Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Må jeg slutte?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-11-07, 13:02   #1
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Må jeg slutte?

har holdt på med ketolyse siden 1. juli. I desember har det gått 6 måneder og det er jo da man er anbefalt å ha en liten pause. Men må man det??
Har hatt noen utskeielser i løpet av kuren. Er den 6mnd "regelen" bare for de som konstant har vært i ketose i 6 mnd og fulgt boken til punkt og prikke,eller gjelder den for alle? Har egentlig kjørt mitt eget løp, men vil nødig gjøre noe som kommer til skade.
Føler jeg er inne i noe som jeg tror funker på meg og det har jo tatt sin tid. Vil ikke stoppe opp nå (men unntak av en liten pause rundt julaften\nyttår).

På forhånd takk

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 13:09   #2
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Må jeg slutte?

Samme her. Jeg har heller ikke lyst til å ta en pause, ikke når det er så behagelig å spise den maten jeg spiser nå.
Kanskje det ikke er nødvendig med en lengre pause hvis man ikke har fulgt kuren 100% slavisk?

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 13:13   #3
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Må jeg slutte?

Nei det var det jeg også lurte på. Det hadde vært super bra om jeg kunne fortsette. Men nå får jeg jo ca en uken pause i jula da
Det har jeg lyst til å unne meg, om jeg klarer

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 14:54   #4
Trine20
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 36
Innlegg: 9
Trine20 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Må jeg slutte?

smula: kan du gi meg ett eksempel på hvordan du spiser til dagen?? hvor mye har du fått ned?

Trine20 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 16:11   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Må jeg slutte?

Jeg har ikke brydd meg om 6 mnd regelen, men; jeg tok blodprøver og fikk sjekket at alt var orden.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 07:07   #6
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Må jeg slutte?

Ååååå, jeg har heller ikke lyst til å slutte. Kunne gjerne levd slik jeg Men trodde det var medisink uforsvarlig i mer enn 6 mnd. Har ikke klart å begynne på vedlikehold engang enda Har tenktå nyyyyte ketolyse ut november...

Nille eller Torkli?

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 07:15   #7
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Må jeg slutte?

Hei
Effekten av ketolysekuren er best dokumentert i 6 måneder. Etter dette er det lite forskning på området. Både jeg selv og mange andre, med behov for store vekttap, har holdt på i mer enn 6 mdr. Mange et helt år. Uansett er det ikke et kosthold man kan leve på i flere år. Det er en kur.
Etter 6 mdr bør man sjekke kolesterol, lever og nyre hos sin fastlege er alt i orden kan man holde på 3-6 mdr til.
Etter kuren er ferdig, for det må den bli, vil generell lavkarbo gi mye av den velvære man opplever på ketolysekuren, men ikke samme dempning av sult og søthunger.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 07:27   #8
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Må jeg slutte?

Hva menes egentlig med generell lavkarbo?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 08:39   #9
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Må jeg slutte?

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Hva menes egentlig med generell lavkarbo?

At man ikke er i ketose.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 08:44   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Må jeg slutte?

Sier som de andre jeg, sjekk blodprøvene.Er de OK, så fortsett !
Jeg var i ketose mye lenger enn et år jeg..... Gikk riktignok på Atkins da også, men det er ikke store forskjellen. Nå vedlikeholder jeg, og har gjort det i mange år, men er nok i ketose et par ganger i året (renseperiode min). Det funker helt greitt !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 08:53   #11
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Må jeg slutte?

Flott, det bekrefter den planen jeg egentlig hadde; å ta en full blodstatus og så holde frem som jeg stevner.
For jeg visste allerede før jeg startet at jeg ikke ville nå målet på kun 6 mnd.... kroppen min er ikke SÅ kjapp i svingene.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 10:04   #12
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Må jeg slutte?

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Hva menes egentlig med generell lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

At man ikke er i ketose.



At man sakte trapper opp på karbohydratene i form av mer grønnsaker, litt frukt og evt grove kornprodukter litt etter litt for å finne det nivået av karber som akkurat den kroppen trives best på (hvor man holder vekten).

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 11:27   #13
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Må jeg slutte?

Takk for svar alle sammen. Kommer til å ta en tur til legen for å sjekke meg.Om alt står bra tilkommer jeg til å fortsette en liten stund til

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no