Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Bestille varer fra iherb.com

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-10, 14:30   #1
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Bestille varer fra iherb.com

Hei! vet det er noe her som bestiller fra iherb. når grensen for moms er under 200 kr, er frakt med eller kommer utenom?
noen som kan gi meg noen tips her? hva lønner seg feks å bestille i forhold til Norske priser når frakten kommer i tillegg.
og kan du gi et eksempel på en pakke du har bestilt som du ikke måtte bestille moms på.. hva ble totalsummen da?
takker for svar!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 14:37   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: bestille varer fra iherb.com

Hvis du handler for over 200 kroner så betaler du moms og toll på både det du handler for og for frakten. Handler du for under 200 kroner betaler du ikke noe.
Frakten på iHerb er, etter min erfaring, veldig billig forresten!

Jeg bestilte mandelmel og Stevia og betalte 65 kroner, inkludert frakten. Var ikke store dosene da. Type 300 gram mandelmel og 100 gram Stevia. + at jeg hadde rabattkode på 5 dollar. (NIN467)

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 17:54   #3
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Bestille varer fra iherb.com

Hvor mye er egentlig 100 gram Stevia? Hvor mye bruker man?

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 20:14   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Bestille varer fra iherb.com

Hmm. det kommer vel litt ann på. I en isoppskrift med 5 dl yoghurt, 2.5 dl fløte, 100 gram bær og 3 eggeplommer brukte jeg 4 gram. Det var litt for søtt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 20:38   #5
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Bestille varer fra iherb.com

Ok, takk. Bestilte akkurat, har tenkt på det i tre år ... Har egentlig nok av diverse søtstoff som jeg aldri bruker, men

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 11:04   #6
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Bestille varer fra iherb.com

Hei!
takk for svar!
Hvordan får man rabatt-koden? jeg brukte den første gangen jeg bestilte. Idag skulle jeg bestille ny pakke...men nå finner jeg ikke linja for å skrive inn koden. er det bare ved første gangs kjøp?
hvordan får man egen kode?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 11:18   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Bestille varer fra iherb.com

Jaa, den gjelder bare ved førstegangsshopping

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 17:44   #8
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Bestille varer fra iherb.com

Ja, de 200kr gjelder bare varene, så om det kommer på over 200 pga frakten, betaler man ikke moms/toll av det. Hvis du bestiller endel ganger (noe man gjerne gjør siden man bare kan handle for <200) vil du etterhvert få rabatt. Først 6%, så 10% osv. Det kommer faktisk ganske godt med! Og hvis pakken veier mindre enn ca 1,5kg (3pounds) koster den rimeligste frakten bare $4 Da får man riktignok ikke noe trackingnummer, men det har aldri vært noe problem for meg foreløpig ihvertfall.
Jeg handler igrunnen det meste derifra. Alt fra hud/hårpleie (liker så godt Weledaproduktene) til mat og supplementer. Er fan av Singing Dog vaniljeekstrakten f.eks. Og hvis du er glad i kokos, er Garden of Life kokosoljen verdt et forsøk! De har også masse rå kakaoprodukter (Navitas Naturals) hvis du driver i den bransjen, selv om jeg i det siste har begynt å støtte økosjokolade.no mer og mer. Så og si "alt" er jo billigere, spesielt med så hyggelig frakt

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 10:58   #9
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Bestille varer fra iherb.com

TAKK TAKK for svar og gode tips!

ja det er varer som rå kakao, vaniljepulver, kokosolje, kokos og andre meltyper, søtstoff, hudpleie, urte-te, proteinpulver...

Iherb har jo så fantastisk bra utvalg..og til rimelige priser. Mye økologisk.

Noen skriver at de 200 kr er med frakt, noen skriver at det bare er varene og frakt kommer i tillegg(for å slippe toll/moms)...
Har bestilt en under 200(med frakt) og en over 200(men varene er under 200) så får jeg se om begge går gjennom...

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 13:13   #10
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Bestille varer fra iherb.com

I følge toll.no Skal man ikke betale noe hvis varen koster mindre enn 200, selv om fraktkostnaden tar prisen over 200. Fra og med en pris på 200 skal det fortolles og da betaler man toll og avgifter for frakt også.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 13:47   #11
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Bestille varer fra iherb.com

Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.

I følge toll.no Skal man ikke betale noe hvis varen koster mindre enn 200, selv om fraktkostnaden tar prisen over 200. Fra og med en pris på 200 skal det fortolles og da betaler man toll og avgifter for frakt også.

å ja. Den skjønte jeg. det var det jeg trodde, men var usikker på om det faktisk var sånn..

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 18:38   #12
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Bestille varer fra iherb.com

Hvor lang leveringstid er det på iherb? Pakken min ble sendt 10.mai, begynner å bli utålmodig

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 20:03   #13
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Bestille varer fra iherb.com

Jeg bestilte 4. mai og har ennå ikke fått ...

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 20:35   #14
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Bestille varer fra iherb.com

huff, det lover jo ikke bra! Har jo så lyst til å teste ut nye oppskrifter

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 21:17   #15
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Bestille varer fra iherb.com

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Jeg bestilte 4. mai og har ennå ikke fått ...

Jeg sjekket akkurat min bestilling, og den ble sendt 6. mai og har ikke kommet fram ennå..

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 14:45   #16
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Bestille varer fra iherb.com

Jeg fikk faktisk min pakke i dag
Og med sverigetur i morgen regner jeg med det blir å prøve noe baking i helgen

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 20:37   #17
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Bestille varer fra iherb.com

Jeg bestilte 5.mai, men ikke fått ennå jeg heller....
Da er vi jo flere, så da dukker de sikkert opp spennende med pakker altså..har SÅÅÅ mye fra iherb jeg har lyst å bestille.... men holder litt igjen til jeg har fått de første pakkene....

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 21:41   #18
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bestille varer fra iherb.com

Fikk mail 7. mai om at pakken min var sendt. Men har ikke fått noen pakke. Håper den er kommet når jeg kommer hjem fra ferie i morgen. Ellers så fikk jeg mail fra dem i går med forespørsel om jeg kunne svare på en customer survey om jeg hadde fått pakken min, eller når jeg får pakken min så de kan sjekke hvor bra shippingrutinene er.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 12:39   #19
hupfer
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Gjøvik/Sogndal
Alder: 39
Innlegg: 15
hupfer er på en erverdig vei

Sv: Bestille varer fra iherb.com

så mange fine tips til hva man kan kjøpe på Iherb. Legg gjerne inn flere tips til hva dere kjøper der..jeg syntes det var litt vanskelig å finne frem til diverse

hupfer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 13:08   #20
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Bestille varer fra iherb.com

Opprinnelig lagt inn av hupfer, her.

så mange fine tips til hva man kan kjøpe på Iherb. Legg gjerne inn flere tips til hva dere kjøper der..jeg syntes det var litt vanskelig å finne frem til diverse

Det ligger en annen aktiv tråd om iHerb her.
Den begynner riktignok å bli temmelig lang og med endel "unyttig" småprat innimellom, men hvis du har noen timer til overs, finner du sikkert mange tips ved å skumme gjennom denne

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 13:15   #21
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Bestille varer fra iherb.com

Opprinnelig lagt inn av hupfer, her.

så mange fine tips til hva man kan kjøpe på Iherb. Legg gjerne inn flere tips til hva dere kjøper der..jeg syntes det var litt vanskelig å finne frem til diverse

Det er lett å bli hektet på iherb.
Bestill det du trenger og ikke hva andre har bestillt. Da sparer du mest penger.
Jeg bestiller nesten bare stevia.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 11:42   #22
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Bestille varer fra iherb.com

åhr.. jeg trodde jeg hadde holdt meg til dollargrensa, men den må ha forandret seg for nå er pakken jeg venter på på 211 kr.. fa****. totalt me frakt 41 dollar.. den ble sendt 4 mai, lurte på hvor den ble av.. hvor mye må jeg betale i toll her? jeg forstår ikke sånt

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 10:30   #23
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Bestille varer fra iherb.com

Var inne og sjekket nå, for jeg hadde lyst til å kjøpe atkinsbarer, men nå ser jeg at det er tomt for de jeg hadde lyst på... Noen som vet hvor ofte de pleier å få nye varer?

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 10:45   #24
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Bestille varer fra iherb.com

Opprinnelig lagt inn av Annne, her.

Var inne og sjekket nå, for jeg hadde lyst til å kjøpe atkinsbarer, men nå ser jeg at det er tomt for de jeg hadde lyst på... Noen som vet hvor ofte de pleier å få nye varer?

De barene blir gjerne utsolgt nesten med en gang de kommer inn.
Men du kan trykke på knappen som sier noe a la "notify me", og da vil du få en e-mail når de får inn varen igjen

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bestille fra spisdegslank.no? Idaaee89 Spørsmål og svar 4 09-02-10 21:51
Å bestille mat, hvor? Clarissa Eurodiett 7 10-10-08 17:13
Ut av ketose, men dårlig ånde som varer og varer og varer ... Clarissa Ketolysekuren 7 14-03-08 23:16
Bestille fra USA? Frac Atkins kosthold 8 28-07-06 13:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no