Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Godis på apoteket

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-03-05, 16:44   #26
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Personlig har jeg null peil, men tørr ikke jeg altså. Hm.. tråki vettu
Ingen som har merket noe til karbohydrater?

Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-03-05, 17:39   #27
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hm.. kanskje noen andre kan svare litt bedre enn meg..

Lise, Iset, MHM, Fedonisten, Lise.. juhuu?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 08-03-05, 18:50   #28
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Fiber tas jo ikke opp i kroppen så det går rett igjennom,så vidt meg bekjent,det er derfor vi trekker fiber i fra karbohydratene og får det vi kaller net karb.
Neste gang jeg er i nærheten av et Apotek skal jeg jammen ta turen innom og græbbe til meg noe dundersalt

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 08-03-05, 19:11   #29
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Elisabet

Nå har jeg akkurat snakket med svigerinnen min som jobber på apotek ang polydextrose/fiber/karbohydrater. Ettersom hun fortalte så MÅTTE man regne karbohydrater pr 100g alikevell. Det fordi fiber tross alt er karbohydrater. Å det kommer man ikke unna

Det er riktig at karbo er karbo - og skal telles generelt. MEN det skal alltid skrives netto karber uten fiber på næringsinnhold, og fiber skal oppgis for seg selv. Dette er en EU regel. Fordi FIBER er et karbohydrat som ikke tas opp i tarmen (går tvers igjennom) og ikke har innvirkning på blodsukkeret. DERFOR teller vi ikke de karbohydratene med i vårt daglige karbohydratinntak når vi går på lavkarbo dietter.

Dette vet ikke de som jobber på apotek noe om dessverre, med mindre de da er spesialister på alla lavkarboretninger, noe de aldri er om de ikke bruker dem selv !

I Matvaretabellen er fiber allerede trukket fra karbohydrat tallet nettopp fordi det ikke tas opp av tarmen og dermed ikke regnes som næring. Men det oppgis i egen rubrikk hvor mye fiber det er. Det samme ser du på alt av næringsinnhold du finner på pakninger som er produsert i Norge og EU. På alt er fiber trukket fra karbohydrattallet, men fiber er oppgitt under. Noen ganger med "ekskl. fiber xxx gram".

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-03-05, 19:16   #30
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Og hvis dere ikke tror meg, så tror iallefall dere som går på Ketolysekuren på Torkil ??

Les Slank med Ketolysekuren, side 27, fra avsnitt tre !! Der står det jeg sier !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-03-05, 19:34   #31
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Nille

Og hvis dere ikke tror meg, så tror iallefall dere som går på Ketolysekuren på Torkil ??

Les Slank med Ketolysekuren, side 27, fra avsnitt tre !! Der står det jeg sier !!

Så flott da Nille. Så da kan man unne seg litt alikevell. Tror deg jeg

Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-03-05, 00:26   #32
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Jeg sa jo det samme,om enn noe kortere og enklere forklart. Fiber er nemlig ikke nedbrytbart i kroppen og går derfor rett gjennom tarmsystemet og får i tillegg opp fart på forbrenningen,derfor er det viktig å å få i seg fiber (spesielt via grønnsaker)for at kroppen ikke skal stoppe opp og du får forstoppelse på en lavkarbokur(hvertfall ketolyse og Atkins)
Hos noen har magen en tendens til å stoppe opp på Ketolyse/Atkins og da er det viktig å få i seg noe som kan få magen i gang igjen(f.eks linfrø,psylliumfrø el.)Dette er stort sett bare en overgang.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 05-07-06, 21:35   #33
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Godis på apoteket

Ser det her er en gammel tråd, men har akkrat vært på apoteket og kjøpt Fribol sukkererstatning, og de hadde også bake-erstatning....med polydextrose. 94 gr.kullhydrater pr 100 gram, men 90 av de er spesifisert til fiber. Og det står på at det ikke påvirker blodsukkeret, og kan brukes fritt av diabetikere....inneholder også sukralose, ser jeg...foreløpig kun kjøpt sukkererstatninga. Det er krystalisert slik at det "knaser" som ordentlig sukker.....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 19-08-06, 23:38   #34
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Godis på apoteket

Har de????Hvordan drops da, og hva koster de?Karbo innhold?

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-06, 09:12   #35
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Godis på apoteket

Søk på nettet på Fribol. da tror jeg du får fram info. Husker ikke prisen, jeg.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 20-08-06, 12:49   #36
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Godis på apoteket

Hva er konklusjonen da dere?
Kan man ,eller kan man ikke spise disse mye omtalte "apotek-dropsene"?

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-06, 16:48   #37
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Godis på apoteket

Man kan det, men hver enkelt maa finne ut selv hvor mye de taaler.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 20-08-06, 16:57   #38
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Godis på apoteket

den godisen de har på apoteket kosta 29 kroner for en bitteliten boks for et år siden.Søtstoffet den inneholder er bare fiber.Kjøpte det da det kom.dundersalt het en men jeg ble litt skuffa.Det likna ikke på den dundersalten som er gått ut av produksjon her i norge. Lakrisen var alt for søt,men pulveret rundt var kjempegodt Så var det en karamell eller noe ok ,men litt kjedelig. Foretrekker doc plus lakris,men blir forferdelig i magen av den

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 13:28   #39
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Godis på apoteket

Plukker opp denne tråden igjen i tilfelle andre ferskinger er på samme jakt som jeg var.

For jeg kjøpte Fribol drops på apoteket i går, Lakris og Speider, og er nesten ekstatisk

Jeg har savnet lakris sånn, men har ikke funnet noe det går an å spise særlig av. Å tygge diverse lakrispastiller har vært redningen min før under slanking, når jeg har blitt sugen om kvelden. Ett av disse Friboldropsene varer leeenge om man ikke faller for fristelsen til å tygge, og jeg likte smaken på begge variantene. Jippi!

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 15:16   #40
Nila
Medlem
 
Nila sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 181
Nila er på en erverdig vei

Sv: Godis på apoteket

Har kjøpt meg 3 bokser. NAM! Spiser bare 2 pr dag da.....eller 3

Nila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 13:49   #41
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Godis på apoteket

Skjønner ikke.... på de boksene jeg har kjøpt står det ikke at de inneholder noe karbo....

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 20:15   #42
Bugs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 61
Bugs er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Godis på apoteket

Opprinnelig lagt inn av beths, her.

Skjønner ikke.... på de boksene jeg har kjøpt står det ikke at de inneholder noe karbo....

Jeg knasker Drops i kveld jeg!!!!
SUKKERFRI, KARBOHYDRATFRI, PROTEINFRI, GLUTENFRI, FETFRI OG LITE MED KALORIER.
Totalt med karbohydrater: 15g - 15g HSH /Sugar Alcohol
= Netto effektive karbohydrater = 0.

Næringsinnhold: per 16 gr - 4 stk. drops: 45 kalorier, 0 gr fett, 0 mg kolesterol, 0 gr effektive karbohydrater, 0 gr sukker, 15 gr sukkeralkohol (Splenda), 0 gr protein.

Handlet på nettet. De er tilsatt Splenda, så da trenger en heller ikke å få vondt i tarmen!
De er gode, kjøpt hos [Reklame]


Sist redigert av HP : 14-04-08 kl 22:15. Årsak: Fjernet reklame
Bugs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 20:34   #43
HegeT
Juniormedlem
 
HegeT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hole kommune, Buskerud
Innlegg: 42
HegeT er på en erverdig vei

Sv: Godis på apoteket

Jeg kjøpte mine på apoteket i går....... eple og peppermynte.....
ÅÅÅÅÅÅ, de var jammen gode.......
sutter og smatter i vilden sky.....

HegeT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 20:40   #44
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Godis på apoteket

Opprinnelig lagt inn av Bugs, her.

Jeg knasker Drops i kveld jeg!!!!
SUKKERFRI, KARBOHYDRATFRI, PROTEINFRI, GLUTENFRI, FETFRI OG LITE MED KALORIER.
Totalt med karbohydrater: 15g - 15g HSH /Sugar Alcohol
= Netto effektive karbohydrater = 0.

Næringsinnhold: per 16 gr - 4 stk. drops: 45 kalorier, 0 gr fett, 0 mg kolesterol, 0 gr effektive karbohydrater, 0 gr sukker, 15 gr sukkeralkohol (Splenda), 0 gr protein.

Handlet på nettet. De er tilsatt Splenda, så da trenger en heller ikke å få vondt i tarmen!
De er gode, kjøpt hos [Reklame]

Hva slags drops er dette da? Husker du merket?

__________________



Sist redigert av HP : 14-04-08 kl 22:16. Årsak: Fjernet reklame fra sitat
Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 21:02   #45
Paxen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 46
Paxen er på en erverdig vei

Sv: Godis på apoteket

Opprinnelig lagt inn av beths, her.

Skjønner ikke.... på de boksene jeg har kjøpt står det ikke at de inneholder noe karbo....

De har endret merkingen på Fribol-boksene slik at det ikke skal bli noe tvil om at de kan spises av diabetikere og folk på lavkarbo.

Nå står det kulhydrat (gammelt navn på karbohydrat) 0 g, heraf sukkerarter 0-1g (høres litt ulogisk ut at det av 0 kan være 0-1 ),
kostfiber 90g.

Disse dropsene har en GI på 5 og øker dermed ikke blodsukkeret merkbart.

Paxen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse ==> Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 21:28   #46
Bugs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 61
Bugs er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Godis på apoteket

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Hva slags drops er dette da? Husker du merket?

De heter Golightly!

Bugs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no