Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Binder Pepsi Max vann?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-10-06, 08:43   #1
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Binder Pepsi Max vann?

Dagens sære spørsmål..... I Pepsi Max er det jo koffein, som er vanndrivende (?). Men på en annen side så er det vel mye salter i PMaxen, som kan binde vann? Så, binder den mye vann eller driver? I helgen skeiet jeg nemlig ut med en del PMax, men ikke med mer mat. Har ikke spist særlig saltmat heller. Og likevel så har jeg lagt på meg litt. Siden jeg ikke har spist mer enn vanlig så regner (håper) jeg at dette er vann (jeg vet at noen kan bli sultne av søtstoff og derfor spise mer, men det har ikke skjedd i dette tilfellet). Noen som vet?

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 12:54   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Binder Pepsi Max vann?

Er ikke mye salt i pepsi max, kun 0.004 gram natrium.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 13:24   #3
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: Binder Pepsi Max vann?

Hm, ja da kan det ikke være den. Men jeg drakk også Farris, og det er vel mer salt i den, når jeg tenker etter. Om ikke så var vel dette et av de små mysterier i livet. Og uansett så er ikke Pepsi Max noe å leve av og på, så det beste er vel å begrense det.

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 14:03   #4
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Binder Pepsi Max vann?

Kan de kunstige søtstoffene binde vann?
Det kan hvertfall virke hindrende på vekttap...

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 14:24   #5
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: Binder Pepsi Max vann?

Ja, kanskje søtstoffene har den evnen også? Blant andre uhumske evnene de har........... Men jeg trodde at siden pepsi max inneholder koffein så ville den fordrive vann. Men trolig ikke. Helsekost er det uansett ikke, vanndrivende eller ei. I dag er det vannvogna igjen i allefall.

Jeg har også blitt mer ømfindtlig ovenfor salt etter at jeg sluttet med potetgull, ferdigmat, kjøpebakverk og halvfabrikata. Det er tydeligvis masse salt i dette. Jeg prøvde for en stund siden å spise ferdigpizza og holdt på å forgå av tørst! Aldri har jeg reagert sånn på ferdigmat! Det var verre enn å ha spist masse spekemat!

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 06:32   #6
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Binder Pepsi Max vann?

Hvis du alltid må på tisse like etter å ha drukket Pepsi Max, da er Pepsi Max vanndrivende.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 15:18   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Binder Pepsi Max vann?

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

Hvis du alltid må på tisse like etter å ha drukket Pepsi Max, da er Pepsi Max vanndrivende.

Hvis du må tisse etter å ha drukket Pepsi Max har du drukket for mye !
Pepsi Max er hverken mer vanndrivende eller vannbindende enn andre drikker !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cola light vs. Pepsi Max Hennie Spørsmål og svar 35 03-12-08 14:53
Drikker dere pepsi max?? Tiril77 Lavkarbo generelt 45 21-01-07 21:09
Pepsi Max Fleskepølsa Induksjonen 12 08-02-04 00:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no