Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Jeg går bare ikke ned

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-06, 08:36   #1
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Jeg går bare ikke ned

Jeg gjør noe feil eller det er noe jeg ikke tåler. I løpet av tre uker, først på ketolyse og så på Skaldeman, har jeg gått ned 0.6 kilo, og dette gikk jeg ned den første uka da jeg gikk på ketolyse. På et tidspunkt i løpet av disse tre ukene har jeg vært nede i minus 2.5, så hvorfor jeg plutselig begynner stødig å gå opp igjen, noe jeg har gjort etter det, vet jeg ikke. Kanskje det er noe jeg ikke tåler? Jeg spiser omtrent ikke ost, kanskje det er kaffe, eller kanskje det rett og slett ikke er meningen at jeg skal kunne gå ned når jeg spiser meg mett? Ikke bare går jeg ikke ned, men jeg vet at jeg ikke mister noe rundt livet og hoftene heller, hvor jeg alltid mister det først, det merker jeg på buksene. Jeg blir rett og slett ikke slankere av dette. Sukk.

Lykke til alle sammen. Håper dere alle raser ned i vekt, men jeg er nødt til å gjøre visse endringer for å se om det er noe som virker.

Vennlig hilsen

Hilde

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 08:46   #2
studentberta
Medlem
 
studentberta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 297
studentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlys

Sv: Jeg går bare ikke ned

hei.
Det er vanskelig for oss å fortelle hva årsaken kan være hvis du ikke forteller hva du spiser. Den vanligste årsaken er for mange karbohydrater, hvis du ikke får kroppen i ketose går du ikke ned. Hvis du spiser for mager mat står det også stille, men som sagt: skriv opp her hva du spiser (og da mener jeg alt), så skal du få råd her fra forumet .

Ikke gi opp, jeg vet at dette her funker!!!

__________________
Hilsen Studentberta

studentberta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 10:28   #3
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg går bare ikke ned

Det är alldeles för tidigt att säga någonting efter tre veckor. Och det är alldeles för tidigt att börja med förändringar.

Jag säger som jag brukar: Det här är ingen slankekur. Slankekurens regler gäller inte. Det här är ett sätt att äta som vi är avsedda att äta. När kroppen känner sig trygg med den nya matordningen normaliserar den kroppsvikten. Denna normalisering av vikten kan börja dag ett eller den kan börja dag 60. I tre fall av fyra börjar den dag ett. Sen stoppar den ofta upp under vecka tre och börjar på allvar igen vecka fyra. Men alla varianter finns.

Själv gick jag ner 30-40 kg i ett svep utan egentliga problem. Ibland rasade vikten, ibland gick det lång samt, men ner gick det. Så fungerar det för nästan alla redigt feta män. Mina sista 20 kg har jag gått ner mycket långsamt, men den viktminskningen har jag egentligen inte eftersträvat. Den ser jag mer som en bonus. Jag var faktiskt nöjd med att komma under 100.

För kvinnor är det något svårare. Fler än tusen kvinnor har skrivit till mig och uppskattningsvis tre av fyra går ner ganska problemfritt. Men de går inte ner lika snabbt som män och de har ofta inledande problem med att ställa om kroppen till fettdrift. Enklast är det för kvinnor som gillar att äta som män, svårast är det för kvinnor som inte vill börja dagen med animalisk mat.

Jag har funderat mycket på vad det är för kvinnor som skriver till mig. Hur representativa är de? Många skriver bara för att tacka för boken. De tillhör antagligen de mest lyckade fallen. De som har problem eller vill ha svar på frågor har vanligen inte läst boken, i alla fall inte ordentligt.

Men hur ser den stora publiken ut? Boken är läst av tiotusentals människor nu. Det skulle vara jäkla intressant att veta hur den tysta majoriteten ser ut och hur det går för dem. Men om det vet jag ingenting.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 10:32   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går bare ikke ned

Kanskje du kan poste noen dagsmenyer, sånn at det blir lettere for oss å se på eventuelle ting som kan ødelegge vektnedgang?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 10:45   #5
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: Jeg går bare ikke ned

Tror det er riktig som studentberta sier at det sniker seg inn for mye karbo en eller annen plass.
Når jeg begynte på ketolyse kuren så spiste jeg kun rene varer de første ukene, dvs rent kjøtt, fisk, egg og hvitost.
Kanskje litt kjedelig kosthold, men det virket. For meg...
Hvis jeg måtte ha noe til maten så brukte jeg smør eller rømme, jeg begynte først å ha litt salat til maten etter 3-4 uker.
Det er også helt normalt at vekten kan stanse litt eller gå opp litt før vekten begynner å gå ned igjen. For noen kommer dette sent og for noen kommer det tidlig.
Det er også viktig at man veier seg samme tid på døgnet hver gang, helst om morgenen etter at man har vært på toalettet og før man spiser og drikker noe.

__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 12:02   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går bare ikke ned

Mine tanker:
Etter lang tid her inne så har jeg sett, at vi er alle ulike, og at forskjellige dietter innen lavkarbo kan gi ulikt resultat. Noen trenger faktisk å bevege seg litt lengre opp på karbohydratstigen alà Lindberg før kroppen vil gå ned i vekt.

Har du mye du trenger gå ned i vekt? Hvor høy er du, og hvor mye veier du?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 13:26   #7
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går bare ikke ned

Takk alle sammen! Jeg er 180, veier 98.8 og skal ned til under 70, jeg ønsker dermed å ta av 30 kilo. Jeg trener på et treningssenter tre ganger i uka, ca 75 minutter hver gang, dette begynte jeg med 4. januar, etter tre uker uten trening. Før dette trente jeg 55 minutter to ganger i uka. Jeg hører ikke med til dem som ikke kan bevege meg p.g.a. min overvekt, jeg er i ganske bra form.
Urinstixen viser at jeg er i ketose, og den har en skarpere farge nå enn da jeg gikk på ketolysekuren. Jeg har ikke noe søthunger og har ikke sprukket en eneste gang, jeg har endel mindre avføring og det går flere dager mellom hver gang uten at det ser ut til å være problematisk.

Jeg har spist mellom 2 og 4 måltider hver dag. Ren mat for det meste. Koteletter, slankekjøttkaker (kjøttdeig og fet medisterdeig med noe proteinpulver, egg og fløte og vann), laks, egg, bacon, ekte eller hjemmelaget majones, meierismør eller olivenolje, mest smør. Til magert kjøtt spiser jeg smørklatter til. Av og til har jeg laget en fet saus ved å helle noe fløte over sjyrestene etter kotelettene. Jeg spiser svært lite ost, jeg spiste faktisk ost igjen igår kveld, men ikke blåmuggost. Kanskje det er ost igjen da som gjør at jeg går opp, men hvorfor går jeg ikke ned i de mange dagene som går imellom ostemåltidene? Jeg drikker ett til tre store krus med kaffe om dagen, med en god slump fløte i, og jeg bruker Splenda søtningsstoff i kaffen også. Til middag spiser jeg kjøtt eller laks og noen ganger unner jeg meg noen biter grønnsaker, som brokkoli eller rosenkål. Jeg teller ikke forholdstallet mellom fett, protein og karbohydrater så nøye, sørger bare for at det er minst 1, og trolig er det som oftest mye mer, og andelen karbohydrater er veldig liten, jeg får nok inn majoriteten ved å drikke fløte til kaffen og ved å spise rømme til laksen. Idag har jeg spist kalkunkjøtt i fløtesaus til frokost. Jeg spiser til jeg er mett og da stopper jeg. Spiser jeg koteletter, spiser jeg en eller to, og drikker jeg en kopp kaffe til blir jeg god og mett. Fløten i kaffen er en av måtene jeg holder fettprosenten oppe på, men den inneholder jo litt karbohydrater. De siste dagene har jeg også spist cottage cheese med Splenda og kanel. Jeg salter ikke maten i det hele tatt, dette er bevisst for jeg liker salt.

Jeg skulle ønsker det var en fasit som virker på alle.

Vennlig hilsen

Hilde

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 13:40   #8
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Jeg går bare ikke ned

*åndenød*

Synes maten din ser helt fortreffelig ut jeg! Kjempebra!

  Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 13:55   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går bare ikke ned

Hastverk er lastverk. Du må være tålmodig. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, - DET FINNES INGEN SNARVEIER. De fleste som har det for travelt opplever det du opplever. Personlig tror jeg du hadde lykkes bedre med litt mer grønnsaker, - det er min og mange andres erfaring. (Selv om jeg vet Skaldeman ikke alltid er enig). Du må også huske på at det er stor forskjell på kvinner og menn når et gjelder vekttap. Og å sammenligne deg selv direkte med Skaldeman og hans resultater blir absolutt helt feil. Om du tenker slik blir du skuffa, stressa og så gir du opp noe du kunne ha lykkes kjempegodt med - bare fordi du er utålmodig og vil at alt skal skje raskt. Du la vel ikke på deg de ekstra kiloene på et par mnd ?? Hvordan i all verden kan du vente at du skal bli kvitt dem så fort ?

Etter et par tre uker med endret kosthold trenger kroppen en tenkepause. Den stopper opp for å finne ut hva som skjer. Det er helt vanlig at vekten står stille et par tre, gjerne opptil fire, fem uker etter det første vekttapet. Kroppen trenger også, som Skaldeman har påpekt flere ganger, tid til å omstille seg til fettbasert forbrenning.

Jeg mener du har et litt utrealistisk syn på hvordan ting skal funke. Du MÅ ta deg tid. Og å gi opp nå vil være veldig dumt. La kroppen din få den tiden den trenger på å omstille seg. ALLE som skriver om denne typen kosthold sier klart at kroppen trenger tid.

I tillegg trener du flere ganger i uka. Det er kjempebra! Og du vet vel at 1 kg muskler tar mye mindre plass enn 1 kg fett ? Altså kan du utmerket godt ha gått ned i mål selv om vekta står stille. Har du målt ? Kjenner du noe på klærne ?

Så stå på og ikke gi opp. Virker det fremdeles ikke slik du ønsker etter et par uker til bør du se på endringsmuligheter, - vurder da kanskje litt mer grønt (ikke rotgrønnsaker). Kanskje Ketolysekuren viser seg å passe bedre for deg ?

Det er nå hva jeg mener !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 14:04   #10
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg går bare ikke ned

Opprinnelig lagt inn av HildePåSlankern

Takk alle sammen! Jeg er 180, veier 98.8 og skal ned til under 70, jeg ønsker dermed å ta av 30 kilo. Jeg trener på et treningssenter tre ganger i uka, ca 75 minutter hver gang, dette begynte jeg med 4. januar, (snip)

Jeg skulle ønsker det var en fasit som virker på alle.

Vennlig hilsen

Hilde


Maten ser bra ut, och dessutom tränar du också. Som jag ser det kommer du att gå ner i vikt när väl kroppen ställt om sig.

Jag menar att det finns ett fasit som virker på alle. Det är det fasit som du använder nu. Men det virker i kroppens egen takt. Och den takten är olika för olika människor.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 03:00   #11
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg går bare ikke ned

Det kan hende at du trener for mye. Hvis du trener for mye (eller for mange minutter til hver trening) så brytes musklene ned etterhvert og da må kroppen bruke energi å bygge disse opp igjen. Og fettforbrenningen skrus av. Prøv å kutt ned til 45 min. trening. Og jeg regner med at du har 1 dag pause mellom treningene? Viktig!

Ellers så bør du kutte ned på søtningmiddel og fløte/ost/CC og kanskje kaffe.

Vei deg en gang i uka og se om du går ned litt mer på denne metoden.

Lykke til!

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 10:53   #12
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 59
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg går bare ikke ned

Hei HildePåSlankern Ikke gi opp!! Jeg er inponert over de ukene du har bak deg så langt. Ikke ødelegg de ukene med å gi opp nå! Bålet ditt brenner så ikke hiv vann på. Det er vel de første ukene som er vanskeligst, og de har du klart, til og med med trening! Kjempebra!

Jeg er helt ny her inne forresten, skal presentere meg bedre senere...

En kommentar til "donjuanwannabe" om trening / hvile og div.matvarer; helt enig, veldig gode tips

Stå på videre, og tenk på det hele som en ny livsstil som gjør kroppen din godt. Den vil takke deg og belønningen kommer etterhvert...

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 14:09   #13
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går bare ikke ned

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Det kan hende at du trener for mye. Hvis du trener for mye (eller for mange minutter til hver trening) så brytes musklene ned etterhvert og da må kroppen bruke energi å bygge disse opp igjen. Og fettforbrenningen skrus av. Prøv å kutt ned til 45 min. trening. Og jeg regner med at du har 1 dag pause mellom treningene? Viktig!

Ellers så bør du kutte ned på søtningmiddel og fløte/ost/CC og kanskje kaffe.

Vei deg en gang i uka og se om du går ned litt mer på denne metoden.

Lykke til!

Takk! Jeg tror ikke at jeg trener for mye, det er veldig godt å trene, jeg merker det på hele kroppen, og jeg løfter ikke mer enn det jeg bør, jeg konkurrerer ikke med noen, bare sørger for å trene alle de store muskelgruppene og variere litt. Jeg ser mange på treningssenteret som ser ut som om de konkurrerer med noen. Jeg trener hver onsdag, fredag og søndag.

Ja, jeg har lurt på om jeg ikke bør kutte ned på nevnte matvarer. Kuttet ut kaffen og fløten igår, og det var sorg (nå er det bare vann igjen), og spiste ikke rømme eller ost. Skal se om jeg kan kutte ut cottage cheese og splenda. Idag har jeg tenkt å lage slankekjøttkaker. Har spist egg med majones til frokost.

Sten Sture, om du leser dette, vet du hvor lang tid det kan ta for enkelte før kroppen omstiller seg?

Hei Nille, jeg føler ikke at det er urealistisk å forvente at man skal ta av mer enn 0.6 kilo i løpet av de første tre ukene! Du advarte meg selv om å gå altfor fort ned i vekt, og jeg står altså stille. Det er ikke blitt mer romslig i buksa dessverre, men jeg ser mer muskeltone på armene.

Nei, jeg gir ikke opp, gjør bare visse endringer, for kanskje tåler jeg ikke kaffe eller fløte/rømme eller ost eller cottage cheese eller splenda, eller iallefall har jeg tenkt til å kutte ned endel og se hva som skjer. Virker ikke dette, kan jeg prøve å spise mer grønnsaker.

Takk alle sammen for oppmuntrende ord! Jeg setter utrolig stor pris på det! Det er nok på tide å slavisk skrive opp alt det jeg spiser, for å se hva det er som gjør at vekta går opp eller ned og hva som skjer med snora.

Lykke til!

Vennlig hilsen

Hilde

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 15:09   #14
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går bare ikke ned

En ting som du helt sikkert ikke har lyst til å høre er at når du er 180 cm høy er du ikke veldig overvektig! Å ville ned til under 70 er et veldig ambisiøst mål hvis du er sterk, fast i kroppen og ikke har spesielt smal beinbygning. Det er nok mer realistisk at du går ned 15-20 enn at du går ned 30 kilo.

Når det er sagt: jeg gikk ikke noe særlig ned med de strengeste lavkarbokurene. Jeg fikk kurert en del karborelaterte problemer og ble fastere i fisken med mye proteiner og litt trening, men vekta sto stille. For meg skjedde det ikke noe før jeg gikk over til en diett som ligner mer på Lindberg enn Atkins. Min guru heter Montignac

Det er som Lise sier: det er ikke alle som ser resultater med en gang, og det er ikke alle som ser resultater av det samme. Du ser bedre muskeltone i armene: Det betyr at du gjør deg bedre nytte av det store proteininnholdet i maten til å bygge muskler ikke til å lagre fett. Det er kjempefint! Kanskje må du vente til du har større muskelmasse før du går ned i vekt? Buksene dine blir ikke løsere: måler du forskjellige steder på kroppen? Armene, leggene, brystene, magen? Det kan hende at du med denne dietten går ned i omfang på andre måter enn hva du er vant til.

Cottage cheese legger jeg på meg av, søtstoffer er jeg skeptisk til, naturlige sukkertyper (inkludert fruktose og splenda) kan jeg ikke spise hvis jeg skal ned i vekt, så da er det grønnsaker, bær og proteiner igjen her i verden. (Også nøtter og helt mørk sjokolade og et glass rødvin av og til... en god del snop igjen altså!) Men siden jeg spiser mer karbohydrater enn andre her må jeg fortelle også hva jeg spiser: ett måltid med kornblanding (firkorn) eller andre karbo-ting med lav glykemisk indeks - to måltider med proteiner og grønnsaker.

Dette virker for meg der Atkins ikke virket. Men la det også være sagt - jeg levde på Atkins i 6 måneder uten å gå ned i vekt. Jeg prøvde en god stund for å være helt sikker.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 15:13   #15
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg går bare ikke ned

kanskje du rett og slett spiser for lite ? jeg ville kuttet ut cc for annen ost , siden det faktisk er ganske vanlig og reagere paa cc !

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 23:49   #16
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går bare ikke ned

Opprinnelig lagt inn av Muskat

En ting som du helt sikkert ikke har lyst til å høre er at når du er 180 cm høy er du ikke veldig overvektig! Å ville ned til under 70 er et veldig ambisiøst mål hvis du er sterk, fast i kroppen og ikke har spesielt smal beinbygning. Det er nok mer realistisk at du går ned 15-20 enn at du går ned 30 kilo.

Når det er sagt: jeg gikk ikke noe særlig ned med de strengeste lavkarbokurene. Jeg fikk kurert en del karborelaterte problemer og ble fastere i fisken med mye proteiner og litt trening, men vekta sto stille. For meg skjedde det ikke noe før jeg gikk over til en diett som ligner mer på Lindberg enn Atkins. Min guru heter Montignac

Det er som Lise sier: det er ikke alle som ser resultater med en gang, og det er ikke alle som ser resultater av det samme. Du ser bedre muskeltone i armene: Det betyr at du gjør deg bedre nytte av det store proteininnholdet i maten til å bygge muskler ikke til å lagre fett. Det er kjempefint! Kanskje må du vente til du har større muskelmasse før du går ned i vekt? Buksene dine blir ikke løsere: måler du forskjellige steder på kroppen? Armene, leggene, brystene, magen? Det kan hende at du med denne dietten går ned i omfang på andre måter enn hva du er vant til.

Cottage cheese legger jeg på meg av, søtstoffer er jeg skeptisk til, naturlige sukkertyper (inkludert fruktose og splenda) kan jeg ikke spise hvis jeg skal ned i vekt, så da er det grønnsaker, bær og proteiner igjen her i verden. (Også nøtter og helt mørk sjokolade og et glass rødvin av og til... en god del snop igjen altså!) Men siden jeg spiser mer karbohydrater enn andre her må jeg fortelle også hva jeg spiser: ett måltid med kornblanding (firkorn) eller andre karbo-ting med lav glykemisk indeks - to måltider med proteiner og grønnsaker.

Dette virker for meg der Atkins ikke virket. Men la det også være sagt - jeg levde på Atkins i 6 måneder uten å gå ned i vekt. Jeg prøvde en god stund for å være helt sikker.

Muskat

Kjære Muskat og Nøtta,

tusen takk for oppløftende ord. Tenk at jeg skulle falle sammen som en skinnfell over dette, men det gjorde jeg altså. Jeg skal ikke gi meg, og jeg syter vanligvis ikke så mye som dette. Takk Muskat, jeg trengte å høre at du ikke gikk ned på Atkins, men at Montignac virket for deg. Jeg må si at du har en utrolig viljestyrke som holder på i 6 måneder selv om du ikke går ned. Men har du gjort det, kan du iallefall slå i bordet med at: Nei, dette virket ikke, og jeg har faktisk prøvd det så lenge at jeg vet det.

Neida, jeg har selvsagt ikke tenkt på å måle andre steder, målte bare der jeg vanligvis går ned først, rundt livet og hofter hehehe. Jeg har ikke tenkt på at jeg kanskje går ned andre steder. Jeg har under 70 som mål fordi jeg vet at trivselsvekta mi ligger omtrent der, og jeg har også et annet ønske: Nemlig å kunne gå i en vanlig klesbutikk og få klær, å ikke være nødt til å gå i stormotebutikk! Det er så begrenset hva jeg synes jeg kan ha på meg om jeg ikke veier under 70 kilo. Jeg har selvsagt delmål, og det første er å komme under 90.

Muskat, hvorfor kan du ikke spise fruktose eller splenda om du vil gå ned i vekt? Er det fordi du legger på deg av det eller fordi du beholder søtsuget?

Nøtta, jeg er helt sikker på at jeg ikke spiser for lite, jeg føler at jeg lesser på med fett og protein, og det jeg spiser nå inneholder en god del mer kalorier enn det jeg vanligvis spiser. Jeg skal absolutt kutte ut cottage cheese! (Håper mamma spiser de seks boksene i kjøleskapet...)

Jeg kjøpte ei bok som Skaldeman anbefalte i boka si, for å forsikre meg om at jeg ikke skulle sprekke, nemlig "Sukker, en snikende fare", av Dag Viljen Poleszynski og Iver Mysterud.

Lykke til alle sammen!

Vennlig hilsen

Hilde

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 10:04   #17
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Om mote og klær og ting

Viljestyrke: Ikke så utrolig, jeg hadde en forferdelig soppinfeksjon etter noen solide pencillinkurer, og trengte å gjøre noe drastisk med hva jeg puttet inn i kroppen. Ved å spise streng lavkarbo i noen måneder fikk jeg kontroll over de problemene igjen. Jeg så altså framgang på noe om det ikke var på vekta.

Fruktose: Jeg går ikke opp i vekt (i alle fall ikke noe særlig) om jeg bruker fruktose, splenda etc, men ikke ned heller. Siden jeg har funnet meg i at kroppen nå, 20 år etter, har en annen trivselsvekt enn når jeg nettopp gikk ut videregående tar jeg det med ro, og satser på å holde meg her og lager deilige kaker med fruktose og meltyper jeg ikke reagerer allergisk på. Men det er ikke slankemat

Mote: Skjønner frustrasjonen din, men kan trøste deg med at det blir mye enklere allerede på 80 kilo. Jeg ligger jevnt like under 80, og går rett inn i str 42. Det er helt utrolig fantastisk deilig. Største problemet er som regel at puppene er for store eller buksene er sydd for småjenter som ikek har lår. Hadde det samem problemet når jeg veide under 70 kilo - noen av oss er bare ikke skapt slik designerne tror. Særlig ikke hvis designerne er fra Spania og sydamene fra Korea. Sats på dansk og finsk design, de vet hvordan nordiske kvinner er bygd. Nei, kan ikke gå inn og handle i de heftigste tenåringsbutikkene, men hvis jeg så mye som ser den veien blir jeg styrt unna med et fast grep i armen fra et av tenåringsbarna. Vet ikke helt hva slags klesbutikker som er ditt endelige mål, men som sagt: hoppet fra 46-48 til 42 gjorde underverker på utvalget. Du er i tillegg høyere enn meg, så du vil være mye slankere når du når 80 enn jeg er.

Jeg sier dette fordi lavkarbodietter har en tendens til å stoppe noe høyere enn der vi trodde vi skulle nå fram til ved å huske tilbake til en gang da vi var veldig slanke eller lese beskrivelser av kvinnelige idealmål. Jeg ligger en tomme over i jeans størrelse fra 1980. Klart jeg gjerne skulle smøget inn i buksene fra den gang, men for å klare det må jeg gjøre en del ting som er alt annet enn sunne. En periode hadde jeg store helseproblemer og kastet opp hver gang jeg sto oppreist for eksempel. Da var jeg smal da! Ikke noe jeg anbefaler for noen.

Trening er heller ikke noen slankemetode for meg. Jeg blir sterkere, friskere, sprekere, fastere, ser bedre ut etc etc - men jeg blir ikke lettere. Snarere tvert imot. Det er bare et riktig kosthold, og da et kosthold som tar hensyn til en lang rekke mer eller mindre milde intoleranser, som hjelper. Altså ikke noen enkel sak. Ikke slutt å trene, trening gjør som sagt alle de andre supre, viktige, gode tingene med kroppen! Bare - hvis du reagerer som meg, så er ikke sammenhengen mellom forbrenning og slanking helt matematisk, og du må se på de andre fordelene (som du også gjør).

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 04-02-06, 09:47   #18
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent
Wink

Sv: Jeg går bare ikke ned

Hei... Har lest litt av det dere skriver og skal fortelle om det jeg har opplevd. Min kropp hadde vitaminmangel, så når jeg var hos Karin på Næringsvett, www.naeringsvett.no fikk jeg tilskudd av vitaminer utvunnet fra grønnsaker som jeg spiser hver dag. Dessuten fant hun ut at jeg manglet progestoron, noe jeg fikk kjøpt i kremform. Det satte virkelig fart på mitt vekttap sammen med Skaldemans matplan. Så jeg har gått ned 5 kilo på 3 uker. Mye vann sikkert men kroppen fungerer bedre enn på mange år.

Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no