Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Snille kloke damer: Kan dere hjelpe meg litt? Usikker på om jeg gjør rett ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-04-08, 23:10   #1
Pastajunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 37
Innlegg: 14
Pastajunkie er på en erverdig vei
Question

Snille kloke damer: Kan dere hjelpe meg litt? Usikker på om jeg gjør rett ...

Hei igjen.

Føler jeg har mast på dere i det uendelige og er helt håpløs her men, dere er jo så flinke og drevne! Derfor tar jeg motet til meg og spør om dere vil være snille og se på dietten min? Og se hva jeg gjør galt..

Følger da opprinnelig South Beach dietten, men føler liksom ikke at den hjelper helt. Har brukt en del lett varianter av ost,rømme,dressing osv. Har KUN drukket vann i snart 2 uker ( bortsett fra i helga på lørdagen. )

Okey her kommer en vanlig dag :

Frokost: omelett av to egg to skiver kokt skinke og to skiver lett ost. Salat med paprika og agurk ved siden av. Minst en halv liter vann til.

Mellom måltid: Hard kokt egg

Lunsj: Kylling salat med minst en halv liter vann til.

Mellom måltid: Et hardkokt egg / eller litt smeltet ost.

Middag: Kylling filet med dampet brokkoli, salat og ovnstekt tomat med litt ost på. / kjøttdeig av svin med brokkoli,rødløk, sopp, paprika, hakkete tomater på hermetikk boks, krydder og ost.

Som regel så hopper jeg over noe til kvelds, evt spiser litt smeltet ost eller 10 peanøtter, eller en lettis.

Etter å ha vært litt her inne tror jeg at jeg har gjort feil med tanke på fett.. At jeg burde hatt mer fett? JEg har jo ikke lagd noe saus eller noe til maten de siste 10dagene og jeg har kun brukt lettt varianter av is,ost,dressing,rømme osv. Men det er vel mer karber i dem lett variantene da? Føler meg litt dum her..

Så idag fikk jeg litt sånn panikk og hivde meg på butikken etter ordentlig kremfløte, og seter rømme og dressing. Dressingen jeg brukte før hadde 11,8karber per hundre, den jeg har nå har 4,6 ..

Så idag spiste jeg:
Frokost: omelett med salat

Mellom måltid: Hard kokt egg

Lunsj: Kylling salat med ordentlig dressing

Midddag: Hamburgere (uten brød selvsagt), med ost på, salatblader, agurk,paprika,rødløk, ovnstekte tomater med vanlig ost på (norvegia), også lagde jeg saus med stekt løk,paprika og sopp med ca 2dl kremfløte og tre skiver ost oppi..

Kveldskos: smeltet ost med litt av fløtesausen på..

Gjør jeg rett nå ved å ha mer fett? Burde jeg spise noe til kvelds?
RØRER IKKE brød, poteter,pasta og ris og var egentlig veldig stolt av meg selv da pga det.. men ser ikke ut til å ha hjulpet noe

Men så da.. blander jeg nå ketolyse og South Beach og er det veldig dumt? Burde jeg gå over til ketolyse?

Ble masse spørsmål dette..beklager.. men håper at noen av dere snille,flinke damer her inne kan se på menyen min og hjelpe meg på den rette veien..?? I så fall blir jeg kjempeglad!

Pastajunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 23:26   #2
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Snille Kloke Damer: Kan Dere Hjelpe Meg Litt?usikker PÅ Om Jeg GjØr Rett..

Jeg vet ikke noe særlig om SB, men etter som jeg har skjønt er det mindre fett der enn i ketolyse. Tror det er enklere å få råd og hjelp hvis du følger Atkins eller Ketolyse, da det er mange fler her som følger en av de 2... Lykke til!!!

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 23:27   #3
Pastajunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 37
Innlegg: 14
Pastajunkie er på en erverdig vei

Sv: Snille Kloke Damer: Kan Dere Hjelpe Meg Litt?usikker PÅ Om Jeg GjØr Rett..

Takk Lisbeth Jeg vurderer å gå over til ketolyse, men litt usikker på om det passer meg og om jeg klarer å følge den? Har fått så banka inn i hodet det der med lett varianter er bra jeg skjønner du . Så vanskelig å omstille seg til å bruke fete varianter, men de smaker jo bedre

Pastajunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 23:35   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Snille Kloke Damer: Kan Dere Hjelpe Meg Litt?usikker PÅ Om Jeg GjØr Rett..

Opprinnelig lagt inn av Pastajunkie, her.

Har fått så banka inn i hodet det der med lett varianter er bra jeg skjønner du . Så vanskelig å omstille seg til å bruke fete varianter, men de smaker jo bedre

Følg din gane

Men hvor lenge har du gått på SB? Det hadde vært interessant å vite. Lettvarianter er ofte fiksa og triksa med, jeg synes egentlig det naturlige er det beste, men det er min ydmyke mening.

Men hvor lenge du har gått på SB er i grunn det esensielle spørsmålet her

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 00:07   #5
Pastajunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 37
Innlegg: 14
Pastajunkie er på en erverdig vei

Sv: Snille kloke damer: Kan dere hjelpe meg litt? Usikker på om jeg gjør rett ...

Jeg har gått på SB dietten i 10 dager og i følge boka skal man så fint gå ned 4-6kg de første 14dagene.. Jeg har nå totalt gått ned...1kg! Føler vel ikke akkurat at jeg kommer til å gå ned 3-4 kg de neste 4 dagene eller..

Jeg skeia jo ut i helga da på en bursdagsfest ; kan det virkelig være nok til å oppleve så stagnering??

Og igjen; jeg klarer ikke helt å slippe tanken på ketolyse kuren jeg da.. syns den virker interessant..

TAKK FOR SVAR Godt det finnes kloke erfarne damer her inne som kan svare.

Pastajunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 00:16   #6
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Snille kloke damer: Kan dere hjelpe meg litt? Usikker på om jeg gjør rett ...

Jeg trives ihvertfall veldig godt på ketolyse.. synes den er veldig enkel å følge

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 23:15   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Snille kloke damer: Kan dere hjelpe meg litt? Usikker på om jeg gjør rett ...

Opprinnelig lagt inn av Pastajunkie, her.

Jeg har gått på SB dietten i 10 dager og i følge boka skal man så fint gå ned 4-6kg de første 14dagene.. Jeg har nå totalt gått ned...1kg! Føler vel ikke akkurat at jeg kommer til å gå ned 3-4 kg de neste 4 dagene eller..

Jeg skeia jo ut i helga da på en bursdagsfest ; kan det virkelig være nok til å oppleve så stagnering??

Og igjen; jeg klarer ikke helt å slippe tanken på ketolyse kuren jeg da.. syns den virker interessant..

TAKK FOR SVAR Godt det finnes kloke erfarne damer her inne som kan svare.

Ja, det er i alle fall bare tull, at man fint skal gå ned det eller det. Hvor mye man går ned avhenger av veldig mange faktorer: Hvor overvektig du er, hvor lenge du har vært overvektig, om du er mann eller kvinne, om du har sykdommer som kan hindre vekttap and the list goes on...

Men ti dager er virkelig ingenting. Det er ikke noe særlig å basere erfaringer på, om du vil satse på SB, så må du holde på lenger enn det.
Men en sprekk kan sette deg langt tilbake, men det spørs på hva og hvor mye du sprekker på. Å sprekke så tidlig er dessuten ikke så lurt, men det som er lurt er å børste det av skuldrene og gå på ufortødent videre.

Jeg synes personlig Ketolyse virker bedre, men det kan jo ha noe med at jeg går på en diett som er rimelig lik og som jeg har klokkertro på, og som har gjort veldig mye bra for meg

Du må nesten bare finne ut av det, men på plussiden for Ketolyse så er det veldig mye informasjon å hente her på forumet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 13:50   #8
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Snille kloke damer: Kan dere hjelpe meg litt? Usikker på om jeg gjør rett ...

Lettvarianter er et skummelt farvann. Fordi de ofte trikser det til med billige og dårlige karbohydrater i stedet for fettet.

Mitt råd er: kutt lettisen. Kutt lettmajo.
Det du kan holde på er yoplait lettyoghurt,og mager kesam og sånn. Der er bare fettet tatt ut.

Se på en boks med lettleverpostei. Den innehodler en del potetmel. *skrekkoggru*

Du lese nøye på innholdsfortegnelser. Og jeg har god erfaring med SB, jeg altså. Klarer bare ikke overgangen til fase 2 slik den er beskrevet i boka

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 11:23   #9
Therese888
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 7
Therese888 er på en erverdig vei

Ang. South Beach

Min første erfaring med lavkarbo-kosthold var South Beach-dietten. Den fungerte veldig bra for meg. Veide ca 70 kg, 1.70 høy, gikk ned 5,5 kg på 2 uker. Spiste lav-karbo-lapper til frokost, salater, vanlig middag - karbohydrater. Drakk kun vann og fun light.

Grunnen til at jeg gikk ned såpass mye, var mest sannsynlig at kroppen min ikke fikk sukkeret jeg var så altfor godt vant til. Pluss at kaloriinntaket var veldig lavt. Nå spiser jeg mye mer fett, egg og bacon til frokost, løvstek til lunsj + middag og kanskje noen atkinsbarer. Går ikke ned så raskt, men det er fordi kroppen min har gått litt i sparemodus p.g.a for lite kaloriinntak. Må spise mer. Virker som at det er det som har skjedd med deg og?

Kan se ut som et kosthold med mer fett er riktig for deg... Men hvis du ikke har så mange kilo å ta av, vil du jo heller ikke gå ned like mye så raskt som du forventer.

__________________


Therese888 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 16:31   #10
Vicky
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 2
Vicky er på en erverdig vei

Sv: Snille kloke damer: Kan dere hjelpe meg litt? Usikker på om jeg gjør rett ...

Hei! er ganske fersk i gamet her,men har noen spørsmål,jeg føler meg helt på bærtur om dagen og vet nesten ik hva jeg ska spise .håpte en av dere kunne gi meg noen svar.har prøvd grethe rode for lenge siden men orker ik og telle kalorier mere .har prøvd ketolysekuren men syntes det er vanskelig da jeg ikke tåler hverken egg,fisk,sjømat og nøtter.

har til nå prøvd og erstatte frokost og lunsj med pulver fra easy life..er det dumt når man går på ketolyse kuren?ellers spiser jeg salat med feta og kylling og olivenoljedressing til middag.til mellommåltid sånn i 18 tida spiser jeg litt kesam med litt bringebær,jordbær,blåbær.til kvelds blir det pulver og en kopp te med litt søtning..har vurdert og følge lavkarbodiett eller south beach dietten.frykter at jeg spiser for lite fett....ska jeg bare følge en lavkarbo diett istedet eller south beach dietten??...prøver og komme i ketose men føler at det går feil hver gang ...ps føler meg mye trøtt og slapp om dagen..spiser jeg for lite?? på forhånd takk for svaret :=)

hilsen Vichy

Vicky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no