Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tips: Lavkarbo i VG i dag

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-03-10, 18:46   #1
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Tips: Lavkarbo i VG i dag

I dagens VG er det en to siders reportasje om at lavkarbo og styrketrening er svært effektivt når det gjelder å gå ned i vekt

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 18:52   #2
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips: Lavkarbo i Vg i dag

Det er sikkert ifb med den forskningsrapporten til Pål Jåbekk og Ingvild Andreassen Moe. Takk for tipset! *løper ut for å kjøpe VG*

men... er det heldig for VG's vektklubb da tro?... hmm.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 23:05   #3
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips: Lavkarbo i VG i dag

Ja, det stemmer. Det er den rapporten som presenteres. I ingressen står det:

"En ny og unik norsk studie viser at de som spiser fettrik kost samtidig med at de trente styrke, slanket seg mer enn de som spiste som vanlig med samme treningsopplegg."

Fedon har også fått en liten kommentar, og det samme har lederen i Nasjonalt råd for ernæring. Meyer, som sier at "Likevel er ikke det et kosthold vi anbefaler å holde over lengre tid, da det kan påvirke helsen negativt på andre måter."

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 16:34   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips: Lavkarbo i VG i dag

Det er litt påfallende at Meyer ikke sier hvorfor det ikke er bra for helsen over lang tid. Det tror jeg han vil få problemer med å svare på.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang! mofe Lavkarbo generelt 121 04-06-19 11:50
Tips til effektive søk på lavkarbo.no?? Victory Generell diskusjon 3 27-01-10 13:09
Tips til lavkarbo vannbakkels? Live77 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 22-10-09 09:42
Lavkarbo kinogodter ... Noen gode tips? Gracella Lavkarbo generelt 37 03-06-08 20:20
Noen gode tips om lavkarbo ferdighprodukter? Distrea Spørsmål om matvarer og oppskrifter 12 26-01-07 22:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no