Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Heisann alle sammen - i morgen begynner jeg kur...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-08-07, 20:12   #1
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Heisann alle sammen - i morgen begynner jeg kur...

Hei

Jeg har gått på VLCD kur noen uker - NOKA og Mincur, og det har forsåvidt vært greit, men jeg har en overvektig sønn så jeg kan ikke gå på sånne strenge kurer for ikke å sende ut feil signaler til han.

I dag har jeg kikket litt rundt på forumet her og så har jeg kjøpt boka og leser litt i den... har ikke kommet så langt enda.

Men, jeg lurer på: Kan jeg ta med meg 11-åringen min på dette her? Han er ca 150 cm høy og veier ca 65 kg... Han går på svømming hver uke, men ellers er han dessverre ganske stillesittende.

Han gikk opp nesten 10 kg en sommerferie han var hos faren sin, og han har slitt med kiloene siden det. Han har sagt at han skal slutte å spise mat, for det har storebroren hans gjort og han er tynn...

Men, kan jeg involvere sønnen min på dette? Kutte ut hvitt mel og sukker osv. Kan jeg evt bruke brød med spelt til frokost og skolemat til han?

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 13:22   #2
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Heisann alle sammen - i morgen begynner jeg kur...

Hei
Ketolysekuren er egentlig for voksne personer. Mange har tatt sine teenåringer med på kur med godt resultat, men ketolysekuren har tross mange trivelige fordeler EN ulempe. Den må følges i tykt og tynt.
Moderat mosjon er en viktig del av kuren, svømning kan jeg absolutt ikke anbefale i ketose. Hvis man blir utmattet (les i boken) kan det teoretisk sett bli farlig.
Et alternativ er at du går på ketolysekuren og sønnen lavkarbo.
Han kan da spise mye av det samme som deg, men holder seg unna avokado, fete oster/sauser og egg og bacon. Bare det at potet, loff, pasta og ris forsvinner fra kostholdet og han starter med noen spasereturer kan medføre en ønsket vektreduksjon.

Lykke til begge to

Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 14:00   #3
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Heisann alle sammen - i morgen begynner jeg kur...

Hei Torkil Burde sikkert ha lest boken før jeg spør-håper jeg er tilgitt for at jeg spør likevel: trene så man blir utmattet kan være farlig ?? Selv er jeg blant synderne som beveger meg altfor lite. Er plaget av svært sterk astma og er i tillegg fortsatt i en fase hvor jeg blir svært fort sliten uansett hva jeg gjør. Bør jeg være ekstra forsiktig når jeg nå skal begynne med litt trening?

__________________




Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 20:06   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Heisann alle sammen - i morgen begynner jeg kur...

Hei
Hvis du er vant til å trene alt for lite, anbefaler jeg deg 20 min spaseretur på flat mark daglig som en start. Hver uke legger du til 5 min på løypen til du kommer opp i 45 minutter, siden går du 45 min daglig.
Tung fysisk aktivitet som løping opp bakker etc. holder du deg unna.
Og glem ikke at det er trimm å vaske hus, klippe gress, lempe ved etc.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 22:48   #5
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Heisann alle sammen - i morgen begynner jeg kur...

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Hvis du er vant til å trene alt for lite, anbefaler jeg deg 20 min spaseretur på flat mark daglig som en start. Hver uke legger du til 5 min på løypen til du kommer opp i 45 minutter, siden går du 45 min daglig.
Tung fysisk aktivitet som løping opp bakker etc. holder du deg unna.
Og glem ikke at det er trimm å vaske hus, klippe gress, lempe ved etc.
Lykke til
Torkil

Spiller innebandy to ganger i uka, kan det være farlig asså?? Har problemer med knærne så mye gåing på hardt underlag er ikke bra for meg, da må jeg i så fall løpe, merkelig det der, men får ikke vondt når jeg løper, så da er likesom innnebandyn idretten for meg (men kan jo ta det litt med ro da)

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 09:25   #6
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Heisann alle sammen - i morgen begynner jeg kur...

Takk! Da skal jeg sette igang med det. Må lære meg å ta utgangspunkt i meg selv og ikke sammenligne meg med hva andre får til...

__________________




Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no