Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

August-startere 2011

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-11, 16:11   #126
LGT
Juniormedlem
 
LGT sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 42
LGT er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hei alle sammen! Jeg er ny på forumet, og også ny i vektnedgangsprosjekter, inkludert lavkarbo. Genialt med et slikt forum hvor man kan støtte og oppmuntre hverandre, samt søke svar på ting man lurer på.

Jeg er 38 år, og har planer om å gå ned 7 kilo til jul. Har spist lavkarbo siden fredag 11.08.11, men er usikker på om jeg spiser riktig. Foreløpig ingen planer om et altfor strengt regime, men vil jo at vekten skal gå nedover! Så om den skulle stå bom stille, så får jeg heller endre kostholdet underveis.

Jeg spiser om lag tre-fire små skiver med lavkarbo brød/knekkebrød om dagen. Er dette ok? Videre lurer jeg på om dere kan svare meg på hvor uheldig det er med en frukt om dagen? Jeg er helt tussete etter frukt, og den hjelper meg til å unngå søtsaker. Og så er det greit å hive i seg et eple eller en banan når sulten kommer på når man sitter i bilen el. (jeg kjører MYE i jobben min hver dag!)

Og et stort ( om mulig noe tåpelig....) spørsmål til slutt.....; Går man ned i vekt på lavkarbodiett, eller MÅ man på Ketolysekur for at kiloene renner av?

Gleder meg til å følge dere alle her inne fremover! Dette klarer vi!!!

__________________
Oppstart operasjon vekttap: 06.08.2015. Mål: Veie 63 kg ved utgangen av 2015



LGT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 20:33   #127
Pippi Langstrømpe
Nytt Medlem
 
Pippi Langstrømpe sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1
Pippi Langstrømpe er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hjelp! Jeg trenger noen råd og motivasjon til å fortsette!!

jeg startet også på ketolyse 1. august. Den første uka gikk jeg ned 2 kilo (sikkert mest vann), men nå har jeg gått opp igjen 2 kilo. Jeg lurer på om jeg gjør noe feil. Jeg har utslag på stiks hver kveld, men merker ikke så mye til andre ketose-symptomer.

Hvor mye spiser dere???? Hvor mange kalorier ca. ligger dere på??? Jeg vet at man ikke skal telle kalorier, men jeg føler at jeg spiser mye.

Jeg har ligget på det kroppen min visstnok skal forbrenne og litt til (2100-2500 kcal). Har lagt det inn på diett.no noen av dagene. Karbo = 10-20 gram.

Pippi Langstrømpe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 21:26   #128
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: August-startere 2011

Du skal ikke bry deg om kalorier. Du skal spise proteiner og fett, og bitte litt karbohydrater som du helst bare skal få fra grønnsaker.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 21:37   #129
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

I morgen er det veiedag igjen. Håper det går rette veien. Jeg synes det er litt vanskelig å få spist nok. Har aldri vært glad i matlaging og det er sikkert derfor jeg synes det er så vanskelig å planlegge måltidene også. I morgen begynner hverdagen igjen så smått, med barnehage, skole og jobb, og da må jeg få brukt litt tid på å sette opp en ukesmeny, sånn at jeg vet hva jeg skal spise til enhver tid.

Men først- veiedag i morgen, altså.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 23:37   #130
Evabeate
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 4
Evabeate er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Heisann, håper dere har plass til enda en august-starter! Jeg begynte på Ketolyse 1. august og synes foreløpig det går bra. Er en meget erfaren slanker (dessverre), har jojo-slanket meg i alle år, og naturligvis blitt fetere for hver gang... 1. januar i 2010 begynte jeg på nok en gang, og har faktist holdt ut helt til nå. Har slanket meg ved å telle kalorier og trene, fra 114 kg til 83 kg (er 170 cm høy). Men å komme seg under 83 har vist seg å være utrolig vanskelig, har holdt meg rundt den vekten i et halvt år nå. Så da er tiden inne for å prøve lavkarbo for alvor, har for lenge siden kuttet brød og poteter og ris, men har hatt "fett-skrekk". Slutt på det nå, her går meierismør og fløte ned på høykant! Så nå håper jeg å ta knekken på de siste kiloene som står mellom meg og målet mitt på 67 kg...

__________________


Evabeate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 00:11   #131
Alice84
Nytt Medlem
 
Alice84 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 8
Alice84 er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hei!

Er det andre som er tørste? På torsdag drakk eg 2L (!) vatn på jobb, og gjekk konstant med vasstankar i hovudet!

Har folk andre bivirkningar? Eg er apatisk, ikkje sur men likegyldig. Sliten og sur i låra berre av å gå opp to etg på jobb.. det er litt slitsomt.

Men eg har gått på fyrste smellen... så ny start i morgon. Pluss at det er veiedag atpå til. Ulp.

Stå på folkens..!!

__________________


Alice84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketoloyse Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 07:34   #132
LGT
Juniormedlem
 
LGT sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 42
LGT er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Oi, jeg oppdager nå at dette er en Ketolysekurtråd! Jeg går på lavkarbodiett selv, så da må jeg vel finne meg en annen tråd...... Lykke til alle i hop!

__________________
Oppstart operasjon vekttap: 06.08.2015. Mål: Veie 63 kg ved utgangen av 2015



LGT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 08:24   #133
thomis
Juniormedlem
 
thomis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Drammen
Innlegg: 24
thomis er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

ach! gått på ketolysekuren 1 uke nå og sliter med å få inn følgende matvarer: egg og bacon. spesielt om morgenen, blir kvalm og greier. er det noen som har samme issues eller er jeg alene om dette...?

prøver meg med litt eggemelk også om morgenen og det går bedre.

__________________



Startet tirsdag 9. august 2011
thomis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren - deretter har jeg ikke tatt stilling til videre vei... Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 08:44   #134
Leona.
Juniormedlem
 
Leona. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 40
Leona. er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Har dere plass til en til?
Jeg startet onsdag 10.august og har i følge dagens vekt tatt av 2.8 kg!

__________________
Leona. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 09:19   #135
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Juhuu!! 1,3 kg ned denne uken. Gjett om jeg er glad!!


Uke 1: -1,9 kg (totalt -1,9 kg) 19,3 kg igjen
Uke 2: -1.3 kg (totalt - 3,2 kg) 18,0 kg igjen


Jeg regner ikke med at vektnedgangen fortsetter med samme hastighet, men det er veldig motiverende og .. nå er det bare 3 kg igjen til jeg skal unne meg en aldri så liten premie. *gleder-meg*


Hvordan har det gått med dere andre?

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 09:22   #136
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av LGT, her.

Oi, jeg oppdager nå at dette er en Ketolysekurtråd! Jeg går på lavkarbodiett selv, så da må jeg vel finne meg en annen tråd...... Lykke til alle i hop!



Jeg vil gjerne at du er her. Diett er diett, og vi kan alle hjelpe hverandre med motivasjon uansett hvilken kur eller plan vi benytter oss av. Så.. bli gjerne her!!!

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 09:24   #137
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av thomis, her.

ach! gått på ketolysekuren 1 uke nå og sliter med å få inn følgende matvarer: egg og bacon. spesielt om morgenen, blir kvalm og greier. er det noen som har samme issues eller er jeg alene om dette...?

prøver meg med litt eggemelk også om morgenen og det går bedre.

Jeg spiser ikke bacon om morgenen. For det første blir det FOR mett og heftig for meg, og for det andre har jeg rett og slett ikke råd til å spise bacon hver dag. Jeg spiser som regel to egg stekt i smør, og det er mer enn nok for meg. Vektnedgangen jeg har hatt sålangt viser jo også at dette er OK for meg.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 09:27   #138
sjuggerpløm
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 75
sjuggerpløm er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Ja ja ja... helgen har vært en katastrofe matmessig, men den var planlagt katastrofe, så det får gå. Håper det er mest vann det jeg har sett på vekta i dag.
Vel - ny frisk i dag, og nå er det ikke festligheter i overskuelig fremtid, så får satse på at det går bra.

Jeg spiser lite egg og bacon. Lager meg heller en omelett av 3 egg, med en neve revet ost i. Du kan jo ha i nært sagt hva du vil så lenge det er lite karbo. Skinke, pepperoni, div. ost, osv.
Det blir jeg akkurat like mett av. Bruker ikke vann i, men en ss smør i panna som jeg rører inn i eggemassen.

__________________







sjuggerpløm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseish Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 09:59   #139
AnneS
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 4
AnneS er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Ikke gått opp og ikke gått ned - fremdeles minus 2 kg totalt på tre uker. Synes det er litt lite... Og jeg har vært i ketose hele tiden, bortsett fra denne helgen.

Har vært i bryllup i helgen, og der ble det et kakestykke på meg.
I tillegg til at jeg spiste 2 tortillas på fredagen... Uff og uff!

Men ny dag og nye muligheter!

Bacon liker jeg rett og slett ikke! Frokosten består gjerne at et lavkarboknekkebrød med Jarlsberg eller 2 kokte egg med skinke og majones. Det metter godt, og jeg er faktisk mye mindre sulten før lunsj nå enn da jeg spiste 2 brødskriver på vei ut døra.

__________________


AnneS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 10:33   #140
wahaj
Medlem
 
wahaj sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 35
Innlegg: 136
wahaj er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Endelig er dagen her! Har gledet meg veldig nå.
Ligger fortsatt i senga (mannen har fri fra jobb, så jeg fikk sove lenge), så jeg har ikke begynt på dagens mat enda.
Blir nok kun en proteinshake, kjenner jeg meg rett.
Middag i dag blir ovnsbakt laksefilet med løk, paprika, smør og rømme + brokkoli, og jeg gleder meg. Beste fiskematen jeg kan få iallfall.

Har ikke veid meg i dag, har veiedager på fredag, men jeg veide 80.9kg på fredag iallfall (gått ned 5kg siden 8.juli).

Jeg jogger og trener styrke ved siden av, så jeg trener ca hver dag (inkl sykkelturer innimellom), så blir spennende å se om jeg får til styrken når jeg begynner på ketolyse nå.

wahaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 11:45   #141
Gerrard
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 53
Innlegg: 68
Gerrard er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Starter igjen idag....

__________________
03.09.2012




Gerrard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 12:05   #142
Evabeate
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 4
Evabeate er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Veiedag, og kan melde om nedgang 1,3 kg ned denne uka, tilsammen 4 kg på disse fjorten dagene, det er en god start! Og så veier jeg for første gang på 1000 år UNDER 80 kg!!!!!!!! Tenk det, JEG veier 79 kg!!! Smilet er for en gangs skyld bredere enn baken...

__________________


Evabeate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 12:14   #143
Evabeate
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 4
Evabeate er på en erverdig vei
Cool

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av thomis, her.

ach! gått på ketolysekuren 1 uke nå og sliter med å få inn følgende matvarer: egg og bacon. spesielt om morgenen, blir kvalm og greier. er det noen som har samme issues eller er jeg alene om dette...?

prøver meg med litt eggemelk også om morgenen og det går bedre.

Første uka var jeg også kvalm og uvel av og til, det kom og gikk. Men litt ut i uke 2 ga det seg. Tips hvis du tar vitamintilskudd: Ikke ta dem om morgenen, vent til utpå dagen. De kan gi kvalme hvis du tar dem på tom mage (learned it the hard way... )

__________________


Evabeate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 12:19   #144
Evabeate
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 4
Evabeate er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av Alice84, her.

Hei!

Er det andre som er tørste? På torsdag drakk eg 2L (!) vatn på jobb, og gjekk konstant med vasstankar i hovudet!

Har folk andre bivirkningar? Eg er apatisk, ikkje sur men likegyldig. Sliten og sur i låra berre av å gå opp to etg på jobb.. det er litt slitsomt.

Tørst? JA! Prøver å drikke jevnt hele dagen, så går det bra. Slitne og sure lår høres også kjent ut, av og til føler jeg meg helt matt, mens andre dager kan jeg yte masse! Stabiliserer seg forhåpentligvis etterhvert.

__________________


Evabeate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 17:08   #145
LGT
Juniormedlem
 
LGT sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 42
LGT er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av Vatti, her.

Jeg vil gjerne at du er her. Diett er diett, og vi kan alle hjelpe hverandre med motivasjon uansett hvilken kur eller plan vi benytter oss av. Så.. bli gjerne her!!!

For en hyggelig melding, Vatti! Tusen takk for det! Da henger jeg rundt her og deler mine erfaringer, opp- og nedturer med dere andre!

Er bare på 4.dagen, men måtte snike meg en tur på vekten i morges.....Og jeg var GÅTT OPP et halvt kilo!!! Andre som har erfart dette? Mannen min har tilsvarende gått NED 2 kilo......Vi har spist akkurat det samme, dog jeg selvsagt i mindre prosjoner. Hm...

__________________
Oppstart operasjon vekttap: 06.08.2015. Mål: Veie 63 kg ved utgangen av 2015



LGT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 19:40   #146
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

God kveld alle sammen
Er så morro og inspirerende å følge dere. Har vel egentlig ikke no nytt å melde, da veiedagen ikke er før til torsdag, men pytt pytt:P Kjekt å skravle litt også!
Ser det er flere her som sliter med både den fysiske overgangen og med å være tørst, og jeg kjenner meg så godt igjen fra forrige gang jeg spiste ketogent, men ikke denne gangen... Er nesten litt guffent. Merker absolutt ingen ubehag, bare at jeg er pittelitt tung i beina (...les: melkesyre av å gå opp trapper etc...) Nesten som om jeg ikke er i ketose, men stiksa sier jo det, så da stoler jeg på det!
Ellers må jeg jo si jeg syns det går veldig fint. Lager masse god mat og spiser både variert og godt.
Hva spiser dere om dagen? Ser noen her sliter med frokost, her går det i egg og bacon eller middagsrester. Så noen skrev på en annen tråd her at de spiste gresk youghurt med nøtter, bringebør og kanel til frokost... Det hørtes skikkelig godt ut. Må nok teste ut det
Ellers får dere stå på videre og ha en fortsatt god kveld
Velkommen til alle dere nye her! Kjempekoselig at vi har blitt så mange!!

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 20:46   #147
wahaj
Medlem
 
wahaj sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 35
Innlegg: 136
wahaj er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av LGT, her.

For en hyggelig melding, Vatti! Tusen takk for det! Da henger jeg rundt her og deler mine erfaringer, opp- og nedturer med dere andre!

Er bare på 4.dagen, men måtte snike meg en tur på vekten i morges.....Og jeg var GÅTT OPP et halvt kilo!!! Andre som har erfart dette? Mannen min har tilsvarende gått NED 2 kilo......Vi har spist akkurat det samme, dog jeg selvsagt i mindre prosjoner. Hm...

En grunn til at man ikke skal veie seg hver dag. Det går opp og ned. I tillegg så samler man vann under eggløsning og mensen, så man kan gå opp opptil 3-4kg den tiden.

wahaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 22:08   #148
LGT
Juniormedlem
 
LGT sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 42
LGT er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av wahaj, her.

En grunn til at man ikke skal veie seg hver dag. Det går opp og ned. I tillegg så samler man vann under eggløsning og mensen, så man kan gå opp opptil 3-4kg den tiden.

Da skal jeg gjøre mitt aller beste for å styre unna vekten sånn på daglig basis..... Veiedager blir fredager her i huset. Spennende!

__________________
Oppstart operasjon vekttap: 06.08.2015. Mål: Veie 63 kg ved utgangen av 2015



LGT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 23:05   #149
Alice84
Nytt Medlem
 
Alice84 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 8
Alice84 er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Veiedag.

64 blank, så har gått ned i alt 2kg sidan eg starta sist helg. Det stemme nok ikkje heilt sidan det var feriekroppen. 1 kg er nok mest riktig, og det er ein jo nøgd med

Men er fortsatt tørst og tørr i munnen, er avhenging av flaske på jobb og i veska.

Skal prøve med litt trening, eg saknar spinningtimane og det er best å komme igong igjen no etter sommaren.

Snakkast folkens.

ps. eg har prøvd gresk yoghurt med nøtter og bær. Det er veldig godt når omeletten og eggerøra veks på tallerken.

__________________


Alice84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketoloyse Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 23:47   #150
windy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 4
windy er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hei, hei alle sammen!

To uker er unnagjort - og det har stort sett gått greit :-) Begynte på jobb etter ferien forrige uke, og merker at det er lett å komme i "utakt" både med vann og mat. Må nok bli strengere med meg selv for ikke å være desperat etter mat når arbeidsdagen er slutt......

Ingen bevegelse på vekta denne gangen, skylder på en liten lørdagsutskeielse i vinglass :-) Satser på at det blir nedgang neste mandag!

Kjekt at vi er så mange :-) Stå på folkens!

windy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
April 2011-startere? dakota Optimal Ernæring 3 19-03-12 20:06
Juli-startere 2011 kattungen Ketolysekuren 218 21-09-11 10:55
Skravle tråd for Juli 2011 startere :D mamae Ketolysekuren 0 03-07-11 16:56
Juli 2011 startere? (Veietråd) mamae Ketolysekuren 1 03-07-11 16:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no