Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Foodprocessor - trenger anbefaling!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-08, 00:48   #1
Rattata
Seniormedlem
 
Rattata sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 55
Innlegg: 1.929
Rattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt av
Question

Foodprocessor - trenger anbefaling!

Jeg ser at det er mange oppskrifter på lavkarbo som fordrer malte nøtter - hva bruker dere?

Jeg har en kenwood kjøkkenmaskin fra før, og vet at det kan settes på ulike tilleggsapparater på denne, men vet ikke om noen av disse egner seg til å male nøtter? Har søkt på nettet men ble ikke noe klokere av det...

Jeg har en gammel foodprocessor (1992 ca) - kan jeg male nøtter med den? (den har to knivblader som går rundt)

__________________
Min journal: Rattata langs veien

Bloggen min
______________________________
Rattata er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 05:18   #2
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Foodprocessor - trenger anbefaling!

Opprinnelig lagt inn av Rattata, her.

Jeg ser at det er mange oppskrifter på lavkarbo som fordrer malte nøtter - hva bruker dere?

Jeg har en kenwood kjøkkenmaskin fra før, og vet at det kan settes på ulike tilleggsapparater på denne, men vet ikke om noen av disse egner seg til å male nøtter? Har søkt på nettet men ble ikke noe klokere av det...

Jeg har en gammel foodprocessor (1992 ca) - kan jeg male nøtter med den? (den har to knivblader som går rundt)

Hei
Fotprofessoren er grei nok til å finhakke nøttene, og det kan bli veldig finmalt oppi der. Nøttekaker er helt ok. Men selv har jeg erfaring med at det blir aller finest på mandelkvern. Sånn manuell til å feste på bordkanten og sveive, eller sånn med sugefot til å feste på en glatt flate.. Det går jo veldig fort å sveive opp en pose nøtter, men litt lenger tid om du skal bake kransekake. Det går jo, det og.

Tror ikke det hjelper noe med nyere maskin, det er samme prinsippet, det er jo bare å forsøke, går det ikke, så maler du på kvern neste gang
og smaksprøvene kan du jo legge ut her

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 09:27   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Foodprocessor - trenger anbefaling!

Jeg har denne og bruker den til ALT, hadde ikke klart meg uten. Hakker og maler nøtter (de blir heeelt finmalte om de kjøres lenge), sjokolade, gulrøtter, løk, ja alt. Elsker den!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 09:33   #4
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Foodprocessor - trenger anbefaling!

Jeg også har den

Den er til å bli avhengig av- den er aldri stuet vekk.. den står hele tiden framme... bruker den til ALT! og den er kjempe fin til å male nøtter med også...

ellers alt det iset sier!!

ikke er den stiv i prisen heller... ikke noe vits å kjøpe noe til tusenlapp som klikker fort... men denne har jeg hatt i ett og halvt år og ingenting gærnt enda

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 10:24   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Foodprocessor - trenger anbefaling!

Ja sant, den koster jo lite og man har den lenge. Jeg har fått to stk av svigers. Hvorfor to stk? Jo fordi jeg ødela den ene ved å bruke Iset-vettet. Det betyr altså at jeg gjør ting før jeg tenker.

Idioten Iset skulle bare rive parmesan hun. Parmesan er som kjent veldig hardt, men slikt er jo bare bagateller for Iset. Jeg la parmesanen (på sikkert et halvt kg) pent oppi mikseren og skrudde på. DUNK DUNK DUNK sa det mens parmesanen ble kastet veggimellom der inne. Det burde jo ha ringt iallfall ET PAR varselbjeller da, iallfall hos de fleste normale folk. Men nå er det snakk om Iset her, og da er det jo litt annerledes. Jeg er døv for varselbjeller, ser du.

Jeg skrudde bare opp styrken jeg. Dunkene ble enda høyere og i stedet for å stoppe den da og ta til vettet, stod jeg bare der og ønsket meg en styrkeknapp nr. 3 så den helsikes osten kunne bli revet!

Plutselig hører jeg et jækla SMELL bak meg. Hele veggen er dekket av parmesan, gulvet, overalt! Knust parmesan på hele kjøkkenet. Jeg skjønner ingenting og ser på miksebollen. DET gapende hullet i plastbollen ... Parmesanen har knust seg gjennom og føket rett i veggen bak meg. Herregud jeg kunne jo blitt drept.

Det var veldig flaut å si det til svigers, men de bare lo og kjøpte en ny til meg, hehe.

(Jeg skal kanskje la være å fortelle om bløtlagte telefoner og vaffeljern. Mannen er litt oppgitt, for å si det sånn).

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 10:58   #6
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Foodprocessor - trenger anbefaling!


Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja sant, den koster jo lite og man har den lenge. Jeg har fått to stk av svigers. Hvorfor to stk? Jo fordi jeg ødela den ene ved å bruke Iset-vettet. Det betyr altså at jeg gjør ting før jeg tenker.

Idioten Iset skulle bare rive parmesan hun. Parmesan er som kjent veldig hardt, men slikt er jo bare bagateller for Iset. Jeg la parmesanen (på sikkert et halvt kg) pent oppi mikseren og skrudde på. DUNK DUNK DUNK sa det mens parmesanen ble kastet veggimellom der inne. Det burde jo ha ringt iallfall ET PAR varselbjeller da, iallfall hos de fleste normale folk. Men nå er det snakk om Iset her, og da er det jo litt annerledes. Jeg er døv for varselbjeller, ser du.

Jeg skrudde bare opp styrken jeg. Dunkene ble enda høyere og i stedet for å stoppe den da og ta til vettet, stod jeg bare der og ønsket meg en styrkeknapp nr. 3 så den helsikes osten kunne bli revet!

Plutselig hører jeg et jækla SMELL bak meg. Hele veggen er dekket av parmesan, gulvet, overalt! Knust parmesan på hele kjøkkenet. Jeg skjønner ingenting og ser på miksebollen. DET gapende hullet i plastbollen ... Parmesanen har knust seg gjennom og føket rett i veggen bak meg. Herregud jeg kunne jo blitt drept.

Det var veldig flaut å si det til svigers, men de bare lo og kjøpte en ny til meg, hehe.

(Jeg skal kanskje la være å fortelle om bløtlagte telefoner og vaffeljern. Mannen er litt oppgitt, for å si det sånn).

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 11:53   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Foodprocessor - trenger anbefaling!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja sant, den koster jo lite og man har den lenge. Jeg har fått to stk av svigers. Hvorfor to stk? Jo fordi jeg ødela den ene ved å bruke Iset-vettet. Det betyr altså at jeg gjør ting før jeg tenker.

Idioten Iset skulle bare rive parmesan hun. Parmesan er som kjent veldig hardt, men slikt er jo bare bagateller for Iset. Jeg la parmesanen (på sikkert et halvt kg) pent oppi mikseren og skrudde på. DUNK DUNK DUNK sa det mens parmesanen ble kastet veggimellom der inne. Det burde jo ha ringt iallfall ET PAR varselbjeller da, iallfall hos de fleste normale folk. Men nå er det snakk om Iset her, og da er det jo litt annerledes. Jeg er døv for varselbjeller, ser du.

Jeg skrudde bare opp styrken jeg. Dunkene ble enda høyere og i stedet for å stoppe den da og ta til vettet, stod jeg bare der og ønsket meg en styrkeknapp nr. 3 så den helsikes osten kunne bli revet!

Plutselig hører jeg et jækla SMELL bak meg. Hele veggen er dekket av parmesan, gulvet, overalt! Knust parmesan på hele kjøkkenet. Jeg skjønner ingenting og ser på miksebollen. DET gapende hullet i plastbollen ... Parmesanen har knust seg gjennom og føket rett i veggen bak meg. Herregud jeg kunne jo blitt drept.

Det var veldig flaut å si det til svigers, men de bare lo og kjøpte en ny til meg, hehe.

(Jeg skal kanskje la være å fortelle om bløtlagte telefoner og vaffeljern. Mannen er litt oppgitt, for å si det sånn).

da er vi 2

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 14:09   #8
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Foodprocessor - trenger anbefaling!

Godt det ikke bare er meg.

Min begynte å ryke og lukte brent plast før jeg ga meg.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 20:45   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Foodprocessor - trenger anbefaling!


Jeg prøvde å bruke stavmikseren til å lage pepperkakedeig! Ikke lurt!

Jeg bruker kjøttkvernen på Kenwooden til å kverne mandler. Går så fint, så!
Bruker den mellomstore hull- platen.

Det finnes faktisk egen mandelkvern til den, men det tror jeg ikke jeg kommer til å kjøpe når jeg klarer meg fint uten!

Har også en sånn Bosch maskin, men den er ofte for liten, så jeg fikk Kenwood til jul!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 21:00   #10
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Foodprocessor - trenger anbefaling!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har denne og bruker den til ALT, hadde ikke klart meg uten. Hakker og maler nøtter (de blir heeelt finmalte om de kjøres lenge), sjokolade, gulrøtter, løk, ja alt. Elsker den!

Bruker du den til å lage kakedeig o.l? Minnes den bare tok en halv kilo deig eller noe sånt.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 21:03   #11
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Foodprocessor - trenger anbefaling!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg bruker kjøttkvernen på Kenwooden til å kverne mandler. Går så fint, så!
Bruker den mellomstore hull- platen.

Det har jeg ikke tenkt på. Skal prøves.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 21:17   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Foodprocessor - trenger anbefaling!

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Bruker du den til å lage kakedeig o.l? Minnes den bare tok en halv kilo deig eller noe sånt.

Nei, bruker den til å lage vaffelrøre og sånt av og til, men jeg har en svær Kenwood som alltid står fremme på benken, og den lager jeg deiger og slikt med. Boschen bruker jeg som regel bare til å mose og hakke ting med.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 21:52   #13
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Foodprocessor - trenger anbefaling!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei, bruker den til å lage vaffelrøre og sånt av og til, men jeg har en svær Kenwood som alltid står fremme på benken, og den lager jeg deiger og slikt med. Boschen bruker jeg som regel bare til å mose og hakke ting med.

Det var der jeg dreit meg ut sist.

Hva slags Kenwood har du da.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 22:01   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Foodprocessor - trenger anbefaling!

Hmm en eldgammel jeg arvet av mormor. En svær hvit. Nesten lik denne men med hvit bolle:

http://ecx.images-amazon.com/images/...NL._AA280_.jpg

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 22:32   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Foodprocessor - trenger anbefaling!

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Bruker du den til å lage kakedeig o.l? Minnes den bare tok en halv kilo deig eller noe sånt.

Nemlig!!!
Vel, skulle bare bruke den for å få inn melet, men ble litt ivrig da det gikk så greit, og Vips! luktet det svidd i hele huset!

Har lært nå da, og fått meg en skikkelig Kenwood til å gjøre grovarbeidet for meg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En anbefaling av kokosmel cilemora Ketolysekuren 11 06-11-07 09:09
Anbefaling polvott Lavkarbo generelt 1 10-06-06 22:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no