Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Gå ned i vekt sammen?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-10, 15:33   #51
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av privi, her.

jippiii...jeg har mista 2,4 kg.

Gratulerer !

Du er jo allerede halveis til 5 jo!!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 15:56   #52
privi
Medlem
 
privi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Randaberg
Alder: 51
Innlegg: 324
privi er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Gratulerer !

Du er jo allerede halveis til 5 jo!!

Jaaaa....dritkuuult!!! "bare" 2,6 igjen til målet

__________________
privi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 20:15   #53
blomsterfeen
Juniormedlem
 
blomsterfeen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 31
blomsterfeen er på en erverdig vei
Talking

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg hiver meg med på dette!

Er inne i min andre uke med South Beach fase 1 (har tenkt å kjøre fase 1 noen uker til) og kjenner på kroppen at noe skjer i riktig retning, bl.a. fordi jeg ikke fyser på hvetebakst.

Gleder meg til å finne formen med dere!

__________________


Journalen min
blomsterfeen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 20:31   #54
privi
Medlem
 
privi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Randaberg
Alder: 51
Innlegg: 324
privi er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av blomsterfeen, her.

Jeg hiver meg med på dette!



Gleder meg til å finne formen med dere!

Velkommen i klubben! Dette skal vi klare sammen

__________________
privi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 00:05   #55
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Ahh...må bare klage litt her..Merker at jeg holder virkelig på å miste motet her.. Har ikke gjort noe feil i forhold til karber siden 1.juli..dvs har holdt meg under 15 gram pr dag, uten unntak. De siste ca 3 ukene har jeg trent så godt som hver eneste dag..men likevel går jeg ikke ned ett eneste gram???!!!!!
Kjenner at jeg er superstolt over meg selv, og synes jo jeg har vært flink..men skulle så gjerne hatt det bevist i et litt lavere nummer på vekta...syns bare det er så sykt frustrerende...

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 23:14   #56
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Ahh...må bare klage litt her..Merker at jeg holder virkelig på å miste motet her.. Har ikke gjort noe feil i forhold til karber siden 1.juli..dvs har holdt meg under 15 gram pr dag, uten unntak. De siste ca 3 ukene har jeg trent så godt som hver eneste dag..men likevel går jeg ikke ned ett eneste gram???!!!!!
Kjenner at jeg er superstolt over meg selv, og synes jo jeg har vært flink..men skulle så gjerne hatt det bevist i et litt lavere nummer på vekta...syns bare det er så sykt frustrerende...

Sjønner at det må være demotiverende ja! Har du prøvd å måle cm? Hvis du trener hver dag, så er jo musklene i stadig vekst, og hvem vet, kanskje du bytter ut fettet med muskler?

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 23:23   #57
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg vil også bli med her!!
Veiedag på mandager, og denne mandagen veide jeg 94 kg! Jeg starta på 105 kg, har gått ned 11 kg på 8 uker og er superfornøyd og ikke minst stolt! Har enda ikke vært ute av ketose.

SÅh! Mitt mål for 1. oktober er 89 kg!
(Tenk, det kiler litt i magen ved tanken på å se 80-tallet igjen!)
Har bursdag 2. oktober, og vil se smashing ut da, så forhåpentligvis har jeg gått ned litt fler enn 5 kg, men det er ett fint og overkommelig mål, føler jeg!

LYKKE TIL ALLE DERE ANDRE! )

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 00:39   #58
lazyme
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 14
lazyme er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg er også med

Er på min dag nr 1 og fikk nettopp utslag på stixen! Trodde det tok noen dager jeg? (måtte jo teste likevel) Det ga ihvertfall en skikkelig boost...

Tenk kiloene det blir tilsammen på alle i denne tråden!
Dette klarer vi

__________________


lazyme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 01:03   #59
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg må jo bare oppdatere at vekten sa -0,3 kg i dag, dvs -7 kg på de to første ukene..
Utgangspunktet mitt for 1. Oktober blir derfor at jeg skal ned til 132,4 kg! Håper på å gå ned nesten 8 kg i tillegg, men 5 kg er minstemålet!

Målene mine ligger i journalen min om det er noen som er interessert i "tung" lesning.. :P

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 03:40   #60
monstermarihone
Medlem
 
monstermarihone sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 154
monstermarihone er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jess! Gikk på vekta i dag, etter en skikkelig middag, selv om jeg skulle vente til i morgen tidlig og hadde gått ned 3,5 kg!!! Føles helt fantastisk, dette fungerer jo virkelig!

monstermarihone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 09:08   #61
July78
Nytt Medlem
 
July78 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Sandefjord
Innlegg: 1
July78 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Hei..

Jeg vil også henge meg på her har holdt på siden begynnelse av juni, men ikke gått så mye ned. Kan nok være at det har er sommer og ikke akkurat motivert nok Har gått ned 10,4 siden 1.april, men da først på greteroede, så lavkarbo. Så er jo fornøyd så langt!!!!

Jeg har som mål å komme ned til 80 kg, og veier nå 97 kg, er 1.72 høy..

Drar på ferie om 3 uker, så jeg har bestemt meg får å være kjempe flink de ukene og også under ferien... Så om jeg når målet -5 kg til oktober vet jeg ikke, men jeg trenger motivasjon og det det får jeg her

__________________


July78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:41   #62
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Her går det saaaakte! Har følelsen av at jeg har lagt på meg, og ikke i det minste har gått ned så mye som vekten sier. Utrolig frustrerende å sitte med den følelsen! Har også hatt utrolig lyst på alt mulig så langt denne uken, er det dette folk mener med at 3. uken er den værste? Den er i allefall det for meg, så langt.. Har dog enda ikke hatt noen sprekk, men spist endel feit ost..

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:53   #63
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 39
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Her går det saaaakte! Har følelsen av at jeg har lagt på meg, og ikke i det minste har gått ned så mye som vekten sier. Utrolig frustrerende å sitte med den følelsen! Har også hatt utrolig lyst på alt mulig så langt denne uken, er det dette folk mener med at 3. uken er den værste? Den er i allefall det for meg, så langt.. Har dog enda ikke hatt noen sprekk, men spist endel feit ost..

Bare å holde ut så kommer du over kneika Alle har perioder som føles sånn, men du har jo vært kjempe flink! Som regel hvis man er fysen så hjelper det å spise litt fett, kan være kroppen din som sier at den har fått litt lite fett. Du har hvertfall mange her som heier på deg!

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 22:00   #64
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av ChristineSixteen, her.

Bare å holde ut så kommer du over kneika Alle har perioder som føles sånn, men du har jo vært kjempe flink! Som regel hvis man er fysen så hjelper det å spise litt fett, kan være kroppen din som sier at den har fått litt lite fett. Du har hvertfall mange her som heier på deg!

Jaaa, nå er det snart klart for middag^^
Litt seint, men det er jo lørdagskvelden.. (:
Blir kylling fylt med ost og surret i bacon, med cremè fraiche (Jeg har fått dilla på cremè fraiche)
Er litt bedre med suget nå, men sitter sikkert litt igjen etter at jeg måtte gå igjennom alle de STORE tax-free butikkene på Alicante i går uten å kunne kjøpe NOE godteri! -_-

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 22:59   #65
silvia_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: telemark
Innlegg: 45
silvia_ er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Jeg har lett litt rundt på forumet her og funnet flere tråder der folk er blitt enige om å gå ned en viss mengde kilo innen ett visst tidspunkt.
Vi som skal ned over 30 kilo, i mitt tilfelle 75, kunne gjerne trengt litt drahjelp og motivasjon (Det hjelper også at konkurranse innstinktet mitt er GODT utviklet)... Så hvorfor ikke lage oss en deal her også?

Si at vi prøver å gå ned 5 kg før 1. Oktober? Som er to mnd til, akkurat?
Jeg er i allefall med på det, og ville vært supert om flere hang seg på! Kom gjerne med innspill på hva dere synes er passe å gå ned i løpet av to mnd, jeg mener at 5 kg ikke er uoppnåelig for oss som har en del å ta av!



Klar?

Jeg er også med .

__________________






silvia_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 10:58   #66
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

dette er jammen meg en god tråd å ha! nå ble jeg plutselig mer motivert!
vi var på harryhandling i går og jeg kjøpte med en liten pose sjokolade og en potetgullpose for dette er dagen jeg får spise sånt på hvis jeg trenger.. men følelsen etter å ha spist en del var bare ekkel, og d er jo igjen i dag. hadde håpa samboern min spiste opp alt sammen, men d har han jo ikke gjort.. får pakke alt i en pose og gi d til svigers tror jeg må ha en sånn dag i uka der jeg får lov til å spise hva jeg vil, for da kommer jeg til å lære meg at d er ikke verdt d og dermed kommer jeg ikke til å skeie ut annenhver dag i fremtiden heller.

veide meg i går mårest og da var jeg gått ned 2,7 kg siden tirsdag men vi får nå se da om kosen ødelegger gleden..

skal ta 30 DS og prøve meg på zumba i tillegg for å ta igjen litt kjenner jeg er lei 30 DS da..

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 13:08   #67
silvia_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: telemark
Innlegg: 45
silvia_ er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Da er jeg klar fra i morgen mandag. LCHF på 3 min. er lest og hengt opp på kjøleskapet . Har gjort dette før ,men "datt" ut , nå har jeg sluttet å røyke d.v.s et par sprekker har det jo vært. Vekta har økt noe veldig så nå er det bare å endre kostholdet og komme seg ut i skog og mark .

__________________






silvia_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 19:29   #68
imsdal87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 5
imsdal87 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Hei hei!

Jeg vil å være med :P
Dette hørtes helt supert ut, å få motivasjon av hverandre... Kjenner jeg trenger et "spark bak"....
Da er jeg med fra i morra, og har veiedag da

Dette blir bra!

imsdal87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 20:41   #69
Catalina79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre.
Alder: 44
Innlegg: 222
Catalina79 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Hmmm... super tråd. Nok en gang et bra initiativ av deg Stine. Og siden minimummål er satt til 5 kg ned, så blir jeg med jeg også. Er redd for at hvis en setter seg for store mål, blir det vanskeligere å komme frem. Jeg har tenkt at dette får ta sin tid, siden jeg vil ha med hodet også. Vil ikke ha et vektjag i all hast, og så sitte med et hode som fortsatt savner det jeg spiste før. Oppdaterer med vekt på torsdag, da har jeg veiedag. Veide rett under 112 sist torsdag. Så da skal jeg vel være 107 innen 1 oktober.. Hmm, håper det går.

oNora: hva har du i den avocado og lime smoothien din?

Lykke til alle sammen.

__________________

Startet på lavkarbo/ketolyse 8 juli. Over på vedlikehold 23 sep frem til mai/juni. Håper jeg.
Catalina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:19   #70
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Så gøy med flere folk!
Dette blir kjempespennende! Jeg oppdaterer på onsdag, så sant jeg får lønn innen da og får kjøpt meg en vekt..
Av en eller annen merkelig grunn har jeg aldri eid en vekt før i hele mitt liv.. *hmmm*

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:44   #71
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Okei, nå har jeg hatt en slitsom slutt på uka; sykdom (i familien, ikke meg), stress og ikke min vanlige vekt å veie meg på. Så jeg fikk ikke veid meg i dag, tar det i morgen tidlig. Skal spise middag nå.... og sove godt håper jeg!

I dag har jeg vært i bursdag hos mitt tantebarn og spist kake! Et ultratynt kakestykke og litt gele + 2 kopper kaffe. De andre så litt rart på meg, jeg pleier jo å like marsipankake og ta et skikkelig stykke! Men den lille 1 cm tynne skiva på tallerkenen var god den. Og jeg holdt fokuset vekk fra mat og det gikk fint.
I går kveld spiste jeg masse bacongull og ble "belønnet" med å løpe på do resten av kvelden... ugh...
Jeg har fremdeles verdens værste mage og er svimmel... lurer på om jeg klarer dette av og til. Men jeg får gi det litt tid før jeg evt. går over til en annen strategi.

(Jeg tror jeg har gått ned ca. 2 kg. Må få meg en ny vekt, den jeg har viser forskjellig ettersom hvor på gulvet den står.... Noen tips? Ikke for dyr...)

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 11:07   #72
imsdal87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 5
imsdal87 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Da har jeg vært på vekta, ned 400 g fra forrige mandag Da skal jeg ned til 120 kg innen 1. oktober. Det blir bra

imsdal87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 11:18   #73
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

jeg henger meg på (i siste liten)?
Har gått ganske trått her i det siste, og det er som regel nedgang, fulgt av oppgang, fulgt av stillestående, fulgt av nedgang og sånn går tralten.

Vekta viser 112, så innen første oktober skal den da helst vise (*regne febrilsk i hodet*) 107 kilo. Føles litt uoppnåelig nå, men jeg får støtte meg på dere som har sånne superresultater, så kanskje jeg har noen kilo å bidra med når vi regner sammen på slutten.

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 15:10   #74
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Vintergumman, her.

jeg henger meg på (i siste liten)?
Har gått ganske trått her i det siste, og det er som regel nedgang, fulgt av oppgang, fulgt av stillestående, fulgt av nedgang og sånn går tralten.

Vekta viser 112, så innen første oktober skal den da helst vise (*regne febrilsk i hodet*) 107 kilo. Føles litt uoppnåelig nå, men jeg får støtte meg på dere som har sånne superresultater, så kanskje jeg har noen kilo å bidra med når vi regner sammen på slutten.

Er jo ikke i siste liten! Her er alle velkommne til enhver tid! I allefall sånne koselige mennesker som deg vintergumman!
Og det er absolutt ikke uoppnåelig! Jeg heier i allefall masse på deg!

*stooor klem*

Jeg skal veie meg på onsdag ikke mange dagene igjen nå!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 17:24   #75
Kikkin
Medlem
 
Kikkin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bærum
Alder: 43
Innlegg: 196
Kikkin er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg veide inn til 113,2kg idag... dvs en nedgang på hele 2,1kg på en uke!

__________________


Min Journal
Kikkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet - Fase 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no