Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kveldsmat

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-03-07, 00:05   #1
Spungeworthy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 51
Innlegg: 48
Spungeworthy er på en erverdig vei

Kveldsmat

Har fast arbeidstid 14-22, og lurer litt på dette med mat om kvelden.
Spiser vanligvis kl 13 og 18, og som regel ikke noe utenom dette.
Legger meg vanligvis rundt 00-01, og står opp ca 09-10.
Hender jo man blir sittende oppe litt, og det er jo tross alt lenge mellom 18 og 13 neste dag. (Spiser meg god og mett på feite måltider både kl 13 og 18)
Husker ikke om Skaldeman-boka sa noe om dette, men det er jo vanlig i andre slanke-sammenhenger at man anbefales å ikke spise på kvelden.
Så det jeg lurer på er altså:
Er det bra eller dårlig for forbrenningen hvis jeg tar meg et liten matbit før jeg legger meg? F.eks en kjøttkake eller noe kylling-greier.




__________________
Spungeworthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 15:15   #2
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Kveldsmat

Jeg mener du burde spise kl 17 og 21 istedenfor kl 18. Men det er kanskje vanskelig å gjennomføre?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 15:21   #3
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Kveldsmat

Jeg spiser når jeg er sulten, og følger aldri klokken!! Det har iallefall ikke hatt noe å si på mitt vekttap, så da føler jeg at det er det riktige...for meg iallefall...

lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 16:00   #4
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Kveldsmat

Jeg tror det er bra for forbrenningen å spise mye før man legger seg når det er LCHF, fordi det er ikke nødvendig å holde seg i aktivitet for å forbrenne fett, i motsetning til når man skal forbrenne karbohydrater.

Det synes som det er to helt forskjellige verdener med høykarbo og lavkarbo. F.eks. på høykarbo spiser man fem måltider om dagen pluss mellommåltider og på lavkarbo spiser man to-tre ganger om dagen uten mellommåltider.

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 17:04   #5
tennissokk
Medlem
 
tennissokk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 104
tennissokk er ny på veien

Sv: Kveldsmat

Tror faktisk det stod i boken til skaldeman at det ikke var noe problem å spise før sengetid. Er man sulten, spiser man.

__________________
Det bli itj rock uten tennissokk!
tennissokk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fta Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 18:01   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kveldsmat

Som før nevnt, spis når du kjenner at du begynner å bli sulten. Det er absoultt ikke meninga at du skal gå sulten! Du forbrenner like mye på natten som du gjør den stillesittende tiden i våkent liv, i hvert fall på lavkarbo.
Jeg spiser fire til fem ganger om dagen, men det er fordi jeg blir så fort mett, at jeg spiser ikke så kjempemye hver gang.
Hvor ofte du spiser er likegyldig, så lenge du lytter til kroppen din og ikke overspiser.
Ganske lovely, egentlig

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 19:30   #7
Spungeworthy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 51
Innlegg: 48
Spungeworthy er på en erverdig vei

Sv: Kveldsmat

Er egentlig ikke så ofte jeg er sulten på kvelden, men på formiddagen hender det jeg merker det litt, siden det er 17-18 timer siden siste måltid... Spiser rett før jeg kjører, dvs ca 1300, og drøyer det til da for at jeg skal holde meg mett fram til 1800. Kan prøve å få i meg en liten "teaser" rundt 10-11, så får vi se åssen kroppen reagerer på det.

Spiser forresten omelett m/3 egg, melk, ost, litt tomat og agurk + ei panne full av bacon (8-10 skiver) til frokost.
Til middag blir det som oftest 2-3 store hjemmelagde kjøttkaker med ost på(), som jeg varmer i mikron på jobben. (Disse er forresten veldig kjekke å ha liggende hvis jeg skulle være i beita)

Veit at det er viktig å spise når man er sulten, men det er ikke alltid så lett å følge når man er på jobb. Men siden jeg har faste rutiner og nok fett og proteiner i måltidene mine, rekker ikke sulten å komme å ta meg før det blir tid for middag igjen.
Før jeg begynte på en ny giv med lavkarbo (i jan/feb), gikk det i brød på jobb, og da klarte jeg ikke å holde meg fra 1200 til 1630 uten at blodsukkeret havna helt i kjelleren. Så da måtte jeg spise også kl 14... Så da fikk jeg merke hvordan karbohydratene herjer med kroppen...

__________________
Spungeworthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 19:33   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kveldsmat

Kan jo ha litt kald omelett e.l i en lunsjboks sånn i tilfelle!? Men du holder deg jo mett, og det er hovedsaken

Atkins anbefaler å ikke la det gå mer enn fire (tror jeg det var) våkne timer uten å spise. Men igjen så er ingen av oss like

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 19:45   #9
Spungeworthy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 51
Innlegg: 48
Spungeworthy er på en erverdig vei

Sv: Kveldsmat

Syns det er deilig å ikke bli sulten så fort, jeg.
En av fordelene med lavkarbo/høyfett er etter min mening å SLIPPE å spise så ofte.
Hvorfor skulle jeg spise hver fjerde time hvis jeg ikke er sulten?

__________________
Spungeworthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 00:33   #10
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Kveldsmat

Spiser som regel bare 2 ganger om dagen jeg, i 9 tiden om morgenen og i 6-7 tida om kvelden. Er ikke sulten oftere. Så jeg stoler på at kroppen min vet best og prøver ikke å tvinge i meg mat. Noen dager får jeg bare i meg 1 måltid (vanligvis når frokosten har vært usedvanlig fettrik ), men det bekymrer meg ikke, da kroppen min har nok av brennstoff å ta av (dvs fett )

Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 14:54   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kveldsmat

Tror nok det bare var ment som en indikasjon fra Atkins side. Han sier jo samtidig at man kan ha to-tre store måltider eller fire-fem mindre pr dag.
Helt helt enig i det at kroppen sier fra selv. Fine kroppen! Man må lytte til den!

Jeg spiser som sagt ikke veldig mye hver gang, og så tror jeg forbrenninga mi er ganske høy om dagen, for tre-fire timer etter er jeg begynt å bli sulten igjen.
Men igjen, før lavkarbo ble jeg sulten igjen etter en halvtime. Og synes det var fælt å være mett. Det er jeg glad for at ikke er sånn lenger, ass!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 15:04   #12
Spungeworthy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 51
Innlegg: 48
Spungeworthy er på en erverdig vei

Sv: Kveldsmat

Dessuten er det jo veldig upraktisk å bli sulten etter en halvtime da...
Husker resten av gutta i bandet blei lite fornøyde når jeg fikk "føling", og måtte omtrent spurte ut døra og spole bort til esso for å få i meg sukker..

__________________
Spungeworthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 15:14   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kveldsmat

Opprinnelig lagt inn av Spungeworthy, her.

Dessuten er det jo veldig upraktisk å bli sulten etter en halvtime da...
Husker resten av gutta i bandet blei lite fornøyde når jeg fikk "føling", og måtte omtrent spurte ut døra og spole bort til esso for å få i meg sukker..

Huff! Så kjipt! Har du diabetes?
En jeg bodde med i kollektiv fikk føling, og jeg fant ham liggende i døråpninga til hybelen sin helt i bakevja, måtte helle i ham cola med trakt og ringe lege. Det var skummelt!

Fant jo ut selv at jeg hadde hyperinsulinisme i semptember, og legen sa at jeg antagelig kom til å utvikle diabetes før jeg runda tredve Det var såå nedtur, det.
Men til hans, og min store glede er nå insulinverdiene mine mer eller mindre normale
Husker hvordan det var før, blodsukkeret forsvant ned i sokkene etter tre-fire timer uten mat, og jeg ble tung i hue og kropp, og ganske bitch mot omgivelsene.
Hvordan er det med diabetes, medisiner og sånn, dersom det er det du har da, nå som du har gått lavkarbo?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 16:44   #14
Spungeworthy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 51
Innlegg: 48
Spungeworthy er på en erverdig vei

Sv: Kveldsmat

Nei, har ikke diabetes, men det er nok ikke langt unna...
Var hos lege flere ganger for å teste meg, men fikk aldri vite noe annet enn at jeg ikke hadde diabetes. Hadde dårlige perioder på 3-4 dager hvor blodsukkeret fløy opp og ned. Periodene kom 2-3 ganger i måneden trur jeg.
Var nok ikke så heldig med valget av lege, siden jeg verken fikk vite noe mer, eller noe som helst forslag til hvordan jeg skulle få det bedre. Har ikke vært hos lege på et par år nå, og kommer til å bytte fastlege før neste besøk.

Regner med at tilstanden min har ett eller annet navn, selv om jeg ikke har diabetes. Tipper jeg ville fått diagnosen diabetes etterhvert hvis jeg ikke hadde kutta ned på karber.

Er fortsatt ganske følsom overfor sukker og karber generelt. F.eks. kan det begynne å krible litt ekstra hvis jeg får i meg en kaffekopp for mye, og da pleier det å roe seg hvis jeg drikker litt vann. To glass vann pr. kopp kaffe er jo en bra regel, som en eller annen her inne foreslo.
Måtte dra hjem fra bryllupet til kompisen min fordi jeg hadde fått i meg for mye kaker og kaffe og følte meg helt utafor. Da er det litt kjipt å ikke vite hva som skjer, eller hva man kan gjøre for å unngå at det skjer...

Men etter at jeg oppdaga lavkarbo, og satte meg litt inn i hva forskjellige næringsstoffer gjør med kroppen, holder jeg jo dette i sjakk ved å spise riktig!

__________________
Spungeworthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 17:14   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kveldsmat

Tipper du har hyperinsulinisme (overproduksjon av insulin) eller hypoglykemi (noe av det samme, men det betyr pr def lavt blodsukker, men kommer av en tilstand som forårsakes av hyperinsulinisme, og blodsukkeret stiger veldig fort, og daler veldig fort).
Ikke alle leger tilkjennegir særlig den siste lidelsen, selv om den er reell, ofte medfødt eller et forstadie til diabetes.
I.f Atkins (som liksom er min guru), så antar han at tre fjerdedeler av pasientene hans hadde disse lidelsene...

Jeg fikk påvist det første, og det er jo helt tydelig hvor dårlig det er med store mengder karber for min del!!! Og din også, tydeligvis

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 17:19   #16
Spungeworthy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 51
Innlegg: 48
Spungeworthy er på en erverdig vei

Sv: Kveldsmat

Ja, kommer til å sjekke dette litt nærmere.
Visste at det måtte være en slags "lidelse", selv om den ikke heter diabetes.
Takk for bra info!
Hva slags tester gjennomgikk du forresten?
Bare vanlige blodtester?

__________________
Spungeworthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 18:19   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kveldsmat

Opprinnelig lagt inn av Spungeworthy, her.

Ja, kommer til å sjekke dette litt nærmere.
Visste at det måtte være en slags "lidelse", selv om den ikke heter diabetes.
Takk for bra info!
Hva slags tester gjennomgikk du forresten?
Bare vanlige blodtester?

Jada, bare en vanlig blodprøve.
Tok en rekke tester mens jeg først var hos legen før jeg skiftet kosthold.
Kolesterol (var lavt) blodtrykk (bittelitt over normalt, men ikke mye) blodsukker (som da var høyt nok til å påvise HI).
Alle mine verdier er normale nå Jeg har tilogmed kvittet meg med mirgene (som jo er en blodåresykdom -dårlig gjennomstrømning). Så jeg er veldig happy!
Håper du får deg en ålreit lege som kan sjekke alle de tinga som er viktige for deg.
Både HI, hypoglykemi og diabetes kan stagges med et karbohydratkontrollert kosthold.
Mange diabetikere har kuttet ut eller sluttet med medisiner etter å ha gjort det, og det er jo gode nyheter!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 02:40   #18
Quippini
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Hurdal
Alder: 58
Innlegg: 43
Quippini er på en erverdig vei

Sv: Kveldsmat

Kveldsmat er kanskje ok, men det er gjort undersøkelser (uten at jeg kan vise til andre kilder enn National Geographic channel, følg med så kommer det sikkert i reprise ) som viser at mennesker som gikk over til å jobbe nattskift faktisk la på seg uten å endre spisevaner - de bare spiste på en tid av døgnet da den biologiske klokken tilsa at man burde sovet.

__________________
quippini

BMI opp mot 23 -
her må det skjerping til!
Quippini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - og skjeler litt til blodtype... Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 12:49   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kveldsmat

Opprinnelig lagt inn av Spungeworthy, her.

Ja, kommer til å sjekke dette litt nærmere.
Visste at det måtte være en slags "lidelse", selv om den ikke heter diabetes.
Takk for bra info!
Hva slags tester gjennomgikk du forresten?
Bare vanlige blodtester?

Høres ut som du kan ha insulinresistens... Jeg har det, og kjenner meg veldig igjen i det du beskriver! Men er usikker på om det er det samme som photobscura beskriver.... Det er hvertfall steget før man får diabetes.
Søk på insulinresistens på google så får du opp endel om det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 15:13   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kveldsmat

Hyperinsulinisme og insulinresistens er såvidt jeg vet det samme; forhøyet insulinproduksjon.
Kroppen produserer for mye insulin, og fordi den ikke klarer å bruke det, så får kroppen beskjed om å produsere mer for å klare jobben. Dette øker i takt med overvekt. Og pang, en dag har man diabetes.

Det er som regel genetisk, men det er det ingen som helt vet.
Jeg har i alle fall ganske mange bakover i familien med diabetes.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 15:19   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kveldsmat

Om du tok sånn blodprøve, der du fikk tilført sukker, så skulle de se hvordan kroppen responderte i løpet av så og så mange timer?

Synes det er så skummelt med nåler, at jeg har hele opplevelsen litt i tåka.

Legen sa i alle fåll som så at "Du er i forstadiet til diabetes, du har nemlig hyperinsulinisme, det vil si at du er insulinresistent.
Du kommer til å få diebetes før du er tretti om du ikke tar noen grep".
Klar beskjed fårn si.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 15:22   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kveldsmat

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Om du tok sånn blodprøve, der du fikk tilført sukker, så skulle de se hvordan kroppen responderte i løpet av så og så mange timer?

Jeg har ikke tatt sånn test enda... Mulig jeg må det seinere. Men jeg var hos ei som var hormonekspert, og hun sa at det syntes på kroppsfasongen min + at hun tok en masse andre prøver. Og basert på det jeg forklarte sammen med at jeg har PCOS mente både hun og 2 andre leger (+ homeopat) at jeg har det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 15:27   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kveldsmat

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har ikke tatt sånn test enda... Mulig jeg må det seinere. Men jeg var hos ei som var hormonekspert, og hun sa at det syntes på kroppsfasongen min + at hun tok en masse andre prøver. Og basert på det jeg forklarte sammen med at jeg har PCOS mente både hun og 2 andre leger (+ homeopat) at jeg har det.

Det er jo ikke så veldig usannsynlig heller, Både Fedon og Atkins har jo påstått at sånn ca 70 prosent pluss minus av alle med et overvektsproblem har dette

For min del har det forklart enormt mye, og jeg har endelig hatt sjansen til å riste en del skam og skyld av skuldrene.
Det er ikke alt som er ens egen skyld. En del ting kan man bare rett og slett ikke noe for.
Men nå som vi er lavkarbere, så har vi jo en unik kunnskap om ting som kan redde oss ut av det!
Bare mine nåværende insulinnivåer vitner jo om det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 23:27   #24
Spungeworthy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 51
Innlegg: 48
Spungeworthy er på en erverdig vei

Sv: Kveldsmat

Opprinnelig lagt inn av Quippini, her.

Kveldsmat er kanskje ok, men det er gjort undersøkelser (uten at jeg kan vise til andre kilder enn National Geographic channel, følg med så kommer det sikkert i reprise ) som viser at mennesker som gikk over til å jobbe nattskift faktisk la på seg uten å endre spisevaner - de bare spiste på en tid av døgnet da den biologiske klokken tilsa at man burde sovet.

Ja, har jobba nattskift selv, og merka at kroppen ikke var så klar for mat egentlig.
Kunne gå veldig mange timer uten mat, sammenlignet med hva som hadde gått på dagtid. Kroppen er nok klar over hvilken tid på døgnet det er.
Så hvis man spiser som om det skulle vært dagtid, kan jeg godt tenke meg at det ikke er helt sunt..

__________________
Spungeworthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 07:19   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kveldsmat

Det var litt interresant.
Men sikkert også høyst individuellt. Moren min har jobbet nattskift i snart tretti år, og tror ikke det har påvirket henne stort.
Men det kan hende man kan tilpasse seg...
Nå vet jeg ikke om hun spiser mye på natta av den grunn. Mye stillesitting.
Kanskje verre for f.eks yrkessjåfører som kjører om natta, da man må være mer på allerten, og trenger energi for å holde seg våken.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva har du spist til kveldsmat i dag? mofe Frokost og kveldsmat 724 07-08-14 01:59
Ok Kveldsmat? Silk Frokost og kveldsmat 13 20-11-06 09:15
Kveldsmat elian Barns kosthold 10 12-11-04 18:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no