 kg jeg vil bli kvitt. Er gjerne med på minus 5 (gjerne mer)til 1.oktober

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 15:12   #12
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen?

I'm in!! Foreløpig bare gått OPP av denne dietten, men har vel noe med forstoppelse å gjøre vil jeg tro.. *grr*

Hadde egentlig ikke tenkt å veie meg overhodet, men får vel gjøre det likevel, trur eg.

Bør nok ned nærmere 40 kg for å passe inn i hva som anses som "sunt og pent", men klarer jeg 20 skal jeg virkelig ikke klage!!!

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 16:46   #13
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

-5 kilo til 1. oktober... ok, Zillah er med på den!
Eg skal oppdatere vekt i morgon når eg hoppar på ...uh... listar meg forsiktig opp på vekta.
Jfr sist vekt ville målet vere 100 blank, men trur eg har gått opp litt - vil bli veldig glad om eg likevel kjem under det magiske talet, så det er det eg siktar mot.

__________________


Sist redigert av Zillah : 01-08-10 kl 16:52. Årsak: Var litt kort til å begynne med, litt meir tekst er bra.
Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 17:04   #14
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 39
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Det gjør jo ingenting om du går ned MER enn 5 kg!
Men hva om vi sier MINST 5 kg før 1. Oktober da? Så er det enda mer motivasjonsfaktor!

Ja da sier vi det, minst 5 kg til 1.okt. Og så er det bare positivt hvis jeg klarer mer Vekta i dag viste 100 kg blank, så da er målet minst 95 kg til 1.okt.

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 17:38   #15
privi
Medlem
 
privi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Randaberg
Alder: 51
Innlegg: 324
privi er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av ChristineSixteen, her.

Ja da sier vi det, minst 5 kg til 1.okt. Og så er det bare positivt hvis jeg klarer mer Vekta i dag viste 100 kg blank, så da er målet minst 95 kg til 1.okt.

Du har jo vært kjempeflink ChristineSixteen, mistet 30 kg !!!! Blir jo supermotivert av slike tall!
30 kg er jo 60 pk meierismør

privi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 18:25   #16
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Så supert at så mange er med! Blir kjempemotiverende dette her!
Nå er det bare 2 dager til onsdag, og da er det veiedag igjen for min del også. Føler ikke at jeg har gått ned noe særlig så langt denne uka, meeeen så er ikke jeg så veldig flink til å "føle" sånt heller!

Men håper *krysse fingrene* for at jeg kan si at vekten min på onsdag er 135 (Er pr dags dato 137,7) selvom jeg vet at 2,7 kg er MYE så er jeg bare inne i den andre uka mi, så regner med det er litt mer vann som har forlatt kroppen!

Så heier jeg virkelig på dere som straks bikker nedover det magiske 100 -tallet, jeg GLEDER meg til den dagen jeg er der! Super innsats folkens! =D

Og såklart, så er alle velkommen til å være med!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 19:47   #17
oNora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 47
Innlegg: 41
oNora er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg vil og være med! Reiser på 14 dagers ferie på torsdag, så det kan kanskje gå litt "trått" til å begynne med. Har veiedag på mandager stort sett

__________________


oNora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 21:16   #18
lilstr
Nytt Medlem
 
lilstr sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Østlandet
Alder: 50
Innlegg: 9
lilstr er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Hei
jeg vil også henge meg på dere.om det er greit?
Har veie og måledag i mandag, mitt førte mål er ned 33 kg(ned til 90kg)
Synes det er greit å måle hver 14 dag for om vekten står stille er det cm som teller.
mvh Lillian

__________________





lilstr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 22:26   #19
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg er med! Siden jeg er hjemme hos foreldrene mine veit jeg ikke hvor mye jeg egentlig har gått ned, det finner jeg først ut om et par uker når jeg kommer tilbake til Trondheim og vekta hvor jeg har sett maksvekt.. 115 kg.. Mye for lille meg.. Men her var jeg bare 110, så enten har jeg gått ned eller så er det bare forskjell i vekt. Håper å nå under 100 før jul da, så 5 kg før 1. Oktober bør være gjennomførbart

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 22:55   #20
yozephina
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sommarøy, Tromsø
Alder: 59
Innlegg: 2
yozephina er på en erverdig vei
Talking

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Heia StineH.
Vi er nok mange som vil streve sammen med deg. Jeg også. Har vel akkurat 30 kg for mye å bære på, og det er skikkelig slitsomt. Særlig når man skal ut å gå på fjelltopper.........
Satser alvorlig denne gangen og starter veiinga i morgen den dag!

Tror nok vi klarer det!!!!!

yozephina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 23:42   #21
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Masse lykke til alle sammen.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 00:18   #22
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg er med! under 85 til 1.oktober! Har også et godt utviklet konkurranseinstinkt.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 00:37   #23
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Alle er såklart velkomne til å være med! Supert at så mange er så positive! Nå gleder jeg meg skikkelig til ONSDAG! Da er det veie og "tabildedag" så da kommer det både nåværende vekt og bilde av meg her inne, kanskje noen av dere ser forskjell, for jeg gjør ikke... >_<

Og en STOR velkommen til alle dere andre som har hengt dere på! Jo flere, jo bedre! Kanskje vi 1. Oktober skal legge sammen alle kg vi tilsammen har gått ned? Tror nok det kanskje bllir endel små mennesker...

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 10:06   #24
oNora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 47
Innlegg: 41
oNora er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Da har jeg veid med, er i dag 96 kg, og skal til 1. oktober ned til 91
Klarer jeg det er jeg bare en kg unna mitt første delmål som er 90 kg...

Lykke til alle sammen!

__________________


oNora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 10:24   #25
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg har måledag idag, skal bli spennende å se. Veiing blir det ikke før neste uke igjen, ettersom jeg veide meg først igår siden i juni.
Har jo måttet "tjuvmåle" litt denne uka, og ble mektig forbannet da målebåndet viste MYE mer enn hva utgangspunktet gjorde. Så viste det seg at jeg husket feil på antall cm rundt midje og hofter, så da var det ikke gæli likevel

Resultatet er som følger:
Overarm: -1,5 cm
Bryst: - 3 cm
Midje: -6 cm
Hofte: - 4 cm
Lår: -0 (hvilket ikke gjør noe, ettersom mitt høyre er 5 cm tynnere enn det venstre etter en operasjon i vinter. Så lenge høyre står stille og venstre går ned er alt i sin skjønneste orden!)

Altså 13 cm ned på en uke (midt på, lissom) Weeeeh!

Nå går jeg og feirer med kyllingfilet "kokt" i smør, med majonessaus over *knis*

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no