Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Posesauser fra TORO

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-04-05, 15:09   #1
*Tulla*
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
*Tulla* har en fantastisk aura rundt seg*Tulla* har en fantastisk aura rundt seg

Posesauser fra TORO

Lurer på dette med posesausene fra TORO.

Feks spaghettisausen
Det står på pakken at det i 1 dl ferdig vare er:
50 kcal
1,5 g protein
9,0 g karbohydrat
1,0 g fett

Er dette noe som er ok, eller bør jeg styre unna disse sausene?

*Tulla* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 15:17   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Det kommer jo litt an på hva du ønsker å oppnå det. For de 9 grammene med karbohydrater heter vel Glukose, og kansje litt stivelse? Sånn for det meste.

Disse posesausene vil overhodet ikke være ok på Atkins induksjon, ketolysekuren vil nok heller ikke anbefale at du bruker en kvote av dine 15 daglige gram på en slik pose. Og Lindberg; tror ikke han anbefaler noen produkter fra TORO? Men du har større slingringsmon med Lindberg.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 15:18   #3
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Jeg spiste den på Tirsdagen jeg, akkurat samme deklasjonen. Jeg passer bare på å telle karbene jeg, om du nå gjør det. Er vel mange grunner til hvorfor man ikke skal spise posesaus, men jeg for min del har ikke tid (eller råd) til å stå å lage den fra grunn. Spiser heller litt mindre saus, og mere kjøtt. Kjøtt er jo 0 stort sett. Men om du teller, så må du jo selfølgelig telle med. Man spiser vel va. 1 dl kanskje? Dva. 9 karber..

Blir litt vanskelig å følge alt til punkt å prikke, men jeg tillater meg å spise litt "normale" produkter og, men holder meg innen for 15.20 g karber om dagen for det om. Men som HP sier, glukose har jo også noe å si for andre ting.. (blodsukker etc)

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!


Sist redigert av Amica : 14-04-05 kl 15:20. Årsak: Tilføye noe :)
Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 16:51   #4
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av *Tulla*

Lurer på dette med posesausene fra TORO.

Feks spaghettisausen
Det står på pakken at det i 1 dl ferdig vare er:
50 kcal
1,5 g protein
9,0 g karbohydrat
1,0 g fett

Er dette noe som er ok, eller bør jeg styre unna disse sausene?

Disse tomatsausene,enten det er toro posesaus,eller tomatsaus på glass inneholder en del karber. Det er fordi de alltid tilsetter sukker i tomatsauser.
Men det er da ikke så vanskelig å lage en tomatsaus selv,ved å bruke enten boksetomater eller tomatpure og vann. Krydre med oregano ,timian basilikum, pepper og salt eller hva du måtte ønske av krydder,og da får du den fri for sukker også.
Lykke til.

PS: Tomat har jo litt mer karber enn mange andre grønnsaker,men se det positive i det. Tomat er en av sunneste grønnsaker vi har utenom brokkoli.

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 20:49   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Siden jeg ikke har noe postivt å si om glukose, vegetabilsk fett og ørten e-stoffer i posesausene, så sier jeg likegidt ikkeno'

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 20:57   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lita84

jeg for min del har ikke tid (eller råd) til å stå å lage den fra grunn.

Det tar jo like lang tid å lage den fra pose som fra bunnen av. Se på saus-oppskriftene jeg la ut i sause-tråden. Alle disse sausene tar rundt 5 minutter å lage, og de er ikke dyre heller.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 21:03   #7
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Alt smådillet blir fort dyrt. Så spiser jeg bare 2 ss av det, og sambo så lite, så det lønner seg ikke uansett. Når jeg får meg stoor familie, så skal jeg lage fra grunn med masse spennende krydder

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 22:25   #8
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Hei, jeg skjønner godt at du synes det er kjekt og greit med posemat, men mange av oss her har vært gjennom alt det der og kommet fram til at nei, det er ikke så lurt. Når vi virker litt dumme og avvisende som ikke skjønner hva du mener, så er det fordi vi har vært der, prøvd det og ombestemt oss. Men det er jo ikke sikkert at jeg for 6 år siden hadde hørt på dagens Muskat...

Når jeg begynte med lavkarbodietter, og laget alt fra grunnen av, var mannen min ganske SUR. Han mente at det var da måte på hvor dyrt og tungvint kostholdet vårt skulle være. Det ble til at jeg laget mat til meg, og han laget til seg og ungene - ganske så mutt.

Etter hvert lærte vi hvordan det skulle gjøres. I dag er det SVÆRT sjelden at familien spiser forskjellig fra meg, på andre måter enn at de har brød, ris, poteter og spagetti. Og av og til bare MÅ de ha pizza, så da får jeg værsågod spise noe annet. Alle kan lage mat på skikkelig vis, og det er like ofte mannen som meg som lager middag.

Nå er vi riktig nok en familie, men jeg gjør det samme når jeg er alene: lager mat fra grunnen av. Hvis jeg lager tomatsaus fra en boks hermetiske tomater, så har jeg riktignok saus i et par dager, men den er mye bedre enn noe som kommer ut av en pose, og slett ikke noe dyrere.

Jeg har noen grunner til at jeg synes det er viktig å lage mat fra grunnen av:
1) Jeg går som regel opp i vekt etter å ha spist noe som kom halvferdig fra en pose eller et glass.
2) Det er ingen gode næringsstoffer igjen i posemat
3) Det smaker papp og salt
4) Dette er en livsstil, ikke en kur. For å forstå hva som er sunt og godt innenfor denne livsstilen må vi kunne skape maten selv. Det er også den beste måten å kunne vurdere hva som er godt for oss. Hvordan kan vi ellers forstå hvilke endringer vi gjør i kostholdet, og ha en mulighet for å gripe inn i det og justere?

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 22:30   #9
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Dette var flott lesing, Muskat! Akkurat noe slikt jeg har letet etter. For her inne er det gjerne slik at ting er bare sånn og sånn, men aldri noen forklaring på hvorfor. Nille bruke så ta seg tid til å svare ordentlig og saklig. Det er kjempe bra.

Men dette var fantastisk Muskat! Jeg har lurt på HVA som er så ille, veit jo generelt at det ikke er det. Men aldri visst helt hvorfor. Denne her burde klistres en eller annen plass, for det var en god og saklig fremlegging av noe som er viktig å skjønne, og som sikkert mange "faller i fella" for, uten å tenke på det.

Tusen takk
(skal prikke om jeg har prikket nok andre )

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 22:40   #10
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Det hender faktisk jeg bruker disse sausposene selvom jeg er rimelig streng med
karbohydratene. Jeg bruker den mengden vann/melk som står på pakken og tilsetter ca
60-70% fløte i tillegg. Så legger jeg oppi en stor stor bit norvegiaost og stekt sopp med
en liten tanke løk. Da blir den rumelig tykk og mektig, så tynner mye ost og sopp ut det
hele så det blir ikke så værst med karbohydrater i finalen.

YSr

__________________
RSy
rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fra "dum" til geni med Eye q ?? elian Kosttilskudd 3 30-01-11 02:01
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Sakset fra Dagbladet i dag..... Pianoman Nyheter / media 4 09-03-05 11:44
Stroganoff gryterett fra Toro Roy82 Lavkarbo generelt 8 09-02-05 17:29
Har Fått Svar Fra Vg !! Nille Nyheter / media 13 09-12-04 10:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no