Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvordan reagerer dere på Karbohydrater?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-03-07, 09:02   #1
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Hvordan reagerer dere på Karbohydrater?

Jeg hadde en utskeielse igår, en planlagt sådan.

Jeg tenkte at nå skulle jeg "fylle opp lagrene, og få en kickstart igjen" så jeg spiste alt jeg tidligere elsket: brødskive med nugatti, brødskive med brunost og sukker, vaffler, ostesmørbrød, smågodt og frukt. jeg drakk mye melk og cola....

Var det verdt det?? N-E-I ! ! ! ! ! ! (forhåpentligvis på vektnedgangen fremover, men gårdagen vil jeg IKKE ha tilbake.....)

* magen formelig hovnet opp (sikkert mye psykisk,, men den ble da virkelg større!!!) Og den mageknipen, OMG.... (luft, luft, luuuuft.... )
* hodepine
* SLAAAAPP....
* TRØØØØTT.....
* økt puls (skikkelig ekkelt!!!)

Fy for F... sier jeg bare!!!! mye av dette husker jeg jo som endel av min hverdag FØR jeg startet med lavkarbo, men ikke så ekstremt... fikk nok en reaksjon ja!!

Jeg har rett og slett funnet et kosthold som kroppen min TÅLER, og jeg skal aldri mer tilbake på "kjøret", det er ikke verdt det!!!!

Fant forøvrig ut at når jeg blir gammel, trenger jeg ikke sovepiller i dosetten. Der trenger det bare å ligge en sukkerbit, for da kommer jeg til å sovne på et blunk!! hihi....

lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 11:24   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan reagerer dere på Karbohydrater?

Har bare hatt en liten utskeielse... Med 4 glass vin... Kroppen vart stressa, magen hørtes ut som et helikopter på nært hold... Skikkelig ubehagelig var det...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 11:30   #3
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan reagerer dere på Karbohydrater?

Jeg har hatt både korte og lengre utskeielser, og kroppen reagerer som du beskriver første dagen, men venner seg faretruende fort til å få karbohydrater igjen desverre...

Det værste for meg har vært at puls og blodtrykk stiger, kjenner hjertet banke og blodet bruse i ørene..

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 11:32   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan reagerer dere på Karbohydrater?

Jeg får også luft i mage, diare, trøtt, ukonsentrert, og jeg kan bli skikkelig sur siden blodsukret mitt hopper som en yoyo... hjelper litt med metformin, men jeg vet at det er bedre å unngå problemet ved å holde meg til lavkarbomat.... var sikkert en grunn til at jeg stort sett brukte lørdagskveldene mine på do da jeg var lita... (risengrynsgrøt, pizza, lørdagsgodt, potetgull, popcorn osv) var jo på det karbokjøret...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 02:33   #5
Quippini
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Hurdal
Alder: 58
Innlegg: 43
Quippini er på en erverdig vei

Sv: Hvordan reagerer dere på Karbohydrater?

Ved inntak av unormalt store mengder karber ser magen ut som en sperrebalong.
Like stille som en sådan er den dog så langt i fra...
Og dagen etter er det uhyggelig klare indikasjoner på hva det gjør med (les mot) fordøyelsen.

Så dager med utskeielser er rett og slett ikke morsomme!

__________________
quippini

BMI opp mot 23 -
her må det skjerping til!
Quippini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - og skjeler litt til blodtype... Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 12:59   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan reagerer dere på Karbohydrater?

Jeg hadde en skikkelig sprekk på søndag ... og da mener jeg skikkelig! Og i går følte jeg meg helt elendig, og fikk faktisk feber! Kroppen fikk så mye å gjøre med å "bekjempe" karbene at dan ikke orket å holde virus borte....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 14:07   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan reagerer dere på Karbohydrater?

Jeg blir også dårlig av for mye karber.

Men poenget med planlagte utskjeielser - hvis det er "spisedag" konseptet til eat du tenkte på, er at man skal spise karber som er noenlunde lavglykemiske.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 21:59   #8
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Hvordan reagerer dere på Karbohydrater?

Mye karbohydrater?...Luft!!!
I`ll say no more...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 23:27   #9
Dante
Medlem
 
Dante sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 277
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan reagerer dere på Karbohydrater?

Enkelt og greit, blir enda trøttere, får diare, vondt i magen, får et uendelig sug etter mer mat

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 23:40   #10
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Hvordan reagerer dere på Karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Dante, her.

Enkelt og greit, blir enda trøttere, får diare, vondt i magen, får et uendelig sug etter mer mat

Kjenner meg igjen, ja...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 23:45   #11
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan reagerer dere på Karbohydrater?

-Går på do MYE oftere enn før

-Sover lengre om morgenen (trøttere, mindre opplagt)

-Oppblåst

-Føler meg elendig

-går opp i vekt

-får litt hodepine

-dårligere humør

-får lyst på mer og mer og mer av samme maten.......

-vanskelig å omstille seg og spise sunt igjen

-tenker "enda en gang har jeg feilet"

-føler meg som en levende søppelbøtte som jeg selv putter søppel i, men likevel så greier jeg ikke å leve uten søppel......!?


Hmm....likevel klarer jeg ikke tanken på å leve uten alt dette som gjør meg sååå syk!! Du verden for en makt denne "maten" har over meg.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 23:46   #12
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan reagerer dere på Karbohydrater?

Hvis jeg fråtser skikkelig, så blir det noe vanvittig med gass..

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 09:50   #13
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan reagerer dere på Karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

-Går på do MYE oftere enn før

-Sover lengre om morgenen (trøttere, mindre opplagt)

-Oppblåst

-Føler meg elendig

-går opp i vekt

-får litt hodepine

-dårligere humør

-får lyst på mer og mer og mer av samme maten.......

-vanskelig å omstille seg og spise sunt igjen

-tenker "enda en gang har jeg feilet"

-føler meg som en levende søppelbøtte som jeg selv putter søppel i, men likevel så greier jeg ikke å leve uten søppel......!?


Hmm....likevel klarer jeg ikke tanken på å leve uten alt dette som gjør meg sååå syk!! Du verden for en makt denne "maten" har over meg.

Jepp....signerer denne....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 15:34   #14
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan reagerer dere på Karbohydrater?

Det her bvar en merkelig opplevelse!
Jeg har det på samme måte, men det fordi jeg har candidaallergi trodde jeg.. viste ikke at andre hadde det sånn.

I tillegg til plagene deres får jeg kløe i huden, utslett, leamus følelse i hele kroppen, beina min sovner veldig lett, og kroppen blir veldig annspendt.

Er det noen som kjenner seg igjen i det?

Og til deg som snakka om at kroppen blir vandt til karbo igjen.. blir det bedre om du bare begynner å spise karbo igjen, venner kroppen seg til det så du blir normal?

Setter pris på svar, og føler med dere alle. har det på samme måte

Lotusia

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 16:02   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan reagerer dere på Karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Lotusia, her.

Og til deg som snakka om at kroppen blir vandt til karbo igjen.. blir det bedre om du bare begynner å spise karbo igjen, venner kroppen seg til det så du blir normal?

Jeg tror ikke det. Min erfaring er at kroppen blir MER sensitiv for karbohydrater når man har holdt seg unna de (eller hvertfall de raske) en stund.

Men candida... det er vel så vidt jeg vet en omstridt "diagnose". Noen mener den finnes, andre mener det bare er oppfunnet for å tjene penger på diverse kost-tilskudd. Jeg for min del mener det er følsomhet for karbohydrater, noen av oss har mer det enn andre.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 23:00   #16
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan reagerer dere på Karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg tror ikke det. Min erfaring er at kroppen blir MER sensitiv for karbohydrater når man har holdt seg unna de (eller hvertfall de raske) en stund.

Men candida... det er vel så vidt jeg vet en omstridt "diagnose". Noen mener den finnes, andre mener det bare er oppfunnet for å tjene penger på diverse kost-tilskudd. Jeg for min del mener det er følsomhet for karbohydrater, noen av oss har mer det enn andre.

Det har jeg faktisk aldri tenkt på Carisma, men det var et veldig godt poeng... Jeg har prøvd ulike helsekostpiller mot candida, for jeg har hatt en del symptomer, men ingen av de jeg har tatt har virket... Nå har jeg en del intoleranser da, så det er lett å blande hvilke problemer som kommer av hva...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 00:07   #17
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan reagerer dere på Karbohydrater?

Candida - eller gjærsopp. Alle har litt av denne gjærsoppen i tarmen, men hvis man har ett kosthold med masse karbohydrater (mao. hvis man følger Statens Ernæringsråd, vektklubb.no osv.) så vil denne gjærsoppen vokse seg større og større. Dette er veldig ugunstig for vår helse.

Mye bedre å spise lavkarbo ja (og bli kvitt andre plagsomme problemer i tillegg) istedet for å bruke piller mot canida, som kanskje ikke hjelper heller. Uansett blir det å dekke over problemet. Mye bedre å gjøre noe med kjernen av problemet ja ved å spise sunn lavkarbo.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 00:09   #18
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan reagerer dere på Karbohydrater?

De pillene jeg tok, tok jeg mens jeg gikk på lavkarbo da... men som sagt så tror jeg det er mere intoleranser enn candida som plager magen min

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 08:31   #19
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan reagerer dere på Karbohydrater?

Candida allergi er ikke lett å bli kvitt! tror man burde kombinere kosthold og kostillskudd/piller. De eneste medisinene jeg tar er urtemedisiner, bare naturprodukter. Hjelper veldig bra. Om du ikke har prøvd Mycropryl, så gjør for all del det! Har hjulpet meg masse. viktig å få opp imunforsvaret også, så masse C vitaminer, bland annet.

Tror kostholdet mitt har blitt altfor begrensa. fikk en liten oppvåkning når jeg leste her inne. tror ikke det er lurt å ekskuldere for mye, det vil ikke føre til at du pluttselig tåler ting, men kanskje heller blir mer følsom. burde kanskje heller opparbeide en toleranse for ting som ikke er så veldig ille? Jeg spiste havregrøt og egg før, tror jeg skal begynne å prøve å spise det igjen, for det her begynner å bli latterlig... man skal jo leve, og ikke bare på piller!

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 08:49   #20
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Hvordan reagerer dere på Karbohydrater?

får luft i magen(forståelig da jeg har skeiet ut så har jeg proppet så mye som overhode mulig i meg) og så blir jeg doven men det er jo bevist at man blir av masse karbohydrater... spiser jeg bare noen poteter eller lignende merker jeg ikke noe

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan lager dere frokostpannekake/vafler? Iset Generell ernæringsdebatt 21 10-02-17 08:29
Hvordan går det med dere? HildePåSlankern Spis deg ned i vekt med Skaldeman 7 07-02-06 21:57
hvordan klarer dere det?? karlista Lavkarbo generelt 6 04-01-06 18:56
Hvor viktig er karbohydrater? caja Lavkarbo generelt 17 12-05-05 17:02
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no