Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vekta har stoppet!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-10-10, 09:59   #1
Speyer
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 3
Speyer er på en erverdig vei

Vekta har stoppet!

Hei først av alt så må jeg si at jeg har begynt med lavkarbo uten at jeg har lest noe om kuren generelt, så tekniske ting ok ketolyse etc kan jeg sværet lite om, har generelt satt et mål å det er å ikke spise ting med karbo inhold mer enn 5/100Gram. dette har fungert veldig bra gått på kurren i 8 uker nå å tatt av ca 7 kilo. men nå har vekta stått i ro i 3 uker. hva kan jeg gjøre for å gå mer ned. nå skal det sies at her er det en del å ta av, jeg var 105 kilo fordelt på 179cm nå er jeg nede i 97. Det skal også sies at jeg har bakt et lavkarbo knekkebrød som jeg bruker en god del, selv om det er et produkt der havregryn som har masse karbo i seg men i forhold til hvor mange knekkebrød det blir laget så kan ikke dette være mye. har også jukset litt på lørdagkvelden med normal mat som resten av familien. Trenger nå litt hjelp her, har prøvd å jogge også men det virker som om kroppen har bestemt seg for å stoppe helt opp.

håper på gode tilbakemeldinger

speyer...

Speyer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 10:16   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vekta har stoppet!

Hei.

Det virker som du er på et ketose-vei (?)

Jeg tror , uten å si for sikkert når jeg ikke vet hva du eksakt spiser til vanlig, at svaret ligger her:

Sitat:

har også jukset litt på lørdagkvelden med normal mat som resten av familien.

Viss du er i ketose, og så spiser høykarbo jevnlig slik, så stresser du kroppen. Du tilfører faktisk sukker og stivelse og raske karber. Noe som gjør at kroppen må brenne de raske karbene først... om igjen og omg igjen for hver gang du spiser høykarbo.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:23   #3
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekta har stoppet!

Enig med Gerd her.

Du bør kanskje begynne å skrive ned kva du spiser om dagen, og sjå at du ligger feks under 20 g om dagen.

Du kan jo fortsatt ete litt snacks i helgene, som bacongull, 70% sjokolade osv. Sjølvsagt i tilmålte mengder

Du skal sjå du straks er tilbake i ketose, og videre vektnedgang.

Lykke til

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 15:10   #4
Speyer
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 3
Speyer er på en erverdig vei

Sv: Vekta har stoppet!

Opprinnelig lagt inn av katten, her.

Enig med Gerd her.

Du bør kanskje begynne å skrive ned kva du spiser om dagen, og sjå at du ligger feks under 20 g om dagen.

Du kan jo fortsatt ete litt snacks i helgene, som bacongull, 70% sjokolade osv. Sjølvsagt i tilmålte mengder

Du skal sjå du straks er tilbake i ketose, og videre vektnedgang.

Lykke til

Ok for å ta dagen i dag da som et eksempel, frokost 4 skiver hvitost, baconost agurk, skinke rullet i 2 pølser. under 1dl melk. lunsj (heldig her som har koldbord på jobb. (5 sneier skinke, 1 kyllingfilet, 3 ss rekesalat med egg (hjemmelaget), en bolle salat kål agurk tomat, med 1 skje rømme. middag: innbakt kylling filet, blomkål ris, fløte saus. kvelds 1 eller 2 lav karbo knekkebrød me kremost eller noe? ellers drikker jeg kansje 1 eller 2 glass med pepsi max og kansje 5-8 kopper kaffi til dagen.

Speyer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 15:16   #5
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekta har stoppet!

Veit du ca kor mykje karbo du fer i deg om dagen?
Lista di ser ganske bra ut, men det står ikkje noko om kor mange kh.

Eg må under 17kh, eller så stopper vekta mi.
Kan også være at Pepsi Max er partystopper for deg. Ikkje alle tåler kunstig søtningstoff.

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 16:56   #6
bettylue
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
bettylue er på en erverdig vei

Sv: Vekta har stoppet!

Hei! Jeg er også ganske fersk og har stoppet opp etter 1 uke!! Gikk ned hele 3kg den uken, men nå er det altså bom stopp her og... Tror jeg har gjort alt riktig, men har unnet meg cola light er par ganger, og mistenker det i å være årsaken
Enten det eller at jeg har spist for mye grønt, det ungikk jeg 1.uken. Så her er det best å loggføre ja og regne ut karbo innhold. Dropper brusen en stund for å se, og prøver igjen senere uten å tilføre andre ting samtidig. Eneste måten å se om en reagerer på tenker jeg

Men en skal heller ikke glemme at kroppen er i en voldsom omstilling i starten og vil selvfølgelig sette alle bremser på for å sjekke hva som egentlig skjer her Er det krise på gang?? Men uten ny tilførsel av karbo, vil den jo måtte fortsette etter litt protester Hvilke erfaringer har andre da?

bettylue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 14:50   #7
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien

Sv: Vekta har stoppet!

Du bør også ta i betraktning naturlige platåer underveis. Jeg gikk raskt ned de 7 første kiloene og så tapte jeg tilsammen kanskje 0.5 kg på 3 uker. Kroppen trenger litt tid til å justere seg. Tror dette er helt naturlig etter å ha lest andres erfaringer noen uker her på forumet. Lena Beatrice sier også i bloggen sin at hennes vektreduksjon var i rykk og napp.

Jeg bruker mye av den samme filosofien som du har valgt deg ut. Jeg er ikke så karbohydrat sensitiv at jeg trenger å være i streng ketose.
Mitt råd er at du fortsetter med den filosofien du ønsker. Men vær litt obs på lørdagsutskeielsen, min vektreduksjon stopper opp noen dager de gangene jeg spiser "normalt " av sosiale grunner.

Takk til Gerd viste ikke hvorfor dette skjedde.

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Viss du er i ketose, og så spiser høykarbo jevnlig slik, så stresser du kroppen. Du tilfører faktisk sukker og stivelse og raske karber. Noe som gjør at kroppen må brenne de raske karbene først... om igjen og omg igjen for hver gang du spiser høykarbo.

__________________



Sist redigert av Titania : 23-10-10 kl 14:58.
Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Det har stoppet opp Lillemeg1 Ketolysekuren 32 25-07-10 15:31
Hamburger stoppet tyv LenaBeatrice Generell diskusjon 0 13-04-10 22:32
Magen har stoppet, likeså har vekta hoppetussa Spørsmål og svar 24 24-03-10 18:26
Vekta stoppet - tips? Aphrodithe Lavkarbo generelt 5 28-02-09 14:11
Vekta har stoppet helt opp jo ... janine75 Ketolysekuren 2 03-09-07 14:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no