Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp - dagsmeny, for lite fett?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-09, 14:14   #1
en ny vår
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 9
en ny vår er på en erverdig vei

Hjelp - dagsmeny, for lite fett?

Hei.
Jeg følger ketolyse-kuren, har lest boken og føler jeg har en viss peiling. Men jeg vet at det fins så mange kloke hoder her på forumet, så jeg håper det fins en der ute som kan gi meg noen råd ang. maten min.Har holdt på med kuren i 3 uker. Jeg bruker somebody.no til å registrere alt jeg spiser, og holder meg mellom 15 g og 17 g karber for dagen. Har et godt utslag på sticksen. Drikker minst 3 l vann hver dag og bruker trimsykkelen ca 45 min 5 dager i uken. Har tatt av 2.2kg, skulle så gjerne tatt av 20-25 kg. Men jeg merker at jeg iallefall har tatt noe av rundt livet. Ikke verst bare det Har ikke tenkt å gi meg med det første, men trenger noen innspill til hva jeg kanskje bør endre på…?

Lurer på om jeg kanskje spiser for lite fett, og for lite kalorier. Ja, jeg vet at vi ikke teller kalorier, men på oversikten min på somebody.no reagerte jeg på at jeg ikke har spist mer enn 1500-2000 kcal for dagen. (de fleste dager ligger jeg på kanskje 1800 kcal) Kan dette sammen med for lite fett gjøre at jeg stopper opp? Kroppen sparer på det den får?

Her det som jeg normalt spiser en dag:
Frokost: 2 egg, 4 små biter bacon, 50g squash/paprika, 20g rømme.
Lunch: 150-200g kjøtt, 20/40g rømme, 200g blomkål/brokkoli/squash
Middag: samme som lunch, bytter ofte kjøttet med laks
Kvelds: ost+paprika, hvis jeg ikke har spist nok karber
Snacks: en sjelden gang litt baconsvor
Jeg steker all mat i mye smør, bøtter på med det…

Alle kommentarer mottas med takk.

en ny vår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 15:11   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp - dagsmeny, for lite fett?

Bare fortsett å bøtte på med smør du

Du har drevet på i 3 uker, gått ned over 2 kilo
Du har jo ikke stoppa opp???

Smelta smør, gjerne tilsatt urter er ypperlig som saus til all slags mat. Og på grønnsaker

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 23:17   #3
en ny vår
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 9
en ny vår er på en erverdig vei

Sv: Hjelp - dagsmeny, for lite fett?

Takk for svar, Gerd. Hyggelig å få en tilbakemelding. Og du har rett, jeg har jo ikke stoppet opp. Har nok blitt påvirket av alle historiene om folk som tar av "mange" kilo i uken... Vi er jo alle forskjellige.

Jeg skal til Thailand i juli og alt jeg kan ta av innen den tid er et pluss.

Og det at jeg ikke har gått noe ned den siste uken, har nok sin naturlige forklaring. Jeg fikk nemlig mensen i går, noe som ikke skjer noe særlig regelmessig.. Kan gå både to og tre måneder mellom hver gang. Så nå skal jeg vente til mandag med å veie meg, og håper på en positiv overraskelse.

Kampen er ikke på langt nær over!

en ny vår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 10:23   #4
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Hjelp - dagsmeny, for lite fett?

Tante rød kan ødelegge for veiinga ja.. det er sikkert

Ja, vi er forskjellige.. noen raser ned, mens andre må jobbe litt mer .. ja, ja sånn er det bare

Ang. Kaloriene : jeg trener også en del.. og da legger jeg meg på ca. 1800 kalorier.. går ned på det.. Tror du må bare prøve deg frem.. som sagt vi er forskjellige.

__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 20:12   #5
en ny vår
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 9
en ny vår er på en erverdig vei

Sv: Hjelp - dagsmeny, for lite fett?

Ok, nå har jeg vært på vekten, og vil egentlig bare grine

Jeg veier akkurat det samme som jeg gjorde for en uke siden.
Å ta av to kilo på 4 uker er jo egentlig veldig bra, men.....

Må innrømme at det er litt deprimerende, det ser ikke ut som om det "løsner" hos meg. Jeg har gått i tenkeboksen for å finne ut om jeg vil forsøke å spise mer fett og flere karber, legge meg nært 20 for dagen. Eller om jeg skal kutte på karbene.... Virker som om jeg gjør noe galt i forhold til min kropp.

Har også økt fettinntaket, lurer på om jeg har overdrevet litt. Har nemlig har vært konstant kvalm i hele dag. Men det kan jo være noe annet, har ikke hatt noe spesiell løs mage.

Men å gi opp, nei det gjør jeg ikke!!

en ny vår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For lite fett? trudern Lavkarbo generelt 6 12-03-09 14:36
For lite fett? cartman- Ketolysekuren 7 01-01-09 22:51
Får i meg for lite fett! Ista Ketolysekuren 4 10-07-08 23:35
Jeg trenger hjelp til å finne riktig dagsmeny LilleT Dr Lindbergs 8 26-04-08 11:08
For lite fett? lekenlett Spørsmål og svar 7 12-04-06 12:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no