Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

helt ny....

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-05, 20:56   #1
karbabe
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Innlegg: 7
karbabe er på en erverdig vei
Smile

helt ny....

Lurer på...
Er helt ny med dette, og tror ikke jeg orker å følge en strikt diett med telling av hverken det ene eller andre. Er det håp allikevel? Hvis jeg kutter ut /kutter ned på pasta, ris, poteter, korn og godteri? Vil det ha en viss effekt?

Noen gode tips til "ok" matvarer? Kan jeg fx spise masse frukt, grønnsaker og nøtter? Er det lavkarbo? Hva med Ryvita?

Idag har jeg bare spist ryvita med hvitost, salat (grønn salat, tomat, agurk, oliven, olivenolje), stekt kylling og nøtter. Og... har vondt huet. Hva gjør jeg?

Tips til lunsj på jobben som ikke er brødmat?

Tusen takk hvis noen proffe her gidder å hjelpe meg!

karbabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 15-08-05, 21:35   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

dersom du ikke ønsker å telle antall karber pr dag, så kan det være et godt tips å se litt på lindberg dersom du vil velge en kostholdsfilosofi... Vil anbefale deg å kjøpe boka og lese litt i den, sette deg godt inn i hva Lindberg sier, og se om det er noe for deg. Du kommer langt med å kutte poteter, pasta, ris, sukker og brødmat. Bare husk å spise masse grønsaker, det er viktige stoffer i de
Salat er et greit alternativ til brødmat på jobb. evt middagsrester

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 16-08-05, 17:27   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Heia Karbabe og velkommen til oss

Skriver under på alt Jeef'ern skriver -
og i tillegg kommer jeg inn og maser om VANN !! Drikk MASSE VANN. Minst 2.5 liter til dagen. Det hjelper faktisk mot hodepine også. Hodepinen kommer nok delvis av karbo abstinenser... den gir seg etterhvert !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-08-05, 23:34   #4
karbabe
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Innlegg: 7
karbabe er på en erverdig vei

Takk!

Takker for svar! Hvor lang tid tar det egentlig før jeg merker resultater, tror dere (hvis jeg er flink og spiser så lavkarbo som mulig altså... dvs, jeg ER det, foreløpig, jippi!))

karbabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 17-08-05, 18:35   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Du bør se resultat etter ei uke iallefall....(minus 0.5 - 1.5 kg er vanlig) Men det er veldig forskjellig fra person til person

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-08-05, 23:44   #6
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Det er også viktig å tenke på at dersom du ikke vil telle karber, og spiser litt av de, så kan du ikke regne med å gå ned like fort som med feks atkins og ketolyse, så jeg vil anbefale deg å prøve en stund, selv om du kanskje ikke merker den helt store vektnedgangen i starten... det er forresten det som er det fine med lavkarbo, du slanker deg ikke så kjempefort, så kroppen greier å følge med på det som skjer... I tilegg nyter kroppen din godt av det

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-08-05, 10:57   #7
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Bare for å gjøre det enda litt vanskeligere - de først ukene med Montignac (lav glykemisk indeks - mer som lindberg) gikk jeg ned 2-300 gram om dagen! Det var mye raskere vekttap enn når jeg spiste lavkarbo med Atkins dietten. Noen reagerer bedre på det ene, noen reagerer bedre på det andre. Bare prøv deg fram til det som passer din kropp, men ta deg tid til å lese og forstå prinsippene først. Ellers blir du veldig frustrert når du skal prøve å finne ut hva du kan og ikke kan spise. Det er nemlig umulig å lage tabeller som dekker absolutt alle kombinasjoner, men med forståelse av kroppen kan du resonnere deg fram til de fleste.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Interiør og farger - helt utenfor tema Nooria Generell diskusjon 11 28-03-05 09:31
Helt ny her, og har et spørsmål.. Kiara Atkins kosthold 6 11-09-04 08:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no