Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trenger noen råd fra dere veteraner!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-11, 19:53   #1
Kirsti120
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Kirsti120 er på en erverdig vei

Trenger noen råd fra dere veteraner!

Jeg har gått på lavkarbo i ca 8 uker. De fire første ukene gikk jeg ned 5 kilo, men så har vektnedgangen stoppet. Kan noen hjelpe meg med å finne ut hva jeg bør endre på?

Jeg har vært i ketose hele tiden, sjekker urinen med ketosticks og har konstant den "fæle" ketoseånden. Går på et kosthold med ca 10-15 g. karbo daglig.

Jeg spiser som regel hjemmelaget brød eller knekkebrød til frokost, lunsj og kvelds. Tre skiver totalt, utgjør ca 6 gram karbo. På brødet har jeg smør og ost eller kjøttpålegg. Til middag er det kjøtt, fisk eller fugl og grønnsaker (brokkoli, løk, sopp, agurk, tomat og blomkål). Jeg tar også litt rømme eller fløte til middagen. Av og til når jeg har hatt det travelt har jeg spist en Atkins sjokoladebar. De dagene har derfor karbohydratmengden blitt litt høyere. Jeg har også spist litt peanøtter og mandler, men har kuttet ut dette de to siste ukene, uten at det hadde virkning.

Jeg er ganske overvektig, og bør nok gå ned 35 kilo til før jeg blir normalvektig. Jeg trener spinning 2-3 ganger i uka. Drikker egentlig ganske lite vann om dagene, blir mest drikking de dagene jeg trener.

Har dere tips om hva jeg kan prøve for å få igang vekttapet igjen?

Kirsti120 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 20:15   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Trenger noen råd fra dere veteraner!

Det er mange som ikke kan spise noe særlig med knekkebrød eller brøderstatninger om de skal gå ned i vekt. Og du spiser det til 3 av dagens måltider - ville kuttet ned til max. ett brødmåltid om dagen og sett om det funker.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 20:17   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger noen råd fra dere veteraner!

Du kan feks droppe brød/knekkebrød fordi det ofte stopper vektnedgangen hos folk. Lavkarbo eller ikke!
Det samme gjelder Atkinsbarer.

Du kan øke fettmengden eller karbomengden. Er du i ketose, kan du fint spise mye fett uten problemer. På ketolyse anbefales det å ligge på ca 15 karber for kvinner, gjerne litt høyere etter hvert!

Du kan prøve å drikke mer. Mange opplever at de går fortere/mer n ed om de passer på å få iseg 2.5- 3.0 liter væske i døgnet, Trenger ikke være vann, altså!

Måler du deg, eller går du bare på vekten? Kan være lurt å måle cm på strategiske steder også!

Masse lykke til!

PS! Har du forresten lest denne nybegynner- tråden? Den er super!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 20:38   #4
Kirsti120
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Kirsti120 er på en erverdig vei

Sv: Trenger noen råd fra dere veteraner!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det er mange som ikke kan spise noe særlig med knekkebrød eller brøderstatninger om de skal gå ned i vekt. Og du spiser det til 3 av dagens måltider - ville kuttet ned til max. ett brødmåltid om dagen og sett om det funker.

Ok - jeg kan prøve det ei ukes tid, og heller ta en omelett eller noe sånt. Men jeg kan ikke fatte at det brødet jeg spiser skal ha særlig innvirkning på vektnedgangen. Er jo bare 1 gram karbo pr. skive, og det er veldig lite.

Kirsti120 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 20:42   #5
Kirsti120
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Kirsti120 er på en erverdig vei

Sv: Trenger noen råd fra dere veteraner!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du kan feks droppe brød/knekkebrød fordi det ofte stopper vektnedgangen hos folk. Lavkarbo eller ikke!
Det samme gjelder Atkinsbarer.

Du kan øke fettmengden eller karbomengden. Er du i ketose, kan du fint spise mye fett uten problemer. På ketolyse anbefales det å ligge på ca 15 karber for kvinner, gjerne litt høyere etter hvert!

Du kan prøve å drikke mer. Mange opplever at de går fortere/mer n ed om de passer på å få iseg 2.5- 3.0 liter væske i døgnet, Trenger ikke være vann, altså!

Måler du deg, eller går du bare på vekten? Kan være lurt å måle cm på strategiske steder også!

Masse lykke til!

PS! Har du forresten lest denne nybegynner- tråden? Den er super!

Takk for råd. Har ikke målt meg nei, men kjenner at beltet har blitt løsere og ansiktet smalere. Men det holder liksom ikke når man har 40 kilo overvekt å ta av!

Jeg blir litt forvirret, for du gir meg jo råd om å kutte ut brødet mitt, som gir meg bare 6 gram karber i døgnet. Men du sier samtidig at jeg kan øke karbomengden? Hvorfor er det egentlig sånn? Er det sånn at man må prøve seg frem og finne det som passer for hver enkelt? Synes det er så komplisert. Da må man jo liksom prøve alt mulig rart for å finne det som funker?

Kirsti120 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 20:46   #6
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger noen råd fra dere veteraner!

Du kan prøve å kutte ut lavkarbobrødet i en periode, og heller øke med karbo fra grønnsaker. Det pleier å hjelpe på mange i allefall

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 21:02   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger noen råd fra dere veteraner!

Opprinnelig lagt inn av Kirsti120, her.

Jeg blir litt forvirret, for du gir meg jo råd om å kutte ut brødet mitt, som gir meg bare 6 gram karber i døgnet. Men du sier samtidig at jeg kan øke karbomengden? Hvorfor er det egentlig sånn? Er det sånn at man må prøve seg frem og finne det som passer for hver enkelt? Synes det er så komplisert. Da må man jo liksom prøve alt mulig rart for å finne det som funker?

Kroppen er ingen maskin som kan stilles inn på så og så stort vekttap pr uke! Det må faktisk ta den tid det tar, uansett hvor mange kilo man skal ned!

Mange går bare ikke ned når de spiser frø, nøtter, brøderstatninger, tomater, for mye meieriprodukter, kunstig søtning osv osv! Det er ting du må finne ut av helt selv! For noen spiller det ingen rolle, for andre er noen ting svært effektive stoppere!

Karbene dine bør, som Modesty sier, i all hovedsak komme fra grønnsaker som vokser over jorden, egg og meieriprodukter som fløte, rømme, CF og CC.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 21:45   #8
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Trenger noen råd fra dere veteraner!

Hei

Jeg har holdt på i fire år nå og gått ned 42 kilo. Har lagt om til lavkarbo for resten av livet jeg, fordi det holder meg både frisk og slank.

Signerer de over her ang. brødet; jeg kan overhode ikke spise noen slags lavkarbobrød eller andre brøderstatninger, uansett hva de er laget av, for da går jeg ikke ned i vekt. Vet ikke helt hva det kommer av, men det gjelder for veldig mange av oss

Tenk koldtbord istedet. Spis det du liker å spise når det er koldtbord eller buffet.

Masse lykke til!

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 22:32   #9
Kirsti120
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Kirsti120 er på en erverdig vei

Sv: Trenger noen råd fra dere veteraner!

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Hei

Jeg har holdt på i fire år nå og gått ned 42 kilo. Har lagt om til lavkarbo for resten av livet jeg, fordi det holder meg både frisk og slank.

Signerer de over her ang. brødet; jeg kan overhode ikke spise noen slags lavkarbobrød eller andre brøderstatninger, uansett hva de er laget av, for da går jeg ikke ned i vekt. Vet ikke helt hva det kommer av, men det gjelder for veldig mange av oss

Tenk koldtbord istedet. Spis det du liker å spise når det er koldtbord eller buffet.

Masse lykke til!

Hei, så flott at du har gått ned så mye! Jeg er kjempeglad i brødet mitt, men får vel prøve å kutte det ut i en uke og se om det får effekt. Og så skal jeg prøve å drikke mer vann. Håper det hjelper, er så kjedelig når vekta står stille i ukesvis.

Kirsti120 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har dere noen "gulrot" i enden når dere har nådd målet deres? Helene M Ketolysekuren 40 08-11-10 21:06
Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med charri Induksjonen 12 14-04-09 19:27
Noen av dere som har hatt en sprekk noen gang? rolly Ketolysekuren 2 21-08-07 22:39
Driver dere eller har dere drevet med noen sportstyper Tidligere bruker Trening 29 02-02-06 21:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no