Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Forventer sprekk til fredag

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-06, 09:08   #1
dittdattdott
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 47
Innlegg: 4
dittdattdott er på en erverdig vei

Forventer sprekk til fredag

Hei!

Til fredag skal vi ha en fest, da blir det en sprekk på meg, vi skal ha reker. Da blir jeg nødt til å ha none syltynne brødskiver under rekene. i tillegg blir jeg nødt til å ta en del redlight øl. Men hvor mye karb er det i en tynn tynn loff skive?

Dittdattdott

dittdattdott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 09:37   #2
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Sv: Forventer sprekk til fredag

Hei jeg spiser reker og majones på salatblad, det går helt fint og er ...nesten like godt..

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 10:44   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Forventer sprekk til fredag

Du er jo ikke nødt til noe.
Reker er vel det letteste man kan få servert når man er på lavkarbo. Om det feks. er hardkokt egg til, vel og merke. Det jeg ville gjort var å sjekke om det var egg der, hvis ikke ville jeg kokt noen og tatt med i en pose. Så ville jeg bakt et GODT lavkarbobrød (jeg baker et nydelig) og tatt med noen skiver av det. Så ville jeg hatt masse egg, reker og massse majones oppå skivene.
2 slike skiver og du er komatisert av metthet.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 15:43   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Forventer sprekk til fredag

Og tørr hvitvin til reker er jo et bedre alternativ enn Red Light...

Loff er vel noe av det verste man kan spise - det er like ille som sukker...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 16:08   #5
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Forventer sprekk til fredag

Opprinnelig lagt inn av dittdattdott

Hei!

Til fredag skal vi ha en fest, da blir det en sprekk på meg, vi skal ha reker. Da blir jeg nødt til å ha none syltynne brødskiver under rekene. i tillegg blir jeg nødt til å ta en del redlight øl. Men hvor mye karb er det i en tynn tynn loff skive?

Dittdattdott


Jeg tror du skal ta det helt med ro. Et par tynne loffskiver ødelegger ikke et eller godt kosthold. Vel og merke hvis du ikke er i ketose og vil være det.

Ha på godt med smør, slik at effekten av loffen begrenses. Og majones selvsagt.

Men husk at vekttapet kan stagnere noe, og at loff ikke er bra. Men av og til tror jeg det er helt kurant å skeie ut. Og Redlight øl er fint!

Lykke til!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 20:24   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Forventer sprekk til fredag

Hei
Du kan jo bake brød med soyaprotein eller bakemiks eller spise rekene i et glass med salat á la rekecocktail?

Koz deg
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 22:06   #7
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Forventer sprekk til fredag

Jeg vil bare legge til at jeg svarte ut fra at det står ketolysekuren som spørsmålsstillerens kostfilosofi. Det er veldig mye karbohydrat i selv en tynn skive loff! Redlight derimot er visst ok ja (2.5 karb pr halvliter)

Bortsett fra det er jeg enig med deg, Goggen, men jeg svarte altså ut fra ketolysekuren...

Dessuten er det jo en fordel å lære seg nye matvaner - også når det gjelder selskaper, for det er jo en utfordring man vil møte mange ganger i et lavkarboliv. Jeg sier ikke at man ikke kan avvike av og til, men skal man lykkes er det lurt å ha noen strategier og alternativer. Og når man er hjemme hos seg selv står man jo helt fritt!

Hva med en halv avocado med reker, sitron og creme fraiche f eks? Det er godt, det...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 11-09-06, 15:01   #8
dittdattdott
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 47
Innlegg: 4
dittdattdott er på en erverdig vei

Sv: Forventer sprekk til fredag

Jeg drakk 5 redlight øl, 5 tequila, 2 cognac, spiste 4 tynne skiver med loff. dagen etterpå sjekket jeg urinstix og var fortsatt godt i ketose.... merkelig? vekt nedgangen stagnerte første dagen etterpå emn er godt igang igjen nå...

dittdattdott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-06, 00:15   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Forventer sprekk til fredag

Opprinnelig lagt inn av dittdattdott

Jeg drakk 5 redlight øl, 5 tequila, 2 cognac, spiste 4 tynne skiver med loff. dagen etterpå sjekket jeg urinstix og var fortsatt godt i ketose.... merkelig? vekt nedgangen stagnerte første dagen etterpå emn er godt igang igjen nå...

Ikke så rart stix gir utslag. Alkohol virker dehydrerende (det er somregel derfro man får tømmermenn dagen derpå), og er du dehydrert får du utslag på stix. det betyr ikke at du forbrenner fett. Kroppen velger det som er lettest å forbrenne, - og der går dessverre alkohol foran fett. Så lenge du har alkohol i kroppen er det den som forbrennes og ikke fett !

Dessverre

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no