Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Spinatwraps

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-04-11, 20:01   #1
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Spinatwraps

Fant denne oppskriften på en blogg, og den så jo lavkarbovennlig ut. Har ikke prøvd selv.
Den er i tillegg raw, så det er lang tilberedingstid. Jeg antar at man kan steike dem på høyere varme om man ikke bryr seg om akkurat dét!

Til 3 wraps:
♦ 2 gode never spinat
♦ 3 dl bløtlagte mandler og solsikkekjerner
♦ 3 ss kverna og bløtlagte linfrø
♦ 1 dl vann
♦ Krydder etter eget ønske!

- Kvern alle ingrediensene til du får en tykk, men flytende masse. Bruk minst mulig vann så reduserer du tørketiden.
- Tørkes i ca 12 timer på 41 grader.
- Husk å snu wrapsen så fort den "slipper" underlaget og la den tørke et par timer på den andre siden.
- Wrapen skal være seig, bøyelig, men tørr nok til å rulles til en wrap.
- Oppbevar evt. den andre i kjøleskapet og tørk den en times tid før den skal spises siden den blir fuktig igjen i kjøleskapet. Kan også fryses.





bilder her:
http://mjuuugly.blogg.no/1302290082_raw_spinatwrap.html

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 20:04   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Spinatwraps

Genialt forslag til annet enn spinat som kan brukes, er ikke så veldig begeistra for det..

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 20:06   #3
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Spinatwraps

Tja, grønnkål bør kanskje funke? Det er nok viktig at det er en grønnsak som ikke inneholder for mye vann i utgangspunktet!

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 20:10   #4
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Spinatwraps

92g vann per 100g mener matvaretabellen at det er i spinat, da har man jo en del å velge i Både brokkoli og sellerirot ligger under, så det burde vel gå bra?

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no