Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Min fine hud

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-09, 21:55   #1
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Min fine hud

Jeg har siden jeg var en 7-8 år gammel hatt kviser. Jeg har ikke hatt store problemer med hele trynet fullt av røde blingser med en gul klatt inni. Disse har det vært en og annen av, det er vel heller mer at jeg har hatt generelt uren hud, nupper og svarte ormer.

De siste ti årene har jeg hatt lite kviser generelt, men uren hud og svarte ormer har hengt i. Etter at jeg oppdaget at jeg var iferd med å få linjer i trynet har jeg hatt panikk og pleid huden etter alle verdens regler .

I dag sa imidlertidig min mor at jeg har fått så fin hud. Spørsmålet er; Tror dere at det skyldes kostholdet eller min pleie av huden?

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 22:09   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Min fine hud

Begge deler
Jeg steller huden mye og huden er ikke så verst, men kvisene blir borte med riktig kosthold Hudpleie tar hudormer.
Grattis med flott hud

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 22:43   #3
Luna*
Seniormedlem
 
Luna* sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 48
Innlegg: 703
Luna* er en juvelLuna* er en juvelLuna* er en juvel

Sv: Min fine hud

Jeg tror og begge deler.
Har vært en del plaget selv, både med kviser og hudormer, men dette har absolutt
blitt bedre etter jeg startet på lavkarbo

__________________
Påskeutfordring:


Luna* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 00:03   #4
Emmie
Medlem
 
Emmie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 52
Emmie er på en erverdig vei

Sv: Min fine hud

Opprinnelig lagt inn av Luna*, her.

Jeg tror og begge deler.
Har vært en del plaget selv, både med kviser og hudormer, men dette har absolutt
blitt bedre etter jeg startet på lavkarbo

Gleder meg veldig å lese dette , for jeg med har alltid vært mye plaget med uren hud , kviser og hudormer ! Hadde vært så deilig å endelig få huden frisk og fin igjen !

Hillelille+ dere andre : Hvilke hudpleie produkter bruker dere -hva er anbefalt for uren hud med hudormer ?

Emmie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/prøver meg frem..... Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 08:57   #5
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Min fine hud

Opprinnelig lagt inn av Emmie, her.

Hillelille+ dere andre : Hvilke hudpleie produkter bruker dere -hva er anbefalt for uren hud med hudormer ?

Kommer an på hvilken hudtype du har. Nå er det jo sånn da, at man får det man betaler for, og salongprodukter ER mye bedre enn de som koster en tier på nille, men til gjengjeld varer de mye lengre.

Jeg har en kombinasjonshud av tørr og fet hud. Jeg bruker 3 in 1 fra Garnier. Det er en skrubb som kan brukes daglig som vask i vått ansikt. 2-3ganger i uken som skrubb og 1 dag i uken som maske. Den er fantastisk for meg. Tar de fleste ormene med en gang og jevner ut huden.

Den inneholder leire, hvilket er bra for min hud.

Jeg bruker en fuktighetskrem som heter active moist fra Dermologica, og øyekrem som heter smart aging fra Dermologica. Jeg pleier også å smøre på vitamin E-krem noen ganger. Vitamin E forhindrer frie radikaler som fremmer aldring.

I tillegg bruker jeg alltid og uten unntak solkrem i sommermånedene, selv om det ikke er sol ute. Solkrem er en god fuktighetskilde.

Dessuten spanderer jeg på meg en hudpleietime minst annenhver måned sånn at man virkelig får renset opp.

Og til sist så bruker jeg kun mineralsminke. Man kan bestille gratis kit fra everydayminerals.com for å sjekke hvordan huden passer til slik sminke, før man faktisk kjøper flere.

Det viktigste er dog at man smører seg, og at man IKKE tar rådene de kommer med om å gjøre det max 3 minutter etter man kommer ut av dusjen for å kapsle inn mest mulig fuktighet. For mye rent vann i huden skaper ett kalklag.

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 11:40   #6
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Min fine hud

karbo generelt gir meg fet hud og mer fett i porene. Feks brød gir fet og "tørr" hud, porebetennelser og div.

Selvsagt har kostholdet noe å si.

At karbo gir fett i huden sier meg bare hvorda karbokost danner og omdannes til fett over alt i kroppen.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 12:00   #7
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Min fine hud

Hmmm......så heldige dere er da! Jeg har fått fetere hud etter jeg begynte på lavkarbo....og tørt hår! Men det kan hende dette bare er tilfeldig, kan jo være andre årsaker også

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 12:06   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Min fine hud

Opprinnelig lagt inn av matitt, her.

Hmmm......så heldige dere er da! Jeg har fått fetere hud etter jeg begynte på lavkarbo....og tørt hår! Men det kan hende dette bare er tilfeldig, kan jo være andre årsaker også

Det kan være i en overgang.
Jeg spiste generell lavkarbo i flere måneder uten at noe spesielt skjedde, men da jeg la om til ketogen kost fikk jeg masse kviser! Masse for meg i hvert fall som har vært velsignet med plettfri porselsenshud hele livet ... Men det gikk over etter et par uker, og jeg skjønte jo i ettertid at det handla om en utrensning. Jeg hadde noen andre litt nasty forbigående effekter også ... Kanskje det bare tar litt lenger tid for deg?

Men! Jeg merker også en smule negativ virkning på huden om jeg ikke drikker nok vann, og om jeg spiser for mye meieriprodukter.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 13:52   #9
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Min fine hud

Merk at huden min er mykere og finere, spes på utsatte steder som føtter, hender, albuer, etc. Men den reagerer raskere på maten jeg spiser, sier ifra mye før. Så før "tålte" jeg mye mer liksom

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 21:01   #10
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Min fine hud

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det kan være i en overgang.
Jeg spiste generell lavkarbo i flere måneder uten at noe spesielt skjedde, men da jeg la om til ketogen kost fikk jeg masse kviser! Masse for meg i hvert fall som har vært velsignet med plettfri porselsenshud hele livet ... Men det gikk over etter et par uker, og jeg skjønte jo i ettertid at det handla om en utrensning. Jeg hadde noen andre litt nasty forbigående effekter også ... Kanskje det bare tar litt lenger tid for deg?

Men! Jeg merker også en smule negativ virkning på huden om jeg ikke drikker nok vann, og om jeg spiser for mye meieriprodukter.

Ja, får håpe det går over! Har jo ikke holdt på sååå lenge enda

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fine brødpinner Gerd Bakst 26 30-11-11 09:55
Sånne fine grafer Photobscura Generell diskusjon 4 28-04-08 21:32
Creme fine?? Tiril77 Lavkarbo generelt 8 27-01-05 11:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no