Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

omega

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-04-06, 16:07   #1
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

omega

Hvor mye omega trenger kroppen hver dag?
Vet at det er 2-3 gram omega 3, men hva med omega 6 og 9?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-06, 21:50   #2
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: omega

jeg har lest at kroppen trenger omega 3, 6 og 9 i forhold 2:1:1.
og at 2:0,5:1

kanskje kan noen andre også svare på dette.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-06, 22:14   #3
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: omega

Skjønte ikke helt de siste tallene.

Fant akkurat forholdet 2:1:1 på Udos.
Her står det 4:1 http://www.vitomega.no/index.asp?sid...%20omega-9.htm

Innbiller meg at det står i boken til Fedon at mesteparten av fettet skal komme fra omega 9, da blir det isåfall enda et annet forhold.

Blir ikke klok på dette

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-06, 22:23   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: omega

Såvidt jeg husker er det viktigste at man har riktig forhold mellom omega 3 og 6. Omega 9 er "nøytral" i denne sammenheng. Og siden vi som regel får i oss mer enn nok omega 6 via maten (oljer etc), er det bare å pøse på med omega 3. Tror jeg.

Omega 9 får vi også i oss mye av hvis vi spiser olivenolje f eks. Så det er nok mest omega 3 man skal være obs på.

Correct me if I'm wrong

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 01-04-06, 22:25   #5
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: omega

det er veldig mange som mener mye forskjellig, men det jeg har lært på jobben ( jobber i helsekost) er at kroppen trenger mest omega 3, og litt mindre omega 6 enn omega 9.

eks. 2:0,5:1

men du må finne hva som funker for deg.
alle er forskjellige vet du

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oljer - kaldpresset, extra virgin og ikke extra med mer ElinGH Generell ernæringsdebatt 19 05-03-09 15:58
Omega 3 kapsler? Begod Kosttilskudd 4 14-01-05 14:13
Haster!!et spørsmål om omega 3-6-9 vend Atkins kosthold 6 03-10-04 19:08
Hvor kjøper dere Omega 3-6-9 ? Lullen Kosttilskudd 1 23-09-04 10:58
Hvilken olje?? dingpot Kosttilskudd 5 08-09-04 17:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no