Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Omega, igjen

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-07-06, 19:20   #1
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk
Question

Omega, igjen

Har nå begynt å ta alle kosttilskuddene som hører til ketolysekuren, men har ikke kjøpt omega enda. Er det noen forskjell på de ulike merkene, og om en tar de i kapselform eller flytende form? Er det nok med Omega 3 eller bør en også ta 6 og 9. Jeg spiser ikke noe særlig fisk, kan tilnøds spise litt hvit fisk som kveite, sei og hyse, men klarer ikke å få ned en bit med laks eller ørret. Har dette noe å si på hva slags omega tilskudd jeg velger.
Og til slutt, hvordan smaker Udos Choice? Som tran?


__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-07-06, 20:10   #2
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Omega, igjen

Du bør nok få i deg alle tre. Udos Choice har alle sammen og smaker faktisk ikke så verst, ganske gressaktig mot slutten når du når bunnfallet, og derfor veldig ok sammen med salat.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-07-06, 21:09   #3
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Omega, igjen

Greia er at vi får i oss et litt skjevt forhold mellom omega 6 og omega 3. Alle fiskeoljer, selolje, krillolje, planteoljer osv inneholder omega 6, selv om det bare heter "omega 3" på boksen. Udo's inneholder et forhold mellom disse fettsyrene som er ideelt hvis du ikke spiser noe annet i løpet av dagen. Men siden du trolig spiser en del omega 6 fra før er det bedre å kjøpe et produkt som inneholder mest mulig omega 3 i forhold til omega 6. Derfor anbefaler jeg heller selolje eller krillolje istedenfor Udo's. Mye billigere... og bedre. Kapsler eller flytende, samma greia.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 30-07-06, 22:26   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Omega, igjen

Både "Ultra Omega 3-6-9" og "Pikasol" (omega 3) er gode og i forhold til Udos, forholdsvis rimelige kosttilskudd. Uansett er omega 3 den viktigste

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 17:55   #5
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Omega, igjen

Hadde helt glemt denne tråden jeg!

Tusen takk for alle svar. Har nå vært på Helsekost og kjøpt Omega 3. Den hadde visst vunnet en test i TV2 hjelper deg (eller noe sånt). Så prøver med den først.


__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 20:21   #6
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Omega, igjen

Det ideelle forholdet er temmelig mellom 1:1 og 2:1 av w6:w3, altså en overvekt av w6, men vi tolererer andre forhold i nærheten rimelig bra. Udo er 1:2, altså en overvekt av w3! Dette veies greit opp for at de fleste spiser en del w6 men lite w3 i løpet av dagen. Selv har jeg tidligere gått på en lavfettsdiett og tatt w3-tilskudd (Udo, osv.) og faktisk fått w6-mangel! Så om Udo er eneste olje/fett du får i deg, er balansen feil i retning w3.

Konklusjonen for deg, som vel ikke er på lavfettsdiett og derfor har w6 i kosten, er at Udo er mer enn bra nok i w6:w3-balansen. Du burde dog få i deg noe marint animalskt w3 (EPA, DHA, DPA), siden det er trolig at skandinaviske kropper må jobbe en del for å omdanne linfrø-w3 (LNA) til disse tre formene. Se egne tråder jeg har startet angående de temaene, og bidra om du har funnet ut noe. Jeg er tross alt her for å lære om kosthold.

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 19:17   #7
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Omega, igjen

Og husk at Omega-3, med så mye annet, reduserer risikoen for å dø.

Dagbladet idag: Omega-3 reduserer hjertedød

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 21:28   #8
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Omega, igjen

Hmm... Jeg trodde risikoen for å dø var ganske konstant lik 1 jeg.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 21:44   #9
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Omega, igjen

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Hmm... Jeg trodde risikoen for å dø var ganske konstant lik 1 jeg.

Der tar du nok feil Jo lengre du klarer å leve med en god kropp, jo mer øker du sjansen for at du lever lengre nok til at teknologien kan gi deg "evig" liv. Det er ikke et spørsmål om det vil skje eller ei, men et spørsmål om tid.

Tiden går veldig fort, men ting skjer også veldig fort. Det er utrolig mye å oppleve i den tiden vi har, men sitter du å venter på noe godt, så har du allerede ventet for lenge.

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
På han igjen... Pianoman Lavkarbo generelt 5 25-07-05 23:22
Nå er det på an igjen magdalena Induksjonen 0 30-04-04 21:12
Nå begynner jeg på Atkins intro igjen! donjuanwannabe Atkins kosthold 11 03-03-04 12:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no