Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva gjør jeg feil?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-11-10, 07:52   #26
t.molko
Juniormedlem
 
t.molko sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 21
t.molko er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil?

Jeg har forstått at det er nødvendig for meg å telle kalorier, så prøver å gjøre det ved å plugge inn all maten min på diett.no daglig. Prøver å ligge rundt 1500kcal på treningsfri dager, og fra 1600-1800 på treningsdager.

Angående treningen prøver jeg å få til 1-2 helkropps styrkeøkter i uka, resten er forholdsvis cardio. Eksempelvis spinning, aerobic, ellipse, fjellturer etc. Drar bestandig på høypuls-timer, så jeg får svettet skikkelig ut!

Når det kommer til spørsmål vedr. om jeg bør gå ned eller ikke; dette er en smakssak fra person til person. Jeg vet jeg er normalvektig, men i fjor sommer da jeg veide 60kg følte jeg meg på topp i forhold til hvordan selvfølelsen er nå! Det er snakk om de siste, usle små kiloene, og jeg vet at det tar tid, men jeg er veldig innstilt på å klare det. Handler ikke om at jeg ønsker å se skrapa tynn ut, eller slanke meg til en sykelig lav vekt - tullete er jeg ikke

Uansett, takk for gode tilbakemeldinger, tips og råd. Jeg skal definitivt holde fram med kaloritellinga, samt kutte ned på nøttene (og prøve å begrense vin-inntaket )

t.molko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for første gang, egenkomponert! Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 09:22   #27
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør jeg feil?

Hmm.... det er ikke sikkert du gjør noe som helst galt, men at kroppen trenger tid og at du må være litt standhaftig. Ville i hvertfall ikke funnet på å gå ned på kaloriene. Du trenger såpass (trolig litt mer), men du kan jo teste ut å kutte ut et par ting i en uke, bare for å se. Light-brus, meieriprodukter og nøtter. Bare én uke. Spis samme antall kalorier og se hva som skjer? Går du ned kan du jo introdusere en og en ting tilbake og se hva som stopper vekta og hva som ikke gjør det?

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 09:26   #28
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hva gjør jeg feil?

Opprinnelig lagt inn av t.molko, her.

Jeg har forstått at det er nødvendig for meg å telle kalorier, så prøver å gjøre det ved å plugge inn all maten min på diett.no daglig. Prøver å ligge rundt 1500kcal på treningsfri dager, og fra 1600-1800 på treningsdager.

Angående treningen prøver jeg å få til 1-2 helkropps styrkeøkter i uka, resten er forholdsvis cardio. Eksempelvis spinning, aerobic, ellipse, fjellturer etc. Drar bestandig på høypuls-timer, så jeg får svettet skikkelig ut!

Når det kommer til spørsmål vedr. om jeg bør gå ned eller ikke; dette er en smakssak fra person til person. Jeg vet jeg er normalvektig, men i fjor sommer da jeg veide 60kg følte jeg meg på topp i forhold til hvordan selvfølelsen er nå! Det er snakk om de siste, usle små kiloene, og jeg vet at det tar tid, men jeg er veldig innstilt på å klare det. Handler ikke om at jeg ønsker å se skrapa tynn ut, eller slanke meg til en sykelig lav vekt - tullete er jeg ikke

Uansett, takk for gode tilbakemeldinger, tips og råd. Jeg skal definitivt holde fram med kaloritellinga, samt kutte ned på nøttene (og prøve å begrense vin-inntaket )

Syns det høres fornuftig ut det du gjør jeg

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 19:59   #29
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør jeg feil?

Lykke til med disse endringer.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 17:58   #30
t.molko
Juniormedlem
 
t.molko sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 21
t.molko er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil?

Takk, alle sammen! Skal holde dere oppdatert

t.molko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for første gang, egenkomponert! Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 18:08   #31
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Hva gjør jeg feil?

For meg stoppet det helt opp når jeg spiste meieriprodukter.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 15:17   #32
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil?

Du må ta tida til hjelp! Jeg har brukt ett år og vel så det, men så var jeg overvektig da! Jeg har drukket vin hele veien, nå har jeg kommet i et stadium hvor jeg opplever mange av "bivirkningene" av å være i ketose: Dårlig ånde, prikking i armer og bein og dårlig matlyst. Spiser bare to ganger om dagen nå. Men vekta går nedover igjen, etter laaaang stillstand. Tror kluet med meg er at jeg må redusere kaloriinntaket.

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 19:27   #33
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør jeg feil?

Om du sliter med å gå ned, prøv e uke på PSMF garantert at du vil gå ned i vekt. Bare søk på PSMF ( proteinsparende modifisert faste) så får du tips. Det er lavkarbo og lavfett kort fortalt, men supereffektivt:-)

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 18:22   #34
t.molko
Juniormedlem
 
t.molko sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 21
t.molko er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil?

Jeg vet, må være mer tålmodig og kutte kalorier. Jobber med saken

Har prøvd PSMF tidligere, så tenkte å prøve meg på en runde om litt! Men nå er det så innmari mye sosialt som er planlagt gjennom studiene i den kommende uka, så det får vente litt Takk for tips, uansett!

t.molko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for første gang, egenkomponert! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør jeg feil? Linholt Spørsmål og svar 7 25-05-10 00:42
Hva gjør jeg feil? Wiggo Spørsmål og svar 8 04-02-10 08:03
Hva gjør jeg feil? kosline Spørsmål og svar 9 11-02-09 23:30
Hva gjør jeg feil? Smurfine Lavkarbo generelt 19 08-03-08 22:42
Hva gjør jeg feil? kransekake Ketolysekuren 1 01-08-07 14:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no