Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvorfor tok det så lang tid å komme inn igjen i ketosen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-09-11, 13:07   #1
hovann
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 15
hovann er på en erverdig vei

Hvorfor tok det så lang tid å komme inn igjen i ketosen?

heisann.

jeg er andregangs ketosekur. denne ganga har jeg holdt meg i ketose i 3 uker, men så på fredag kveld var jeg plutselig ute av ketosen..

hmmm... på fredag drakk jeg en hel ( 0.5 ltr) med lavkarb energidrikk. 2.4 hvorav 1.4 var sukkerarter pr dl = 12 hvorav disse var 7 sukkerarter..

ellers har jeg spist litt sjokolade hvorav det kun var sukkeralkoholer.

er det meg som har blinkset her eller? har ikke kommet utav ketosen pga hverken sjokoladen eller sukkerfrie pastiller( uten sukkerarter, kun sukkeralkoholer)

dette er ting jeg har spist hele tiden, så lurer litt på om det var den energidrikken???

men det som var så rart, og ikke minst IRRITERENDE(!!) var at jeg ikke kom inn igjen i ketosen før idag tidlig! fra fredag til tirsdags morgen!!!! åååhhh, har ALDRI brukt så lang tid på å komme inn i ketosen før. var veldig forsiktig hele helga, kun kylling, ren kjøttdeig, ost og baconchips, kanskje ikke mere enn max 5 karbo pr dag.. og likevel tok det så lang tid??

kan det være at mensen er rett rundt hjørnet? -kan hormonene styre og spille inn såpass mye?? eller var det rett og slett den lavkarboenergidrikken?
har ikke spist noe anderledes enn det vanlige, så skjønte det lissom ikke helt...

noen som har noen ideer og innspill på hvorfor det tok så lang tid å komme inn igjen i ketosen denne ganga?

takk for svar

__________________
hovann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 15:47   #2
hovann
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 15
hovann er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor tok det så lang tid å komme inn igjen i ketosen?

Fader altså, nå er jeg pinemeg utav ketosen igjen. Var i ketose idag tidlig, men etter 3 ifa og 1 drops så er jeg nå tilbake til start. . Fatter det ikke, hvorfor reagerer jeg på dette nå
? Når jeg har kunnet spise det hele tida før? Merker humøret og tiltakslysten erlik null nå....... sukk. ....

__________________
hovann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 16:01   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor tok det så lang tid å komme inn igjen i ketosen?

Ææææ, du skal ikke måle om morgenen, men om kvelden, minst to timer etter forrige måltid!
Det er den enste tiden på døgnet du kan være sikker på hva du måler uten feilkilder!

Og du må huske at dersom du vet du har spist riktig, opplever andre symptomer på ketose og vekten går nedover, så er det nok helst stiksene som tar feil. De viser jo bare hva som er i urinen din akkurat da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 16:06   #4
hovann
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 15
hovann er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor tok det så lang tid å komme inn igjen i ketosen?

måler både morgen og kveld jeg, ivertfall når jeg er i ketose, hehe. uff, sikkert bare for å overbevise meg selv og for å psyke meg opp utover dagen(ivertfall når man er i ketose på morgenen, så er dagen lissom så mye lettere å gå i møte, -er nok bare psykisk, men likevel..)

men åååhhh, føler bare håpløsheten komme snikende på meg nå, og blir så irritert at jeg faktisk føler det slik, vet jo at man skal ha tolmodighet og alt det der, men det er sannelig ikke lett når de forbaska sticksene forblir beige!! åååhhh, har bare lyst til å grine! ...

syntes bare det er så rart at jeg ikke er i ketose, og ikke har vært det siden fredag. og så finner jeg ikke årsaken...

skulle strengt tatt vært i ketose for lenge siden..

__________________
hovann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 16:07   #5
hovann
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 15
hovann er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor tok det så lang tid å komme inn igjen i ketosen?

...oppmuntringer motteas med stor takk... fordi jeg føler meg helt blæææk....

__________________
hovann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 17:03   #6
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Hvorfor tok det så lang tid å komme inn igjen i ketosen?

Hvis du trenger å måle for å forsikre deg selv, så mål to timer etter siste måltid på kvelden, alt annet er bortkastede stix.... Mange kan leve høykarbo og likevel være i ketose på morgenen....

Du trenger heller ikke få utslag selv om du er i ketose. Etter hvert blir kroppen din bli flinkere til å utnytte ketoner som energikilde, og da er det ikke sikkert det utskilles ketoner i urinen

Ikke stress med det der. Slapp av, spis slik du vet er riktig og kjenn på at kroppen din har det bra isteden, det er den aller beste indikasjonen på at alt går som det skal

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 17:07   #7
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hvorfor tok det så lang tid å komme inn igjen i ketosen?

Ketostix er ofte lilla om morgenen uansett hva du spiser, dette fordi man ikke har spist på lenge.

Ingen grunn til å la seg lure av feilmålinger vel?

Kan du ikke skrive ned hva du spiser så får vi se?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 21:05   #8
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor tok det så lang tid å komme inn igjen i ketosen?

I alle fall i starten hadde jeg holdt meg unna alt med sukker og sukkeralkoholer.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 23:29   #9
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor tok det så lang tid å komme inn igjen i ketosen?

Mine stix har gått ut på dato, så jeg bruker dem ikke.. Har ikke målt en eneste gang siden jeg begynte for to uker, og trenger det heller ikke. For jeg vet at jeg gjør det rett, vært igjennom hodepinen, dårlig ånde og jeg har mistet 3,8 kg og 39 cm jevnt over, så jeg er ikke i tvil

Ikke heng deg opp i hva stixene viser, det har ingen betydning

(en ting til: hvis du drikker mye vann vil ketonene tynneste så mye ut at det vil ikke vises på stixen uansett)

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 07:01   #10
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Hvorfor tok det så lang tid å komme inn igjen i ketosen?

Hvis du får så store problemer av sukkerfrie pastiller og energidrikk så burde du kanskje la være å spise dette?

Sukkeralkoholer (utenom erytrithol) tas opp både i tynn og tykktarm, så du må nok regne med endel karbohydrater fra disse også. Siden du blir så utafor av effekten de har på deg så vil jeg igjen påstå det er bedre å holde seg helt unna.

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 07:40   #11
hovann
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 15
hovann er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor tok det så lang tid å komme inn igjen i ketosen?

men dette er helt UUTHOLDELIG!!! Testene er nye, og jeg er litt avhengige av dem, skal ikke på vekta før på fredag, og om jeg ikke har gått ned så blir jeg bare så lei meg! har ikke gått ned på to uker da... og ikke vært i ketose siden fredag..

igår tidlig viste stiksene(vet dere ikke anbefaler dem, men jeg er litt avhengig av dem for å få en pekepinn og for å holde motivasjonen oppe) igår tidlig viste stiksen lys rosa og jeg trodde jeg var på veg inn i ketosen igjen. spise kun kylling og stekt blomkål og brokkoli til frokost/lunch. 3 ifa og ett sukkerfritt drops ( begge deler har jeg kunnet spise store mengder av før, så det bør ikke være grunnen til at jeg ikke er i ketose) og bare litt bacongull tik kvelds, likevel viste den h** stiksen beige igjen til kvelden. ikke har jeg fått drukket så mye vann som jeg burde heller, så den burde ikke være vannet ut idet hele tatt.
tenkte at det kanskje var utslag idag tidlig(selvom dere sier ikke test på morgenen..) så testet jeg med morgenurin(med altfor lite vanninntak) og likevel var den beige???

har mistet helt motet her.. er så lei meg..

__________________
hovann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 07:43   #12
hovann
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 15
hovann er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor tok det så lang tid å komme inn igjen i ketosen?

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

hvis det er fargen på stixen som er viktig for deg, er jeg ganske sikker på at den blir lilla hvis du spiser en pose bacon svor en halvtime før du stisser på den.
jeg hadde helt oppheng i å tisse på pinnen i starten jeg også
jeg gikk faktisk til det skrittet å spise baconsvor hvis pinnen ikke ga utslag for så å tisse på nytt bare for å se lillafargen

var jo det eneste jeg spiste igårkveld, likevel beige utslag.... sukk....

kan hormoner være med å gi/ikke gi utslag? venter så veldig mensen nå, og kjenner pms-nivået er ekstremt høyt ( og IVERTFALL nå som jeg ikke kommer meg i ketose... -hissigpropp på to bein!)

__________________
hovann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 07:48   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor tok det så lang tid å komme inn igjen i ketosen?

Flere som ikke får utslag før/under mens!

Og du, den verste partystopperen er stress, så du bør nok prøve å roe deg ned litt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 07:55   #14
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor tok det så lang tid å komme inn igjen i ketosen?

Ja, der er svaret! Både mensen og stress. Ikke rart at det ikke gir utslag... Men test deg i noen dager uten sukkeralkoholer og sukkererstatning ( både drops, tyggis og Ifa) og spis normalt. Så ser du hva som skjer?

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 08:41   #15
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Hvorfor tok det så lang tid å komme inn igjen i ketosen?

Kjære deg, jeg synes som de andre her at du må senke skuldrene litt, legge bort det stresset og finne en god måte å leve med dette på. Uansett hva de stixene sier så er det ingen garanti for vektnedgang uansett.
Og jeg sier som de andre her: kutt de sukkeralkoholene hvis du reagerer negativt på dem - mye enklere å bare droppe det der istedenfor å fortsette å spise det og samtidig være usikker på om og hvordan det påvirker kroppen din.

Det beste du kan gjøre er å spise riktig, holde deg under kh grensa, få i deg passe med proteiner og godt med fett, la kh komme hovedsaklig fra grønnsaker + litt fete melkeprodukter. Samt drikke masse vann! Gjør du det skal du se at kroppen ordner opp selv etter hvert Og om det tar 2 dager eller 5 dager før du er i ketose- hvilken rolle spiller det i den store sammenhengen? De ekstra kiloene du har kom nok på over lang tid, så du må også regne med at det vil ta tid å få dem av.
Ta isteden dette som en læring - la vær å skeie ut med karber igjen. Vil du ha noe ekstra godt i helgen, så velg noe lavkarbo-godt, masse gode oppskrifter på lavkarbo kaker feks her inne. Da holder du deg alltid innenfor de grensene du skal, så slipper du dette stresset igjen

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 11:25   #16
badevektentusiast
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 4
badevektentusiast er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor tok det så lang tid å komme inn igjen i ketosen?

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

både drops, tyggis og Ifa

Lettbrus, energidrikker i alle dets varianter og sukkerfri saft er også fæle på å stanse nedgangen og drepe all moro, spør du meg.

badevektentusiast er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En slags ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 17:23   #17
hovann
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 15
hovann er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor tok det så lang tid å komme inn igjen i ketosen?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Kj
Ta isteden dette som en læring - la vær å skeie ut med karber igjen.

takk takk for støtte alle sammen. det frustrerende var at det var en lavkarbodrikk som fikk meg utav ketosen på fredag. og etter det ikke kommet inn igjen. jeg får bare stole på og håpe på at det er hormonelt, for ellers fatter jeg pent lite..

jaja.... ikke så lett å ikke stresse, beklager gnålet mitt, men jeg blir galen vet dere, er så kjedelig å være så flink men så vises det ikke, hverken på vekt eller stikcs.

skal prøve å kutte ut sukkererstatningene, men for en som alltid har likt det søte framfor det feite så er det heller ikke så lett. får bytte ut sukettene med splenda i kaffien ivertfall ( for får jeg ikke kaffien min på toppen av det hele så tørner jeg villbass her,hehehehehe) og nei, sånn cocosa smakte ikke så godt... men fløøøøde, -det har jeg i :-)

vel, får bite tenna sammen og krysse fingrene for at jeg klarer å senke skuldrene.

takk igjen folkens :-)

__________________
hovann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan spise ubegrenset med nøtter uten å komme ut av ketosen Synnoff Spørsmål og svar 8 10-02-11 21:22
Tar det lang tid å komme ut av ketose? kath Ketolysekuren 25 09-10-09 07:11
Hvorfor bruker jeg så lang tid på å komme i ketose Dolly Ketolysekuren 7 22-05-07 01:20
Tar det lang tid å komme i ketose? Boxie Spørsmål og svar 37 22-04-06 11:03
Hvor lang tid brukte DU på å komme i ketose? Thula Ketolysekuren 11 02-03-05 00:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no