Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Back in style!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-11, 22:26   #76
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Back in style!

Lurer på en ting, vet vi kan ha ekte meierismør, men hvorfor bør jeg ikke spise soft flora feks?
Ser at den er mindre karber i det, men vet allikevel at jeg ikke bør ha det, men husker ikke hvorfor

Jeg liker ikke det andre smøret til egg, men liker soft flora, så er derfor jeg spør Håper noen av dere kan hjelpe meg

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 14:30   #77
kjersti83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bodø
Innlegg: 19
kjersti83 er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Ja, da får jeg hive meg rundt å joine gruppa her etter anbefaling av IKJ Er kommet godt inn i lavkarbo livsstilen, men må innrømme at jeg spiser litt av det jeg vil på lørdager.. så i går ble det sjokolade og litt potetgull.. I dag er man tilbake på lavkarbo, og squashlasagne står nå å stekes i ovnen Er bedt på kaker og kaffe i ettermiddag hos naboen, men takket fint nei til det, selv om jeg er en skikkelig kakemons.. *stolt*
IKJ, flott at du startet denne tråden. Greit å ha ei venninne her inne, og i tillegg bli kjent med andre som er i samme situasjon som meg Noen andre som ammer her inne forresten?

__________________
skal ned 20 kg..
kjersti83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 14:43   #78
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Back in style!

Velkommen

Minste min, er nå 2 år, så jeg er ferdig med å amme, men ikke ferdig med å få bort gravid kilo`ene, så skal ned 20, 4 kg, nesten som deg. Kjekt at det er flere i samme båt her, men var ikke så mye liv her enda, håper det kommer seg etterhvert som flere joiner, jeg syns det er veldig kjekt at det er liv her, da jeg trenger motivasjon/inspirasjon fra andre, så håper det kommer seg

Er innom hver dag

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 18:11   #79
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Hei. Jeg ammer enda. Sønnen min er 8 mnd, så ammer ikke like mye som før, men var litt redd for å komme i ketose for det. jeg spurte her inne og fikk beskjed om at giftstoffene som skilles ut ikke er farlige for barnet, så da gjør jeg det :-)

Men er det noen av dere som vet om man kan spise alle slags atkins barer? Sist spiste jeg det ofte, de som er i butikkene her, og påvirket ikke noe av ketosen, men nå vil jeg bestille andre smaker. Er de ok de og?

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 20:18   #80
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Heia Kjersti! Så arti at du blir med! Foreslo forledendag at vi tar et lite opplegg her på tråden med at vi legger sammen alle veietall og alle måletall hver søndag, så ser vi hvor mye vi minsker tilsammen La sammen tallene hittil, og fant ut at vi som har målt 1 uke har mistet 6,5 kg allerede, altså 13 pakker meierismør!! jeg foreslår at vi starter på ordentlig i morgen (altså mandag). Så tar vi en opptelling neste søndag over alle som legger inn tall i løpet av uka (bruk veie/måle-tråden)

Dette blir spennende!!!
The race is on!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:24   #81
kjersti83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bodø
Innlegg: 19
kjersti83 er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

[quote=Elinee;1215795]Hei. Jeg ammer enda. Sønnen min er 8 mnd, så ammer ikke like mye som før, men var litt redd for å komme i ketose for det. jeg spurte her inne og fikk beskjed om at giftstoffene som skilles ut ikke er farlige for barnet, så da gjør jeg det :-)

ok.. min kar er bare 3 mnd, og merket da jeg var veldig lav på karbo så ble han urolig og melka forsvant nesten helt.. så jeg måtte øke karbs inntaket igjen.. ligger nå mellom 50og 100.. blir ikke helt den store vektnedgangen, men litt blir det da
Har også undersøkt, og lest forskning, og der sto det at man IKKE skulle i ketose under amming pga giftstoffene.. hmm.. dumt at man får vite to forskjellige ting da..

__________________
skal ned 20 kg..
kjersti83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:25   #82
kjersti83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bodø
Innlegg: 19
kjersti83 er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Heia Kjersti! Så arti at du blir med! Foreslo forledendag at vi tar et lite opplegg her på tråden med at vi legger sammen alle veietall og alle måletall hver søndag, så ser vi hvor mye vi minsker tilsammen La sammen tallene hittil, og fant ut at vi som har målt 1 uke har mistet 6,5 kg allerede, altså 13 pakker meierismør!! jeg foreslår at vi starter på ordentlig i morgen (altså mandag). Så tar vi en opptelling neste søndag over alle som legger inn tall i løpet av uka (bruk veie/måle-tråden)

Dette blir spennende!!!
The race is on!

Hei Ida
Ja, måtte jo joine her siden du sa d :P Skal ta en måledag i morgen.. vekta har jeg ikke vært på, og blir nok ikke å gå på den heller.. forholder meg heller til cm
Kjempebra jobba av alle da

__________________
skal ned 20 kg..
kjersti83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:35   #83
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Hei, da er jeg endelig tilbake. trengte litt tid, men men
Ønsker alle en fin uke

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:40   #84
Kiro
Medlem
 
Kiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 32
Innlegg: 372
Kiro er ny på veien

Sv: Back in style!

Jeg håper det er plass til meg her også.

Jeg gikk ned 33 kg fra august i fjor til juni i år ved hjelp av lavkarbo, men så kom sommeren... og jeg gikk opp igjen 5-6 kg, som jeg enda sliter med å bli kvitt. Jeg prøver, og prøver, men har store problemer med å holde motivasjonen oppe, samtidig som jeg i løpet av den siste perioden har utviklet et enormt søtsug.

Så i morges sa jeg til meg selv at nok var nok, og begynte umiddelbart på en innstramming. Målet mitt er hovedsaklig å komme ned igjen til der jeg var før sommeren.

__________________

Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:42   #85
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Ja, det blir spennende å se hvor mange meter vi mister tilsammen når jula nærmer seg
Man trenger jo heller ikke å oppgi alle tallene, hvis det blir for personlig, det holder i massevis å skrive inn summen Jeg skal måle og veie i morgen tidlig (når kroppen har våknet skikkelig) så legger jeg det inn på måle/veie-tråden vår som et slags eksempel på hvordan vi skriver det inn. Hvis alle gjør det likt, blir det lettere å regne det ut når søndag kommer

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:48   #86
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Her er det plass til maaaange! Kjør på kiro!

Lykke til Nisse!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:56   #87
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Back in style!

Ja, da var jeg også tilbake. Jeg brukte ketolysekosthold i noen år, men virkelig sving på vektreduksjon fikk jeg ikke før jeg gikk på eurodiett som jeg var avsluttet for ca. ett år siden. Har forsøkt et kosthold med relativt lavkabo, uten å være i ketose. Etter 1 år med dette har vekten gått opp med ca. 5 kilo, noe som er utrolig irriterende. For egentlig synes jeg at jeg har vært ganske flink. Eurodietten var ganske hard, så jeg er ikke helt klar for den, iallefall ikke ennå. Satser på ketolyse først iallefall. Etter 2 dager og intens hodepine er nå stiksen rosa. De kiloene som er kommet på skal av igjen.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 08:57   #88
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Da er racet vårt i gang på måle/veie-tråden!
Jeg oppfordrer alle til å legge inn tallene sine der denne uken!
Også satser vi på å kjøre dette hver uke helt til jul i første omgang

Lykke til folkens!!!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 10:07   #89
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Hope: kjempebra resultat!!! Imponerene


Racet hittil:
(på opplysninger av 2 personer, kun hittil i dag på veie/måle-tråden)
-7,2 kg
-52 cm

Gleder meg til flere mål tikker inn

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 10:22   #90
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Back in style!

Jeg er imponert over deg 39 cm Knallbra! og kiloer i tillegg Blir spennende å se hvor mye det blir frem mot jul

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:01   #91
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Ja, ikke sant! Dette blir kjempeartig! Da må vi bare holde ut her, og ikke hoppe av igjen, som vi har gjort før! (streng pekefinger!) nå skal vi vise oss selv hvor lett dette er, og ikke gi opp

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:06   #92
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Ja, ikke sant! Dette blir kjempeartig! Da må vi bare holde ut her, og ikke hoppe av igjen, som vi har gjort før! (streng pekefinger!) nå skal vi vise oss selv hvor lett dette er, og ikke gi opp

Det er sant, håper vi er flinke å motivere hverandre etterhvert som utfordringene dukker opp, jeg falt av sist når jeg gikk opp og ned rundt samme kiloet i flere uker, å gruer meg til det kommer, for da blir jeg lett frustrert... Så jeg trenger motivasjon da tipper jeg :P

Så håper vie r flinke å være her, å får bra aktivitet her, så vi klarer å komme oss i mål alle som en denne gangen Vi skal klare det denne gangen!!!

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:22   #93
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Fordelen denne gangen, er at vi vet at det kommer perioder med lite eller ingen nedgang, og vi vet hvordan vi taklet det sist, og vi vet at det kommer til å løsne! Og når det løsner, kan det løsne skikkelig også! På den måten er vi bedre rustet mentalt når det skjer

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:27   #94
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Fordelen denne gangen, er at vi vet at det kommer perioder med lite eller ingen nedgang, og vi vet hvordan vi taklet det sist, og vi vet at det kommer til å løsne! Og når det løsner, kan det løsne skikkelig også! På den måten er vi bedre rustet mentalt når det skjer


Nettopp det jeg er innstilt på nå, Jeg VIL i mål

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:48   #95
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Kan jeg få slenge meg med her??

Starta på januar i år.. og gikk ned 10 kg på 8 uka har vært på av med lavkarbo.. så har vært opp noen kg, og ned noen ( på det meste totalt ned 12 kg siden jan) og så opp igjen..Så da er Jeg her igjen da!

Siste innspurt fram til jul og nyttår!!!!

Starta på i dag

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 12:38   #96
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Supert! Husker deg fra januar

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 13:32   #97
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Lurer på en ting, vet vi kan ha ekte meierismør, men hvorfor bør jeg ikke spise soft flora feks?
Ser at den er mindre karber i det, men vet allikevel at jeg ikke bør ha det, men husker ikke hvorfor

Soft flora er margarin og er syntetisk fremstilt. Smør er naturlig. Kroppen er lagd for å bruke naturlige fettsyrer.

Den her er veldig forklarende, og motiverende!

------------
Jeg har oppdatert ukas vektmål.
Skulle gjerne ønsket stillstand... menmen, får si meg fornøyd med 'bare' et halvt kilo opp. Har nemlig mensen, samt at jeg har vært på venninnehelg. Klarte ikke begrense meg på snacks og godis der slik jeg hadde tenkt. Så da er jeg glad for at tallet i dag ikke var verre.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 15:38   #98
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Det er nok bare vann du har i kroppen, så det er nok borte snart

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 22:25   #99
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Back in style!

Hei. Jeg er med enda, men er fortsatt syk. Det ble lungebetennelse på meg så jeg har det ikke så bra nå, og derfor klarer jeg heller ikke å kjøre strengt på kostholdet. Klarer ikke å spise så mye så da er det bedre med høykarbomat enn ingenting, selv om jeg egentlig ikke liker akkurat det når jeg hadde kommet så godt igang. Men men, sånn er det nå bare akkurat nå.

Så på grunn av dette ble det bare 200 gram i nedgang i forrige uke da jeg veide meg på fredag. Tydelig at kroppen holder på alt den får, og det vil vel ikke bli så mye bedre denne uka heller om jeg ikke friskner til da. Pencilinen har endelig begynt å funke etter å ha holdt på siden onsdag med den. Har sovet utrolig dårlig nå i 1 1/2 uke så det tærer kjenner jeg. Og magen har det slett ikke bra pga all hostingen og medisinen som er blitt brukt. Men får ikke gjort så mye med det da så får bare ta tiden til hjelp og komme sterkere tilbake når kroppen klarer å være med på det igjen

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 22:34   #100
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

God bedring Beate

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Chili Texas style Photobscura Middag 194 16-01-20 20:56
Farmors pølsegryte – Lavkarbo style! Trulten Middag 4 19-10-10 18:01
I'm back leyla73 Lavkarbo generelt 0 25-08-09 10:44
Fylte paprika Skaldeman/lavkarbo-style magan Middag 10 21-06-09 21:27
New York Style cheesecake paprika Kake/dessert og snacks 2 23-04-06 17:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no