Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Gått opp!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-08-07, 21:27   #1
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Gått opp! :(

ja dette var nedtur....gått opp 2 kilo!! på en uke
Trodde dette var veien for meg men.. nå mister jeg motet fulstendig
Denne uken har jeg brukt alle karbene mine må salat og grønnskaer.. trodde nå har jeg rast ned.. e... nei!!
Tar tar 2 spise sjeer med c fett for dag , jeg bruker oljer og fett i all mat jeg tilbereder. Er i ketose, dette fatter jeg ikke!!har 100 g kjøtt/fisk til 2 måltider. Spiser 3 måltider for dag.
Det positive med denne kuren er at jeg ikke er slave av blodsukkeret mitt).Hadde no trodd jeg sk gå fort ned mine 20 kilo!!
uff deppa
holdt på i 3 uker. Gjikk først ned 4kilo så 2kilo uken etter så denne uken 2 kilo opp(...

HVORFOR???

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:55   #2
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gått opp!!!!!!!!!!!!!!:(:(:(

Opprinnelig lagt inn av nettan, her.

ja dette var nedtur....gått opp 2 kilo!! på en uke
Trodde dette var veien for meg men.. nå mister jeg motet fulstendig
Denne uken har jeg brukt alle karbene mine må salat og grønnskaer.. trodde nå har jeg rast ned.. e... nei!!
Tar tar 2 spise sjeer med c fett for dag , jeg bruker oljer og fett i all mat jeg tilbereder. Er i ketose, dette fatter jeg ikke!!har 100 g kjøtt/fisk til 2 måltider. Spiser 3 måltider for dag.
Det positive med denne kuren er at jeg ikke er slave av blodsukkeret mitt).Hadde no trodd jeg sk gå fort ned mine 20 kilo!!
uff deppa
holdt på i 3 uker. Gjikk først ned 4kilo så 2kilo uken etter så denne uken 2 kilo opp(...

HVORFOR???

Tror det er ganske normalt... Ingen grunn til å stresse

  Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:06   #3
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Gått opp!!!!!!!!!!!!!!:(:(:(

Jeg har også gått opp. Jeg satser på at det har noe med syklusen å gjøre.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:14   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Gått opp!!!!!!!!!!!!!!:(:(:(

Helt normalt !
Du tok av 6 kilo veldig fort. Da tror kroppen at det er noe galt, så den stanser opp for å være sikker på at den ikke sulter. Det er normatl bare vann. Nå den finner ut at den får nok mat og at alt er OK slipper den kiloene igjen. Nesten alle har slike platåer etter 2-3 uker. De kan vare fra en til 4-6 uker. Ingen grunn til panikk. Dessverre er det flere som detter av lasset når de opplever dette. Men stå på, så får du lønn for strevet !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:17   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Gått opp!!!!!!!!!!!!!!:(:(:(

Det er ingen grunn til å sløse med utropstegnene og ingen grunn til panikk.

Trekk pusten dypt, sjekk hvor du er hen i syklusen, tenk over om det er lenge siden du bommelommet.

Har du mistet centimeter? Kjennes klærne løsere?

Teller du nøyaktig antall karber eller gjetter du hva maten veier?

Les boken på nytt og se hva som står der en gang til og særlig kapittelet om manglende vekttap, men først og fremst trekk pusten dypt og tenk over at blodsukkeret ditt er mye bedre og at Rom ikke ble bygd på en dag

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:22   #6
Chop
Medlem
 
Chop sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 283
Chop er en juvelChop er en juvelChop er en juvel

Sv: Gått opp!!!!!!!!!!!!!!:(:(:(

Hei på deg. Synes ikke du skal fortvile. Du har holdt på i tre uker, gått ned ihvertfall fire kilo. Det er tross alt over en kilo i snitt pr uke, det synes jeg er et veldig bra resultat. Jeg veier meg (mot alle råd) hver dag og ser hvordan vekta kan svinge fra dag til dag, over en kilo fra den ene dagen til den andre forekommer.

Fortsett på den fine vegen du har startet. Å gi opp er ingen utvei. Lykke til videre, dette skal nok gå bra.

__________________

_________
Bloggen min
Chops nedovertur
Chop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mer fett, mindre karbo Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:25   #7
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Gått opp!!!!!!!!!!!!!!:(:(:(

hei takk for svar

jeg kjenner jo at dette føles bra for kroppen om ikke annet..
Katta hadde spist opp lappen med måla mine så jeg har ikke no mål og sammenligne med, husker rett og slett ikke!
Syns jo selv at det er veldig rart viss jeg har gått opp (må jo være vann).
Skjønner at andre misster motet..og dropper ut..men man vil jo så gjærne lykkes..
Lest litt på hva lokke biff hadde skrevet..jeg har vært inne på tanken og prøve som henne..men jeg har ikke lyst og bli syk.. Hadde liksom tenkt at jeg sk være 20 kilo mindre til jul.. men nå er jeg litt pesimistisk..
Er jo beroligende og se at det er normalt..

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:32   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Gått opp!!!!!!!!!!!!!!:(:(:(

Opprinnelig lagt inn av nettan, her.

Lest litt på hva lokke biff hadde skrevet..jeg har vært inne på tanken og prøve som henne..men jeg har ikke lyst og bli syk.. Hadde liksom tenkt at jeg sk være 20 kilo mindre til jul.. men nå er jeg litt pesimistisk..
Er jo beroligende og se at det er normalt..

Du har ingen grunn til å gå på ekstremvarianter enda nei. Det ville ikke være lurt av deg. Du MÅ gi kroppen sjanse til å følge med ! Hvis du ikke gir den tid vil den ikke samarbeide.

HASTVERK ER LASTVERK !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:32   #9
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Gått opp!!!!!!!!!!!!!!:(:(:(

Jeg skjønner du kan bli litt frustrert. Og spesielt siden alle sier at dette er normalt, og ikke gi opp. Ikke alltid lett det.

Jeg har det på samme måte som deg. Jeg har holdt på i 10 uker, og gir meg ikke ennå. Jeg har en tråd som heter 10 uker på Ketolyse kur. Der kan du se hvor "lite" jeg egentlig har gått ned.

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:37   #10
Chop
Medlem
 
Chop sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 283
Chop er en juvelChop er en juvelChop er en juvel

Sv: Gått opp!!!!!!!!!!!!!!:(:(:(

Opprinnelig lagt inn av nettan, her.

..........Hadde liksom tenkt at jeg sk være 20 kilo mindre til jul.. men nå er jeg litt pesimistisk..........

Om du ikke skulle klare alle 20 til jul, så kanskje 10 eller 15. En må tross alt gå ned 10 for å komme til 20 også. "Alle monner drar" er det noe som heter. Og som de andre her sier, hva med syklusen din?
Legg dette bak deg og se framover.

__________________

_________
Bloggen min
Chops nedovertur
Chop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mer fett, mindre karbo Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:49   #11
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Gått opp!!!!!!!!!!!!!!:(:(:(

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg skjønner du kan bli litt frustrert. Og spesielt siden alle sier at dette er normalt, og ikke gi opp. Ikke alltid lett det.

Jeg har det på samme måte som deg. Jeg har holdt på i 10 uker, og gir meg ikke ennå. Jeg har en tråd som heter 10 uker på Ketolyse kur. Der kan du se hvor "lite" jeg egentlig har gått ned.

Ja jeg leste litt om deg i sted og jeg beundrer deg du er en tolmodig skjel
Man er jo litt utolmodige..skulle helst skjedd alt på en gang...
Samtidig viss man har levd som "normalt" hadde vi sikkert lagt på oss de kiloene som har gått av...
Men man vil jo se resultater.. det er jo bare slik! Syntes det var tidlig at man stagnerte..Har jo såpass mye som skal av også..
For 5 år siden så prøvede jeg for første gang lavkarbo spiste kunn egge omelett med ost ikke no annet.. ikke vitaminer heller var jo redd de inneholt karber... gjikk ned 16kilo på bare noen få uker..men kroppen min var helt nedkjørt...ble i flere år etter plaget med og "kjøre seng".. resulterte i at jeg spydde.. har vært litt skeptisk til lavkarbo etter det.. men det var bare jeg som gjorde det helt feil!
jeg skal skjerpe meg slutte og syte og se positivt på at jeg slipper og være gretten for at kroppen vil ha mer raske karbohydrater...

Flere som skriver at det kommer til og løsne seg så vi får stole på det så kommer vi i mål

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:52   #12
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Gått opp!!!!!!!!!!!!!!:(:(:(

Opprinnelig lagt inn av Chop, her.

Om du ikke skulle klare alle 20 til jul, så kanskje 10 eller 15. En må tross alt gå ned 10 for å komme til 20 også. "Alle monner drar" er det noe som heter. Og som de andre her sier, hva med syklusen din?
Legg dette bak deg og se framover.

Er så sant som du skriver det, alle monner drar sant det
men man har vel kansje fått ei litt feil oppfatning at man trodde kiloene skulle være borte på 3 mnd... Jeg trodde det virkelig

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:07   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gått opp!!!!!!!!!!!!!!:(:(:(

Opprinnelig lagt inn av nettan, her.

Er så sant som du skriver det, alle monner drar sant det
men man har vel kansje fått ei litt feil oppfatning at man trodde kiloene skulle være borte på 3 mnd... Jeg trodde det virkelig

Jeg har gått ned ca 17 kilo siden 1. februar. Sakte men sikkert har gram for gram med fett blitt borte... Vanligvis ca 500gram i uka, noen ganger ingenting...
Det er veldig viktig at kroppen og "topplokket" samarbeider... Ikke ha uendelige mål... Lag deg delmål... Jeg har ikke mål i heletatt. Det eneste jeg sa da jeg begynte var at det hadde vært morro å gått ned 10-15 kilo til sommeren....Og det gikk det....
La kroppen få "godta" kuren, og fortsett i god ketolyse-tralt. Så skal du se at kilo for kilo blir borte

Lykke til videre, dette kommer til å gå bra. Ha tålmodighet

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 09:32   #14
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Gått opp!!!!!!!!!!!!!!:(:(:(

Opprinnelig lagt inn av nettan, her.

Ja jeg leste litt om deg i sted og jeg beundrer deg du er en tolmodig skjel

Jeg er nok ikke så tålmodig skjønner du. Jeg er faktisk veldig overrasket selv.

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 10:19   #15
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Gått opp!

Det står faktisk i boka også at man ikke går jevnt nedover hele tiden og at man i uker kan gå litt opp.
Har erfart det samme selv, men du må se dette på sikt og hvor mye du går ned i gjennomsnitt.

Du skriver at det skulle være fort gjort å ta av 20 kg.
Hvor har du fått det fra? Der har du bare skapt en hindrende desillusjon for deg selv, egentlig. Bare fordi noen er kjempeheldige og tar av i et morderisk tempo, hvorfor skulle kroppen din henge seg opp i det? Er ikke slik det funker, dessverre.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 11:08   #16
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 45
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Gått opp!

4 kg på 3 uker er jo veldig bra.

Tror man må ha litt tolmodigeht når man slanker seg og. For man vil nok både gå ned, gå opp og stå stille.

Og sette seg mål om og gå ned mye på relativt kort tid er nok ikke så lurt, da kan man fort miste motivasjonen.

Jeg er ny selv og håper jeg vil klare 10 kg til jul, men skulle jeg bare klare 5 så er det greit og, det viktigste er at det går ned.

Men sefølgelig helst skulle vi nok alle ønske at det bare raste nedover.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:39   #17
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: Gått opp!

Jeg har også stoppet opp nå de siste to-tre ukene, men jeg tenker at det nok er ganske normalt ettersom jeg tok av ti kilo i et (for meg) latterlig raskt tempo. Jeg tror nok jeg er av dem som evner å spare på uhyrlige mengder vann, så jeg tror mye av det ligger der. Og det kan jo også være at jeg (etter å ha tøtet i meg mengder av baconcrisp nå når jeg var syk) har lagt meg opp vannreservoar som gjør at vekten stopper. Og den gjorde meg litt 'konstiperad' så da skjer det jo ikke så meget
Så salt i maten binder jo såvidt jeg vet vann i kroppen, så kan det være noe der kanskje?

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 18:46   #18
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Gått opp!

Opprinnelig lagt inn av nettan, her.

Katta hadde spist opp lappen med måla mine

Beklager, men

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 19:07   #19
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Gått opp!

Her gjelder det å ikke få panikk.

Den første uken på ketolyse gikk jeg ned 1,8 kg, var kjempefornøyd. Andre uken var jeg nøyaktig tilbake der jeg startet!

Det likte jeg utrolig dårlig, men så kom jeg på at jeg hadde spist en haugmasse reker dagen før. Det binder nok lett et par kilo vann. I tillegg funker magen litt dårlig.

Så jeg venter til neste uke og ser - og skal prøve å la være å veie meg underveis for en gangs skyld, bare så jeg ikke mister motet. . . Det går nok bedre etter hvert. Og nå har jeg bakt nabobrødet, og alle de fibrene vil nok få fart på magen også.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 19:19   #20
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Gått opp!

må si at det var et tilbake slag.. men sk tenke positivt til neste veiing

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 08:42   #21
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gått opp!

Jeg har også gått opp ble overrasket fordi jeg følte at det var iferd med å skje endringer i kroppen...trodde til og med at jeg hadde gått ned en god del. Men gir ikke opp følelsen av å være lettere enn det jeg var før er altfor god til at jeg kan gi den opp

__________________




Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Opp i vekt med trening? xCamilla Ketolysekuren 7 15-01-07 19:55
gir opp snart..... nita58 Ketolysekuren 17 03-11-06 09:58
Opp i vekt - hva skjer med meg? Tara H Ketolysekuren 13 01-11-06 21:14
Jeg har gått over til Lindberg Iset Dr Lindbergs 1 14-02-04 14:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no