Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen som så nyhetene nå i kveld?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-02-10, 13:26   #51
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Svin får gjennomgå i mange sammenhenger. Skal visstnok være så vanskelig å fordøye etc. Har aldri opplevd det sånn selv, men bøyer meg for at enkelte ikke takler forskjellige sorter kjøtt. Men derfra til å bli vegetarianer/fornekte alt kjøtt, er det langt!
Rart at svin skal være det verste, egentlig, når det er det dyret som likner mest på oss!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 13:32   #52
Karla
Medlem
 
Karla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 64
Karla er på en erverdig vei

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Jeg tror mer på at det er alle antibiotikakurene som har ødelagt tarmfloraen og skapt stor ubalanse i kroppen. Håper hun får i seg mye probiotika, at noen har tatt tak i dette.

__________________


Karla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 14:14   #53
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Karla, her.

Jeg tror mer på at det er alle antibiotikakurene som har ødelagt tarmfloraen og skapt stor ubalanse i kroppen. Håper hun får i seg mye probiotika, at noen har tatt tak i dette.

Tror de aller fleste er enig med deg der, men syns nå det er litt rart at hun er utredet i "hue og r..." uten at noen har tenkt på det, lissom!
Damen er som meg sykepleier og burde ha tenkt på det selv for lenge siden, tenker nå jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 15:26   #54
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Rart at svin skal være det verste, egentlig, når det er det dyret som likner mest på oss!

Det er kanskje derfor svin er det værste

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 15:33   #55
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Da jeg var yngre ble jeg sykt kvalm av svin, og klarte rett og slett ikke å spise det! Faren min har det litt sånn han også, men for min del har det gått over.
Jevnt over foretrekker jeg storfe når det kommer til rent kjøtt, bortsett fra bacon og ribbe.

Jeg må jo tillegge at jeg fullt ut respekterer folks valg enten de blir vegetarianere eller veganere eller råveganere eller what ever, men det er jo mye mer jobb for å få i seg nok fett og proteiner, f.eks, og det er det ikke alle som er klar over.
Jeg har ei venninne som er veganer, og spiser mye rått, men hun har både hypothyerose, melke- og glutenintoleranse. Det er joggu ikke lett! Men det som er litt gøy er jo at hun ofte rådfører meg når det kommer til kosthold, og er veldig opptatt av fett og proteiner og rett sammensetning. Men jeg misunner henne ikke all den jobben det er å sy det sammen sånn at det fungerer tilfredsstillende for henne, samtidig er jeg imponert over innsatsen hun legger for dagen. Da vi var yngre var vi jo begge utvettige veggiser som levde mye på pasta, ris og frukt, hun ble radmager og jeg ble tjukk .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 16:47   #56
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Dette er så tullete! Tenk så mange sarte sjeler som blir skremt av dette og som senere kan dø av overvekt fordi de IKKE kutta på karboene! (litt satt på kanten, men overvekt er en av de høyeste dødsårsakene!!)
Det meste av det vi kutter ut er jo kunstig! Hvorfor var det nesten ingen allergier eller ADHD etc. i gamledager? Jo, fordi de levde av rigtig fett og ikke light versjoner av alt og brus til alle måltider. Jeg lar meg ikke skremme. Når blodprøver, blodtrykk, hud etc. blir bedre av dette, og jeg går ned i vekt og mister mye av det fettet som er kategorisert som farlig fett, så fortsetter jeg meg fleske livsstilen min jeg, så det så

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 16:54   #57
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Da jeg var yngre ble jeg sykt kvalm av svin, og klarte rett og slett ikke å spise det! Faren min har det litt sånn han også, men for min del har det gått over.
Jevnt over foretrekker jeg storfe når det kommer til rent kjøtt, bortsett fra bacon og ribbe.

Kan det være at dere reagerer på "rånelukt"? Kjøtt fra råner (ikke kastrerte) smaker annerledes, og det er veldig forskjellig hvor sterkt man reagerer på lukten/smaken. Noen kjenner det ikke i det hele tatt, noen merker det såvidt, og noen syns det er helt forferdelig.

Jeg har vært så heldig å få svinekjøtt fra småbruket til onkelen min et par ganger, og det føles underlig nok som det "ligger" annerledes i magen enn svinekjøtt fra Gilde eller Nordfjord eller hvadenåheter. Det er sikkert et element av innbilning her, men jeg tror glad gris gir bedre kjøtt - både på smak og andre kvaliteter.

Og nu tilbake til tema

  Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 17:00   #58
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Kan det være at dere reagerer på "rånelukt"? Kjøtt fra råner (ikke kastrerte) smaker annerledes, og det er veldig forskjellig hvor sterkt man reagerer på lukten/smaken. Noen kjenner det ikke i det hele tatt, noen merker det såvidt, og noen syns det er helt forferdelig.

Jeg har vært så heldig å få svinekjøtt fra småbruket til onkelen min et par ganger, og det føles underlig nok som det "ligger" annerledes i magen enn svinekjøtt fra Gilde eller Nordfjord eller hvadenåheter. Det er sikkert et element av innbilning her, men jeg tror glad gris gir bedre kjøtt - både på smak og andre kvaliteter.

Og nu tilbake til tema

Men før vi går tilbake til tema, så må jeg si; Ja! Jeg husker vi en sommer grilla koteletter av gårdsslakta gris. Det er jo ikke lov til å slakte annet et til eget brukt, og det er heller ikke lov å selge gårdsslakt, så det hører jo til sjeldenhetene. Det gikk finfint ned også, samt at smaken ikke var så syrlig som det ellers pleier å være av butikkjøpt svin.

I følge min far, allviteren, så har dette med at griser er mer sensitive for stress enn dyr flest, og de rekker å produsere mye melkesyre (?!) i løpet av turen fra gård til slakteri i en mørk vogn, noe som forringer kjøttet. Jeg vet ikke om det stemmer, men uansett. Jeg klarer bare ikke å være uenig i at kjøttet fra glade dyr smaker bedre . Om man skal være litt alternativ og en smule svevende i tankegangen, så føler jeg det litt sånn at energien i maten er mer positiv også, man inntar det jo tross alt, og blander med sin egen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 18:03   #59
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Ai ai ai. I dag kom en kollega bort til meg og fortalte om dette forferdelige han hadde sett på Nyhetene om "kuren" jeg gikk på. Han liker å kommentere kostholdet mitt negativt og han kommer forresten nesten utelukket med negative kommentarer så jeg ignorerer de fleste kommentarene og bare tenker at han ikke kan ha det godt med seg selv.

Jeg kunne fortelle at det ikke var noen "kur", men at jeg hadde forandret kostholdet mitt permanent. Jeg hadde ikke hørt om dette her, men fortalte ham at det er snakk om naturlig og sunn mat, og tusenvis av folk spiser som dette. Folk kan bli syke uansett hvordan de spiser, det trenger ikke å ha noe med kostholdet å gjøre.

Men som sagt, jeg hadde ikke hørt noe om det, så jeg måtte søke litt. Det ante meg at dere allerede hadde diskutert det, men at jeg ikke hadde lest de trådene.

Og for noe tull denne saken er! Ei dame som er sykepleier og satt seg godt inn i ketolyse (ble det påstått i en kommentar til HA-artikkelen) og har klart å ta av seg 70 kg mener plutselig at naturlig mat som mennesket er tilpasset til å spise er grunnen til at hun har store smerter når legene ikke har klart å stille en diagnose en gang?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det jeg synes er mest rart er at når et menneske som spiser lavkarbo blir syk, om det så er influensa, så er det helt garantert kostholdet som har skylda. Mens når et menneske som lever etter Ernæringsrådets anbefalinger blir syk, ja da er det jo selvsagt virus og bakterier eller annet, der har ikke kostholdet noe å si.

Ikke bare det, men TIL TROSS for at de spiste "sunt", så ble de syke. For de VET jo at HCLF er sunt, så da er det ikke snakk om annet. Vi får flere og flere sykdommer, og mosjon får skylda for kostholdet er jo gullegodt. BEGGE DELER, TAKK! Og kostholdet er den største synderen.

Ikke sååå lenge siden alle visste at jorda var flat.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 19:34   #60
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

I følge min far, allviteren, så har dette med at griser er mer sensitive for stress enn dyr flest, og de rekker å produsere mye melkesyre (?!) i løpet av turen fra gård til slakteri i en mørk vogn, noe som forringer kjøttet. Jeg vet ikke om det stemmer, men uansett. .

Jeg har lest at grisen ikke skiller ut avfallsstoffer som f.eks urin og svette, det blir igjen i grisens kjøtt. Trodde det var derfor gris var sett på som urent..

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 19:38   #61
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Jeg har lest at grisen ikke skiller ut avfallsstoffer som f.eks urin og svette, det blir igjen i grisens kjøtt. Trodde det var derfor gris var sett på som urent..

Skikkelig OT, men ......


Fortalte Allah hvorfor svinekjøtt er urent?

Dette er hva han ikke fortalte Muhammed.

Ved flere tilfeller på Muhammeds tid, og gammeltestamentelig tid for den saks skyld, kunne folk oppleve alvorlige sykdommertilfeller som følge av spising av svinekjøtt. Symptomene begynte ofte etter etter 12 timer i form av feber, betennelser og diare og kunne til slutt være dødelig som følge av hjerteproblemer. Denne sammenhengen så folk på denne tiden og det var lett og akseptere en religiøs forklaring på at dette kjøttet var urent.

Idag i 2002 har vi kommet lengre.
Disse lidelsene skyldes en liten parasitt kalt Trichinella spiralis, en rundorm (nematode), første gang beskrevet i 1835. Parasitten er vanlig i midtøsten og grisen er hovedsmittekilde for mennesker. Gris er det eneste husdyret som er disponibelt for parasitten pga. sitt carnivore levesett.
Dette er et syn som er akseptert i naturvitenskapelige miljøer, ikke mine ord.

Idag behandles trikinose enkelt. Evt parasittsmitte ødelegges ved korekt tilbereding av ALL mat. Og det viktigste av alt: vi har kjøttkontroll. Trichinella spiralis er så godt som utryddet i den vestlige værden.

Shariamatloven gjelder ikke lenger.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 19:47   #62
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Aha... Fin info

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 20:35   #63
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Og det viktigste av alt: vi har kjøttkontroll. Trichinella spiralis er så godt som utryddet i den vestlige værden.

Og det er en av grunnene til at det er streng adgangskontroll i alle grisehus

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 22:52   #64
emblue
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Sande i Vestfold
Alder: 52
Innlegg: 7
emblue er på en erverdig vei

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Rart at svin skal være det verste, egentlig, når det er det dyret som likner mest på oss!

Kanskje det er akkurat derfor, blir nesten kannibalisme!!

emblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo på nyhetene :-) Gabben Lavkarbo generelt 1 22-09-09 09:17
God kveld, jeg er ny her SuperMarion Mer enn 30 kg overvekt 8 03-03-09 18:07
Farge på stix i går kveld, men ikke i kveld ...? Gladys Spørsmål og svar 13 29-03-08 20:45
noen som så Holmgang i kveld? stinasol Lavkarbo generelt 17 26-01-07 01:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no