Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Fiskekaker uten mel

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-07-05, 16:21   #1
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Fiskekaker uten mel

På oppfordring av utallige ivrige fiskekakefans:

Muskat's suspekte torske- og laksekaker!

ca 300 gram frosset laksefilet fra fryseren
285 gram torskefilet fra samvirkelaget, fersk
1 egg
1 dl kremfløte
2 fedd hvitløk
pepper
sitronmelisse

Ha alt i en foodprocessor og kjør det til fin deig. Hvis laksen fremdeles er frosset kan dette by på utfordringer, så pass på å skjære den i små biter først. Steik i smør, legg på steikepanna med skje. dette blir omlag 12 fiskekaker, hvis du har anledning til å telle og ingen spiser underveis.

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 04-07-05, 17:05   #2
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Supert, denne skal prøves når jeg er tilbake fra Køben

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 04-07-05, 18:32   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

WOW du er en engel, Muskat!! Jeg elsker nemlig fiskekaker, og har vært så sur fordi de jo er fulle av mel og annet "søppel". Denne MÅ prøves ut, snarest!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-07-05, 18:44   #4
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Den kan selvsagt varieres med forskjellige typer fisk. Med hyse henger de bedre sammen, det samme gjelder når de er skikkelig finmalte. Personlig liker jeg dem litt grove. Dere kan også putte løk i, muskat, alle andre slags krydder. Husk også at fisken "kleber" bedre når den ikke har vært frosset. Jeg har ikke salt i, hvis dere steker i olje vil dere helt sikkert ha det. Salt får dem også til å henge litt bedre sammen, men jeg steker i smør og har derfor ikke hatt salt i røren.

Disse ble veldig finmalte, glatte og hang fint sammen. Og husk at når dere former dem er det enklere å dyppe skjeia i vann før hver fiskekake - da henger ikke røra fast.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 04-07-05, 19:22   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Takk for gode tips, jeg har aldri laget fiskekaker før, så alle råd kommer godt med.
Løk og muskat er nok deilig i dem, OST må vel også være en smak av himmelrike? Kjøpte noen fiskekaker med ost og hvitløk i en gang, herlighet så gode de var!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-07-05, 20:22   #6
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Jeg er ikke så glad i ost inni slikt, for den smelter og gjør det vanskelig å steke. Men del oppskriften med oss hvis du får det til!

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 04-07-05, 22:14   #7
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Jeg har lavkarbo pølser fra sverige og de inneholder soyaprotein. Ergo kan man vel ta en vanlig fiskekakeoppskrift og bare bytte ut mel/potetmel mot soyaprotein? Har du prøvd det Muskat? Eller blir det samme effekt med egg?
Hmm det demrer at jeg kanskje har spurt deg om dette før...*surrehode*

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 05-07-05, 04:43   #8
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Yess baby! Som jeg gleder meg til å prøve disse! ELSKER jo hjemmelagde fiskekaker! Vi kan ikke ha kjøpte, pga 1) karboinnhold (meg) og 2) melk (mannen min kan ikke spise noe med laktose) Men dette kan vi jobbe med... Fløte kan f eks byttes ut med menkomel whipping...eller litt mer smør eller noe... Dette skal jeg fikse! (Så var det bare å få tak i egnet fisk, da...)

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-07-05, 12:53   #9
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

PrincessMe - du får bare prøve. Jeg har ikke lyst på fiskekaker med soyamel i, men jeg er ikke allergisk mot egg heller. Disse hang i alle fall helt utmerket sammen, og da ser ikke jeg noen grunn til å putte noe annet klebemiddel oppi, annet enn allergi, eller hvis du ikke føler deg vel uten noe som ligner på mel i oppskrifta.

Karin: kanskje litt olje i stedet for fløte? Jeg prøvde meg fram med fløten, begynte med en halv dl, men deigen ble alt for tung, så jeg hadde oppi en halv dl til. Bare å teste!

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 11:20   #10
halvsoster
Juniormedlem
 
halvsoster sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 40
Innlegg: 14
halvsoster er på en erverdig vei

Sv: Fiskekaker uten mel

tusen takk. denne må prøves. gleder meg til og smake dette. savner virkelig fiskekaker.... takker

__________________
startvekt: 102kg
nåverende: 82.9kg
ønskevekt: 70? får se hva tiden vil bringe...
halvsoster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse lindberg blanding Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Standard ostekake med og uten bunn Marianne Bakst 2 07-01-05 16:26
Julegavetips! "Ro uten årer." mofe Andre bøker 5 29-12-04 02:03
Snuppelines lavkarbobrød uten gjær Skorpia Bakst 0 18-02-04 01:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no