Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor mye av hver?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-10, 19:58   #1
Matlei
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 21
Matlei er på en erverdig vei

Hvor mye av hver?

Hei

Har sittet og studert litt på det jeg spiser gjennom en dag. Karbohydratene holder jeg full kontroll på og ligger på under 20 for dag. Meeeeen hva med de andre: kcal, fett og protein? Har forstått det sånn at proteininntaket skal ligge på ca det du ønsker å veie i vekt? Men dette har jeg vanskelig for å holde... ligger som regel mye høyere

Men følger dere masse med på desse inntakene eller er det bare karbohydratene dere passer på?

Blir litt forvirra i dinne tellejungelen Jeg fører for tiden all mat inn på diett.no og holder litt kontroll sånn.

__________________


Matlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 21:05   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye av hver?

Det viktigste er å holde styr på karbene! Det andre følger som regel av seg selv!

Noen få må holde telling på kaloriene også, men det trenger du ikke tenke på før du eventuelt trffer på et platå du ikke finner ut av!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 20:26   #3
ketolysebloggen.blogg.no
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 25
ketolysebloggen.blogg.no er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye av hver?

Hei!

Jeg er helt nybegynner selv (så rett meg noen om jeg tar feil), men slik som jeg har forstått det så skal karbohydrat-inntaket utgjøre ca 5% av alt du spiser på en dag.

Om du er sånn passelig aktiv så skal protein-inntaket ditt være vekta di multiplisert med 1,5. (1 om du ikke er aktiv i det hele tatt, og 2-3 om du er svært aktiv)

Fett-inntaket skal helst være en plass mellom 50 og 75% av alt du får i deg på en dag.

Vi tar dagen min som ett eksempel:

Energi: 1543 Fett: 131.43 Karbohydrat: 8.67 Protein: 81.17

Dette vil utgjøre 77% fett, 21% protein og 2% karbohydrat. Jeg bør egentlig ha ett proteininntak på 91 (61 kg * 1,5), så som du ser har jeg fått i meg litt lite av både protein og karbohydrater, og litt for mye fett.

Om du registerer deg på diett.no, så kan du enkelt og greit føre ned alt du spiser, så får du opp hvor mange gram av alt du har fått i deg, hvor mange prosent det utgjør osv. Veldig greit


Edit: Såg ikke at du var medlem på diett.no, før etter jeg hadde svart, men jaja.. Godt tips til alle andre hehe

ketolysebloggen.blogg.no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye melk hver dag? sunnereliv Dr Lindbergs 1 02-06-10 12:50
Hvor mye fett hver dag på Lindberg? sunnereliv Dr Lindbergs 2 02-06-10 09:59
Hvor mye kh når jeg trener hver dag? sukkerklumpen Lavkarbo generelt 7 09-08-09 12:13
Hvor mye av hver enkelt matvare? mamma84 Dr Lindbergs 2 19-07-09 22:40
Hvor mye fett spiser du hver dag? Lollypop! Ketolysekuren 31 21-09-07 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no