Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Maltitol

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-11-08, 09:45   #1
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Maltitol

Hvordan er det med Maltitol igjen? Kan vi spise det, eller er det sånn at det påvirker blodsukkeret i lik grad som sukker?

Jeg har kjøpt en del sukkerfrie produkter på www.sukkerfritt.com, men alt inneholder jo mengder av maltitol...

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 10:00   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Maltitol

Malitol er helt greit, det, om magen din tåler det!
Noen har ingen problemer med selv store mengder, andre tilbringer resten av dagen svært nær et toalett etter selv et lite inntak!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 10:10   #3
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Maltitol

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Malitol er helt greit, det, om magen din tåler det!
Noen har ingen problemer med selv store mengder, andre tilbringer resten av dagen svært nær et toalett etter selv et lite inntak!


Ahh..... derfor jeg har vært på do så mye de siste dagene

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 10:29   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Maltitol

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Ahh..... derfor jeg har vært på do så mye de siste dagene

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 11:10   #5
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: Maltitol

Hei,maltitol er i mine øyne genialt..det hindrer ikke vekt tap,det er sundt for tennene og dette med at det er laxerende er kun kjipt i begynnelsen,kroppen venner seg til det og problemer med luft i magen og diare osv går over... det er jo også kommet så sinsykt mye godt på markedet nå.. (godterier sjokko osv)

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 11:18   #6
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Maltitol

Opprinnelig lagt inn av estorilskreppa, her.

Hei,maltitol er i mine øyne genialt..det hindrer ikke vekt tap,det er sundt for tennene og dette med at det er laxerende er kun kjipt i begynnelsen,kroppen venner seg til det og problemer med luft i magen og diare osv går over... det er jo også kommet så sinsykt mye godt på markedet nå.. (godterier sjokko osv)

Ja, jeg VET!!! Og det gjør det jo vanskelig å kutte ut snop da!

Jeg vet jeg burde hatt viljestyrke til å klare å stå i mot suget etter sjokolade. Men så tenker jeg HVORFOR? HVORFOR ikke spise sjokolade dersom jeg har lyst, når det er en sjokolade som IKKE øker vekta og heller ikke skader tenna?? Diare eller ikke. Det kan være det samma

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 11:50   #7
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: Maltitol

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Ja, jeg VET!!! Og det gjør det jo vanskelig å kutte ut snop da!

Jeg vet jeg burde hatt viljestyrke til å klare å stå i mot suget etter sjokolade. Men så tenker jeg HVORFOR? HVORFOR ikke spise sjokolade dersom jeg har lyst, når det er en sjokolade som IKKE øker vekta og heller ikke skader tenna?? Diare eller ikke. Det kan være det samma

hehe,ja jeg vet... men det hjelper ialefall meg å ikke syns så synd i meg selv når jeg slanker meg.. kan kose meg også

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 17:06   #8
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: Maltitol

Jeg reagerer av en eller annen grunn på maltitolen i Extra dropsene, men ikke i sukkerfri sjokolade. Heldigvis! Har nemlig funnet ut at jeg kan lage hjemmelaget sjokolademousse som er lavkarbovennlig OG kan serveres til gjester UTEN fare for jazzmage....

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 19:42   #9
Theba
Juniormedlem
 
Theba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Hamar
Alder: 36
Innlegg: 24
Theba er på en erverdig vei

Sv: Maltitol

man risikerer ikke å falle ut av ketose om man spiser noe som inneholder maltitol?
*nybegynner*

__________________


Theba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 19:52   #10
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: Maltitol

Opprinnelig lagt inn av Theba, her.

man risikerer ikke å falle ut av ketose om man spiser noe som inneholder maltitol?
*nybegynner*

jo desverre så kan du risikere det..men noen kan spise søtstoff og fremdeles være i ketose.. du får prøve deg frem..

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 19:55   #11
Theba
Juniormedlem
 
Theba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Hamar
Alder: 36
Innlegg: 24
Theba er på en erverdig vei

Sv: Maltitol

jaja, da får anthon berg-sjokoladen vente til jul. Tør ikke ta sjansen ennå

__________________


Theba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 21:54   #12
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Maltitol

Opprinnelig lagt inn av Sandy, her.

Jeg reagerer av en eller annen grunn på maltitolen i Extra dropsene, men ikke i sukkerfri sjokolade. Heldigvis! Har nemlig funnet ut at jeg kan lage hjemmelaget sjokolademousse som er lavkarbovennlig OG kan serveres til gjester UTEN fare for jazzmage....


Jeg har en knallgod brownies oppskrift, som jeg vurderer å prøve å lave uten karbo.

Den består av smør, sjokolade, egg, sukker, og LITT mel (325gr på en hel langpanne)

Burde kunne bytte sjokolade med sukkerfri sjokolade, bytte sukkeret med sukrin, Fribol eller annet søtstoff og kanskje halvblande melet med soyamel eller ketolyse bakemix)

Hva tror dere?

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 21:59   #13
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Maltitol

Prøv!! Og gi oss en tilbakemelding !!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 22:22   #14
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Maltitol

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Prøv!! Og gi oss en tilbakemelding !!!


Skal prøve den i morgen den dag!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 23:36   #15
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Maltitol

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Noen har ingen problemer med selv store mengder, andre tilbringer resten av dagen svært nær et toalett etter selv et lite inntak!

Jeg blir ganske oppblåst i magen av maltitol. Det er ikke uten grunn at kjæresten min har gitt den sukkerfrie sjokoladen et nytt navn, han kaller den prompolade...

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 23:36   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Maltitol

Opprinnelig lagt inn av Valeriana, her.

Jeg blir ganske oppblåst i magen av maltitol. Det er ikke uten grunn at kjæresten min har gitt den sukkerfrie sjokoladen et nytt navn, han kaller den prompolade...

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 17:23   #17
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Maltitol

Spiser jeg sjokolade med maltitol, må jeg ikke være fro langt unna et toalett etterpå.

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 19:58   #18
Theba
Juniormedlem
 
Theba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Hamar
Alder: 36
Innlegg: 24
Theba er på en erverdig vei

Sv: Maltitol

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Skal prøve den i morgen den dag!

Mon tro om elian står og baker brownies nå... hehe *spent*

__________________


Theba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 07:24   #19
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Maltitol

Opprinnelig lagt inn av Theba, her.

Mon tro om elian står og baker brownies nå... hehe *spent*


Brownie'n ble bakt i går og ble nyyyyydelig!!!!!

Oppskrift er lagt ut

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 11:50   #20
Theba
Juniormedlem
 
Theba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Hamar
Alder: 36
Innlegg: 24
Theba er på en erverdig vei

Sv: Maltitol

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Brownie'n ble bakt i går og ble nyyyyydelig!!!!!

Oppskrift er lagt ut

Ja, det så jeg! =D
Den skal prøves i nærmeste framtid Gleder meg!!

__________________


Theba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 19:07   #21
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Maltitol

Spiste en hel Anton Berg sjokolade i går og ingenting vondt i magen....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 20:09   #22
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: Maltitol

Leste akkurat innslaget om kunstig søtstoff i dagens VG. Jeg trodde at sukkeralkoholer som matitol også gikk "tvers gjennom systemet" og ikke påvirket blodsukkeret noe. Synes jeg har lest det her inne.... Men i VG stod det at det HAR økende effekt på blodsukkeret OG at det inneholder kalorier. Da er det kanskje ikke så "ufarlig" som jeg trodde på lavkarbo allikevel??? For økt blodsukker frigjør insulin, og insulin gjør at sukker blir omgjort til fett, sant?? Kan noen bekrefte/avkrefte?

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 21:42   #23
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Maltitol

[quote=Sandy;587947]Leste akkurat innslaget om kunstig søtstoff i dagens VG. Jeg trodde at sukkeralkoholer som matitol også gikk "tvers gjennom systemet" og ikke påvirket blodsukkeret noe. Synes jeg har lest det her inne.... Men i VG stod det at det HAR økende effekt på blodsukkeret OG at det inneholder kalorier. Da er det kanskje ikke så "ufarlig" som jeg trodde på lavkarbo allikevel??? For økt blodsukker frigjør insulin, og insulin gjør at sukker blir omgjort til fett, sant?? Kan noen bekrefte/avkrefte?[/quote]

Nederste del av innlegget ditt er riktig, men jeg TROR ikke det er riktig at Maltitol påvirker blodsukkeret... Jeg håper i hvertfall ikke det....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 22:19   #24
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Maltitol

Sitat:

Nederste del av innlegget ditt er riktig, men jeg TROR ikke det er riktig at Maltitol påvirker blodsukkeret... Jeg håper i hvertfall ikke det....

La oss drepe denne debatten.

Her. Denne studien sammeligner maltitol med sukker. Maltitol har en mild effekt på blodsukkeret (sukker øker med 34-42 mg per 100 ml, maltitol 17-25 mg/100 ml; med 5 liter blod er det en forskjell på 0,85 gram ren glukose, som er mye). Insulin stiger 63 % mindre med maltitol enn sukker. I tillegg nevner de oksidasjon, som rett og slett betyr fall i blodsukker. Maltitol tar mye lengre tid.

På kort: Ja, maltitol påvirker både insulin og blodsukker (likevel mye mindre enn sukker), men blodsukkeret faller tregere.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 22:30   #25
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Maltitol

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

La oss drepe denne debatten.

Her. Denne studien sammeligner maltitol med sukker. Maltitol har en mild effekt på blodsukkeret (sukker øker med 34-42 mg per 100 ml, maltitol 17-25 mg/100 ml; med 5 liter blod er det en forskjell på 0,85 gram ren glukose, som er mye). Insulin stiger 63 % mindre med maltitol enn sukker. I tillegg nevner de oksidasjon, som rett og slett betyr fall i blodsukker. Maltitol tar mye lengre tid.

På kort: Ja, maltitol påvirker både insulin og blodsukker (likevel mye mindre enn sukker), men blodsukkeret faller tregere.

Hmmm... For meg høres det ALT for mye ut på Atkins, Skaldemann og Ketolyse dietten i hvertfall...

Da skal jeg garantert kutte det ut!!!

Men det er jo veldig rart at det står i sikkert 100 tråder her inne at det IKKE HAR NOEN EFFEKT PÅ BLODSUKKERET??

Men, du.... Aspartam har ikke den effekten eller?

Hva med sukrin? Det har jeg nettopp kjøpt (kjempedyrt!!) og der står det at det ikke har noen kalorier eller karbohydrater, stemmer det da?

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Maltitol! Livsglede Ketolysekuren 18 24-03-08 12:53
Sjokolade med maltitol ~kiki~ Ketolysekuren 28 06-03-08 23:18
Maltitol-pulver? stinasol Spørsmål og svar 0 21-03-07 14:33
Maltitol Maz Lavkarbo generelt 9 08-01-05 13:11
Maltitol Skorpia Lavkarbo generelt 8 13-03-04 19:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no