Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-05-10, 19:17   #1451
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Lykke til Arkine !

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 19:54   #1452
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

takk for det

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 11:50   #1453
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Så rart at du må ha ny legeerklæring. Slutter den å virke på et eller annet tidspunkt. Må man ha ny hvert år? Halvår? eller hva? Anyway. Du får ha lykke til med lavkarbo, så følger vi med deg.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 12:35   #1454
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Så rart at du må ha ny legeerklæring. Slutter den å virke på et eller annet tidspunkt. Må man ha ny hvert år? Halvår? eller hva? Anyway. Du får ha lykke til med lavkarbo, så følger vi med deg.

Jeg tror at legeerklæringen bare blir skrevet ut for så og så mange måltider. Altså si 5 måltider i 30 dager (fase 1) og 4 måltider i 60 dager (fase 2), og så må den oppdateres etterhvert. Uten at jeg skal si noe helt sikkert altså !

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 12:38   #1455
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Tutte, her.

Jeg tror at legeerklæringen bare blir skrevet ut for så og så mange måltider. Altså si 5 måltider i 30 dager (fase 1) og 4 måltider i 60 dager (fase 2), og så må den oppdateres etterhvert. Uten at jeg skal si noe helt sikkert altså !

det stemmer nok det ja ,ny legeærklæring for hver fase

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 18:56   #1456
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

OK. Da må vi altså passe nøye på i god tid før vi skal over i neste fase.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 21:21   #1457
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

ja i alle fall nevne det for legen for sikerhetsskyld

og jeg har spist masse mat i to dager ,og flyr på do i et kjør ,mye vann som skal ut av kroppen
så viss lavkarbo virker like bra som pulver så går jeg for mat,,,
men det var jo mye enklere med pulver da ,, nå må jeg jo planlegge og tenke ,,å det er ikke lett

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 11:15   #1458
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei arkine. Godt å se deg igjen - har savnet deg her inne, vet du
Rart det med ny legeerklæring--- jeg går på lindbergklinikken i Oslo og har ikke måtte få ny erklærning i de 3 fasene som jeg har gått gjennom. Nå har jeg et stort lager i kjelleren for jeg glemte litt at jeg ikke trenger ED middager i fase 3. Men skal du ikke fortsette på ED i det hele tatt, eller er lavkarbo bare inntil legeerklæringen er på plass. Uansett - lykke til

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 13:12   #1459
pjusket
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 82
pjusket er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Bestiller dere maten deres via nettet og eurodiet.no? I så fall ser dere hvor mange produkter dere har igjen før dere må skaffe ny legeerklæring. Jeg skal f.eks spise 5 måltider om dagen i fase 1 som er 30 dager, + 4 måltider i fase 2 som varer over 2 mnd. Har fått utdelt 390 produkter på legeerklæringen min. Om dere ble noe klokere?

__________________


pjusket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 18:37   #1460
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg har ikke sett noen legeerlæring. Regner med at Forusklinikken sendte den inn.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 18:54   #1461
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

vis jeg klarer og holde meg på lavkarbo og gå ned i vekt,så går jeg for det

men det kan jo hende at jeg gå\r tilbake til ED over sommeren, faren er jo at en mulig legger på seg litt i sommer
nå har jeg kommet bra i gang med lavkarbo, og jeg går faktisk ned,,om det kommer til å gå like fort som med ED , vel det gjenstår og se
men håpet er jo og gå ned en fire fem kilo til 5 juli,,så jeg kan flytte tickeren nedover igjen
påsken ødela alt ,, sukk

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 15:04   #1462
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Nå er jeg i gang med dag nr 5 på ED, og jeg synes i grunnen dette går veldig greit ! Har ikke smakt meg igjennom alle produktene enda, for har funnet noen jeg synes er veldig gode, så da blir det fort til at det blir de jeg velger. Det eneste jeg har smakt til nå som jeg ikke liker er skinkeomeletten, og jeg skal alltid klare meg uten den ! 3 kg er også forsvunnet på de dagene, bare vann selvfølgelig, men deilig å bli kvitt noe av det vannet, for å si det fint !

Solen skinner, og jeg begynner endelig å få litt sommer og ferie følelse. Vært på en god tur me hunden i skogen tidligere i dag, og nå skal jeg få gjort litt husarbeid tenkte jeg. Håper det går fint med dere andre på ED (og selvfølgelig på andre retninger, hvis noen av dere er innom) ! Ha en riktig fin dag !

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 19:56   #1463
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Så flott at du har en slik positiv oppstart Tutte - 3 kg wohooo
De fleste finner et sett med produkter de liker, men hvilke det er varierer jo veldig.
For meg var det kakao, sjokoladekjeks, suppene og pastaen som fungerte best

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 10:44   #1464
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Så flott at du har en slik positiv oppstart Tutte - 3 kg wohooo
De fleste finner et sett med produkter de liker, men hvilke det er varierer jo veldig.
For meg var det kakao, sjokoladekjeks, suppene og pastaen som fungerte best

Ja, det er deilig å se at vekta går nedover igjen ! Jeg har fått skikkelig smaken på pannekaken, men i går brukte jeg den siste posen av den. Så nå går jeg bare å venter på at den siste bestillingen fra ED skal komme Hvordan går det med deg på ketolyse-kostholdet da ? Er hvertfall utrolig mye god mat en kan spise på det kostholdet !

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 11:57   #1465
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Går veldig bra så langt, og det ser ut til at jeg slipper oppstartsplagene (hodepine mm) siden jeg kom fra ED og allerede var kvitt det meste av karbene
Føles litt merkelig å kunne spise så mye mat - og ja det er masse god mat, og har litt valgets kvaler på hva jeg skal lage først.
Det er jo mange retter som frister, og helst vil jeg jo prøve dem alle i dag
Har ikke vært på vekta i dag (startet jo i går.... ), men det skal bli spennende å se om jeg har fått vekk de 2+ kiloene jeg fikk i helga.

Pannekakene er en favoritt hos mange - har du prøvd dem med kardemomme i røren?

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 14:44   #1466
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Går veldig bra så langt, og det ser ut til at jeg slipper oppstartsplagene (hodepine mm) siden jeg kom fra ED og allerede var kvitt det meste av karbene
Føles litt merkelig å kunne spise så mye mat - og ja det er masse god mat, og har litt valgets kvaler på hva jeg skal lage først.
Det er jo mange retter som frister, og helst vil jeg jo prøve dem alle i dag
Har ikke vært på vekta i dag (startet jo i går.... ), men det skal bli spennende å se om jeg har fått vekk de 2+ kiloene jeg fikk i helga.

Pannekakene er en favoritt hos mange - har du prøvd dem med kardemomme i røren?

Ja, det skal bli spennende å høre hvordan kroppen reagerer på å gå fra ED til ketolyse. Det er egentlig min plan og også, etter en god stund på ED. Tror rett og slett bare kroppen tenger litt variasjon for å fortsette å slippe vekt. Ja, jeg slet også i grunnen med hva jeg skulle spise, og ikke pga at ikke noe fristet, altfor mye som fristet, hehe Håper de 2+ kiloene slipper ganske fort ! Ja, jeg hadde kardemomme oppi pannekakerøren fra første dag, passet meg helt utmerket ! Men takk for tipset !

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 19:41   #1467
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg tror ikke jeg tør å gå over til ketolyse etter EU. Jeg prøvde å gå på ketolyse kosthold i over 2 år. Sluttresultatet var opp 4 kilo. Ketolyse er jo egentlig ment som en kur, ikke som et varig kosthold. Jeg tror at kroppen min vennet seg til ketosen på en måte. Jeg gikk ned i begynnelsen og gikk så sakte oppover. Boken "Etter slankekuren" til Torkil minner om Lindberg kosthold. Ketolyse blir nok for mange kalorier for meg, så her blir planen å gå over til Lindberg etterpå.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 21:49   #1468
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Jeg tror ikke jeg tør å gå over til ketolyse etter EU. Jeg prøvde å gå på ketolyse kosthold i over 2 år. Sluttresultatet var opp 4 kilo. Ketolyse er jo egentlig ment som en kur, ikke som et varig kosthold. Jeg tror at kroppen min vennet seg til ketosen på en måte. Jeg gikk ned i begynnelsen og gikk så sakte oppover. Boken "Etter slankekuren" til Torkil minner om Lindberg kosthold. Ketolyse blir nok for mange kalorier for meg, så her blir planen å gå over til Lindberg etterpå.

Intersant! Jeg diskuterte dette litt med meg selv i journalen min igår - om veien videre. Fant vel ut at jeg må lese litt mer om lavkarbo - kan du anbefale noe mer lesestoff enn "Etter slankekuren"?

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 22:23   #1469
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Hei arkine. Godt å se deg igjen - har savnet deg her inne, vet du
Rart det med ny legeerklæring--- jeg går på lindbergklinikken i Oslo og har ikke måtte få ny erklærning i de 3 fasene som jeg har gått gjennom. Nå har jeg et stort lager i kjelleren for jeg glemte litt at jeg ikke trenger ED middager i fase 3. Men skal du ikke fortsette på ED i det hele tatt, eller er lavkarbo bare inntil legeerklæringen er på plass. Uansett - lykke til

da har nok han eller hun sørget for og levere inn ny erklæring uten og si noe til deg,,, er jo sånn det skal fungere,men hun jeg går oss er veldig treg med sånt ,, desverre

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 22:26   #1470
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

da har nok han eller hun sørget for og levere inn ny erklæring uten og si noe til deg,,, er jo sånn det skal fungere,men hun jeg går oss er veldig treg med sånt ,, desverre

men nå spiser jeg god mat og går sagte men sikkert ned i vekt ,vel to kilo siden fredag da og er kjempefornøyd ,, så går for lavkarbo ,og to kilo vær uke blir det nok ikke ,men om den rikker seg ned en halvkilo vær uke skal jeg være fornøyd,

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 00:28   #1471
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Jeg tror ikke jeg tør å gå over til ketolyse etter EU. Jeg prøvde å gå på ketolyse kosthold i over 2 år. Sluttresultatet var opp 4 kilo. Ketolyse er jo egentlig ment som en kur, ikke som et varig kosthold. Jeg tror at kroppen min vennet seg til ketosen på en måte. Jeg gikk ned i begynnelsen og gikk så sakte oppover. Boken "Etter slankekuren" til Torkil minner om Lindberg kosthold. Ketolyse blir nok for mange kalorier for meg, så her blir planen å gå over til Lindberg etterpå.

Ja, du har nok et godt poeng der tenker jeg. Så blir nok ikke ketolyse jeg går over på, men noe midt mellom det og Lindberg kanskje. Jeg får se. Bruke tiden til å lese meg enda litt mer opp på de forskjellige retningene tror jeg. Men kunne hvertfall tenkte meg å spise noe mer fett en hos Lindberg og noe mindre karber. Men, er et stykke frem enda, så jeg får se hva jeg blir enig med meg selv om

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 20:32   #1472
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Intersant! kan du anbefale noe mer lesestoff enn "Etter slankekuren"?

Hvis en tenker ketolyse, så er jo boka til Torkil Andersen "Ketolyse" et must å lese. Han skriver i boken sin at ketolyse er beregnet på de som skal gå ned mer enn ti kilo. Han skriver videre at det er en slankekur og ikke en måte å leve på. Han anbefaler ikke mer enn 6 måneder. Etter en slik kur anbefaler han et kosthold tilnærmet Lindberg, der man lever lavkarbo, men med mindre fett. Bøkene til Atkins er også interesante hvis en tenker mye fett og lite karohydrater. Også boka til Dr. Sofie Hexeberg "Frisk med lavkarbo" er bra. Jeg har lest Skallemann også og synes han har noen gode betraktninger.

Men jeg tenker at eurodietten kommer i stedenfor ketolyse. Etter eurodiett vil jeg tenke en form for vedlikeholdskost som jeg kan leve med over tid og ikke en ny kur. Det betyr for meg at jeg vil tenke Lindberg. Lavkarbo ja, men med mye mindre fett en ketolyse.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 20:37   #1473
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Tutte, her.

Ja, du har nok et godt poeng der tenker jeg. Så blir nok ikke ketolyse jeg går over på, men noe midt mellom det og Lindberg kanskje. Jeg får se. Bruke tiden til å lese meg enda litt mer opp på de forskjellige retningene tror jeg. Men kunne hvertfall tenkte meg å spise noe mer fett en hos Lindberg og noe mindre karber. Men, er et stykke frem enda, så jeg får se hva jeg blir enig med meg selv om

Selv om ketolyse ikke fungerte for meg, så har jeg forstått det fungerer godt for veldig mange. På Forusklinikken sa de noe om at grunnen til at ketolyse ikke fungerte for meg, er insulinresistens. Det viktigste er vel å lete til en finner det som fungerer for en selv.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 21:20   #1474
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Hvis en tenker ketolyse, så er jo boka til Torkil Andersen "Ketolyse" et must å lese. Han skriver i boken sin at ketolyse er beregnet på de som skal gå ned mer enn ti kilo. Han skriver videre at det er en slankekur og ikke en måte å leve på. Han anbefaler ikke mer enn 6 måneder. Etter en slik kur anbefaler han et kosthold tilnærmet Lindberg, der man lever lavkarbo, men med mindre fett. Bøkene til Atkins er også interesante hvis en tenker mye fett og lite karohydrater. Også boka til Dr. Sofie Hexeberg "Frisk med lavkarbo" er bra. Jeg har lest Skallemann også og synes han har noen gode betraktninger.

Men jeg tenker at eurodietten kommer i stedenfor ketolyse. Etter eurodiett vil jeg tenke en form for vedlikeholdskost som jeg kan leve med over tid og ikke en ny kur. Det betyr for meg at jeg vil tenke Lindberg. Lavkarbo ja, men med mye mindre fett en ketolyse.

Takk, jeg tenkte faktisk ikke på ny slankekur men når man er ferdig slanket ( blir man egentlig det noen gang ). Jeg har vel alltid likt Grete Roede dietten (sunt kosthold,& trening) men nå er jo også hun kommet med innspill/kurs som sier mindre potet, brød osv. så jeg føler jeg er litt usikker på hva livet mitt skal inneholde etter at jeg har glidd inn i en str 38/40 . Men det får jeg heller tenke på i januar 2011. Håper da at jeg er ferdig slanket.....

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 21:56   #1475
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Med den BMIen du har nå er du vel allerede ganske flott.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no