Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Raser mot barneslanking

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-06, 00:59   #26
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Raser mot barneslanking

Opprinnelig lagt inn av Ebbamor

Det som er så trist, er at ingen kan vite noe som helst på forhånd om hvem som tåler slikt trøkk greit, og hvem som får varige sår på sjela.

Nja, til en viss grad kan de det. Men det blir jo litt på samme niva som om man skulle slutte å gå ut fordi man kan bli overkjørt av trikken da... Du slipper ikke en person som aldri har sett en bil før aleine ut i trafikken, men etter kursing og oppfølging satser du på at han klarer seg selv utfra det han har lært? Selvfølgelig lærer man ikke alt på denne kursinga, men kunne du selv alt om livet da du begynte det? Man lærer jo ting ettehvert som man går. Og TV er ikke så inmari stor greie i dag. Som det ble nevnt før, man har sine 15 min i rampelyset og så er man glemt. Akkurat som de som er den kuleste i skolegården, eller stjerna i skolerevyen.. Noen taklet oppmerksomheten, og noen ikke.
Og når man er fjorten kan det føles minst like skremmende å hevde seg i hverdagen med alt presset der som å brette seg ut litt på tv... Dessuten var det vel ikke akkurat noen som spikra de til veggen og tvang de til å bli med? Både de og foreldrene går inn i det med relativt åpne øyne. Hva de ser på mens de går er vel evt en annen sak, men som sagt, det er deres eget valg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 01:04   #27
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Raser mot barneslanking

Det ironiske med hele konseptet er at det har jo allerede engasjert oss, etter EN episode... Vi irriterer oss, hisser oss opp... Og vi snakker om det. Sånn sett fyrer vi jo pååunder akkurat det som det rakkes så sterkt ned på da. All PR er god PR, særlig for denne typen underholdning. Og jo mer diskusjon, jo bedre for da må folk se, og se litt til.
Så, hvis man virkelig vil sånne programmer til livs må man slutte å se på de, og slutte å snakke om de. Så mister de både nyhetens interesse og seere.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 03:58   #28
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Raser mot barneslanking

Jeg tror ikke barna er der først og fremst for å slanke seg, men for å komme på TV. Forhåpentligvis er det barna selv som ønsker å komme på TV og ikke foreldrene som ønsker det.
De har hatt mange barn å velge mellom så jeg vil tro at de har valgt de som egner seg best på TV og forhåpentligvis de som tåler det best.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 08:55   #29
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Raser mot barneslanking

Opprinnelig lagt inn av Goggen

Noe må begrenses. Jeg tror det kan være lurt å ta vare på restene av mennskeverdet. Ta vare på litt av det kollektive vi er tuftet på. Ikke dyrke alt fordi man kan la vær å se på, eller la vær å bry seg.

Jeg tror vi bør starte nå.


Jepp, Goggen. Let's!

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 09:05   #30
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Raser mot barneslanking

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Du slipper ikke en person som aldri har sett en bil før aleine ut i trafikken, men etter kursing og oppfølging satser du på at han klarer seg selv utfra det han har lært?

Tror du disse barna har fått kurs av TV Norge på forhånd for å lære seg om fjersynets påvirkning og om hvordan de skal takle presset?

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 09:06   #31
MonicaA
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2006
Innlegg: 64
MonicaA er ny på veien

Sv: Raser mot barneslanking

Opprinnelig lagt inn av Scilla

Jeg syntes det programmet var kjempeekkelt jeg. Der Kari Jaqueson satt og grillet tenåringer om hvorfor de var overvektige, tydelig med den holdningen at alle sammen spiste usunt og beveget seg lite. Hvis noen våget seg på å si at de trente en del, spiste helt normalt eller at det kanskje var genetiske faktorer inne i bildet, ble de bitt av. Her skulle man innrømme at man var et lat matvrak - ingen annen forklaring var mulig!

Begynner det ikke å bli ganske godt kjent at det er MANGE som ikke tåler et "normalt" norsk kosthold og som legger på seg av det, da?


HELT enig med deg! Ble rent kvalm da jeg så den delen av programmet. Synest at Kari hadde en ekkel og nedlatende holdning ovenfor tenåringene, både det hun sa og kroppsspråket (Hersketeknikk: "Så du tror at du du bare skal kutte ut snacks og brus når du er her nede *fnys*? "). Og når hun lærte dem å veie opp (hvitt) brød og annen Grete Roede-aktig mat, da vridde det seg i denne Atkins-sjelen!!! Stakkars forrvirrede tenåringer som SER programmet ikke minst, er det rart at det jungelen av motstridende kostholdsfilosofier gjør at de fleste ikke har snøring?? Har blitt rene misjonæren etter at jeg startet lavkarbokosthold for noen år siden, men skulle bare så veldig ønske at folk ble opplyst om at det faktisk ikke er lurt å overdrive med frukt og grønnsaker heller, i steden for all denne propagandaen om at det er så fryktelig sunt!

MonicaA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen variant av Atkins/Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 09:07   #32
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Raser mot barneslanking

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Det ironiske med hele konseptet er at det har jo allerede engasjert oss, etter EN episode... Vi irriterer oss, hisser oss opp... Og vi snakker om det. Sånn sett fyrer vi jo pååunder akkurat det som det rakkes så sterkt ned på da. All PR er god PR, særlig for denne typen underholdning. Og jo mer diskusjon, jo bedre for da må folk se, og se litt til.

Kanskje debatter rundt slike programkonsept kan få folk til å tenke seg litt om - og få en klarere bevissthet rundt egne holdninger? De aller, aller fleste som ser slike programmer, tenker vel ikke særlig over hva de mener. Debatt er av det gode. Kanskje noen våkner.

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 09:11   #33
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Raser mot barneslanking

Opprinnelig lagt inn av Melania

Hvorfor er overvekt så tabu? Er det feil å erkjenne at også barn/ungdommer er overvektige og kan trenge hjelp?

Det er ikke overvekt dette handler om. Neida, det er ikke feil å erkjenne at man trenger hjelp. Men ikke på TV! Barn som objekter i en slik sammenheng er og blir overgrep mot barn - uansett hvilke problemer barna måtte slite med.

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 09:13   #34
MonicaA
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2006
Innlegg: 64
MonicaA er ny på veien

Sv: Raser mot barneslanking

Opprinnelig lagt inn av Ebbamor

Kanskje debatter rundt slike programkonsept kan få folk til å tenke seg litt om - og få en klarere bevissthet rundt egne holdninger? De aller, aller fleste som ser slike programmer, tenker vel ikke særlig over hva de mener. Debatt er av det gode. Kanskje noen våkner.

...eller bare blir mer forvirret! Å komme seg ned i vekt handler vel mer om å være opplyst enn å våkne. Er så lei av at TV-kanalene/aviser skal være så "politisk korrekte" å vise kun denne type livsstilsomlegging..

MonicaA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen variant av Atkins/Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 09:14   #35
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Raser mot barneslanking

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Jeg tror ikke barna er der først og fremst for å slanke seg, men for å komme på TV.

Tenk om du har rett, Kristian? "Å komme på TV" med så sensitive historier gir kanskje barna noen erfaringer de umulig kunne visst om på forhånd?

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 09:31   #36
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Raser mot barneslanking

Opprinnelig lagt inn av MonicaA

...eller bare blir mer forvirret! Å komme seg ned i vekt handler vel mer om å være opplyst enn å våkne.

Jeg snakker ikke om å våkne med hensyn til vekt. Jeg snakker om å våkne hva angår barn som kommersielle objekter på TV.

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 09:44   #37
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Raser mot barneslanking

Opprinnelig lagt inn av Enid

Det er det å undervurdere ungdoms mediekompetanse, slik som du gjør, som er naivt. Du henfaller til klisjéer og stereotype forestillinger mener jeg. Og jeg synes du har en svært nedlatende holdning til disse ungdommene.

Du må synes hva du vil om meg. Men jeg henfaller ikke til stereotype forestillinger: Jeg har jobbet i fjernsynsbransjen (NRK og TV 2) i mer enn ti år, og har sett mye jævelskap som (heldigvis) aldri når avisenes førstesider. Og vet du ... jeg sluttet faktisk å jobbe i denne bransjen fordi jeg ikke klarte å være med på det kommersielle, menneskeforbrukende jaget lenger. TV er ikke så "uskyldig" som flere her inne ser ut til å tro.

Mediekompetanse på effekten av egen deltakelse i et fjernsynsprogram får man ikke av å ha tilbragt store deler av sin oppvekst foran en TV-skjerm. Folk som er mye i media, får gjerne kurs på kurs på kurs av profesjonelle - ikke bare for å framstå troverdig på TV, men i høyeste grad også for å takle "trøkket".

Jeg har slett ikke en nedlatende holdning til ungdommene vi snakker om. Jeg vet bare altfor godt hva det er de utsettes for. Og den mediekompetansen de vil sitte med i etterkant av denne programserien, vil antakelig flere av ungdommene ønske at de aldri fikk.

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 10:13   #38
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Sv: Raser mot barneslanking

Jeg er enig med Ebbamor og Goggen (og flere). Man kan gjerne gjøgle og synge på Idol og drite seg ut på tv; bare moro. Men noe så intimt, privat og følsomt som kropp, spising, vaner, følelser, viljestyrke, nederlag - det egner seg IKKE til å brettes ut for mange mennesker man ikke kjenner. Man bør til og med beskytte seg, og ikke fortelle slikt til alle man kjenner i RL også.

Jeg har hørt rykter om at de som var med på Tjukkholmen ikke bare sliter med vekta nå tre år etter tv-opptakene. Og de er voksne mennesker.

Jeg tror det er fryktelig gambling å være med på noe slikt. Jeg ville blitt lei meg, redd og sint om noen jeg kjente deltok. Egne barn ville vært uaktuelt.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 13:58   #39
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Raser mot barneslanking

Et lite innspill til. Det å lage slike programmer som nevnt i debatten vil også være med på å opprettholde myten om det er noe feil med feite folk. Man fokuserer veldig på trening og at feite folk har feil spisemønster, feil oppfatning etc etc. Og det stemmer ofte. Men mange har et nokså ordinært kosthold, men reagerer negativt på det å blir feit. Kanskje er det genetisk, kanskje er det sykdom, kanskje er det PCO/s, kanskje er det latskap, kanskje er det uopplysthet.

Det kryr av kanskje ditt og kanskje datt. Men ALLE i slike program blir behandlet likt. Ikke bare er det uklolt, men sannsynligvis ikke sunt. Vinneren(se bort fra litt lettere) er kanskje den som ikke har spesielt ødelagt kropp. Og responderer godt på kostholdet og treninga. Mens den som virkelig skulle hatt hjelp eller undersøkelser blir stemt ut grunnet manglende vekttap.

Jeg tror at mange feite er skyld i det sjøl. Lite mosjon og et "amerikansk kosthold" vi ble introdusert med etter 2.verdenskrig.

Jeg tror også at mange feite egentlig er i bra form, men lider av sykdom, det være seg psykisk og/eller fysisk.

Jeg tror også at noe av det verste man kan gjøre er å blande dette sammen til et TV-program å smøre det utover ruta. Det er med på å opprettholde myter om fedme. Det er med på å stigmatisere.

Og jeg er forbauset(mildt sagt) over at så mange her inne synes det er OK.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 15:55   #40
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Raser mot barneslanking

Opprinnelig lagt inn av Goggen

Men mange har et nokså ordinært kosthold, men reagerer negativt på det å blir feit. Kanskje er det genetisk, kanskje er det sykdom, kanskje er det PCO/s, kanskje er det latskap, kanskje er det uopplysthet.

Det kryr av kanskje ditt og kanskje datt. Men ALLE i slike program blir behandlet likt. Ikke bare er det uklolt, men sannsynligvis ikke sunt. Vinneren(se bort fra litt lettere) er kanskje den som ikke har spesielt ødelagt kropp. Og responderer godt på kostholdet og treninga. Mens den som virkelig skulle hatt hjelp eller undersøkelser blir stemt ut grunnet manglende vekttap.

Kunne ikke vært mer enig, Goggen. Det er jo akkurat det vi ser her inne, at vi er ulike, og reagerer forskjellig på den samme kosten. Det noen raser ned i vekt med, har andre stillstand på! Det blir jo helt meningsløst å berømme den som har vært "flinkest", dvs gått ned mest - vedkommende er kanskje den som er mest heldig med genene sine.... Nå har ikke jeg sett dette programmet, men med en datter som har en alvorlig spiseforstyrrelse vet jeg at man leker seg med farlige ting her - det å slanke ungdommer (heller ikke voksne folk) er ikke noe tema for underholdningsbransjen !

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 22:13   #41
Quippini
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Hurdal
Alder: 58
Innlegg: 43
Quippini er på en erverdig vei

Sv: Raser mot barneslanking

Synes konseptet rett og slett er trist jeg.

Hadde jeg fått litt mer råd (måtte nok ha banket det inn) om kosthold og mosjon i den alderen hadde jeg kanskje hatt det bedre med meg selv i dag, MEN: hadde jeg fått dem på tv på den måten der tror jeg jeg hadde hatt det langt værre!

Har verden gått helt av hengslene??

__________________
quippini

BMI opp mot 23 -
her må det skjerping til!
Quippini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - og skjeler litt til blodtype... Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 22:21   #42
Quippini
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Hurdal
Alder: 58
Innlegg: 43
Quippini er på en erverdig vei

Sv: Raser mot barneslanking

Opprinnelig lagt inn av Carisma

TV er ikke så inmari stor greie i dag. Som det ble nevnt før, man har sine 15 min i rampelyset og så er man glemt. Akkurat som de som er den kuleste i skolegården, eller stjerna i skolerevyen.. Noen taklet oppmerksomheten, og noen ikke.

Er vel litt færre som får med seg hva som skjer i skolegården/skolerevyen?
De 15 minuttene kan bli forferdelig lange....

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Dessuten var det vel ikke akkurat noen som spikra de til veggen og tvang de til å bli med? Både de og foreldrene går inn i det med relativt åpne øyne. Hva de ser på mens de går er vel evt en annen sak, men som sagt, det er deres eget valg.

Var nok helst ungdommene som spikra foreldrene til veggen og tvang seg til å få lov til å bli med, men så blir spørsmålet hvor god dømmekraft og vurderingsevne man har i den alderen...

__________________
quippini

BMI opp mot 23 -
her må det skjerping til!
Quippini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - og skjeler litt til blodtype... Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 13:33   #43
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Raser mot barneslanking

Jeg bare spør jeg...finnes det et slikt tilbud for barn/ungdom i Norge, hvor de ikke behøver å komme på TV som underholdning?.....

Jeg hadde jo klart valgt å få hjelp - uten Tv-kameraene , om det var et alternativ!.....

Mange kan ha ønsker om å komme på tv, bli "kjendis" osv, men ikke fordi man er overvektig, og skal ha hjelp til å slanke seg....Det sier seg jo igrunn selv...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 00:16   #44
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Raser mot barneslanking

Jeg liker det ikke... tenker også på hva som skjer med ungdommene etterpå.. Jeg hadde selv blitt med som tenåring..men som ett voksent menneske i dag..innser jeg at jeg ville ikke ha hatt det godt med meg selv i ettertid...

men nå blir serien vist og jeg tviler på at noen greier å stoppe den.. men håper at det kan fokusere litt på kost og ernering og ikke minst fysisk akrivitet blandt unge.. og at det kan bli ett bedre behandlings tilbud til overvektig barn og ungdom .... og da i statlig regi.. ikke for at TV-Norge og usymtatiske Kari J. skal tjene penger på det... Fysja meg assa..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 01:01   #45
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Raser mot barneslanking

Hvis det ikke skal være lov for Kari J å tjene penger på det hun jobber med ... hva skal vi da si til leger? De lever jo bokstavlig talt av sjuke folk? Synes penger blir et dårlig argument i forhold til Kari. Hun gjør en jobb hun er hyret til å gjøre, og tjener penger på det. Det er ærlig nok. Verre er det at hun i det hele tatt har tatt oppdraget.

Skulle ikke Torkil få lov å tjene penger på jobben sin, lissom?

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 11:46   #46
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Raser mot barneslanking

Helt enig...Ho gjør jobben sin..det ho kan..
Men som du sier, å takke ja til å gjøre det på tv er vel heller tvilsomt....

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 12:15   #47
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Raser mot barneslanking

Problemet er ikke Kari Jaqesson, hun selger et konsept og livnærer seg av det.
Problemet er TV-kanalene, og at det faktisk er lov å lage underholdning av dette. Kari J må få tjene til livets opphold. Vi kan være uenig i hennes virkemidler, men det blir en annen debatt.

Men at ikke TV-selskapene ser dette som problematisk har jeg større problemer med.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 12:17   #48
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Raser mot barneslanking

De ser vel bare pengene i det, og ikke menneskene de faktisk bruker til å tjene penger på...
Men håper disse barna/ungdommene får oppfølging etter programslutt....

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 16:27   #49
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Raser mot barneslanking

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

jeg synes det er fint at det blir fokusert på hva man kan gjøre for at ungdommer skal leve sunt jeg... hadde bare noen hjulpet meg...

Enig

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 21:49   #50
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Raser mot barneslanking

Opprinnelig lagt inn av Goggen

Problemet er ikke Kari Jaqesson, hun selger et konsept og livnærer seg av det.
Problemet er TV-kanalene, og at det faktisk er lov å lage underholdning av dette.

TV kanalene lager underholdning av alt vi seere er villig til å se på, så problemet er vel i bunn og grunn oss som seere.
Mye kvalitetsting kommer aldri på lufta fordi det er dette markedet vil ha.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tips mot dårlig ånde??? please.. Chumpsy Ketolysekuren 10 30-08-06 11:55
Smerter i eggstokkområdet som stråler ut mot ryggen og nedover lårene.. Iset Fysisk og mental helse 15 31-07-05 23:56
B-vitaminer mot depresjoner mofe Kosttilskudd 15 23-03-05 00:11
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no