Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Planlagt sprekk fordi det er jul!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-12-08, 19:00   #1
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Planlagt sprekk fordi det er jul!

Jeg har i dag tatt avgjørelsen og bestemt meg for å sprekke på kuren tre ganger i løpet av jula. Jeg har vært til innkjøp av tre appelsiner som jeg akter å nyte hver eneste båt av. Det er igrunnen det eneste jeg har lyst på, ellers er jeg storfornøyd med maten som den er.

Men appelsin foran peisen på kvelden, etterfulgt av en liten konjakk og et rute 86% - det skal jeg rett og slett ha. Det er mulig jeg tar den rett før jeg trener en av dagene da - så slipper jeg å ta meg helt inn i ketosen the hard way igjen.

Det blir da første sprekk siden april hvor jeg putter noe i munnen som ikke skal dit.

Noen andre hasardiøse gærninger der ute som planlegger å ødelegge for seg i jula?

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 19:04   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Planlagt sprekk fordi det er jul!

Kose deg skikkelig!!! Med den beskrivelsen du har, så kjenner nesten lufta av appelsin her jeg sitter

Jeg skal ha potet til julemiddagen og riskrem m/rød saus til dessert. Åsså blir det sikkert noe mer også Jeg skal nyte hver bit

God jul!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 19:37   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Planlagt sprekk fordi det er jul!

Har også planlagt pause, velger ikke å kalle det noen sprekk, det er planlagt og bevist og eg har tenkt å nyte hver en bit eg spiser i jula. Uansett om det er ketosemat eller ikke
Er i full gang i januar igjen så tar dette ikke som noe problem

Er ikke det mellom jul og nyttår man legger på seg av

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 20:23   #4
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Planlagt sprekk fordi det er jul!

Det skal koses ja. :-)
Men jeg har jo bakt noen kaker med sukrin som jeg kan spise - fikk til noen nydelige Sarah Bernhardt blant annet. Også er det multer og krem på julaften, det kan jeg jo spise. Og ribbe og blomkål og brokkoli går ned, med en skje surkål ved siden av.
Potet trenger jeg ikke.

Jeg har igrunnen blitt slik at jeg foretrekker ketosematen jeg. Det eneste jeg nok kunne tenke meg er lefser. Men det blir for mye karbo, og jeg vet at jeg ikke greier å stoppe igjen, så det utgår. Jeg har bakt rundstykke-erstatninger så jeg kan kose meg med sammen med juleskinka, og er forberedt på å kose meg glugg ihjel. Men det føler jeg igrunnen at jeg gjør ellers også - bare at da skipper jeg all frukt - nå blir det appelsin.

Angående det med at man ikke legger på seg av det mellom jul og nyttår - det gjelder dessverre ikke meg. Jeg slenger gjerne på meg tre-fire kilo på en uke, og de slenger seg slettes ikke av igjen like greit.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 20:42   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Planlagt sprekk fordi det er jul!

Jeg skal kose meg med Gome - det blir nok muligens litt hver dag i julen - det er det beste jeg vet!!! En kakebit på 1. juledag blir det nok og....og muligens en potet til kalkunmiddagen på julaften. Og saus da selvfølgelig....til kalkunen.
Jeg er svinheldig som kan spise Anton Berg sukkerfri uten å få magevondt så jeg trenger ikke å sprekke på snop. Frukt er jeg egentlig ikke så glad i allikevel.....
Gleder meg!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 22:35   #6
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Planlagt sprekk fordi det er jul!

Uff, jeg vet jammen ikke om jeg skal ha julepause eller ikke, jeg.. I det ene øyeblikket bestemmer jeg meg for å ta en skikkelig julesprekk, i det neste tenker jeg at jeg kan kjøre lavkarbo med visse utskeielser, og så tenker jeg at jeg absolutt ikke vil ta sjansen på noen pause. Blir litt vanskelig å safe helt, siden vi skal avgårde på julebesøk i ei uke, men noe må det da vel gå an å tilpasse. Er livredd for å ødelegge den gode driven jeg er i nå. Argh, jeg tror jeg blir sprø! Mest lyst til å krype under dyna og bli der til jula er godt og vel over, jeg.

Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 22:53   #7
Trudeh
Medlem
 
Trudeh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 51
Innlegg: 137
Trudeh er på en erverdig vei

Sv: Planlagt sprekk fordi det er jul!

Min planlagte pause startet idag. Min mor feiret runddag og jeg hadde planlagt det hele. hadde med mitt eget brød som jeg spist, istedenfor snitte som hun pleier å lage(loff). Masse godt pålegg tok jeg på , sa jeg ikke tåler hvetemel etc. Jeg tok et stk nøttekake med vaniljefyll, det var det minste jeg klarte å skjære av kaka....og det var sååååå søtt at jeg klarte ikke å spise det hele en gang. Deretter ble det bittelitt riskrem m rød saus..det var deilig å kjenne på de to tingene, men jeg hadde ikke lyst på noe annet etterpå. Det smakte meg liksom ikke helt.Det jeg anser som den groveste "overtedelsen" er vel de 2 potetkakene jeg spiste med sylte og sennep til kvelds. De var liksom ikke nødvendig, og de var heller ikke verdt det.
Jeg kommer nok til å holde meg innenfor et visst ketoregime...eget brød, dropper potet, spiser anthon berg etc. MEN jeg kommer til å unne meg surkål til julemiddagen, samt dessert som på trad.vis er riskrem
Jeg kjenner på at jeg er så fornøysd med dette kostholdet og har ikke behov for ellerville sprekker.
I kveld etter mitt såkalte kakegilde idag, har jeg vært utrolig slapp, fysen og sovnet 3 ggr i sofaen. Det kan være tilfeldigheter, men jeg tror det kommer av karbene.
Noen mandariner i løpet av jula er heller ikke umulig. MEN 2. januar er jeg helt på alstå.
Back to normal again, jeg tror jeg dropper og veie meg i jula og venter til jeg er igang etter jul med å følge opp vekt. DET er nok det lureste for min del ,jeg kommer til å bli deppa for hvert gram jeg går opp, og det akter jeg ikke å være. Er det planlagt skal jeg jammen kose meg så det så

__________________
Er ordentlig ketonist...





Trudeh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 02:55   #8
inglan
Juniormedlem
 
inglan sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 32
inglan er på en erverdig vei

Sv: Planlagt sprekk fordi det er jul!

Jeg har planlagt å sprekke minst mulig i jula. Pinnekjøttet og ribba går jo ned på høykant, og poteter har jeg aldri likt noe særlig så den kan de andre få.
Endelig en god unnskyldning for å slippe å spise poteter.

Ellers må jeg nok smake på litt kakene, men har tenkt å lage sjokoladefromasj og ostekake uten sukker slik at jeg kan spise dem selv også.
Håper det skal gå. Krysser fingre.
Har tatt av 4 kilo på 6 uker og akter ikke å legge dem på igjen på ei uke med fråtsing. Har en mistanke om at de ville komme med lynets hastighet hvis jeg slakket opp.

Men lykke til alle sammen, for husk at sammen er vi sterke.
Du er ikke alene om lystene dine!

__________________




inglan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 15:23   #9
Karbokarbo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 48
Karbokarbo er på en erverdig vei

Sv: Planlagt sprekk fordi det er jul!

Jeg skal ha én sprekk og den er i morgen i form av 3 ss riskrem Og det er ikke fordi jeg har så veldig lyst på riskrem, men fordi jeg ikke orker alt maset med å ikke spise det alle andre spiser og måtte forklare det og få alle blikkene.... - Slik som skjedde på grøtfesten som ble en fiasko....

Håper alle koser seg uansett! Julen og kos dreier jo seg om så mye mer enn bare mat!

Karbokarbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 04:20   #10
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 54
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Planlagt sprekk fordi det er jul!

Gi meg ketolysen tilbake ja!
Jeg har hatt "sprekk" i går og julaften, og har ikke vært i så dårlig form på lenge! Magen er vond og oppblåst, jeg fiser og føler meg slett ikke bra! Jeg hadde tenkt å kose meg hele jula, men det orker jeg rett og slett ikke! Jeg går over på lavkarbo fra idag igjen, vi skal opp til svigermor en tur idag, men der er det heldigvis koldtbord!Men nå er jeg en erfaring rikere

Ha en fortsatt god jul alle sammen

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 12:51   #11
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Planlagt sprekk fordi det er jul!

Opprinnelig lagt inn av Anitra, her.

Gi meg ketolysen tilbake ja!
Jeg har hatt "sprekk" i går og julaften, og har ikke vært i så dårlig form på lenge! Magen er vond og oppblåst, jeg fiser og føler meg slett ikke bra! Jeg hadde tenkt å kose meg hele jula, men det orker jeg rett og slett ikke! Jeg går over på lavkarbo fra idag igjen, vi skal opp til svigermor en tur idag, men der er det heldigvis koldtbord!Men nå er jeg en erfaring rikere

Ha en fortsatt god jul alle sammen

Hahaha - jeg satt og ventet på de innleggene der ja. Der satte du fingeren midt i øyet på grunnen til at jeg ikke gidder selvom det er jul. Jeg blir rett og slett så elendig form av det.

I går spiste jeg ribbe, medisterkake jeg hadde laget selv uten karbo, blomkål, brokkli og saus - og en liten skje surkål.

Desserten var multer med sukrin og fløte.

Det ble skikkelig jul det - uten den kjipe magen, trøttheten, energiløsheten, frysingen og alt det der. :fornøyd:

Appelsin har jeg såpass lyst på at det skal jeg spise og ta min straff for - men ikke før det øyeblikket da det føles helt riktig.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 13:53   #12
gullahar
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 42
gullahar er på en erverdig vei

Sv: Planlagt sprekk fordi det er jul!

Jeg hadde planlagt å ikke sprekke Og det klarte jeg!

Pinnekjøtt med smørdampa blomkål/brokkoli med ribbefett, samt litt kålrabistappe laga av kålrabi, gulrot og fløte.

Til dessert: 100 g. frosne usukkra bringebær i miksern med 1/2 boks kremfløte og litt splenda. Og som tilbehør: piska krem med litt splenda.
PS: Disse bringebærene er bare verdens beste dessert!

Mulig det ble litt mer enn 15 karbs, men ikke mer enn at jeg fortsatt er i ketose.

Når resten av familien lå på sofaen og stønna etter å ha spist ALT for mye (noe jeg kjenner godt til), så var jeg egentlig frisk og opplagt. Deilig!

__________________


gullahar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 14:12   #13
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Planlagt sprekk fordi det er jul!

Jeg har også klart meg helt bra! Spiste pinnekjøtt og kolrabistappe med Heistad tyttebærsyltetøy, drakk vin til.
Dessert multekrem søtet med splenda!
Deilig - og like fin i dag:-)

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 15:59   #14
leyla73
Medlem
 
leyla73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 51
Innlegg: 121
leyla73 er på en erverdig vei

Sv: Planlagt sprekk fordi det er jul!

Min sprekk i jula har vært å spise et par marsipankuler og at jeg har spist noen klementiner enkelte dager før jul... Har laga marsipankulene selv, så jeg bare måtte smake litt... (Egentlig moccakuler) hi-hi Har unt meg en til kaffen av og til...

Til middags, så har jeg spist vanlig julemat; ribbe og sånt, men kutta poteten. Fyllte heller på med ekstra grønnsaker. Har unt meg en liten desj surkål da...

Jeg hadde ikke lyst på dessert, så den saken blei egentlig grei...

__________________

På'n igjen... Sukkeret er min fiende.
Min journal

leyla73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 19:33   #15
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Planlagt sprekk fordi det er jul!

Jeg har hatt (og har fortsatt) en skikkelig julesprekk. Holder meg unna brød, poteter, pasta og ris, men har spist både sjokolade, dessert, kaker og en hel masse smågodt, og jeg har ikke merket noe til at jeg er dårlig eller noe. Litt oppblåst bare, men ellers er jeg helt som vanlig, nesten så jeg er litt småskuffa, hihi..
Men når det er sagt, gleder jeg meg til å fortsette med ketolyse etter jul!

Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 21:03   #16
Lykkelig
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 136
Lykkelig er på en erverdig vei

Sv: Planlagt sprekk fordi det er jul!

Opprinnelig lagt inn av Anitra, her.

jeg fiser

Takk og lov, gjør du ikke det til normalt da?

Men jeg skjønner hva du mener, jeg har spist rosenkål og surkål og kålrabistappe og riskrem og kokostopper og jeg vet ikke hva. Og jeg er i mildt sagt ubalanse I kveld skal jeg drikke en juledrikk jeg har laget. Med sukker og greier. Kan bli festlig.

Men det er jul og jeg synes det er verdt det etter nesten 4 mnd på "vannvogna"

Jeg spiste 1/2 skive julekake i dag også. Mmmmmmmmmmm I like!

__________________
Tilbake på vannvogna...
Lykkelig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 15:28   #17
achillea
Medlem
 
achillea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 51
Innlegg: 155
achillea er ny på veien

Sv: Planlagt sprekk fordi det er jul!

jeg har stort sett holdt meg til ketolysevennlig mat hele julen. Valgmulighetene er jo enorme :-D
Mine sprekker har kommet ved at jeg har spist litt druer, 3-4 klementiner, litt is til dessert og 3 små julekaker. Har heller ikke lagt på meg i julen, heller tatt av, så jeg har tydligvis funnet en gyllen middelvei for julepausen min :-D

__________________



Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 09:45   #18
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Planlagt sprekk fordi det er jul!

Årets store utskeielse ble altså ikke en hel appelsin, men en halv en. Rett før trening. Fungerte helt strålende, og kommer nok til å gjentas.

Vekten er den samme som før jul, enda jeg har følelsen av at jeg har gulpet hele jula av all ribben.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
(Planlagt) sprekk i går. Hva er deres erfaringer da? wollafruen Ketolysekuren 58 15-02-09 21:10
Planlagt sprekk? ecli Spørsmål og svar 2 16-07-08 14:07
Fordi det er fett? Bergen27 Spørsmål og svar 4 31-03-08 18:53
Planlagt pizzasprekk Selma Ketolysekuren 12 22-12-07 13:46
Gikk ikke akkurat som planlagt nei ... iren84 Generell diskusjon 3 25-11-07 03:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no